Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371594 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1620 Dátum: 2009.10.30 13:10:28 »
Hát, ha az elkerülő tök vízszintes, és elég hosszú ahhoz, hogy értékelhető adat jöjjön ki  :hmmmm: ... Csak arra figyelj, hogy ne óra szerint 160-at menj, hanem mondjuk GPS szerint.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1621 Dátum: 2009.10.30 13:21:49 »
Hát, ha az elkerülő tök vízszintes, és elég hosszú ahhoz, hogy értékelhető adat jöjjön ki  :hmmmm: ... Csak arra figyelj, hogy ne óra szerint 160-at menj, hanem mondjuk GPS szerint.

Viccelsz? Itt a lakótelepi "dombokon" szánkóznak a gyerekek, mert az a legnagyobb emelkedő. :) Nézek majd többféle sebességet is, de nem ma, mert vendégek jönnek.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1622 Dátum: 2009.11.04 13:18:40 »
Van egy új cikk Csikóstól a TotalCar-on.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1623 Dátum: 2009.11.04 17:35:02 »
Az országutas részt nem értem (lehet annyival csendesebb 100-nál meg előzéseknél egy II-es Prius?!), de végre valaki leírja, hogy a hajtáslánc tökegyszerű, hogy megbízható. Piros pont. :)

Amúgy ma mentem autópályán egy keveset, de nagy volt a forgalom. Ugyan nem valós 160, hanem óra szerint 140 (kb. 133-nak felel meg), de nem túl erős emelkedő (TBánya és Tata közt, M1). Itt most 5,1 és 6,0l-es értékeket írt a fedcomp (attól függően, hogy éppen töltötte, vagy merítette az akksit), szélcsend, 5 fok, fűtéssel. Folyt köv. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1624 Dátum: 2009.11.04 18:27:34 »
Az országutas részt nem értem (lehet annyival csendesebb 100-nál meg előzéseknél egy II-es Prius?!)...
Inkább arról lehet szó szvsz, hogy Csikós úgy általában a nagyobb sebességű, városon kívüli autózásra gondolt  :hmmmm: ... Mert annyival tényleg nem lehet hangosabb az I-es, bár biztosan van különbség, a II-es ugye egyrészt erősebb (emiatt a benzinmotornak kevesebbet kell pörögnie), másrészt más, új karosszéria, tutira javítottak a hangszigetelésén. El tudom képzelni, hogy míg a II-esnél 130 fölött indul a hangosodás, addig mondjuk az I-esben ez már 110 fölött elkezdődik... De persze ez csak tipp.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1625 Dátum: 2009.11.14 09:28:13 »
Amúgy ma mentem autópályán egy keveset, de nagy volt a forgalom. Ugyan nem valós 160, hanem óra szerint 140 (kb. 133-nak felel meg), de nem túl erős emelkedő (TBánya és Tata közt, M1). Itt most 5,1 és 6,0l-es értékeket írt a fedcomp (attól függően, hogy éppen töltötte, vagy merítette az akksit), szélcsend, 5 fok, fűtéssel. Folyt köv. :)

Olvastam a hsz.-t a TC-n, "Lelki terror..". Hááát, egy 5-5,5 átlag fogyi a pályán, nem valami meggyözö érv. Ha megnézem az átlagomat, ami 6 L diesel, akkor számomra sem teljesen tiszta, hogy mi a lényege a Prius-nak, hol vannak az elönyök. Gondolhatod, hogy a 6 L átlag nem 90, 110-130 Km-es sebességektöl van. Klima/fütés mindig "auto". Ez egy ca. 1600 Kg, 2L, 177LE-s Touring, szoval nem a VW-Polo/Fox osztály. Tényleg érdekelne, hogy miért lenne jobb Priust venni, ha vannak takarékos diesel/benzines autok is. (LE, nyomaték, dinamika, na erröl már nem is beszélek inkább)

