Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763479 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10095 Dátum: 2015.10.05 15:38:32 »
És a szonda csere végleg megoldott a problémát?
Én kételkedem, hogy szonda hiba lenne, hiszen, a mért értékei jók.  :hmmmm:
Igen, az volt a hibás. Elfáradt: a feszültség ingadozott, de lassan, ill. olyan is volt (végül) hogy beállt fix. 0.45-re.
Nem hinném hogy (csak) ez lenne a probléma, mert a hidegindításkor nem játszik szerepet. Az inkább a megkerülő szeleppel vagy üanyag nyomással lehet összefüggésben.
Itt egy videó az ellenőrzéséről. A fordulattal arányosan nő a nyomás.

A szerelőnek volt még egy ötlete (bár, saját bevallása szerint csak próbálgatással lehetne rájönni a valódi hibaforrásra), a motortérben lévő kis üzemanyagszűrő cseréje, hátha az van eldugulva. Csak kérdem én, ha ennél a szűrőnél elvégzett üzemanyagrendszer nyomás mérés folyamatos 3,2 bar nyomást mutatott, vajon lehet-e eldugulva ez a szűrő? (szerintem nem.)
Én anno kicseréltem a benzinszűrőt is.

Körbenéznék a helyedben a benzinnyomás-szabályozó környékén.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10096 Dátum: 2015.10.05 16:03:15 »
Az 1.8-asomat próbálom életre kelteni. (2 hónapja menet közben leállt a motor.) Próbálkoztam egy főtengelyjeladó-cserével, de nem indult. Ma megnéztem az üa.szivattyút, de az is adja a benzint. Szikra nincs a gyertyáknál. A főtengely jeladó kábelében nem találtam áramot.(Vagy ott nem is kell lennie? :hmmmm:) Ötlet?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10097 Dátum: 2015.10.05 16:56:50 »
És a szonda csere végleg megoldott a problémát?
Én kételkedem, hogy szonda hiba lenne, hiszen, a mért értékei jók.  :hmmmm:

Szia bepi81!

Itt azt írják, hogy a lambda szonda ellenőrzése nem is olyan egyszerű, és nem mindig egyértelmű...
http://injektor.hu/13-alapok/32-a-lambdaszonda

Lehet, hogy egy "specialistával" is meg kellene nézetni. :hmmmm:
A kipufogógáz elemzése megtörtént most? Mert hogy gyűrűzés előtt ilyen gondod is volt... ha jól emlékszem... :hmmmm:  Nem lehet összefüggés...? :hmmmm:
... csak egy ötlet...




Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10098 Dátum: 2015.10.05 17:05:39 »
Szia András!
Igen, pár hete volt emisszió mérés. Új autók szintjén vannak az értékek. Mind a CO, mind a HC. E szerint komoly gond nincs.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10099 Dátum: 2015.10.05 18:27:42 »
bepi81!
Bocs megint ötletelek:
A gyűrűzés UTÁN jó volt a motor, ami a mostani hibákat illeti (pl.:leszabályzási fordulat)? Bár nyilván olyankor nem nagyon pörgetted... :whistling:
Nekem olyankor,amikor szerelőnél volt a kocsi és "röviddel" utána valami nem klappol... szerelési hiba gyanú merül fel elsőként... merthogy ez a hiba ELŐTTE nem volt. :hmmmm:
Láttam, hogy másik fórumban valaki ötletnek írta, hogy vezérmű lánc 1 foggal "elfokolva" is lehet, amitől nem "forog ki" :whistling:
Én mindenképpen EZT ellenőrizném, ha még nem tettétek meg! :otlet:

p.s. Persze nem akartam a szerelőre terelni a gyanút.... csak minden lehetőséget meg kell nézni... :whistling:






« Utoljára szerkesztve: 2015.10.05 18:31:56 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10100 Dátum: 2015.10.05 19:06:11 »

bepi81!
Bocs megint ötletelek:
A gyűrűzés UTÁN jó volt a motor, ami a mostani hibákat illeti (pl.:leszabályzási fordulat)? Bár nyilván olyankor nem nagyon pörgetted... :whistling:
Nekem olyankor,amikor szerelőnél volt a kocsi és "röviddel" utána valami nem klappol... szerelési hiba gyanú merül fel elsőként... merthogy ez a hiba ELŐTTE nem volt. :hmmmm:
Láttam, hogy másik fórumban valaki ötletnek írta, hogy vezérmű lánc 1 foggal "elfokolva" is lehet, amitől nem "forog ki" :whistling:
Én mindenképpen EZT ellenőrizném, ha még nem tettétek meg! :otlet:

