Nos, nem volt vitás, hogy most már Yaris lesz a városi kisautónk.
Amikor 6,5 éve először keresgéltünk második autót, akkor kiesett a rostán, mert a meghatározott anyagi keretbe a Yaris I még nem fért bele, Starletből meg annyira kevés volt, hogy amit megnéztem élőben, elvette a kedvemet a további kereséstől. De amúgy is mindkét Toyota rosszul jött volna ki az összevetésből, mert alapfeltétel volt, hogy a csomagtartóba férjen bele a már meglévő babakocsink, és amellé még egy piaci bevásárlás. A TÜV statisztika alapján két autó maradt meg: a B Corsa és a buborék előtti Micra, viszont utóbbi a Yariséval szinte megegyező méretű csomagtérrel rendelkezik, és az kevésnek bizonyult. No de kinőttünk a babakocsis korszakból, azóta a Yaris is nagyobb lett, az anyagiak is jobban alakultak a vártnál, úgyhogy már nem volt akadálya egy Yaris II-nek, méghozzá az új motorosnak, 6 sebességes váltóval.
Bő két hónap távlatából annyi már leszűrődött, hogy nem harapós a motorja, és a váltóáttételezése ezen csak tovább ront, de ezt a benzinkútnál igencsak meghálálja, eddig majdnem másfél(!) literrel fogyaszt kevesebbet, mint a hasonlóan motorizált előd Corsa. Igaz, annak rövidebb volt a váltója, gyorsult is jól, de 130-nál nem 6 litert evett. A választásnál két fő szempont volt: a fenntartási költségek és részben ide tartozóan a megbízhatóság. Igazából csak a Jazz jött szóba, mint vetélytárs, de valahogy sosem tetszett annak a belseje, és most utólag nézve azt, hogy ugyanennyi forintért milyen Jazzt vehettem volna, bizony 2 évvel öregebbet, nyilván sokkal több kilométerrel, viszont amiben a Jazz többet nyújt a Yarisnál, arra nekünk tk. nincs is szükségünk, arra tartjuk a COV-t. Azaz nem bántam meg a döntést semmilyen szempontból.