Olvastam a hsz.-t a TC-n, "Lelki terror..". Hááát, egy 5-5,5 átlag fogyi a pályán, nem valami meggyözö érv. Ha megnézem az átlagomat, ami 6 L diesel, akkor számomra sem teljesen tiszta, hogy mi a lényege a Prius-nak, hol vannak az elönyök. Gondolhatod, hogy a 6 L átlag nem 90, 110-130 Km-es sebességektöl van. Klima/fütés mindig "auto". Ez egy ca. 1600 Kg, 2L, 177LE-s Touring, szoval nem a VW-Polo/Fox osztály. Tényleg érdekelne, hogy miért lenne jobb Priust venni, ha vannak takarékos diesel/benzines autok is. (LE, nyomaték, dinamika, na erröl már nem is beszélek inkább)
"Azért, mert a dízelmotor (különösen a turbos) kevésbé bírja az állandó újraindítgatást, illetve nehéz megfelelni az egyre szigorúbb amerikai környezetvédelmi előírásoknak." - Hmm, szted. a BMW Start-Stop funkcioja hamarosan kinyirja a motort? A CO2 értéket is megnézve nincs nagy különbség a Prius javára, 104 vs. 130 g/km.
Ja, már nem bírtam a sok parasztvakítózást meg hibridazxarozást, oszt kifakadt belőlem. Bocsánat, többé nem fordul elő.
Szóval. Nem akarok senkit sem meggyőzni, nem vagyok hittérítő. Leírtam, hol mennyit eszik egy II-es Prius, természetesen klímával, fűtéssel, általában 2+3 személlyel, ennek megfelelő mennyiségű cuccal. Nyilván az autópályás fogyasztás relatíve a legkedvezőtlenebb és a tisztán városi a relatíve legkedvezőbb. Viszont mivel jellemzően városban és országúton használjuk az autót, számomra már itt is kézzelfogható előny jelentkezik.
Hogy miért vegyen valaki Priust? Mert csendes. Nagyon csendes (kivéve padlógáz, extrém nagy sebesség). Mert kívül kicsi, belül nagy (2 kesztyűtartó, nagy és sok tárolórekesz, nagy helykínálat, elfogadható csomagtartó). Mert minden földi jóval felszerelt (már az alapváltozat is), kezelőszervek a kormányon. Mert kivételesen megbízható. Mert az egész autó nagyon finoman, kulturáltan működik. De legfőképpen mert innovatív és cool.
Egy hasonló teljesítményű turbodízellel összevetve a Prius valamivel kevesebbel beéri átlagban (a kézi váltósoknál is), miközben a járáskultúrája jobb, mentdinamika kb. ugyanaz (illetve inkább a TD tán jobb egy hangyafaxnyival), viszont drágább. Ez valakinek vagy megéri, vagy nem.
A Prius _sokkal_ többször állítja le és indítja újra a motort, mint egy Stop&Go. Amint leveszed a lábad a gázról, már le is áll a motor, menet közben is. Ha erősebben odalépsz, azonnal beindul. Teljesen más rendszer. Emlékeim szerint a III-as Prius gyári CO kibocsátási értéke 100 alatt van már, de ezen nem veszünk össze. Valamivel jobb a CO-ja és _sokkal_ jobb a korom és finompor értéke. Ezért környezetkímélőbb.