Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1029243 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2445 Dátum: 2009.03.04 23:50:40 »
Na ezt a tájékoztatást kaptam:
Idézet
A Toyota olaj gyártójáról nincsen konkrét információnk. Egy európai finomítóval rendelkező olajtársaság a gyártó.
Teljesítményszintek:
API SL/CF
ACEA A1/B1
Az ára: 18.100 Ft/5L (Bruttó)

Nos azt mondjátok, hogy ettől mindenképp jobb ha az ajánlott Mobil1 ESP-t veszem/viszem! ?? :hmmmm:

Ennél még a Mobil-1 0 W-30 is olcsóbb  :otlet: És az egy csúcsminőségű, fullszint olaj, ami tudja az ACEA B5 minősítést. 3190 forint most literje az olajshopon. Pár hete ilyen került jóbarátném 1.4 dízel Corijába is. Én mindenképp előnyben részesíteném.

Ja, és elég belőle 4 liter! Mi is így jártunk: ötöt vettünk, de az ötödiket ki sem kellett bontani. Négy beletöltése után már közvetlenül a MAX jelzés alatt volt a nívó - ami tökéletes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2446 Dátum: 2009.03.07 21:30:34 »
A 2.0 motorba is 6,3 liter menne a konyv szerint, de 6 liternel tobb nem kell bele...

fortworth

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D - súrlódó hang
« Válasz #2447 Dátum: 2009.03.24 12:34:17 »
Végeztem némi nyomozást a fórumon, de a lenti problémát nem találtam. Ha mégis szóba került már, mindenkitől elnézést kérek, meg azt, hogy linkeljétek be a vonatkozó hozzászólásokat.

Az autóm (2004, Corolla Wagon) egyike volt az első Corolláknak, amelyek az 1,4-es D-4D-s motort megkapták. Mivel az első két évben intenzíven használtam az autót, ezért az egyik első is volt, aminél előjött az alapjáraton (üresben és sebességben, kinyomott kuplunggal is) hallható súrlódó hang (gázadásra gyorsult az üteme, aztán feljebb a motor hangja valszeg elnyomja).
Ezt először talán 30.000-nél fedeztem fel, és sorra jártam vele a márkaszervizeket 2005-2006-ban. Cseréltek rajta generátorszíjat, sőt turbót is gariban (meg ha már ott voltak, akkor új dugattyúgyűrűket is kapott, mert állítólag ezekre visszahívás is volt), de mindez nem oldotta meg a helyzetet. Végül a Toyota Mayernél kötöttem ki, már 55.000 km-nél, akik röviddel előttem találkoztak először ezzel a hibával, és a láncfeszítő ív cseréjével orvosolták. Nálam is megszüntették a hibát, viszont 70.000 km környékén megint előjött, így a 75.000 km-es szervizt ismét náluk csináltattam, ahol egyben ismét nekiestek a problémának, és immár több minden mást is cseréltek a láncfeszítő íven kívül. Nagyjából 95-100.000 km-ig megint eltűnt a hang, de azóta visszajött.

Tehát a kérdésem tulajdonképpen 2 részből áll:
a. A fentiek ismeretében van-e megbízható és tartós módja a fenti jelenség kijavításának? A Toyota Mayer elmondása szerint a hang károsodást nem okoz a motorban. Én ezt vonatkodva elhiszem, de elég kellemetlen, nem ezt várná az ember egy Toyotától (korábban volt egy 1994-es 1.6-os Corollám az USÁ-ban, de hát az benzines volt).
b. Ha az előbbire megnyugtató igennel lehet felelni, akkor milyen költséggel számoljak? Ha valóban csak kellemetlen hatásról van szó és motorkárosodást nem okoz, akkor valószínűleg van egy olyan összeghatár, amikor inkább elviselem a hangot, semmint mélyen a pénztárcámba kelljen nyúlnom.

Az autó egyébként így 105.000 km-nél is tökéletesen muzsikál, menetteljesítménye és fogyasztása nem változott. Amúgy nem hajtom szét, és vigyázok a turbóra (nagy terhelés után bőségesen engedem alapjáraton lehűlni).

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv:

Varga Zsolt
Érd
fortworth@freemail.hu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D - súrlódó hang
« Válasz #2448 Dátum: 2009.03.24 19:40:32 »
Végeztem némi nyomozást a fórumon, de a lenti problémát nem találtam. Ha mégis szóba került már, mindenkitől elnézést kérek, meg azt, hogy linkeljétek be a vonatkozó hozzászólásokat.

Szia!

