Nem vagyok egy nagy autóvillanyszerelő, de azt gondolom, hogy nem véletlenül, és nem spórolásból raknak bele gyárilag akkora teljesítményű akkut, amekkorát. Szerintem a generátor is a gyári teljesítményű akkuhoz van mérve. egy nagyobb teljesítményű akkut nem biztos, hogy megfelelően tölt fel.
Akkuboltban 2000 környékén azt mondta nekem a boltos, hogy ha x Ah-s az akku, akkor a kapacitást a töltési árammal elosztva megkapom a töltés idejét órában. Azt is mondta, hogy az alacsonyabb töltési áram is megtölti, csak tovább tart. Ezen logika mentén elkezdtem 60-70%-al túlméretezni az akkukat az autóinkba. Azóta 7-8 évekig bírja mind. Elfogadom azokat a véleményeket akik szerint a gondos japán mérnökök nem spórolni akartak (
hahaha, T27-et tapogassa körbe valaki), meg azokat a véleményeket is, hogy ez nem működhet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy működik. A logika is ezt mondja. Végy egy kocsit, ami 240A indítóáramot igényel. Tegyél bele egy akksit ami 300A indítóáramot tud biztosítani, de aminek a leadási képessége 20%-ot esik 4 év alatt. Azaz 4 év után eléri azt a szintet, hogy nem lesz képes elindítani a kocsit.
Akkor most méretez túl 60%-al. van egy akksid ami 480A indítóáramot tud. 4 év után 20% romlással még mindig le tud adni 380A indítóáramot, így még ekkor is nagy biztonsággal be fogja indítani a kocsit.