Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763300 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

polcsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9795 Dátum: 2015.06.25 07:22:13 »
A "menetszabályozással" kapcsolatos hibajelzés akkor is előjön, ha a motorral kapcsolatos hiba áll fenn. Ilyenkor a menetstabilázoló vezérlésébe beíródik egy "engine control system" hibakód, ami nem véletlen, hiszen az ESP szorosan együttműködik a motorvezérléssel, annak adatait használja és módosítja, így a feltételezett rossz motorműködés esetén megszünteti a beavatkozást, mert az akár rossz irányba is terelheti a menetbiztonságot.
Lehet, hogy valami nem lett visszadugva, rá lett adva a gyújtás és a hiba beíródott. Vissza van ugyan dugva a kábel, és a hiba is megszűnt, de a hibák tárolódnak, és önmaguktól csak akkor törlődnek, ha a hiba néhány bemelegedési ciklus után nem jelentkezik újra. Toyota teszterrel még ezután is ki lehet olvasni, mi volt a hiba, de csak addig, amíg le nem húzza valaki az akkusarut.
Olvassátok ki a hibát, hogy lássuk, mire panaszkodik, és ha valami olyasmi, ami szerviz alkalmával el lett távolítva, akkor esélyes, hogy a fenti dolog történt meg.
Ha nincs szerencséd, akkor valós a hiba, de ne ess kétségbe: előfordul EGR hiba( pl.: exhaust recirculation flow, vagy ehhez hasonló hiba). Ez esetben EGR-szelep tisztítás segít a gondon az esetek többségében. Láttam már olyat, hogy EGR tisztítás után jött elő az EGR-hiba, mert a "kolléga" nem megfelelő szert használt, és nem is volt elég alapos.
Egyébként egy sima szervizhez nem kell semmilyen érzékelő kábelt megbontani, még a légtömegmérőét sem.
Sok sikert és várjuk az eredményt.

Este megtörtént a hiba kiolvasás:
P0420     Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt
Töröltük, eddig még nem jött vissza, mondjuk nem is használtam csak 4km-et azóta.
Majd meglátjuk a folytatást, remélem csak pillanatnyi elmezavar volt. :)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9796 Dátum: 2015.06.25 07:31:54 »
Vagy főtengely/vezértengely jeladó, esetleg annak a kábele. Mostanában épp ott bóklásztatok a láncfeszítő miatt, ha jól rémlik. Nem lehet, valamelyik jeladó kábele megsérülhetett a szereléskor?
Az tüzelőanyag szivattyú ilyen hirtelenséggel nem nagyon tud elpusztulni (hacsak nem maga a hajtómotor döglik meg, de az nagyon-nagyon ritka.) Műszer ráköt, majd tüzelőanyagnyomás mérés indítózás közben. 2-3 bar-nak kéne lennie.
Köszönöm! :hug: Megnézzük.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9797 Dátum: 2015.06.25 09:01:58 »
Vagy főtengely/vezértengely jeladó, esetleg annak a kábele. Mostanában épp ott bóklásztatok a láncfeszítő miatt, ha jól rémlik. Nem lehet, valamelyik jeladó kábele megsérülhetett a szereléskor?
Az tüzelőanyag szivattyú ilyen hirtelenséggel nem nagyon tud elpusztulni (hacsak nem maga a hajtómotor döglik meg, de az nagyon-nagyon ritka.) Műszer ráköt, majd tüzelőanyagnyomás mérés indítózás közben. 2-3 bar-nak kéne lennie.

Én is inkább valami jeladóra gondolnék inkább. Az indítási nehézségek miatt is.
Diesel-el volt hasonló problémám,igaz ott menet közben nem állt le,de sokszor nagyon nehezen lehetett indítani.Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Igazából az is volt,mert a holtponti jeladó ment tönkre. Csaere után minden rendben volt.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.25 09:03:53 írta Kika1 »

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9798 Dátum: 2015.06.25 14:32:11 »
Este megtörtént a hiba kiolvasás:
P0420     Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt
Töröltük, eddig még nem jött vissza, mondjuk nem is használtam csak 4km-et azóta.
Majd meglátjuk a folytatást, remélem csak pillanatnyi elmezavar volt. :)
El kell keseritsekek...a p0420 nem pillanatnyi hiba...sajnos ismét vissza fog jönni!![emoji15]

polcsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9799 Dátum: 2015.06.25 14:58:10 »
El kell keseritsekek...a p0420 nem pillanatnyi hiba...sajnos ismét vissza fog jönni!![emoji15]

Mit javasolsz?

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9800 Dátum: 2015.06.25 15:43:15 »
Továbbra is előjön?

Azóta szerencsére nem fordult elő. Kopp-kopp.
Arra szerettem volna tippet kérni, hogy a leírtak alapján be tudjátok-e lőni mi lehet? Már 2. alkalommal fordult elő és idegesít.  :wacko:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9801 Dátum: 2015.06.25 20:17:54 »
Este megtörtént a hiba kiolvasás:
P0420     Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt
Töröltük, eddig még nem jött vissza, mondjuk nem is használtam csak 4km-et azóta.
Majd meglátjuk a folytatást, remélem csak pillanatnyi elmezavar volt. :)

