Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763320 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8805 Dátum: 2014.10.30 13:20:24 »
Mi volt a hibakód?

nem tudom. :-(

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8806 Dátum: 2014.10.30 13:59:34 »

Ezt találtam a vezess.hu-n.

http://www.vezess.hu/hasznalt_auto/hasznalt_auto_toyota_avensis_2003/49925/

Bocsi, ha volt már.
Itt azt írják, hogy 2005.07-ig gyártott 1.8-as motoroknál lehet(ett) gond.



'2003 -Összesen 1 550 autót hívott vissza a
gyár, a blokkolásgátló rendszer esetleges,
vészfékezésnél bekövetkező hibája miatt.
2003 -A Toyota nem riad meg a tömeges
visszahívásoktól sem, de a kis szériában
előforduló hibákat is kezelik. Ilyen a
függönylégzsák 29 autót érintő hibája, amit a
nem megfelelő összeszerelés okozott.
2006 - Magas olajfogyasztás a 2005 júliusáig
gyártott 1,8 literes VVT-i benzines
motoroknál.
2010 -Világviszonylatban több millió,
hazánkban több tízezer autót hív vissza a
szervizeibe a Toyota a beragadó gázpedál
problémája miatt, köztük a 2008. november és
2009. december között gyártott Avensiseket
is. Az érintett járművekben előfordulhat, hogy
a gázpedál benyomott állapotában megragad
vagy lassan tér vissza az alaphelyzetébe.
2011 -Az Avensis modellek közül a 2,0 és 2,4
literes hengerűrtartalmú benzines modellekre
vonatkozik az újabb visszahívás, azokra,
amelyek 2000 júliusa és 2008 szeptembere
között készültek. A beszámoló szerint az
üzemanyag klórtartalma porózussá teheti az
üzemanyag-szivattyú és az üzemanyag-
vezeték egy részét.
2012 -Bizonyos, elektromos szervokormánnyal
szerelt - 1,6 és 1,8 literes benzines - Avensis
gépkocsik esetében előfordulhat, hogy az alsó
kormányösszekötő tengely (ez a tengely köti
össze a kormányművet a kormányoszlop
részét képező csuklós tengellyel) bordás
részén a tengely nem megfelelő szilárdsága
miatt a foghézag megnő, idővel a bordás rész
elkopik. A márkaszervizek költségmentesen
végezték az érintett járművek ellenőrzését és
az alkatrész cseréjét.'

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8807 Dátum: 2014.10.30 14:31:48 »

2012 -Bizonyos, elektromos szervokormánnyal
szerelt - 1,6 és 1,8 literes benzines - Avensis
gépkocsik esetében előfordulhat, hogy az alsó
kormányösszekötő tengely (ez a tengely köti
össze a kormányművet a kormányoszlop
részét képező csuklós tengellyel) bordás
részén a tengely nem megfelelő szilárdsága
miatt a foghézag megnő, idővel a bordás rész
elkopik. A márkaszervizek költségmentesen
végezték az érintett járművek ellenőrzését és
az alkatrész cseréjét.'

Nálam ezt cserélték pont múlt héten visszahívásban.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8808 Dátum: 2014.10.30 15:16:39 »
2011 -Az Avensis modellek közül a 2,0 és 2,4
literes hengerűrtartalmú benzines modellekre
vonatkozik az újabb visszahívás, azokra,
amelyek 2000 júliusa és 2008 szeptembere
között készültek. A beszámoló szerint az
üzemanyag klórtartalma porózussá teheti az
üzemanyag-szivattyú és az üzemanyag-
vezeték egy részét.

