itt van pár kép:
https://drive.google.com/open?id=0ByUnG1riHO8aVFJ4WUV3MGxrd0U
Nagyon köszi!
Amit én látok: Jól kivehető 2 terület a két foglalat alatt, ahol (túl) erős a megvilágítás és a szélek felé gyorsan csöken. Ezt nevezik itt páran "csíkozásnak". Ezek az SMD LED-ekkel szerelt sofita foglalatos cuccok valószínűleg maximum 120°-os szögben világítanak, a többi csak szórt fény, gyorsan és a sima távolságból adódód négyzetes függvénynél sokkal gyorsabban esik az intenzitás a tábla szélei felé.
(Már egy ideje érintőlegesen foglalkozok adott méretű terület egyenletes megvilágításával és nagyon nem triviális a feladat. A láthatóságot/olvashatóságot nem a fényerő ész nélküli növelése, hanem a lehető leghomogénebb elosztása növeli érdemben.)
Mivel sima sifota izzós kép nincs mellette, ezért nem tudni pontosan, hogy az mennyivel lenne egyenletesebb. Az biztos, hogy ez sem ad tökéletesen egyenletes kivilágítást a rendszám teljes felületére, de az eloszlás valamivel jobb lehet.
Fizikusként a korábbi tesztre vonatkozó hevenyészett felvetésemet annyiban revidiálnám és kiegészíteném, hogy mellé kellene állni egy sima izzós ugyanolyan Avensisszel és egy képre fotózni a kettőt. Az már releváns összehasonlítást adna.
Egymás utáni képek még ugyanazzal a telefonnal sem adnak tökéletes összehasonlítást, ezért kellene egyszerre a képen lennie mindkét megoldásnak. Ekkor biztosan megegyeznek a fotózási paraméterek.
Talán egy találkozó alkalmával ez kivitelezhető lesz
Még egyszer köszi!
Üdv:
BF