Annyiban volt csak szó róla, hogy már ismerjük ezt a jelenséget, mint olyan problémát, amely előjön néha ezeknél a motoroknál. De sajnos nem tudjuk, hogy valóban ártalmatlan-e a dolog, vagy sem  ::) ... Ez ügyben én a helyedben nekiállnék végigkérdezni a márkaszervízeket. Keresd meg pl. a Toyota Supert vagy a kecskeméti & kiskőrösi M+F Toyotát, velük van (többek közt) elég sok pozitív tapasztalat klubos & fórumos körökből.

Egyúttal nyilván meg tudják azt is mondani neked, hogy mennyibe kerül ez a művelet, ha már lejárt a garancia.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2449 Dátum: 2009.03.24 19:41:47 »
Én meg egyre jobban gondolkodom rajta, hogy mégsem fogok ilyen motorral szerelt autót venni... :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2450 Dátum: 2009.03.25 11:36:36 »
Palaczk, ennek örömére felhozom a dízel-benzin topikot. ;)

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: D-4D
« Válasz #2451 Dátum: 2009.03.25 12:49:18 »
Én meg egyre jobban gondolkodom rajta, hogy mégsem fogok ilyen motorral szerelt autót venni... :no:

Ezt irhattad volna nagyobb betükkel is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2452 Dátum: 2009.03.25 15:10:27 »
"Nagyobb betűkkel"? "Ennek örömére"? Ne vicceljetek már  ::) ... Szerintetek viccből osztom itt az észt évek óta arról, hogy milyen jónak tartom ezeket a modern dízeleket? Számomra páratlanok a gazdaságosság & menetteljesítmény kombináció terén, az én szememben elbújhat mögöttük az összes benzines, a nyomukba nem érnek! Egy pillanatig nem gondolkodnék, hogy mit vegyek. De ez a sok hír, ez az egyre több hír a műszaki problémákról (a DRÁGA műszaki problémákról), az alacsony tartósságról, a gyakori(bb) meghibásodásokról  :wacko: ... Kezd elijeszteni  :helpsmilie: ... És ez számomra ROHADTUL rossz hír :no: ! Azért mégiscsak elkeserítő, hogy egy ezres benzines Yarist kell vennem ahhoz, hogy fogyasztásban képes legyek megközelíteni (de még mindig NEM elérni!) egy dízel Corolla szintjét  :censored: - és ezt is csak úgy, hogy sokkal lassabban kell mennem hozzá, a menetteljesítményeik közötti különbséget meg ugye hadd ne magyarázzam  :nonono: ...

Márpedig nekem pár éven belül szükségem lesz valamire, ami keveset fogyaszt - és nagyon boldog lettem volna, ha ennek nem az az ára, hogy cserébe pici és nem megy  ::) ... De egyre inkább úgy tűnik, hogy használtan akkora lutri egy ilyen dízel megvétele, hogy nem sok választásom marad  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2453 Dátum: 2009.03.25 15:58:07 »
Sztem kicsit tul van lihegve. Most is irt vki egy surlodo hangrol, ami nem okozott meg eddig semmi galibat. Erre rogton ropkodnek megint a "megbizhatatlan a modern dizel" felkialtasok. Nem minden nap irnak bexart dizelekrol, legalabbis ide nem.
Palack, vedd meg jobaratned Corollajat, O meg hasznalja Starletket  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Satriani

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2454 Dátum: 2009.03.25 16:19:08 »
"Ennek örömére"? Ne vicceljetek már  ::) ...

Nyugi, csak fel akartalak vidítani. ;) Nézd meg a bejegyzésem, semmi rossz nincs benne.

...komolyra fordítva: egyáltalán nem örülök annak, amit írtál, sajnálom, hogy egyet kell értenem.

A fogyasztáson ne akadj le, vegyél 1,3-as benzines E11-et, sokkal olcsóbb, mint egy 1,4 D4D.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2455 Dátum: 2009.03.25 18:48:39 »
Sztem kicsit tul van lihegve. Most is irt vki egy surlodo hangrol, ami nem okozott meg eddig semmi galibat. Erre rogton ropkodnek megint a "megbizhatatlan a modern dizel" felkialtasok. Nem minden nap irnak bexart dizelekrol, legalabbis ide nem.
Palack, vedd meg jobaratned Corollajat, O meg hasznalja Starletket  :D

Sajnos nincs túllihegve. Ha az ember kicsit nekiáll körbeérdeklődni, kirajzolódik előtte a kép: a modern dízelek a benzinesekhez (és a régi dízelkhez képest is) több hibát produkálnak rövidebb idő alatt (a különbség jóval meghaladja azt, amit "elméleti jelentőségű"-nek lehetne mondani) - méghozzá olyan hibákat, amelyeknek a javítása jellemzően több százezer (!) forintos nagyságrendű költség. Ezt nem én mondom - én csak összeszedtem az infókat. Lehet benne kételkedni - attól még sajnos így van.