"Azért, mert a dízelmotor (különösen a turbos) kevésbé bírja az állandó újraindítgatást, illetve nehéz megfelelni az egyre szigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásoknak."  - Hmm, szted. a BMW Start-Stop funkcioja hamarosan kinyirja a motort? A CO2 értéket is megnézve nincs nagy különbség a Prius javára, 104 vs. 130 g/km.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1626 Dátum: 2009.11.14 09:34:17 »
Tényleg érdekelne, hogy miért lenne jobb Priust venni, ha vannak takarékos diesel/benzines autok is. (LE, nyomaték, dinamika, na erröl már nem is beszélek inkább)

"Azért, mert a dízelmotor (különösen a turbos) kevésbé bírja az állandó újraindítgatást, illetve nehéz megfelelni az egyre szigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásoknak."  - Hmm, szted. a BMW Start-Stop funkcioja hamarosan kinyirja a motort? A CO2 értéket is megnézve nincs nagy különbség a Prius javára, 104 vs. 130 g/km.

Te autopalyan hozod a 6 literes atlagot. Az uj Priusnak is eleg ennyi autopalyan. VArosban meg ennel is kevesebb. Neked meg siman 6 fole megy egy varosi, lassan halados felig dugos forgalomban. Sztem tudod Te miert jobb kinek jobb Priust es kinek jobb korszeru dizelt venni, csak tamaskodsz egy kicsit  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1627 Dátum: 2009.11.14 10:33:43 »
A 6L átlag, városi stop & go + gyors (néha gyorsabb) autopálya eredménye. Nem tamáskodok, abbol indulok ki, ha joval lassabban mennék (LesziLaci) még kevesebb is lenne az átlag mint 6L diesel. Neked magasabb össz.fogyasztásod van?? Ha jol látom 5,6 L. Hol van a Prius elöny? Olcsobb, nagyobb, gyorsabb?  Csak a városi közlekedéshez (erre az elönyre mutatsz gondolom) meg, egy elég drága auto. Eszem ágában sincs a Prius hirét rontani, viszont ahogy a TC-olvastam a cikket, felmerült mégis egy-két kérdés. Azt én is tudom, hogy csak városi 5-10K Km -re nem egy közepes turbo dieselt vennék, na de ki él csak a városon belül. Na mindegy, én még mindig nem látom se a hybrid se a Prius elönyét, majd ha ára és teljesitménye egyenlö lesz a nem hybridekkel, talán akkor.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1628 Dátum: 2009.11.14 10:56:07 »
Igazad van. Olcsobbnak nem olcsobb, gyorsabbnak nem gyorsabb. Arra, amire en hasznalom, nem is lenne a legjobb valasztas. De ha nem allandoan palyaznek, hanem kulvarosbol jarnek dolgozni, hetvegenkent  kozuton jarnek 1-200 km-t es evente ketszer mennek fel a palyara, amikor is nyaralni megyek, akkor Prius lenne a befuto. Ilyen korulmenyek kozott 5 lityo alatt lenne. Nem lenne se korom es NOx, meg SO3 is joval kevesebb. Szamomra ezek ertekek.  :innocent:
Amugy sose lesz egy arban a tobbivel, sot mindig uri huncuttsag fog maradni. Ugyanis a Nd tenyleg nagyon fogy  :surrender:
Amugy most nezem, hogy 2. gen Prius 5.880.000-ert ujonnan elhozhato. Ha most vennem az autot 1000%, hogy Prius lenne a befuto  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1629 Dátum: 2009.11.14 13:13:26 »
Èrtem mire gondolsz, nem is akarok senkit lebeszélni a Priusrol, de részemre eddig még nem alternativa.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1630 Dátum: 2009.11.14 14:28:02 »
Olvastam a hsz.-t a TC-n, "Lelki terror..". Hááát, egy 5-5,5 átlag fogyi a pályán, nem valami meggyözö érv. Ha megnézem az átlagomat, ami 6 L diesel, akkor számomra sem teljesen tiszta, hogy mi a lényege a Prius-nak, hol vannak az elönyök. Gondolhatod, hogy a 6 L átlag nem 90, 110-130 Km-es sebességektöl van. Klima/fütés mindig "auto". Ez egy ca. 1600 Kg, 2L, 177LE-s Touring, szoval nem a VW-Polo/Fox osztály. Tényleg érdekelne, hogy miért lenne jobb Priust venni, ha vannak takarékos diesel/benzines autok is. (LE, nyomaték, dinamika, na erröl már nem is beszélek inkább)

