Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680196 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7770 Dátum: 2012.11.23 20:28:07 »
Néhány fotó a hengerfejről amiken láthatóak a bütykök megközelítő méretei. (A digit tolómérő csak szemléltetésképp, mikroval ellenőriztem.)
Első a kipufogó tengely:



Szívó tengely:



...és a többi:





Nagyobb felbontásban itt: http://indafoto.hu/offday/hengerfej
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.23 20:29:46 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7771 Dátum: 2012.11.23 20:47:12 »
Néhány fotó a hengerfejről amiken láthatóak a bütykök megközelítő méretei. (A digit tolómérő csak szemléltetésképp, mikroval ellenőriztem.)
Első a kipufogó tengely:

Szívó tengely:

...és a többi:

Nagyobb felbontásban itt: http://indafoto.hu/offday/hengerfej

Üdv!

Jók a képek  ;)
A méreteket nem mondom, mert fogalmam sincs, sajnos nem mértem az enyémet  :no:
Ahogy nézem, a 2-es henger van éppen gyújtás körül. A kipufogóoldali tengelyt ha megfogod, és a szívóoldalit megmozgatod, mennyi holtjátékot enged, sokat/könnyen lötyög (oda-vissza mozgatva)?
Nekem az feltűnő még, hogy a tőkéknél nagyon kevés az olaj, az enyémek olajban szoktak állni ilyenkor  :hmmmm:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7772 Dátum: 2012.11.23 23:55:35 »
Üdv!

Jók a képek  ;)
A méreteket nem mondom, mert fogalmam sincs, sajnos nem mértem az enyémet  :no:
Ahogy nézem, a 2-es henger van éppen gyújtás körül. A kipufogóoldali tengelyt ha megfogod, és a szívóoldalit megmozgatod, mennyi holtjátékot enged, sokat/könnyen lötyög (oda-vissza mozgatva)?
Nekem az feltűnő még, hogy a tőkéknél nagyon kevés az olaj, az enyémek olajban szoktak állni ilyenkor  :hmmmm:
Köszi!
Méret ügyben nálam igen nagy ellentmondás van az EM-el szemben, mert ott a 4A-FE-nél a szívó tengelyen 35.210 – 35.310 mm, a kipunál 34.910 – 35.010 mm-es bütyköket ír. (93.old)
Ami a fotókon is látszik nálam mindkettőnél egy jó 7mm plusz van. Legközelebb ehhez az 5S-FE adatai állnak - illetve ott is csak a szívó tengely. (168.old)

Szóval totál képzavar.  :wacko:
Valaki majd csak mond rá áment, mégis melyik 4A-FE van az EM-ben, esetleg egy szegénykeverékes kolléga leméri a cuccait.
...vagy talán nekem vannak ultra hegyes rácsing tengelyeim.  :lol:

Utánajártam a már említett feszítőgörgő felől érkező hangnak, úgy tűnik a szíj bordái mozognak a kerékben. Nem sokat de kicsi oda-vissza mozgatásra határozottan nyekeg/kattog. Fent rendesen tapintható és gondolom lent is hasonló a helyzet. Onnan jobban is érkezik a hang, gondolom a kisebb átmérőjű tárcsa rosszabbul tolerálja dolgot.
Utána levettem a vezérműszíjat a felső kerékről, próbáltam kizárni a szíj gondjait és csak a vezérlésre koncentrálni. Megmozgattam erősen/lágyan/mindenhogy kicsit oda vissza a vezérműtengelyeket. Semmi hang.

Megmozgattam a szívótengelyt feszes szíjnál is- ahogy mondtad/legyen ellentartás - nos, lóg egy kicsit, ha erősen mozgatom oda vissza van némi hangja.  Ha szelepváltáson van a tengely - vagyis a leglazább ponton, akkor az előfeszítő nem túl határozottan, de visszahúzza a foghézagot. Ha viszont nyit valamelyik szelep akkor ki tudom tolni a foghézagot előre-hátra és ott is marad. (Vékony fogaskerék áll, vastag mozog.)
Ha jól gondolom ez természetes - de javítsatok ki ha nem - az előfeszítőnek nem lehet akkora ereje; ebben az esetben a szeleprugók nyomása fog annyit a tengelyen, hogy megáll a foghézag végállásaiban.