Ezt meg nálam ellenőrizték a szervizben, de nem kellett cserélni semmit.
Jött szakszerűen a levél a központból, hogy szíveskedjek elfáradni valamelyik Toyota kereskedésbe, és elnézést kérnek a kényelmetlenségért, bla bla bla. Illetve ha időközben eladtam volna az autót, kérik adjam meg az új tulaj nevét, hogy vele is kapcsolatba léphessenek.
Le a kalappal, azt mondom. 1-2 másik autómárka ezt "lazábban" kezeli/kezelte volna...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8809 Dátum: 2014.10.31 13:00:02 »
A mérésnél nem árt, ha a munkahengereknél levő légtelenítőnél vesznek mintát. Nem tudom, itt így tettek-e?
Én ugyanis azt tapasztaltam, hogy nagyon elnyújtva a fékfolyadék cseréjét összegyűlik a víz a fékmunkahengereknél, és beállnak.
Ezután nagy valószínűséggel lehet cserélni őket.
Most nemrég cseréltettem a fékfolyadékot, 4 évvel a  kocsi megvétele után. Előtte nem tudom, mikor cserélték.
Nem volt nagy összeg az egész.
Természetesen nem a munkahengereknél mérte, de ebben akkor nem találtam kivetnivalót, mert ha ennek az olajnak a nedvszívóképességére kell figyelni, akkor a kiegyenlítőtartálynál a levegőnek jobbab ki van téve, mint a munkahengerben.
És persze senkit nem akarok révenni arra, hogy ne cseréljenek fékolajat, csak megjegyeztem, hogy nálam semmi hibajelenséget nem produkált 18 év alatt sem, ennek elhanyagolása, és hogy a kétévenkénti csere talán  túlzás egy kicsit. (Feltehetően emiatt nem rohantam a motorolajat sem évenként cserélni (a minimális futásteljesítmény miatt), de ebben valószínűleg tévedek.)
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.31 13:02:32 írta kugyu21 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8810 Dátum: 2014.10.31 18:07:45 »
...
Nekem is hasonló a problémám, pedig az enyém 4 ajtós, de nálam "csak" a kerékemelő mélyedésében gyűlik a víz.
Én kipakoltam a kárpitokat, por szárazra töröltem a lyukat és mentem egy vizes kört. Nálam a levegőztető szelep a hunyó, onnan csordogál be nedvesség. Még nem cseréltem, mert kicsit macerás. Ha jól láttam, le kell hozzá szedni a lökhárítót, stb, de idén nyáron kerítek rá sor. Csak menet közben jelentkezik a gond, mert csak akkor veri fel a kerék a nedvességet a lökhárító mögé (a hátsó keréknél nekem sincs műanyag kerékjárat borítás és kavicsgumim sincs).
Nyári- téli kerék csere kapcsán elővettem az emelőt. Sajnos nálam is volt egy fél liter víz ebben az üregben... ???
Lebontottam ott a kárpitot és láttam, hogy a levegőztetőnél folyik be (vödör víz próba segített)
A levegőztető ahogy illeszkedik a karosszériához, nálam le van törve az egyik bepattintós fül, ezért rosszul illeszkedik és befolyik a víz...
A fület nem tudom pótolni, de körbe kentem sziloplasztal... hátha ez segít valamit ???
Az üreg alján lévő gumidugót sem raktam most vissza, hogy legalább kifolyjon, ami esetleg befolyik. Persze félő, hogy így alulról csapja fel a vizet(mert egyébként minek kellene ide a gumi dugó?) A feleségem azt mondta, hogy biztos azért van a gumidugó, mert itt kell leengedni a vizet... :lol: De tényleg, minek van?
Egyáltalán, ez a levegőztető szelep minek van két oldalt? CSak bajnak? Mi lenne, ha megszüntetném és a lyukat egy lemezzel befedném?
Esetleg ha forró helyen van a járgány túlnyomás keletkezhet és itt engedi le? Tulajdonképpen ez egy visszacsapó szelep (csappantyú).
Na mindegy , csak hangosan gondolkodtam... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8811 Dátum: 2014.10.31 18:18:30 »
Nyári- téli kerék csere kapcsán elővettem az emelőt. Sajnos nálam is volt egy fél liter víz ebben az üregben... ???
Lebontottam ott a kárpitot és láttam, hogy a levegőztetőnél folyik be (vödör víz próba segített)
A levegőztető ahogy illeszkedik a karosszériához, nálam le van törve az egyik bepattintós fül, ezért rosszul illeszkedik és befolyik a víz...
A fület nem tudom pótolni, de körbe kentem sziloplasztal... hátha ez segít valamit ???
Az üreg alján lévő gumidugót sem raktam most vissza, hogy legalább kifolyjon, ami esetleg befolyik. Persze félő, hogy így alulról csapja fel a vizet(mert egyébként minek kellene ide a gumi dugó?) A feleségem azt mondta, hogy biztos azért van a gumidugó, mert itt kell leengedni a vizet... :lol: De tényleg, minek van?
Egyáltalán, ez a levegőztető szelep minek van két oldalt? CSak bajnak? Mi lenne, ha megszüntetném és a lyukat egy lemezzel befedném?
Esetleg ha forró helyen van a járgány túlnyomás keletkezhet és itt engedi le? Tulajdonképpen ez egy visszacsapó szelep (csappantyú).
Na mindegy , csak hangosan gondolkodtam... :hmmmm:

Én azt hiszem, azért van, hogy a levegő "átjárja" az autót (pl. a szellőző külső levegő beállításánál). Ha betömöd, nagyon fog párásodni...szerintem

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8812 Dátum: 2014.10.31 18:56:01 »
Mi volt a hibakód?