"Azért, mert a dízelmotor (különösen a turbos) kevésbé bírja az állandó újraindítgatást, illetve nehéz megfelelni az egyre szigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásoknak."  - Hmm, szted. a BMW Start-Stop funkcioja hamarosan kinyirja a motort? A CO2 értéket is megnézve nincs nagy különbség a Prius javára, 104 vs. 130 g/km.

Ja, már nem bírtam a sok parasztvakítózást meg hibridazxarozást, oszt kifakadt belőlem. Bocsánat, többé nem fordul elő. :)

Szóval. Nem akarok senkit sem meggyőzni, nem vagyok hittérítő. Leírtam, hol mennyit eszik egy II-es Prius, természetesen klímával, fűtéssel, általában 2+3 személlyel, ennek megfelelő mennyiségű cuccal. Nyilván az autópályás fogyasztás relatíve a legkedvezőtlenebb és a tisztán városi a relatíve legkedvezőbb. Viszont mivel jellemzően városban és országúton használjuk az autót, számomra már itt is kézzelfogható előny jelentkezik.

Hogy miért vegyen valaki Priust? Mert csendes. Nagyon csendes (kivéve padlógáz, extrém nagy sebesség). Mert kívül kicsi, belül nagy (2 kesztyűtartó, nagy és sok tárolórekesz, nagy helykínálat, elfogadható csomagtartó). Mert minden földi jóval felszerelt (már az alapváltozat is), kezelőszervek a kormányon. Mert kivételesen megbízható. Mert az egész autó nagyon finoman, kulturáltan működik. De legfőképpen mert innovatív és cool. :)

Egy hasonló teljesítményű turbodízellel összevetve a Prius valamivel kevesebbel beéri átlagban (a kézi váltósoknál is), miközben a járáskultúrája jobb, mentdinamika kb. ugyanaz (illetve inkább a TD tán jobb egy hangyafaxnyival), viszont drágább. Ez valakinek vagy megéri, vagy nem.

A Prius _sokkal_ többször állítja le és indítja újra a motort, mint egy Stop&Go. Amint leveszed a lábad a gázról, már le is áll a motor, menet közben is. Ha erősebben odalépsz, azonnal beindul. Teljesen más rendszer. Emlékeim szerint a III-as Prius gyári CO kibocsátási értéke 100 alatt van már, de ezen nem veszünk össze. Valamivel jobb a CO-ja és _sokkal_ jobb a korom és finompor értéke. Ezért környezetkímélőbb.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1631 Dátum: 2009.11.14 14:52:05 »
Ja és ami idegesíteni szokott az ilyen "összautóbuzulós" (tehát nem márkaspecifikus) fórumokon, hogy emberek úgy jelentenek ki tényként dolgokat, hogy életükben nem vezették, nem használták a kérdéses autót. Majd jön a második okostojás és buzgón helyesel, stb, stb. Aztán az egyszeri betévedő meg csak azt látja, hogy a hibrid parasztvakítás, meg a Jeremy Clarkson is megmondta.

Mondjuk ettől függetlenül az Insight virágos megoldása télleg röhejes. Szerencsére a Priusban ilyesmi nincs... :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1632 Dátum: 2009.11.14 14:55:40 »
Szerintem meg azt lehet "terrorizalni" aki hagyja magat  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1633 Dátum: 2009.11.14 15:03:01 »
Ronin, most a Prius van soron? Hát, az a helyzet vele, hogy nem a BMW csinálta. Ergo: szar.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1634 Dátum: 2009.11.14 16:30:20 »
Szerintem most félreérted. Nem vettem ki a kérdéséből rosszindulatot, inkább érdeklődést, hogy miért is szeretjük mi tulajok a gépet.