Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680073 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8205 Dátum: 2013.01.27 22:02:44 »
Nekem is úgy van, ahogy képen. De szerintem nincs jelentősége, ha működik.[...]
Működik, de a rend kedvéért asszem helyrerakom  :hmmmm: Utánanéztem ugyanis a Haynesben (199.o.), és ott figyelmeztetnek a helyes bekötésre (11.pont)... :whistling:

[a csatolmányt egy admin törölte]

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8206 Dátum: 2013.01.27 22:45:34 »
Az újat annál sem lehetett benyomni, olyan kemény volt, hogy egy darab is megtartotta az ajtót. Két emberes meló volt: egyikünk az ajtót tartotta, másikunk bepattintotta. Én is fontolgatom a cserét,
Én 3000+valamennyiért vettem.
Hogy volt ez a betétel? Ha nem lehetett összenyomni, akkor végül is hogy lett betéve?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8207 Dátum: 2013.01.28 06:44:12 »
Pont úgy, ahogy írtam. Igazad van, hogy egy db. új is elég. Két ember kell: egyik fölnyomja az ajtót, másik bepattintja a teleszkóp két végét. Ha már fent van, az ajtó súlyát stabilan megtartja, de azt kicsit meghúzva lejön a holtpontig, ahol a teleszkóp vízszintben áll, tehát leginkább van összenyomva, s onnan mintegy "átfordulva", a tolóereje miatt határozottan, magától csukódik.

fricibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8208 Dátum: 2013.02.11 13:18:26 »
Üdv mindenkinek!
Most, hogy kicsit hidegebb napok jöttek észrevettem,hogy menet közben, fűtés feltekerve, a vízhőmérséklet mutató kb. negyeden vagy annál kicsit lejjebb áll. Ha a főtést leveszem, kicsit feljebb kúszik, de a szokásos helyét ( félállásnál kicsit lejjebb ) nem éri el. Én első sorban termosztát hibára gyanakszom, de talán köztetek járt már valaki így, és elmondja a hiba valódi okát.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8209 Dátum: 2013.02.11 15:47:06 »
Üdv mindenkinek!
Most, hogy kicsit hidegebb napok jöttek észrevettem,hogy menet közben, fűtés feltekerve, a vízhőmérséklet mutató kb. negyeden vagy annál kicsit lejjebb áll. Ha a főtést leveszem, kicsit feljebb kúszik, de a szokásos helyét ( félállásnál kicsit lejjebb ) nem éri el. Én első sorban termosztát hibára gyanakszom, de talán köztetek járt már valaki így, és elmondja a hiba valódi okát.

üdv Fricibácsi!
Próbáld ki azt, hogy álló helyben hagyod ketyegni a gépet, mondjuk amig el nem indul a hűtőventilátor (ARRA FIGYELJ, HOGY MŰKÖDŐKÉPES LEGYEN, NEHOGY MEGFŐZD A MOTORT!) és közben figyeled a vizmutatót, próbálgatod milyen meleget fúj!
Ha álló helyben beáll a mutató és jó lesz a fűtés is, majd elindulva mindkettő rendetlenkedik, akkor termosztátproblémád van!!

Arra érdemes figyelni, hogy a fűtés légterelő szabályzója érdekesen működik (angol gépemben legalábbis).

Teljes meleg fokozatra állított fűtésről irok:

- első állásban a középkonzolon és a két szélső rostélyon fúj a legerősebben és a LEGMELEGEBBEN!
- következő a "felsőtest" és lábtérre, itt már megoszlik a meleg, érezhetően gyengébb fűtőhatás van felül, de legalább a láb is bemelegszik!
- harmadik a csak lábtér, itt jó meleg levegőt ad lefelé, középen hideg jön ismét. (ezt idővel én megszoktam, sőőt jónak is tartom, mert mikor elpilled az ember a melegtől, ébresztő hatással van rá az arcra fújt friss levegő!)
- 4. a szélvédő és a lábtér, ebben a fokozatban középről HIDEG levegő jön!!  :surrender:
- 5-ös a szélvédő fokozat, ezt erős makacs páránál kell használni, elég jó hatásfoka van!
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.11 15:48:39 írta kamikaze »

fricibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8210 Dátum: 2013.02.11 17:41:39 »
Köszi a tippet, holnap tuti kipróbálom!!
Amúgy az én gépem is így fújja a levegőt, pedig az enyém japán gyártású. Váltogatni szoktam az állásokat, mert vagy párátlanít vagy fűt, egyszerre a kettő nem elég jó hatásfokú. Ha termosztátprobléma akkor egybekötöm egy rendszeröblítéssel és új fagyálló feltöltéssel, mert most valami fertelmes barna trutyi van benne.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8211 Dátum: 2013.02.11 20:15:52 »
Nekem az a bajom,hogy nagyon párásodik az oldalablak.Még mindig csak próbálgatom az autót.Vizsga óta MÁR 600 km et mentem vele.Nagyon tetszik!!Kár hogy nem vettem már előbb.Jó,előtte is Toyotám volt,de az más kategória .

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8212 Dátum: 2013.02.11 21:08:50 »
...
Váltogatni szoktam az állásokat, mert vagy párátlanít vagy fűt, egyszerre a kettő nem elég jó hatásfokú. Ha termosztátprobléma akkor egybekötöm egy rendszeröblítéssel és új fagyálló feltöltéssel, mert most valami fertelmes barna trutyi van benne.
Ajánlott akkor az öblités  :yes:!
Majd számolj be!  ;)

Nekem az a bajom,hogy nagyon párásodik az oldalablak.Még mindig csak próbálgatom az autót.
...