Valóban P0420 a hibakód, ahogy azt a fórumtárs írta. Ebből lehet következtetni valamire pontosabban?

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8813 Dátum: 2014.10.31 20:08:08 »
Sziasztok!

Remélem itt választ kapok a problémámra. Avensis T25 2.0 Benzines vvti motor a következö hibát produkálja: HIDEGEN az alapjárat erösen ingadozik, küzd a motor az "életbenmaradásért", a checklámpa meg villog. Minél hidegebb az idöjárás annál rosszabb a helyzet. (föleg ösz-tél) Elvittem szervízbe kitakarították a szívótoroknál lévö csonkot, de olvastam itt a fórumon, hogy van valami megkerülö rész is, szerintem ahhoz nem nyúltak. Vagy az nem vonatkozik a T25 modellekre? Volt azóta egy lambdaszona csere is, mert a szakszervízben ezt a hibát olvasták ki. A csere után láss csodát egy indításig hibamentes lett az autó, örültem is hogy megszünt a hiba, de másnap megint elkezdte produkálni a hibát. 200-300 között van a fordulat alapjáraton, néha megemeli de vissza is ejti. ha hidegen elindulok vele és valami miatt meg kell állnom akkor van hogy le is fullad, de csak addig amíg a höfokmutató egy kicsit meg nem mozdul, vagyis csak az elsö pár kilométerben. Aztán beáll és szépen tartja 900 körül. A szervízben mondták hogy lehet gyertya vagy injektor hiba is. De ez csak tipp :S Motorkód: 1AZ-FSE. Légtömegmérö megtisztítva.´Valakinek valami ötlet vagy esetleg találkozott már hasonlóval? Segítségeteket elöre is köszönöm!!
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.31 20:10:00 írta Lafodor82 »

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8814 Dátum: 2014.10.31 20:26:58 »
2-300?? Nem akar kiesni a motor?
Két, talán nem túl drága dolgot javaslok. Érdemes azokkal kezdeni, nem a lambdaszondával. Több dolog adhat olyan hibakódot, és a szondának talán kutya baja.
Gyertyák ellenőrzése, esetleg cseréje, ha időszerű.
Vízhőfokmérő jeladó(k) ellenőrzése.
De legalább a lambdaszonda új.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8815 Dátum: 2014.11.01 12:35:38 »
Sziasztok!

Remélem itt választ kapok a problémámra. Avensis T25 2.0 Benzines vvti motor a következö hibát produkálja: HIDEGEN az alapjárat erösen ingadozik, küzd a motor az "életbenmaradásért", a checklámpa meg villog. Minél hidegebb az idöjárás annál rosszabb a helyzet. (föleg ösz-tél) Elvittem szervízbe kitakarították a szívótoroknál lévö csonkot, de olvastam itt a fórumon, hogy van valami megkerülö rész is, szerintem ahhoz nem nyúltak. Vagy az nem vonatkozik a T25 modellekre? Volt azóta egy lambdaszona csere is, mert a szakszervízben ezt a hibát olvasták ki. A csere után láss csodát egy indításig hibamentes lett az autó, örültem is hogy megszünt a hiba, de másnap megint elkezdte produkálni a hibát. 200-300 között van a fordulat alapjáraton, néha megemeli de vissza is ejti. ha hidegen elindulok vele és valami miatt meg kell állnom akkor van hogy le is fullad, de csak addig amíg a höfokmutató egy kicsit meg nem mozdul, vagyis csak az elsö pár kilométerben. Aztán beáll és szépen tartja 900 körül. A szervízben mondták hogy lehet gyertya vagy injektor hiba is. De ez csak tipp :S Motorkód: 1AZ-FSE. Légtömegmérö megtisztítva.´Valakinek valami ötlet vagy esetleg találkozott már hasonlóval? Segítségeteket elöre is köszönöm!!

Helló!

Nekem hasonló volt a problémám. Igaz a fordulat ennyire nem esett le, nekem 500-600-ig. A szívócső és a hengerfej közötti pillangó szelep sort kellett tisztítani, illetve lekaparni a sok ráégett kormot. A pillangó szelepek be sem tudtak zárulni annyira kokszos volt. Utána le kellett venni az akksi sarut, hogy az ECU törlődjön. Azóta semmi gondom nincs vele, és ennek már másfél éve.

