Csakhogy az elektromos autok még nincsenek kész. Vagyis 5évre és 100-150 ezer km-re már igen, de az akkuk élettartama is korlátozott nem csak a hatótáv. A Nissan Leafnek van egy dokumentációja fent valahol az akku várható élettartamáról, ami forró éghajlaton 6-8 évet sem bír, de Norvégiában sincs 20 év. És ez csak az öregedés, emellett ott a ciklusszám is...
Van a Toyotának elektromos autója? És miért nincs?
1. 1886-ban a robbanómotorokról is úgy gondolták egyesek, hogy még nincsenek kész és sose lesz belőlük semmi.
Akkor még csak egy háromkerekű izé volt, 37435 szabadalmi bejegyzés alatt. Zajos volt, büdös volt, pár kilométeres volt a hatótávja. De csak lett belőle valami.
Legalábbis 20 év alatt sorozatgyártva lett a benzines kocsi. Ennél ma már gyorsabb a technológiai fejlődési képességünk. A maradi konzervatívok boldogan érveltek akkoriban a ló mellett.
2. Amíg nincs kényszer a váltásra/fejlődésre, addig nincs kutatás&fejlesztés és nincsenek modernebb energiatárolási alternatívák sem. Mindenről elmondható, hogy volt időszak amikor még nem volt feltalálva. Ugyanakkor ez nem lehet érv amellett, hogy rekedjünk meg és éljünk még így tízezer évig.
3. Nincs a Toyotának elektromos autója: Tulajdonképpen van, Mirai a neve és
üzemanyagcellás. Hidrogénből készít áramot, vizet pöfög ki. Szvsz ez jobb alternatíva lehet, mint a konnektorhoz rohangálás, nem csodálom, hogy nem akkus elektromost gyárt a Toyota. A hidrogén a leggyakoribb elem az univerzumban.