Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5006658 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20895 Dátum: 2016.12.10 08:20:45 »
Jah tényleg, most jutott eszembe. Néhány hónapja unokanővérem feljött Pestre autóval. A kérdéses jármű egy C Corsa 1.2-es motorral (azt hiszem 2006-os 150e km körüli futással). Unokanővéremnek elég furcsa vezetési stílusa van, közúton elközlekedik 70-80-nal, szóval a vas nincs szétforgatva. Szóval megtette ezt a Debrecen-Budapest-Debrecen távot, megkapta a rég látott 120-130-cas tempót, aztán egyszer csak azt vette észre, hogy a nívó nem ért bele az olajba. Kapott egy flakon Shell olajat, azt hiszem ugyanaz kell bele mint az enyémbe (10W40) és csak akkor érte el a pálcát. Ő a pályázásra fogja, szerintem nem, 5 éve járom ezt a távot rendszeresen kétszer ekkora futásteljesítményű autókkal és sose volt belőle problémám
Gyakorlatilag nincs olyan OFF Opel benzin motor, ami ne enné az olajat. Legjobban az ecotec család, aztán köbcentitől függetlenül a XE motorok (twinport), végül a régebbi SE motorok. Nekem a céges 1,6 SE (84ló 8V) egyetlen Bcsaba-Budapest úton (480km) 8 decit eszik a 10W-40-ből...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20896 Dátum: 2016.12.10 10:28:21 »
A megoldás az, hogy a motorolajban felszaporodott az idegen anyag. Benzin, kondenzanyag. Ez feldúsította, egyszersmint degradálta a motorolajat.  Oka a lagymatag és vélhetően rövidtávos használat.  Aztán az autópályázás végre tényleg üzemi hőmérsékletűre melegítette a kisautót, ennélfogva a motorolajból kidiffundált, aminek nem kellett ott lennie.  Ezért tűnt el.  Az olaj már korábban sem volt ott.   :helpsmilie:

Javasolom az azonnali olaj és szűrőcserét és nem a rátöltögetést.  :surrender:

Nem egyedi a dolog, a többnyire városban használt kocsik, ha kimennek a pályára, mindegyik így viselkedik.  Nézni kell a nívót.  Vagy időnként leforgatni 3-4000 Rpm között.  :devil:

Ezt mondjuk fél literig elhiszem, egy normálisan működő, karbantartott motornál, csereperiódus végén...

De itt 2l kenőanyagról beszélünk, az rengeteg. És ugye az olajnak el kellett tűnnie akkor onnan már régebben... Ha városi poroszkálásban megevett 2l olajat, az szintén nem a kopásmentes üzem bizonyítéka.
Ha az történt, amit feltételezel, akkor pedig az áll fent, hogy a kb 1:1 arányban volt a motorban olaj-benzin elegy, ami a csapágysor élettartamára nem vet jó fényt...  ::)
Továbbá autópályatempóban annak a kevéske forró olajnak esélye se volt visszahűlni a karterben, mert az olajmennyiség jelentős hányada csak a motorban forgott. Simán benne van itt-ott egy kis kokszosodás... Az csoda, hogyha volt végig normális olajnyomás...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20897 Dátum: 2016.12.10 11:33:19 »
Ezt mondjuk fél literig elhiszem, egy normálisan működő, karbantartott motornál, csereperiódus végén...

De itt 2l kenőanyagról beszélünk, az rengeteg. És ugye az olajnak el kellett tűnnie akkor onnan már régebben... Ha városi poroszkálásban megevett 2l olajat, az szintén nem a kopásmentes üzem bizonyítéka.
Ha az történt, amit feltételezel, akkor pedig az áll fent, hogy a kb 1:1 arányban volt a motorban olaj-benzin elegy, ami a csapágysor élettartamára nem vet jó fényt...  ::)
Továbbá autópályatempóban annak a kevéske forró olajnak esélye se volt visszahűlni a karterben, mert az olajmennyiség jelentős hányada csak a motorban forgott. Simán benne van itt-ott egy kis kokszosodás... Az csoda, hogyha volt végig normális olajnyomás...
GM motor+vázolt használat+feltételezett karbantartás(hiánya)=olajfogyasztás

A kokszosodás borítékolható véleményem szerint is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20898 Dátum: 2016.12.12 09:13:30 »
Ilyenkor olyan büszke vagyok magamra, hogy a 200 ezer km felé közeledve nincs a corolla motorjával probléma, nem kell olajat töltögetni, csak a karbantartásokat kapja.

Aki 3-4 km-ekre használja az autóját annak úgy kell. Főleg ilyen időben ha utcán áll, még jeget is vakargatni, vagy párátlanítani. Ennyit simán lehetne kerékpározni, vagy valahogy megoldani tömegközlekedéssel.
Az ilyen rövid távok nagyon leharcolják az autókat, és ezért nem mindegy a használtautó piacon sem milyet veszünk és ezért tök értelmetlen elítélni azt az autót ami magas futásteljesítményű, noha szép állapotnak örvend. Ugyanis ilyen körülmények között a többszörös futásteljesítményű autó sokkal jobb állapotban lehet. Ez a helyzet az én corollámmal is, mikor mentem egy ugyanilyen 60.ezret futottal, sokkal rosszabb volt benne minden, még a váltó is, mint az én 3x annyit futottammal.