p.s. Persze nem akartam a szerelőre terelni a gyanút.... csak minden lehetőséget meg kell nézni... :whistling:
Elso gondolatodra rögtön meg is adtad a választ. [emoji6]
A bejáratás után kb 3000km-rel volt olajcsere, ezután egy alkalommal kiforgattam és rendre elment a gyári tiltásig. Ez a hiba szerintem a szereléstől függetlenül jött. Azóta voltam is a szerelőnél, megmutattam neki az autót. Azt mondta, a vvti motorok be sem indulnak, ha a vezérlés ugrik. Ha menet közben ugrik, akkor pedig az ECU egyszerűen leállítja a motort, óvva azt. Olyan lehetséges, hogy szerelésnél rosszul rakják össze, de ekkor nem indul be a motor.
Ennek ellenére, szét bontva most nem volt, nem győződjünk meg róla, hogy minden jó, de a motor hangján egyértelműen hallatszódna, ha gond lenne. Te is hallottad, mikor a legtomegmerot próbáltam...[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10101 Dátum: 2015.10.05 20:42:33 »
Elso gondolatodra rögtön meg is adtad a választ. [emoji6]
A bejáratás után kb 3000km-rel volt olajcsere, ezután egy alkalommal kiforgattam és rendre elment a gyári tiltásig. Ez a hiba szerintem a szereléstől függetlenül jött. Azóta voltam is a szerelőnél, megmutattam neki az autót. Azt mondta, a vvti motorok be sem indulnak, ha a vezérlés ugrik. Ha menet közben ugrik, akkor pedig az ECU egyszerűen leállítja a motort, óvva azt. Olyan lehetséges, hogy szerelésnél rosszul rakják össze, de ekkor nem indul be a motor.
Ennek ellenére, szét bontva most nem volt, nem győződjünk meg róla, hogy minden jó, de a motor hangján egyértelműen hallatszódna, ha gond lenne. Te is hallottad, mikor a legtomegmerot próbáltam...[emoji6]
Ezt olvasva az jutott az eszembe, előfordulhat, hogy a csörgő láncos motorom lánca átugrott, és azért állt le?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10102 Dátum: 2015.10.05 21:08:18 »
Ezt olvasva az jutott az eszembe, előfordulhat, hogy a csörgő láncos motorom lánca átugrott, és azért állt le?
Elvileg ez is lehetséges, természetesen, de távfelügyeletet nemhiába nem csinálok.  :D Benne lehet a lehetséges hibaforrások között ez is. Nyilván szét kellene szedni és megnézni, hogy jelnél van-e a vezérlés. Ha már tudtad, hogy nyúlt a láncod (ennek minden bizonnyal hangja is volt), akkor valóban sanszos lehet ez a lehetőség is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10103 Dátum: 2015.10.05 22:32:56 »
Elvileg ez is lehetséges, természetesen, de távfelügyeletet nemhiába nem csinálok.  :D Benne lehet a lehetséges hibaforrások között ez is. Nyilván szét kellene szedni és megnézni, hogy jelnél van-e a vezérlés. Ha már tudtad, hogy nyúlt a láncod (ennek minden bizonnyal hangja is volt), akkor valóban sanszos lehet ez a lehetőség is.
Akkor muszáj lesz az ezotv-t felhívnom. :wacko:
Most minden lehetséges okot meg kell néznünk. Ezt is. Ma délelőtt a benzinszivattyúval játszottam, délután meg a kedves 80 éves autószerelő mester szomszédommal keresgéltük az áramot, meg a szikrát. (Valami miatt az új akkumulátorom 1 hónap állás alatt lenullázódott. :hmmmm:) Egyszer csak rátalálunk a hibára. A szokott szerelő barátomhoz meg nem nagyon tudom elvinni a járgányt, mert alapjárat híján se kormány-, se fékszervó, és így vontatni elég kalandos. Haza is éjfél után húztuk mikor lerohadt, hogy ne legyen forgalom.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10104 Dátum: 2015.10.06 07:46:39 »
Ezt olvasva az jutott az eszembe, előfordulhat, hogy a csörgő láncos motorom lánca átugrott, és azért állt le?

Pont ez jutott az én eszembe is,mikor bepi sorait olvastam...

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10105 Dátum: 2015.10.06 10:00:08 »
Sziasztok!

nemrég vásároltam egy 2005-ös Avensist 182.000km-rel. Tudna valaki segíteni, hogy mikorra vannak előírva szerviz intervallumok?
Első sorban a vezérlés csere érdekelne (tudom, hogy láncos) mikor kell cserélni ha kell egyáltalán, és persze hozzávetőlegesen mennyibe kerül ez garanciával mondjuk márkaszervizben.

T.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10106 Dátum: 2015.10.06 10:19:32 »
Vezérlés csere nincs kötelezően előírva a vvt-i motoroknál, elvileg örökös, gyakorlatilag érdemes ellenőrizni a lánc nyúlását (ennek csörgő hangja is van, ha már a végét járja). A hosszbordásszíjat kell 105 000-ként cserélni, illetve az olajat és szűrőket.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10107 Dátum: 2015.10.06 11:24:06 »
Vezérlés csere nincs kötelezően előírva a vvt-i motoroknál, elvileg örökös, gyakorlatilag érdemes ellenőrizni a lánc nyúlását (ennek csörgő hangja is van, ha már a végét járja). A hosszbordásszíjat kell 105 000-ként cserélni, illetve az olajat és szűrőket.

Köszönöm.

Abban tudnál segíteni, hogy milyen gyertyát érdemes használni 2.0 1AZ-FSE motorkódhoz? Többfélét is kapni, DENSO, NGK, BOSCH, BERU márkákat is kapni illteve 1 v. 3 földelőelektródásat, zavarszűrőset, stb...  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10108 Dátum: 2015.10.06 11:33:13 »
Lehjobb tudomásom szerint a 2.0 D4 benzinmotor a közvetlen befecskendezés miatt irrídiumos gyertyák kér. Denso-t vegyél bele, darabja kb 4000Ft, de 90 000 km-ként kell cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i