Persze nem az új vagy a pár éves (keveset futott) autókat érinti ez első sorban - nyilván nem. Aki meg tud venni egy ilyen dízelt újonnan - hajrá, tegye, én is megtenném. De ahogy öregszik az autó és gyűlik a km, elkezdenek szaporodni a drága hibák. 200-250 ezer km-es futás pl. már egyértelműen veszélyzóna - miközben egy szívó benzinesnél, vagy dízelnél még egyáltalán nem kellett aggódni ilyenkor. De ezeknél? Adagolórendszer, befecskendezők (ezek az egész motort ki tudják nyírni), lendkerék, turbó (ez is az egész motort ki tudja nyírni) - mindegyik esendő, mindegyiktől megáll az autó, és mindegyiknek rohadt drága a javítása - és még örülhetsz, ha nem rántanak magukkal más alkatrészeket is a halálba.

----------------------------

A Corollát én most nem tudom megvenni, nagyon egyszerű: nincs rá keretem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2456 Dátum: 2009.03.25 18:56:22 »
Nyugi, csak fel akartalak vidítani. ;) Nézd meg a bejegyzésem, semmi rossz nincs benne.

...komolyra fordítva: egyáltalán nem örülök annak, amit írtál, sajnálom, hogy egyet kell értenem.

A fogyasztáson ne akadj le, vegyél 1,3-as benzines E11-et, sokkal olcsóbb, mint egy 1,4 D4D.

OK, OK  :)

1.3 benzin E11 nem alternatívája az 1.4 dízel E12-nek. Más világok. Egyrészt, bár önmagában véve takarékos az 1.3 benzin, de egy jó literrel még mindig többet fogyaszt, és ezt most szorozd fel mondjuk 100 ezer kilométerre; mindehhez sokkal rugalmasabb az 1.4 dízel; másrészt azt nem kell magyaráznom, gondolom, hogy maguk az autók is kicsit mások. Nagyon nagy a generációs ugrás. Persze az árkülönbség is nagy, szal végül is ezzel nincs is gond; de összevetni nem igazán ésszerű a két autót.

Más kérdés persze, hogy ha a dízelben mondjuk 100 ezer km használat után azt mondja a turbó, hogy "adios", akkor ugrik is kapásból az egész összeg, amit megspórolt üzemanyagon a benzineshez képest  :wacko: ...

Mindent egybevéve, a látómezőmben van az E11 is - ahogy ezt már korábban is írtam.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.25 18:58:55 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2457 Dátum: 2009.03.25 19:11:28 »
Sajnos nincs túllihegve.

Ezért írtam nemrég hogy kíváncsi leszek a kisköbcentis benzines turbók élettartalmára.... is. :ph34r:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2458 Dátum: 2009.03.25 19:38:55 »
Ezért írtam nemrég hogy kíváncsi leszek a kisköbcentis benzines turbók élettartalmára.... is. :ph34r:

De a benzinesekben nincsenek "bepisilő" (és ezzel a motort hazavágó) porlasztók; nincsenek nagynyomású adagoló-szivattyúk, és nincsenek kéttömegű lendkerekek sem. "Csak" a turbó. Tehát a dízelek négy nagy mészárosából három hiányzik a turbós benzinesből.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2459 Dátum: 2009.04.05 13:39:23 »
Lassan aktuális lesz az éves szerviz a gépezeten, ami ezúttal a 105ezrest fogja kiváltani. Erre az olajra tenném a voksomat, 11ért tudnék belőle 4 litert venni itt Szegeden.

Szívem szerint Kiskőrösre vinném az autót, gondolom ott sem kellene, hogy gondot okozzon a vitt olaj!?  :hmmmm:

Magáról az olajról: ugye ennek "csak" B5 és C2 minősítése van, a gyártó szerint a gazdaságosság lebegett a szemük előtt. Gondolom még senkinek sincs innen tapasztalata Statoillal....Az eladó nagyon dicséri a portékát, de azért gondolom valósnak a himnuszt, mert árul drágább, ugyanilyen minősítésű olajat (Mobil) és nem azt akarja nyomni. Ráadásul több céges kocsit hordunk majd hozzá szervizre, egyikükbe ment is Statoil anyag, de az azt vezető kollegina azt sem biztos, hogy észrevenné, ha homokkal futna a gép olaj helyett... :ph34r: (na jó, ez túlzás, sőt mintha említette volna, hogy milyen jól fogyaszt mostanában a gép...  :hmmmm: )
Még a minősítésről: itt a C2 egy előnyösebb besorolást jelent? Tudom, a B1,2,3 stb ilyen szempontból nem jobbat, hanem mást jelent, de mizu a C sorral?
Szerk: most nézem, hogy a Mobil1 ESP formula 5-30as most 11 alatt van a 4 liter...
Gabe 254.