A tőkéknél meg azért nincs olaj mert kitöröltem őket, hogy jobban lássak. Jó megfigyelő vagy!  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 00:01:29 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7773 Dátum: 2012.11.24 07:14:32 »
offday:
Jó kideríteni, hogy mi a helyzet a vezérműtengelyek méretei körül, de nem tudom elképzelni, hogy valaki azzal szórakozik, hogy vezérműtengelyeket cserélget a motorban, főleg rossz méretűt. Egyébként Xanyi a múltkor említette, hogy van náluk részletes leírás a motorról, talán meg tudja nézni, milyen kell legyen ilyen-olyan 4A-FE-ben a jó méret. Szerintem kérdezd meg!
Azt hiszem, a szíj kapott az arcába a laza járás miatt. Szerintem jó ilyenkor komplett vezérlést cserélni. Hogy melyiket választod, arról az előzőeken túl többet nem tudok mondani  :no:
Az előfeszítésnél pedig, ha 1-2000 forintért meg lehet kapni azt a rugót márkaszervizben, akkor szintén érdemes kidobni a régit belőle.

Ha ezek után sem jó, akkor már nincs ötletem, talán akkor nálad is kikophatott "a fedél"    :hmmmm:  Bocs, nem tudtam kihagyni  ;)  :flowers:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7774 Dátum: 2012.11.24 11:08:08 »
offday:
Jó kideríteni, hogy mi a helyzet a vezérműtengelyek méretei körül, de nem tudom elképzelni, hogy valaki azzal szórakozik, hogy vezérműtengelyeket cserélget a motorban, főleg rossz méretűt. Egyébként Xanyi a múltkor említette, hogy van náluk részletes leírás a motorról, talán meg tudja nézni, milyen kell legyen ilyen-olyan 4A-FE-ben a jó méret. Szerintem kérdezd meg!
Azt hiszem, a szíj kapott az arcába a laza járás miatt. Szerintem jó ilyenkor komplett vezérlést cserélni. Hogy melyiket választod, arról az előzőeken túl többet nem tudok mondani  :no:
Az előfeszítésnél pedig, ha 1-2000 forintért meg lehet kapni azt a rugót márkaszervizben, akkor szintén érdemes kidobni a régit belőle.

Ha ezek után sem jó, akkor már nincs ötletem, talán akkor nálad is kikophatott "a fedél"    :hmmmm:  Bocs, nem tudtam kihagyni  ;)  :flowers:
Én sem hiszem, hogy gond lenne a méretekkel, egyszerűen az EM más típust tárgyal. Kisebb teljesítmény = kisebb vezérlés.

A szíj igen cserés lesz, most már tuti, hogy kap egy szettet. Vagy esetleg külön rendelem őket, mert pl egy SKF csomagban oké, hogy f*sza csapágy lesz, de a szíj az lutri.
Más márkánál meg fordítva.

A rugó ügy:



Én itt pontosan 17.6mm-t mértem. Legyen mondjuk a középérték 17.3, akkor 3 tized nyúlásom van elvileg - ami még egyébként is határon belül van.
Élőben összerakásnál bő 1 fogat kell ráhúzni, hogy bele tudjam tenni a szervizcsavart.
Szerintem ezzel az előfeszítés megfelelő, sokkal inkább zavar az, hogy mikor benne van a rugó akkor a vékony fogaskerék kissé "rág" a tengelyen.
Szétszedéskor is éreztem, összerakáskor - tele olajjal is. Nyomok nem voltak, csak fényesedés.
Lehet, hogy ez természetes, hiszen a rugó nyomja belülről?

Még kitartok egyenlőre, hétfőn folytatom a munkát.
Nem tudom egyszerűen lenyelni, hogy motorféken olyan a hangja mint egy diesel Ritmo-nak.  :cry:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7775 Dátum: 2012.11.24 11:28:33 »
Én sem hiszem, hogy gond lenne a méretekkel, egyszerűen az EM más típust tárgyal. Kisebb teljesítmény = kisebb vezérlés.

A szíj igen cserés lesz, most már tuti, hogy kap egy szettet. Vagy esetleg külön rendelem őket, mert pl egy SKF csomagban oké, hogy f*sza csapágy lesz, de a szíj az lutri.
Más márkánál meg fordítva.

A rugó ügy:
...
Én itt pontosan 17.6mm-t mértem. Legyen mondjuk a középérték 17.3, akkor 3 tized nyúlásom van elvileg - ami még egyébként is határon belül van.
Élőben összerakásnál bő 1 fogat kell ráhúzni, hogy bele tudjam tenni a szervizcsavart.
Szerintem ezzel az előfeszítés megfelelő, sokkal inkább zavar az, hogy mikor benne van a rugó akkor a vékony fogaskerék kissé "rág" a tengelyen.
Szétszedéskor is éreztem, összerakáskor - tele olajjal is. Nyomok nem voltak, csak fényesedés.
Lehet, hogy ez természetes, hiszen a rugó nyomja belülről?