Most látom, hogy benzines autó, így az EGR rossz példa volt, mert asszem ezeken nincs. Viszont a katalizátor hiba esélyes, hogy visszajön, és lehetséges, hogy nem is a katalizátor az igazi probléma, hanem a lambda-szonda, esetleg a légtömegmérő.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9802 Dátum: 2015.06.26 00:12:04 »
Én is inkább valami jeladóra gondolnék inkább. Az indítási nehézségek miatt is.
Diesel-el volt hasonló problémám,igaz ott menet közben nem állt le,de sokszor nagyon nehezen lehetett indítani.Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Igazából az is volt,mert a holtponti jeladó ment tönkre. Csaere után minden rendben volt.
A szerelő barátom is arra intett :nono:, hogy még ne rendeljem meg az üa.szivattyút. Nagyon remélem, igazatok van. Még nem volt időm az autóra nézni, de a hétvégén bütykölés lesz.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9803 Dátum: 2015.06.26 18:21:32 »
Toronycsapágyt,illetve szilentet cserélt már valaki t25-ön?
Minden alkatrészes oldal a Monroe mk241 kit-et hozza hozzá,de az nem olyan mint a gyári.A gyárinak van egy fém tárcsa a közepén ennek meg nincs.Gyári szám szerint t22-höz való,abban így is néz ki.
Külföldi oldalakon is keresgéltem és ott is azt írják,hogy t22-t25.Jó lehet?

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9804 Dátum: 2015.06.26 22:57:11 »
Mit javasolsz?
Már több helyen is volt erre megoldás.Én esztergáltam egy közbetétet,ezt betekertem a kipufcsőbe,és ebbe a betétbe tekertem a szondát.És nincs több hiba kód! [emoji41]

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9805 Dátum: 2015.06.27 08:32:28 »
Toronycsapágyt,illetve szilentet cserélt már valaki t25-ön?
Minden alkatrészes oldal a Monroe mk241 kit-et hozza hozzá,de az nem olyan mint a gyári.A gyárinak van egy fém tárcsa a közepén ennek meg nincs.Gyári szám szerint t22-höz való,abban így is néz ki.
Külföldi oldalakon is keresgéltem és ott is azt írják,hogy t22-t25.Jó lehet?
Az, hogy tárcsa van rajta, az annyi, hogy másként oldották meg a csapágyat, ettől még a felfogatások jók lehetnek...akár még egyforma is lehet a T22-vel, de erre nem esküszöm meg. Ha túl vagy a cserén, várom a tapasztalataidat, mert nekem is ugyanaz a jelenség , mint Neked, és nálam sem találtak semmit még padon sem. (csak akkor koppan, ha nincs "terhelve" a csapágy, vagy a csillapító)

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9806 Dátum: 2015.06.27 09:26:05 »
Szerintem ez a Monroe MK241 Kit,amit minden nagyobb alkatrészáruház programja is hoz a T25 Avensisekhez nem jó a T25 avensisekhez.
A kit-ben lévő csavarok is vastagabbak,mit az eredetiek,de ettől még bemenne,mert az anyát levéve látszik,hogy a furat is nagyobb a toronyban.
Viszont megmérve az eredeti toronyszilent csavarközepei 11,5 cm távolságra vannak egymástól a Monroe Kit-ben pedig 2db 12cm, 1db pedig 10.5cm távolságra vannak.

Ellenőrzés végett,ha megmérnétek ti is hogy a T22-ben és és a T25-ben milyen távolságra vannak nálatok a csavarközepek,akkor biztosabban ki lehetne jelenteni,hogy mihez jó.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9807 Dátum: 2015.06.27 09:45:40 »
Szerintem ez a Monroe MK241 Kit,amit minden nagyobb alkatrészáruház programja is hoz a T25 Avensisekhez nem jó a T25 avensisekhez.
A kit-ben lévő csavarok is vastagabbak,mit az eredetiek,de ettől még bemenne,mert az anyát levéve látszik,hogy a furat is nagyobb a toronyban.
Viszont megmérve az eredeti toronyszilent csavarközepei 11,5 cm távolságra vannak egymástól a Monroe Kit-ben pedig 2db 12cm, 1db pedig 10.5cm távolságra vannak.

Ellenőrzés végett,ha megmérnétek ti is hogy a T22-ben és és a T25-ben milyen távolságra vannak nálatok a csavarközepek,akkor biztosabban ki lehetne jelenteni,hogy mihez jó.
A yoyoparts szerint ez csak a t22-be jó: http://www.yoyopart.com/oem/5016029/monroe-mk241.html#application

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9808 Dátum: 2015.06.27 09:52:51 »
Viszont ahogy nézegetem,szigorúan kinézetre, a 2003-2004 Corolla toronyszilentje ugyan így néz ki. Esetleg akinek van lehetősége azt megmérni...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9809 Dátum: 2015.06.27 10:12:11 »
Szerintem ez a Monroe MK241 Kit,amit minden nagyobb alkatrészáruház programja is hoz a T25 Avensisekhez nem jó a T25 avensisekhez.
A kit-ben lévő csavarok is vastagabbak,mit az eredetiek,de ettől még bemenne,mert az anyát levéve látszik,hogy a furat is nagyobb a toronyban.
Viszont megmérve az eredeti toronyszilent csavarközepei 11,5 cm távolságra vannak egymástól a Monroe Kit-ben pedig 2db 12cm, 1db pedig 10.5cm távolságra vannak.

Ellenőrzés végett,ha megmérnétek ti is hogy a T22-ben és és a T25-ben milyen távolságra vannak nálatok a csavarközepek,akkor biztosabban ki lehetne jelenteni,hogy mihez jó.
Az enyém ugyan T25 FL, ráadásul dízel, de nálam a csavarközepek szintén 115mm távolságra vannak egymástól.