A fékfolyadékkal kapcsolatban nekem azt mondták, hogy azt azért kell időnként cserélni, mert nedvességszívó képességgel bír és ha kellően sok víz megy bele, akkor folyamatos intenzív fékezéskor az felmelegedve gözzé alakul, ami olyan mintha lelevegősödne a fék.
A régi autómmal az időszaki vizsgák előtt mindig elmentem egy szervizbe állapotfelvételre és ott ezt is tudták valami egyszerű műszerrel mérni.
18 év alatt nem volt szükség a cserére.
Az autóm T25 1.8 benzin. Az árajánlatot nem részletezték, ez most valami akciós csomag 4plusz-os autóknak . Olaj+olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő gyertya és fékolajcsere. Ebből neked az anyag mennyi szokott lenni?
Az anyag, tehát az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrű kb. 16-17eFt. De ez 6 liter olajat (ami kb. 11-12eFt) jelent, amiből kb. 2 megmarad a következő alkalomra. Gyertyát még nem cseréltettem, mert még nem esedékes, az nálam biztos drágább lesz, mert speckó kell bele. A gyári fékfolyadék literje márkaszervizben kb. 5eFt.
Ha nincs kedved rohangálni az alkatrészek után, akkor így gyertya és fékfolyadék cserével nem biztos, hogy olyan rossz ajánlat az az 50eFt. Persze biztos lehet belőle faragni, ha itt-ott kedvezőbb árakat találsz, de így kényelmes, minden márkaszervizes cucc és van vezetett szervizkönyved is.
A levegő és pollenszűrőt magad is ki tudod cserélni, szerszám se kell hozzá.