Váltogatni szoktam az állásokat, mert vagy párátlanít vagy fűt, egyszerre a kettő nem elég jó hatásfokú.Kicsit zavaró, de tényleg így működik!  :censored:

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8213 Dátum: 2013.02.12 09:42:15 »
Nem tudom, Nektek mi a tapasztalatotok, de az én verdámban -fűtés közben- ha a légterelő gombját az órajárással ellentétes irányban tekerem a "fej és láb" állásba, akkor a középső rostélyból hideg levegő jön, ahogy az a 3. 4. és 5. állásban is. De ha a legelső "fej" végállásból -ahol már meleg levegő jön a középső rostélyból- indulva tekerem vissza a "fej és láb" állásba, akkor továbbra is  meleg levegő jön a középső rostélyból. Ez most hiba, vagy sem?  :?:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8214 Dátum: 2013.02.12 15:32:29 »
üdv!
Valami szét lehet esve...
Nekem határozottan érezni a fokozatokat, amikor váltom, hogy mozog a terelőlap.
Illetve a terelőlapok tökéletes zárásáért felelős még a gyárilag felragasztott szivacs, ez idővel elmállik és távozik a rostélyokon, ezt illik pótolni a zavartalan működés érdekében!!
Ami még lehet:
                -> a fokozatállitó tekerő bowdenje rakoncátlankodik, szintén meg kell lesni!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8215 Dátum: 2013.02.12 21:06:09 »
Nincs szétesve érzésre semmi, mert nekem is mindkét irányba tekerve határozottan bekattannak a helyükre a fokozatok, tompa hangon hallatszik ahogy mozog a terelőlap, tehát a szivacsok is a helyükön vannak (még). Én is arra gyanakodtam, hogy kilazult a bovden, ezt már régebben megnéztem, nem laza. Esetleg még az lehet, hogy átugrott egy fogat a mechanika, de ezt nem tudom megítélni.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8216 Dátum: 2013.02.12 22:04:48 »
Nem tudom, Nektek mi a tapasztalatotok, de az én verdámban -fűtés közben- ha a légterelő gombját az órajárással ellentétes irányban tekerem a "fej és láb" állásba, akkor a középső rostélyból hideg levegő jön, ahogy az a 3. 4. és 5. állásban is. De ha a legelső "fej" végállásból -ahol már meleg levegő jön a középső rostélyból- indulva tekerem vissza a "fej és láb" állásba, akkor továbbra is  meleg levegő jön a középső rostélyból. Ez most hiba, vagy sem?  :?:
Nekem ma ilyet fújt ki a középkonzolon:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8217 Dátum: 2013.02.12 22:07:19 »
Nincs szétesve érzésre semmi, mert nekem is mindkét irányba tekerve határozottan bekattannak a helyükre a fokozatok, tompa hangon hallatszik ahogy mozog a terelőlap, tehát a szivacsok is a helyükön vannak (még). Én is arra gyanakodtam, hogy kilazult a bovden, ezt már régebben megnéztem, nem laza. Esetleg még az lehet, hogy átugrott egy fogat a mechanika, de ezt nem tudom megítélni.
Nekem is így csinál, de idővel lehűl ismét a közép konzol. Szerintem csak felmelegszik a levegő járat. De amúgy hideg jön középről.
És azt mondták az ex carinások, hogy így működött az autó fiatal korában is, ami azt jelenti nem  a szivacs hiánya miatt van.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8218 Dátum: 2013.02.12 22:14:31 »
Köszi a tippet, holnap tuti kipróbálom!!
Amúgy az én gépem is így fújja a levegőt, pedig az enyém japán gyártású. Váltogatni szoktam az állásokat, mert vagy párátlanít vagy fűt, egyszerre a kettő nem elég jó hatásfokú. Ha termosztátprobléma akkor egybekötöm egy rendszeröblítéssel és új fagyálló feltöltéssel, mert most valami fertelmes barna trutyi van benne.
Ez csak hidegebb időben van, amikor rövidek a járatok és nem tud jól átmelegedni a rendszer Hosszú úton teljesen jól csinálja mind a kettőt egyszerre. Sőt vissza kell venni a fűtést, ha nincs -10 alatt. De szerintem az, hogy a városban rövid távon nem fűt eléggé, ha ablakra+lábra megy, az azt jelenti, hogy kezdeti termosztát megnyiffanása van. Én az előbb leírt jelenséget csak az idén tapasztalom, tavaly még a városban is jól működött a kettő egyszerre.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8219 Dátum: 2013.02.13 10:20:10 »
Nekem is így csinál, de idővel lehűl ismét a közép konzol. Szerintem csak felmelegszik a levegő járat. De amúgy hideg jön középről.
És azt mondták az ex carinások, hogy így működött az autó fiatal korában is, ami azt jelenti nem  a szivacs hiánya miatt van.
Nálam nem hűl le idővel, végig meleget fúj amíg jár a motor, ha ebben az állásban hagyom a tekerőt, ezt már többször kipróbáltam. Ilyenkor télen a tekerőmechanika gond nélkül működik, de nyáron valami oknál fogva nem tudom a legalsó "szélvédő" állásba fordítani a tekerőt, mert valami megakasztja, nem tud a végállásba bekattanni, ebből gondolom, hogy esetleg át lehet ugorva a fogaskerék rendszer valahol.  :?:
Toyotáról csak jót vagy semmit...