Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763504 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9600 Dátum: 2015.05.28 14:57:07 »
...gondolom érzed a különbséget.[emoji6]
Én nem szoktam ilyen hasonlatokkal élni, ennél szerényebbnek tartom magam.  :flowers:
Különbséget? Köztünk? Valószínűleg van, de nem vagyok abban biztos, hogy egyre gondolunk.  ;)

Nem kétlem, hogy jó mozdonyszerelő vagy, de ettől még nem biztos, hogy annyira-, vagy jobban értesz a személyautókhoz, mint egy kifejezetten ilyen szakterületen dolgozó ember. Persze, azt vágom, hogy úgy gondolod...

Szerény személyemben mérnök volnék, de útépítés helyett nem kezdenék hídépítésbe, mert nem szakterületem, pedig mérnök-mérnök szakma... ha érted, mire gondolok...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9601 Dátum: 2015.05.28 15:27:46 »
Szerintem, ha 40 helyett 30-ast használnál azóta, akkor sem enné.
[emoji6]
Igen, egészen biztosan okosabbak a gyáriak bármelyikünknél. Ezt illene nem megkérdőjelezni. Az, hogy egy gyári beszállítótól származó termékről kiderül, hogy gyári hibás, nem a japán mérnökök hibája. Az egész motor konstrukció nagyon tartósra lett tervezve, csak éppen nem jó beszállítót sikerült választani hozzá, így borult a papírforma. Ennyi.

Ezen én is gondolkodtam... hogy 5 évig rossz gyűrűt építettek a VVT-i-k-be... :wacko:
Nincs ott idegen áru ellenőrzés??? Hogyhogy nem derült ki hamarabb... ??? Miért nem kerestek HAMARABB más beszállítót ???
5 év alatt senki nem reklamált? Ilyen sokáig tartott kideríteni, hogy a beszállító gyűrűje rossz ???
 :helpsmilie:
Jó autó a Toyota.. de azért ott sem minden tökéletes... :no:
p.s. Azért örülök, hogy Toyotám van... :cool2: :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9602 Dátum: 2015.05.28 15:35:36 »
Én arra tudok gondolni, de ez csak feltételezés, hogy kellett a hiba megjelenéséig kb 4 év. Ekkor egyből 2004-et írunk már. Ugyanis, az olajfogyasztás egy-két kivételtől eltekintve, jellemzően 100.000km felett jelentkezett.
Az, hogy mindez ne egyedi, a karbantartási hiányosságokra fogható legyen, valszeg vártak vele további hónapokat, ekkor futhattak be jelentős számban panaszok, amire lépett a gyártó és 2005 nyarán már gyárilag javított blokkokat adtak ki, visszamenően, pedig 7év/180.000km futásig fűzött blokkra cserélték garanciában ezeket a blokkokat, persze, csak annak, aki kérte.

Itt olyanra, hogy megpróbálta volna a cég "leszarni" a problémát, nem gondolok, mert a Toyota ennél sokkal nagyobb értéket, a hírnevét kockáztatta volna.

Mindezeken túl, itt is meg kell jegyezni, hogy a garancia kezelése az anyacégnek máig példás értékű volt, és egyedülálló az autógyártás történetében. És itt jelzem, a pár hete megjelent OFF Audi 1,8 és 2,0 tfsi problémát, melynek javítása minden esetben az ügyfél zsebét terheli! Ennek fényében kell elbírálni a Toyota probléma kezelését.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9603 Dátum: 2015.05.28 15:37:32 »
Ezen én is gondolkodtam... hogy 5 évig rossz gyűrűt építettek a VVT-i-k-be... :wacko:
Nincs ott idegen áru ellenőrzés??? Hogyhogy nem derült ki hamarabb... ??? Miért nem kerestek HAMARABB más beszállítót ???
5 év alatt senki nem reklamált? Ilyen sokáig tartott kideríteni, hogy a beszállító gyűrűje rossz ???
 :helpsmilie:
Jó autó a Toyota.. de azért ott sem minden tökéletes... :no:
p.s. Azért örülök, hogy Toyotám van... :cool2: :flowers:
Pont erre utalok én is!Ha ezt a gyűrüt egy kisebb szériába rakják oké.Na de öt éven keresztül?Minden rendben volt(van) a házuk táján?És a visszahivásról (ami nem volt) még nem is beszéltem...[emoji15]