Csak sokan használnak autót akarnak birtokolni azok is, akiknek nincs szükségük rá.
A sok hobbi sofőr akik ilyen kis távokat autóznak jobban járnának egy elektromos autóval. MEg a környezetünk is.
                                                                                                                                                   

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20899 Dátum: 2016.12.12 09:55:09 »
Aki 3-4 km-ekre használja az autóját annak úgy kell.
Azért kicsit összetettebb a kép: egyrészt nem mindenki úgy dolgozik, hogy odamegy 8-kor a munkahelyére, aztán 4-kor hazamegy.
Másrészt a tömegközlekedés nem mindenhol jó(sőt egyáltalán használható) alternatíva.
Harmadrészt nem minden munkahelyen/nél lehet biztonságosan tárolni a kerékpárt.

Az viszont igaz, hogy az ilyen használatnál többlet karbantartást/javítást igényel az autó. Na, ez szokott elmaradni Mo.-on, aztán eladjuk nemdohányzó/hölgy/kevesettfutott/megkímélt autónak.
Pl. a szomszédom Corolláját tuti nem venném meg, pedig 10 éves nagyjából 1000km-el. Hetente egyszer állnak ki a garázsból, a 300m-re lévő üzletkozpontba mennek bevásárolni. Ill. tavaly mintha elmentek volna egyszer a lányukhoz Bp.-re, de erre nincs bizonyíték  :D

Vagy itt az én esetem. Munkahelyváltás miatt a korábbi hétköznap 120 ingázás helyett 10km megy bele. Súlyosbító körülmény hogy dízel. Hosszas törpölés után mégis úgy döntöttem hogy nem cserélem le benzinesre - mert erről tudom hogy eddig megkapott mindent ami kell, ellenben a hazai kitudjamennyire leharcolt használtkínálatból vett lutrimobilokkal.
Pár év múlva kiderül, jó döntés volt-e.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20900 Dátum: 2016.12.12 09:56:54 »
Hol írtam azt, hogy rövid távokon van használva az autó? :D
Balmazújvároson lakik, Debrecenbe szokott bejárni meg Miskolcra. Ezek nem 3-4km-es távok :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20901 Dátum: 2016.12.12 10:38:42 »
Aki 3-4 km-ekre használja az autóját annak úgy kell. Főleg ilyen időben ha utcán áll, még jeget is vakargatni, vagy párátlanítani. Ennyit simán lehetne kerékpározni, vagy valahogy megoldani tömegközlekedéssel.
Vagy igen, vagy nem. Biztosan sokkal többször igen, mint nem, de azért ne ítélj elhamarkodottan! :excl: ;)
És ha 1-2 hetente, max. havonta van egy hosszabb, legalább 3000 fordulat környékét tartósan elérő út, az azért rendbe teszi az olajat.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20902 Dátum: 2016.12.12 16:59:35 »
Hát ja. Nekem naponta 12 km város, csak így tudok emberi időket utazni. Helyijárat nem éri el a távolságit, napi szinten kb. másfél órát nyerek a kocsival ezért. Nekem sem hiányzott még parkolóbérletet venni...
Viszont motorolajcsere félévente szigorúan, bár évente olyan 7 ezer km kerül bele. Meg motor-előmelegítő 10 fok alatt. Néha van egy-két középtáv, évente kb. 2 Pécs-Bp autópályán, de a 4A-FE még bírja hála Istennek. Mondjuk nem is tudnék hirtelen olyan motort, ami ezt a használatot jobban tolerálná...?


Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20903 Dátum: 2016.12.12 17:07:37 »
a 4A-FE még bírja hála Istennek. Mondjuk nem is tudnék hirtelen olyan motort, ami ezt a használatot jobban
A Priusé.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20904 Dátum: 2016.12.12 17:17:17 »
Műszakilag lehetséges. De jelenleg nekem nem alternatíva, a három pont kifejtve: a számomra jelenleg megfizethetőek közül ;)

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20905 Dátum: 2016.12.15 18:34:32 »
Műszakilag lehetséges. De jelenleg nekem nem alternatíva, a három pont kifejtve: a számomra jelenleg megfizethetőek közül ;)

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
Az optimális neked az elektromos lenne. A Prius a kompromisszum. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20906 Dátum: 2016.12.15 19:47:54 »
Gondoltam rá, de most még nem realitás.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20907 Dátum: 2016.12.15 19:50:03 »
A múltkori olajos akcióra: nemrég  vettem észre, hogy a Q8 olajok vannak féláras akcióban a Szakálmetálnál dec. 14-től a készlet erejéig.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20908 Dátum: 2016.12.16 09:52:15 »
A múltkori olajos akcióra: nemrég  vettem észre, hogy a Q8 olajok vannak féláras akcióban a Szakálmetálnál dec. 14-től a készlet erejéig.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
raktárkisöprés. kiváncsi volnék a töltet dátumára...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20909 Dátum: 2016.12.16 14:14:30 »
Két hónapja vettem náluk egy kannával, hazaérek és megnézem a dátumot.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről