Én arra tudok gondolni, de ez csak feltételezés, hogy kellett a hiba megjelenéséig kb 4 év. Ekkor egyből 2004-et írunk már. Ugyanis, az olajfogyasztás egy-két kivételtől eltekintve, jellemzően 100.000km felett jelentkezett.
Az, hogy mindez ne egyedi, a karbantartási hiányosságokra fogható legyen, valszeg vártak vele további hónapokat, ekkor futhattak be jelentős számban panaszok, amire lépett a gyártó és 2005 nyarán már gyárilag javított blokkokat adtak ki, visszamenően, pedig 7év/180.000km futásig fűzött blokkra cserélték garanciában ezeket a blokkokat, persze, csak annak, aki kérte.
Itt olyanra, hogy megpróbálta volna a cég "leszarni" a problémát, nem gondolok, mert a Toyota ennél sokkal nagyobb értéket, a hírnevét kockáztatta volna.
Mindezeken túl, itt is meg kell jegyezni, hogy a garancia kezelése az anyacégnek máig példás értékű volt, és egyedülálló az autógyártás történetében. És itt jelzem, a pár hete megjelent OFF Audi 1,8 és 2,0 tfsi problémát, melynek javítása minden esetben az ügyfél zsebét terheli! Ennek fényében kell elbírálni a Toyota probléma kezelését.