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9604 Dátum: 2015.05.28 15:44:04 »
Jó, hogy 7 év gariban javították... de valóban jó lett volna egy VISSZAHÍVÁS.... akkor az én verdám első gazdája is visszavitte VOLNA... :whistling:
Így sajna nekem kellett 13 évesen gyűrűztetni saját költségemre... :cry:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9605 Dátum: 2015.05.28 15:44:42 »
Pont erre utalok én is!Ha ezt a gyűrüt egy kisebb szériába rakják oké.Na de öt éven keresztül?Minden rendben volt(van) a házuk táján?És a visszahivásról (ami nem volt) még nem is beszéltem...[emoji15]
Olvass már utána, mielőtt valótlanságot, vagy torzított infót írnál le...  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9606 Dátum: 2015.05.28 15:48:13 »
Jó, hogy 7 év gariban javították... de valóban jó lett volna egy VISSZAHÍVÁS.... akkor az én verdám első gazdája is visszavitte VOLNA... :whistling:
Így sajna nekem kellett 13 évesen gyűrűztetni saját költségemre... :cry:
András, tudsz olyan gyártót mondani - természetesen a Toyotán kívül -, amelyiket érdekli 10 év felett is az általa gyártott autó?
10 év felett?! Fenét... legyen csak 5 év felett!

Az összes ott teszi fel a kezét, amikor kihozzák az ügyfelek a szalonból. Ehhez képest a Toyota gariban, 100.000km feletti futású, akár 2-3. tulajnál lévő autókban is ingyen cserélt motort!!! Gépész vagy, gondold már át, ez mit jelent a mai világban...

Simán lehetett, hogy a te autód első tulajánál még nem, vagy nem mérhető mértékben jelentkezett az olajfogyasztás, ezért nem is foglalkozott vele.  :otlet:

A motorfelújítást végző szerelőm elmondása alapján általában 150e km körül jelentkezett a mérhető olajfogyás a javarészt városban, hidegen, rövid távokon használt autóknál és 200.000km után a javarészt hosszú távokon használt autóknál. Ha teszem azt, Te lettél volna az első tulaja az autódnak, foglalkoztál volna azzal, hogy 6 éves korában 100.000km-nél 15 000-ként 4-5 deci olaj elfogy a motorból? Tedd a szívedre a kezed: visszavitted volna reklamálni, hogy cseréljenek motort?
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.28 16:06:22 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9607 Dátum: 2015.05.28 17:26:00 »
Jó, hogy 7 év gariban javították... de valóban jó lett volna egy VISSZAHÍVÁS.... akkor az én verdám első gazdája is visszavitte VOLNA... :whistling:
Így sajna nekem kellett 13 évesen gyűrűztetni saját költségemre... :cry:
Én is pont ugyanígy jártam, de én egyenlőre még csak a szétolvadt fényszórófoglalattal (az olajfolyás csak ezután fog jelentkezni, mert az előző tulajnál és nálam is második/ünnepi autóként, 11 évesen is csak 68ekm van benne). Sajnos az előző tulaj nem foglalkozott vele, én pedig már nem tudtam 7 évesen kicseréltetni. Az külön érdekesség, hogy végig márkaszervizbe volt hordva és sem az éves szervizeken, sem a műszakivizsgákon nem vették észre, hogy szét van esve, alig ad ki használható fényt. A kormányt éríntő visszahívás is csak a másodikra lett megejtve, a kettő egyszerre.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.28 17:28:38 írta kugyu21 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9608 Dátum: 2015.05.28 20:14:55 »
A Toyota szerviz "bulletin" szerint a hiba összetett: a gyűrű is vékony, a furat is kevés a lehúzó gyűrű alatt, de a gyökér ok az, hogy kevés az olajtöltet, nincs olajhűtő, a dugattyúknál jóval magasabb az olajhőmérséklet, mint a tervezett, így a lyukak bégnek, berakodnak, gyűrű leragad és már eszi is az olajat (és ezen a gyakori olajcsere sem segít igazán). Ez bizony kőkemény konstrukciós hiba, amit a Toyota sem akart szépíteni.
A hozzáállásuk a javításhoz viszont példanélküli, abszolút figyelemre méltó...nem hagyták magukra az ügyfeleket....de egy visszahívás szerintem is sokat jelentett volna. (bár akkoriban annak bizonyosan lett volna nagyon kellemetlen visszhangja/hatása is)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9609 Dátum: 2015.05.28 20:38:40 »
Lehet hogy visszahívás azért sem volt, mert azért (talán) nem mindegyik 2000...2005 közötti vvt-i volt olajfogyasztós. :innocent:
Ha mindet visszahívták volna az nagyobb botrány lett volna , mint a mostani TAKATA légzsák visszahívás... :whistling:
Egyébként tényleg korrektül kezelték.... az hogy én lemaradtam róla nem biztos, hogy a gyár hibája. Inkább a (korábbi)tulajdonos/márkaszarvíz tehet róla. :otlet:
Azért a gyűrű csere sem tragédia... kár hogy a motor "közepén" van, amihez szét kell szedni... :whistling:
Igen! a "bulletin"-t én is olvastam! Több rétű a hiba.
A No1 probléma szerintem akkor is gyűrű rossz anyaga, rossz hőkezelése. Nem hiszem, hogy vékony lenne... :no:  Az is ezt támasztja alá, hogy CSAK gyűrű csere esetén végleg megoldódik a probléma! :yes:
Bepi81 jó képet is csinált erről a kilágyult gyűrűről... "bizonyítékként"!  :yes:
 :flowers:
p.s. akkor is örülök, hogy Toyotám van! Külön öröm, hogy soha nem kell láncot cserélni! Hihetetlen... :excl:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9610 Dátum: 2015.05.28 22:03:55 »
Sziasztok!

Elég rég jártam már erre. Nagyon sok minden össze jött mostanában. Munka, külföldi utak minden héten, és végre több időt tudtam tölteni a barátnőmmel is, stb.
Most viszont beteg vagyok, itthon fekszem, így van időm ide is felnézni. :)
A tanácsotokat szeretném kérni. Megint biztosíték hiba történt...:S Megálltam tankolni haza felé, majd amikor végeztem és ráadtam a gyújtást, kiégett egy bizti. Se kép-se hang. Megtaláltam a bűnöst, egy 25-ös volt(ami utólag kiderült, hogy 30-asnak kéne lennie, uh lehet valaki azt 1x már kicserélte). Kicseréltem, indul az autó, de...valami Eco módba rakta magát, mert olyan lusta volt, hogy szinte alig reagált a gázadásra. Ezen kívül világított a Check Engine, a VSC és a TRC OFF lámpa is. Egyik szerelő barátom tanácsára levettem az akksi sarut és mikor vissza raktam, minden rendben volt.
Kedden voltam a Toyotánál egyéb ügyben. Ránéztek, de nem tudtak mondani semmi biztosat, mert ez egy olyan bizti, ami a gyújtásért felelős, így szinte bármitől lehet. Kiváló...:S Valakinek valami tipp mi okozhatta?
A hibakódot nem tudták kiolvasni, mert nem generált, csak ált. hibákat. Semmi konkrét, hogy mitől lehetett.
Nekem a trafó szokott ilyet csinálni. Pár tízezerrel valamelyik trafó halála előtt, már karácsonyi fénybe borul a műszerfalam.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9611 Dátum: 2015.05.28 22:18:13 »
Tessék mondani, hol lehet erre a garanciás időntúli gyűrűcserére jelentkezni? :eek: :lol:
Nekem egyébként 200 fölött jelentkezett az olajfogyás.
Érdeklődnék valaki hozzáértőtől, hogy ha csak a csúszkát szeretném cseréltetni, ahhoz nagyon szét kell kapni a motort? (Egyébként meg mibe fáj egy pár csúszka kb.?) Azt feltételezem, hogy a lánccsörgésem oka a csúszka kopottsága. :hmmmm:

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9612 Dátum: 2015.05.28 23:59:05 »
Olvass már utána, mielőtt valótlanságot, vagy torzított infót írnál le...  :flowers: ;)
Melyik volt valótlanság....legalábbis szerinted?Ne tartsd magadban.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9613 Dátum: 2015.05.29 00:03:21 »
A Toyota szerviz "bulletin" szerint a hiba összetett: a gyűrű is vékony, a furat is kevés a lehúzó gyűrű alatt, de a gyökér ok az, hogy kevés az olajtöltet, nincs olajhűtő, a dugattyúknál jóval magasabb az olajhőmérséklet, mint a tervezett, így a lyukak bégnek, berakodnak, gyűrű leragad és már eszi is az olajat (és ezen a gyakori olajcsere sem segít igazán). Ez bizony kőkemény konstrukciós hiba, amit a Toyota sem akart szépíteni.
A hozzáállásuk a javításhoz viszont példanélküli, abszolút figyelemre méltó...nem hagyták magukra az ügyfeleket....de egy visszahívás szerintem is sokat jelentett volna. (bár akkoriban annak bizonyosan lett volna nagyon kellemetlen visszhangja/hatása is)
Ergo:ezek a korai vvti-k bizony igen gyenge konstrukciók.Akárki akármit is próbál állitani....mert itt nem az olajlehúzó gyürü a legnagyobb gond.Hanem a többi,amit te is emlitettél.És ezekről màr sajnos a "nagyon okos" mérnökök tehetnek.Nem pedig a gyári beszállitók.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9614 Dátum: 2015.05.29 00:07:25 »
Lehet hogy visszahívás azért sem volt, mert azért (talán) nem mindegyik 2000...2005 közötti vvt-i volt olajfogyasztós. :innocent:
Ha mindet visszahívták volna az nagyobb botrány lett volna , mint a mostani TAKATA légzsák visszahívás... :whistling:
Egyébként tényleg korrektül kezelték.... az hogy én lemaradtam róla nem biztos, hogy a gyár hibája. Inkább a (korábbi)tulajdonos/márkaszarvíz tehet róla. :otlet:
Azért a gyűrű csere sem tragédia... kár hogy a motor "közepén" van, amihez szét kell szedni... :whistling:
Igen! a "bulletin"-t én is olvastam! Több rétű a hiba.
A No1 probléma szerintem akkor is gyűrű rossz anyaga, rossz hőkezelése. Nem hiszem, hogy vékony lenne... :no:  Az is ezt támasztja alá, hogy CSAK gyűrű csere esetén végleg megoldódik a probléma! :yes:
Bepi81 jó képet is csinált erről a kilágyult gyűrűről... "bizonyítékként"!  :yes:
 :flowers:
p.s. akkor is örülök, hogy Toyotám van! Külön öröm, hogy soha nem kell láncot cserélni! Hihetetlen... :excl:
Ez a lánc dolog egy kicsit érdekes számomra.A múltkor cseréltünk egy 1.0 Yarisban 140-km nél vezérmű láncot.Úgy csattogott,hogy verte a deknit....és azt is örök életnek szánta a gyár....emiatt kissé szkeptikus vagyok a Corollám lánca miatt.