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8816 Dátum: 2014.11.02 14:01:10 »
Sziasztok! :helpsmilie:

Először is köszönöm az eddigi hozzászólósokat

Na a gyertyákat megnéztem: Denso Iridium SK20BR11 mert a könyve ezt írta, de a neten olvastam ott meg SK20BGR11 ír.  Sokat jelet az a G betű? :S 1,5 éves gyertyák lennének. A gyergyák töve (a porcelán rész) el volt barnulva az jelent valamit? Egyébként koromfeketék voltak a hegyeik. Ami zavar még hogy a gyertyák körül(gyertya száránál) sok az olaj, ez a szelepfedéltől folyhat le oda?. a motor hátsó részén a szívósoron is elég sok olaj van. Ideje lenne egy szelepfedél tömítés cserének?  :hmmmm:

Válaszokat előre is köszi!

xtibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8817 Dátum: 2014.11.02 23:48:23 »
Hello,

Egyszer valaki itt írta, hogy talált kombihoz csomagtérajtó telót. Ha valaki magára ismer, kérem írja le hol és mennyiért vagy hogy mi alapján érdemes keresni? Az enyém nyikorog mozgatáskor és nem is tolja fel az ajtót oly dinamikusan, teljesen.

Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 00:08:30 írta xtibi »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8818 Dátum: 2014.11.03 08:22:03 »
Nyári- téli kerék csere kapcsán elővettem az emelőt. Sajnos nálam is volt egy fél liter víz ebben az üregben... ???
Lebontottam ott a kárpitot és láttam, hogy a levegőztetőnél folyik be (vödör víz próba segített)
A levegőztető ahogy illeszkedik a karosszériához, nálam le van törve az egyik bepattintós fül, ezért rosszul illeszkedik és befolyik a víz...
A fület nem tudom pótolni, de körbe kentem sziloplasztal... hátha ez segít valamit ???
Az üreg alján lévő gumidugót sem raktam most vissza, hogy legalább kifolyjon, ami esetleg befolyik. Persze félő, hogy így alulról csapja fel a vizet(mert egyébként minek kellene ide a gumi dugó?) A feleségem azt mondta, hogy biztos azért van a gumidugó, mert itt kell leengedni a vizet... :lol: De tényleg, minek van?
Egyáltalán, ez a levegőztető szelep minek van két oldalt? CSak bajnak? Mi lenne, ha megszüntetném és a lyukat egy lemezzel befedném?
Esetleg ha forró helyen van a járgány túlnyomás keletkezhet és itt engedi le? Tulajdonképpen ez egy visszacsapó szelep (csappantyú).
Na mindegy , csak hangosan gondolkodtam... :hmmmm:

Az egy visszacsapó, vagy hörgő szelep. Akkor nyit ki, amikor a kabinban megnő a légnyomás a kintihez képest, de csak kifelé engedi a levegőt, befelé irányban zár, tehát a szerepe nem az átszellőztetés, az ventilátor szerepe.
A lényege igen egyszerű: ajtó becsukásakor keletkező túlnyomást engedi ki --> normálisan be tudod csukni az ajtót. Ha a karosszéria légtömör lenne, akkor jól be kéne csapni az ajtót.
Nem tudok évszámot írni, de jó rég óta minden autóba szerelnek ilyen szelepet a csomagtartóba.
Egyszer hallgasd meg: kérj meg valakit, hogy csapja be vmelyik első ajtót, te meg guggolj a zárt csomagtartó mellé az adott oldalon. Nálam konkrétan hallani lehet, ahogy nyit-zár és kiengedi a felesleges levegőt.
Én bontottam egy használhatót, bár mivel nehéz normálisat találni. Azóta nagyjából rendeben van.

BF

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8819 Dátum: 2014.11.03 09:18:02 »
Hello,

Egyszer valaki itt írta, hogy talált kombihoz csomagtérajtó telót. Ha valaki magára ismer, kérem írja le hol és mennyiért vagy hogy mi alapján érdemes keresni? Az enyém nyikorog mozgatáskor és nem is tolja fel az ajtót oly dinamikusan, teljesen.

Köszönöm

Hello, nem én írtam, de elmentettem a céget. Őróluk volt szó:  http://www.formaxkft.com/kapcsolat.html
Avensis 1.8 / 2007