Azt még érdemes kipróbálnod, hogy járó motornál
NAGY ÓVATOSSÁGGAL eljárva, egyesével lehúzkodod a gyertyakábeleket és megvizsgálod milyen a szigetelés a gyertyapipa teljes hosszán!
Egy segédvezetékkel rácsatlakozol a negativ (-) akkusarura és a vezeték másik végét egy szigetelt csavarhúzóra kötöd, így ezzel végigpásztázod a gyújtókábelt és ahol gyenge a szigetelés, át fog húzni a csavarhúzóra (testre).
Hihetetlen, de létezik, hogy a teljesen épnek tűnő gyertyapipa gumi szigetelésén gond nélkül átugrik a szikra, csak ugye ezt a helyén nem látni meg! Kegyetlenül be tud szivatni! A gyertyakábel azon részeit is érdemes vizsgálni, amelyek közel futnak a szelepfedélhez/ fém alkatrészekhez.
Akár észrevétlenül is áthúz és máris ezeken a helyeken megy el a gyújtóenergia, nem a hengerben a gyertya szikraközén!
Szigetelőszalaggal, gumibelsővel próba erejéig sem sikerült szigetelni a kábelt, tehát semmi értelme próbálkozni! Ha áthúz -> csere!
Érdemes szürkületi, sötétebb időben vizsgálódni, jobban látszik a szikra!
FOKOZOTT ÓVATOSSÁGGAL KELL ELJÁRNI, MERT 15-20 kV (15-20 000 VOLT) AMI OTT KELETKEZIK, ÉLETVESZÉLYES! HA MEGCSIPI AZ EMBERT AZ KELLEMETLEN!