Még kitartok egyenlőre, hétfőn folytatom a munkát.
Nem tudom egyszerűen lenyelni, hogy motorféken olyan a hangja mint egy diesel Ritmo-nak.  :cry:
Azért írtam, hogy az INA valószínűleg még japán csapággyal adja, és nem pl. törökkel.
Ezt a rugós tagot én kicserélném, de lehet, hogy már a vezérléstől is megoldódna  a gondod.
A szelepfedél alól meg keresek képet, nálam hogy fényesedik. Esetleg kamikazé-nak itt van valahol, mert tett fel évekkel ezelőtt képet az övéről.
Csak fel a fejjel  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7777 Dátum: 2012.11.24 12:47:48 »
Talán ezek a képek mutatnak valamit a fényesedésről:
...
Köszönöm, szép motor!
A második képen látni, hogy a kis fogaskerék enyhén hátrébb van - tehát az óramutató járásával ellentétesen feszít - nagyon helyesen.

Közben kértem árajánlatot a Zs+U-tól: Dayco szíj és SKF görgő. így összesen 9905 Ft elvileg.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7778 Dátum: 2012.11.24 13:03:59 »
Köszönöm, szép motor!
A második képen látni, hogy a kis fogaskerék enyhén hátrébb van - tehát az óramutató járásával ellentétesen feszít - nagyon helyesen.

Közben kértem árajánlatot a Zs+U-tól: Dayco szíj és SKF görgő. így összesen 9905 Ft elvileg.
Szívesen, de szerintem a tiéd tisztább (nem olyan sötét)  :yes:
Bárdinál ugyanez a kettő kedvezménnyel 8348 pénz. Vezérműszíjnak Öcsém Dayco-t vett, eddig jó neki olyan 8500 km óta.
Nekem az INA szettem mostani áron kedvezménnyel 9440 lenne. Nekem is jó, kb. 1500 km óta  :whistling:
A zsu.hu-n elvileg 30% a kedvezmény.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7779 Dátum: 2012.11.24 14:10:47 »
Szívesen, de szerintem a tiéd tisztább (nem olyan sötét)  :yes:
Bárdinál ugyanez a kettő kedvezménnyel 8348 pénz. Vezérműszíjnak Öcsém Dayco-t vett, eddig jó neki olyan 8500 km óta.
Nekem az INA szettem mostani áron kedvezménnyel 9440 lenne. Nekem is jó, kb. 1500 km óta  :whistling:
A zsu.hu-n elvileg 30% a kedvezmény.
Azért a zsu.hu, mert rendelnék 2db hézagolólapkát is. Ezt pedig csak náluk láttam meg a Szakálnál.

Ja, ha már árak, érdekességképp:

Szétkaptam a klímakompresszort is mert nagyon lógott és zajos volt a szíjtárcsa csapágya.
Elég spéci a cucc, olyasmi mint egy duplasoros kerékcsapágy. Elvileg gyári Nachi (30BGS10DST2) volt benne.
Bementem a helyi csapágyboltba, mondom mit kéne rendelni, erre kiteszi a srác a pultra ugyanezt a japán csapágyat.
Csak pislogtam mint hal a szatyorban...

...főleg mikor kiderült, hogy majd 7ezer forint.  :eek:

Aztán megegyeztünk egy 1900Ft-os másik verzióban.
Hétfőn megjön az is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 14:21:12 írta offday »
üdv, offday

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7780 Dátum: 2012.11.24 21:37:54 »
Azért a zsu.hu, mert rendelnék 2db hézagolólapkát is. Ezt pedig csak náluk láttam meg a Szakálnál.

Ja, ha már árak, érdekességképp:

Szétkaptam a klímakompresszort is mert nagyon lógott és zajos volt a szíjtárcsa csapágya.
Elég spéci a cucc, olyasmi mint egy duplasoros kerékcsapágy. Elvileg gyári Nachi (30BGS10DST2) volt benne.
Bementem a helyi csapágyboltba, mondom mit kéne rendelni, erre kiteszi a srác a pultra ugyanezt a japán csapágyat.
Csak pislogtam mint hal a szatyorban...

...főleg mikor kiderült, hogy majd 7ezer forint.  :eek:

Aztán megegyeztünk egy 1900Ft-os másik verzióban.
Hétfőn megjön az is.
Jó ötlet cserélni a vezérlést,egy ilyen hiba,gyilkolja a szíjat.Még szóba jöhet a Flennor szett is.A szíj,tuti hogy Gates van a csomagban,csapágy német.(Bárdi autó magazin augusztus,honlapon megtalálod)Az enyémen,Lemfördej szij van,Japanparts csapággyal(Japán csapágy volt benne!)Vagy van Nipparts csapágy is a bárdinál.Nekem 36% a kedvezményem,de valaki tud intézni itt a fiuk közül 40% fölött is.Egyébként szereltem be   Dayco(amerikai) vezérmű.és ékszijakat,nem volt gond velük.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7781 Dátum: 2012.11.24 22:31:20 »
offday:
Jó kideríteni, hogy mi a helyzet a vezérműtengelyek méretei körül, de nem tudom elképzelni, hogy valaki azzal szórakozik, hogy vezérműtengelyeket cserélget a motorban, főleg rossz méretűt. Egyébként Xanyi a múltkor említette, hogy van náluk részletes leírás a motorról, talán meg tudja nézni, milyen kell legyen ilyen-olyan 4A-FE-ben a jó méret. Szerintem kérdezd meg!
Azt hiszem, a szíj kapott az arcába a laza járás miatt. Szerintem jó ilyenkor komplett vezérlést cserélni. Hogy melyiket választod, arról az előzőeken túl többet nem tudok mondani  :no:
Az előfeszítésnél pedig, ha 1-2000 forintért meg lehet kapni azt a rugót márkaszervizben, akkor szintén érdemes kidobni a régit belőle.

Ha ezek után sem jó, akkor már nincs ötletem, talán akkor nálad is kikophatott "a fedél"    :hmmmm:  Bocs, nem tudtam kihagyni  ;)  :flowers:
Van egy magyar nyelvű,Corolla szerelési könyvem,amiben ezt találtam:
4A-FE:
Bütyökmagasság
 sz.szelep:35,21-35,31  max kopás:34,81
k.szelep:34,91-35,01    max kopás:34,51
fogaskerék foghézag:0,020-0,20   max:0,30
Érdekes hogy a tied mennyivel nagyobb.Jó lenne ha valaki más is meg tudná mérni,(most nekem nincs sajnos időm szétszedni)mert ha csak a tied nagyobb,nehogy az legyen a gond hogy túlnyit,és onnan jön a hang.Bár akkor beleérne a dugattyuba,(a hang)és valószínüleg elhajtogatná a szelepeket,és nem tudom hogy más motorkódu motorból be lehet e szerelni a tengelyeket. :hmmmm: :hmmmm:
                           

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7782 Dátum: 2012.11.25 16:31:05 »
Jó ötlet cserélni a vezérlést,egy ilyen hiba,gyilkolja a szíjat.Még szóba jöhet a Flennor szett is.A szíj,tuti hogy Gates van a csomagban,csapágy német.(Bárdi autó magazin augusztus,honlapon megtalálod)Az enyémen,Lemfördej szij van,Japanparts csapággyal(Japán csapágy volt benne!)Vagy van Nipparts csapágy is a bárdinál.Nekem 36% a kedvezményem,de valaki tud intézni itt a fiuk közül 40% fölött is.Egyébként szereltem be   Dayco(amerikai) vezérmű.és ékszijakat,nem volt gond velük.
Mindenképp cserélem a szíjat és a görgőt is. Kösz a mindenkinek a tippekért, hétfőn megjön a zsu.hu árajánlata aztán meglátjuk.

...
sz.szelep:35,21-35,31  max kopás:34,81
k.szelep:34,91-35,01    max kopás:34,51
fogaskerék foghézag:0,020-0,20   max:0,30
...
Az EM pontosan ugyanezeket az értékeket adja meg.
Hány lóerőt ír arra a Corollára?

A fogaskerék pár egyre inkább gyanús nekem, szerintem nálam nem 0,3 a lógás.
Most, hogy így visszagondolok (franciakulccsal ráfogtam a szívó tengely lapolására) oda vissza mozgatásra "kottyan" azért szépen.  :wacko:
Az a baj, hogy nincs mérőórám...
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.25 16:59:57 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7783 Dátum: 2012.11.25 17:29:19 »
Mindenképp cserélem a szíjat és a görgőt is. Kösz a mindenkinek a tippekért, hétfőn megjön a zsu.hu árajánlata aztán meglátjuk.
Az EM pontosan ugyanezeket az értékeket adja meg.
Hány lóerőt ír arra a Corollára?

A fogaskerék pár egyre inkább gyanús nekem, szerintem nálam nem 0,3 a lógás.
Most, hogy így visszagondolok (franciakulccsal ráfogtam a szívó tengely lapolására) oda vissza mozgatásra "kottyan" azért szépen.  :wacko:
Az a baj, hogy nincs mérőórám...
Megkérdezted márkaszerviztől esetleg, hogy mennyi az a rugó? Ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz  ;)

Qlee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7784 Dátum: 2012.11.25 20:46:26 »
sziasztok! :)
Lenne egy problémám ... van egy '96 -os Carina E 1.6 Xli gépem  ... Hidegen beindul megy mind a  4 henger , de ha melegen indítom csak 3 henger megy ... azt már ki szűrtem , hogy mindig ugyen az a henger hagy ki , történetesen a 4.-ik. Volt már valakinek ilyen problémája ?  ... Mi lehet a baj?