Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763506 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6960 Dátum: 2013.02.19 15:15:15 »
NO! alaposan nekiugrottam a motortérnek és arra jutottam hogy a vákumcsövek99,9%-ig biztosan a helyükön vannak.azért én azt vettem ki a csövek útjából hogy az EGR Cut VSV-ről induló vákum cső rámegy az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre ::) (ami  a feltételezésem szerint az intercooler-hez megy egy vastagabb csővel)  ez a vákumcső az EC-1-es rajzon egyenesen rámegy az EGR Valve E-VRV for EGR -t összekötő C alakú vákumcsőre! az enyémen a C alakú csőről induló vákumcső lefordul és eltünik valahol (valósznűleg az is az intercoolerre megy). viszont ránézésre-csövek ívéből hajlatából méretéből úgy gondolom ez így jó. megnéztem a PCV Hose nevezetű cső belsejét. sajnos olajos,erre a légszűrőbe is belenéztem mert 1 hónapja volt cserés a szűrő és ott semmi gubanc.szép száraz még tiszta is. :clap:elindítottam  a kocsit és lehúztam a PCV csövet,van némi kartelgáz de nem az  a füstokádós fajta alig látható,persze nagygázon biztosan több. szóval itt lehet a bibi???? kopott a motor???jól indul hidegben is-szépen jár-nem zörög 282 000km van benne.7 éve hajtom de még sosem hagyott ott sehol.sokat autópályázom vele,ált.130-170km/h közti tempóval járok. egy gyűrűzés megoldaná  a gondom?? mibe kerülhetne az???

olajat mennyit eszik  egy csereperiódusban?

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6961 Dátum: 2013.02.19 15:24:28 »
olajat mennyit eszik  egy csereperiódusban?

Itt írja, hogy inkább szórja, mint eszi:

köszönöm a választ,igen arról  a micsodáról van szó.  leírom hogy kezdődött hátha segít ötletet adni  a megoldáshoz. kettőstömegű lendkerék cserém volt,és a toyotánál rosszul rakták vissza a vákum csöveket.erre csak egy év után jöttek rá,de már vagy a negyedik szerelő.hiába mentem  a hibával márkaszervízbe más szervízbe nem volt ötlet.végül  a toyotánál jött rá egy szerelő,és álítása szerint hejre rakta a csöveket.annyit javult hogy drasztikusan csökkent az olajszórás,de úgy 120 körül már elkezdi szórni most is igaz jóval kevésbé.régen 1500-2000km-en simán 1 litert.ma már 1-2 decire saccolom mióta rendezték  a csövet. lehet még mindig nincs a hején???még azt látom hogy az (EGR Valve) nevezetű micsodánál  is olajoz kicsit,persze azóta mint elöl. lehet közös a hiba??tömítés csere  ott a motor oldalánál és megoldódna a probléma elöl is??? van ott is gondolom valami tömítés nem?amúgy 280 000km van a kocsiban.semmi fura zaj-zörej nincs,szép simán jár a motor.hidegben is gond nélkül indul. lehet sok a kilóméter és már kopott lenne azért olajoz???

Azért itt a csövek összecserélgetése sem egyszerű mutatvány. Pfff, Toyota szerviz.

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6962 Dátum: 2013.02.19 15:27:18 »
úgy 1 liter körül szoktam rálocsolgatni 15 000km alatt.de a motor oldala a vákumpumpa felöl tiszta olaj.alul állni szokott az olaj.és ez az egész akkor indult mikor először rosszul dugták rá  a vákumcsöveket.már 1 éve bohóckodom vele. azelőtt nem kellett nézegetni mert mindig por száraz volt.
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6963 Dátum: 2013.02.19 15:42:07 »
hát tudnék rémtörténeteket mesélni  a toyota szervízről. :yes: de végül is igaz hogy ők dugták rosszul elsőre,de 3-ik alkalommal meg is találták  a hibát és hejre dugták őket. :clap: mentségükre szoljon,közben voltam más szervizekben is és fogalmuk se volt mit tegyenek.azt monták ez ilyen,csak hajtsam. persze nekik nem gond hogy több olajat fogyaszt mint dízelt.  :nono:  azért az is vicces volt mikor a toyota szervízben nem vették észre hogy a duplatömegű lendkerék  szált el és helyette komplett kicserélték a kuplungot tokkal vonóval!!! :wacko: persze még azon a héten vihettem vissza lendkerék  cserére. azóta találtam egy ford szervizet,(nem márkakereskedés)és ők ott még rendesen is dolgoznak!
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.19 15:46:46 írta suta »
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6964 Dátum: 2013.02.19 15:44:17 »
NO! alaposan nekiugrottam a motortérnek és arra jutottam hogy a vákumcsövek99,9%-ig biztosan a helyükön vannak.azért én azt vettem ki a csövek útjából hogy az EGR Cut VSV-ről induló vákum cső rámegy az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre ::) (ami  a feltételezésem szerint az intercooler-hez megy egy vastagabb csővel)  ez a vákumcső az EC-1-es rajzon egyenesen rámegy az EGR Valve E-VRV for EGR -t összekötő C alakú vákumcsőre! az enyémen a C alakú csőről induló vákumcső lefordul és eltünik valahol (valósznűleg az is az intercoolerre megy). viszont ránézésre-csövek ívéből hajlatából méretéből úgy gondolom ez így jó. megnéztem a PCV Hose nevezetű cső belsejét. sajnos olajos,erre a légszűrőbe is belenéztem mert 1 hónapja volt cserés a szűrő és ott semmi gubanc.szép száraz még tiszta is. :clap:elindítottam  a kocsit és lehúztam a PCV csövet,van némi kartelgáz de nem az  a füstokádós fajta alig látható,persze nagygázon biztosan több. szóval itt lehet a bibi???? kopott a motor???jól indul hidegben is-szépen jár-nem zörög 282 000km van benne.7 éve hajtom de még sosem hagyott ott sehol.sokat autópályázom vele,ált.130-170km/h közti tempóval járok. egy gyűrűzés megoldaná  a gondom?? mibe kerülhetne az???

Azért nem kell mindjárt gyűrűzésre gondolni.
Az én PCV csövem is olajos, de nem nagy mennyiség távozik ott. A légszűrőd meg persze, hogy tiszta, mert a légáramlás iránya miatt arra nem mehet semmi.
Viszont érdekes, amit írsz a csövezésről, mert kutyafuttában átnéztem a saját autóm csövezését és az takkra megegyezik a linkelt manualban bemutatottal.
Nálad a VSV-nél szerintem elkötés van! A VSV-ről NEM MEGY CSŐ A SZÍVÓCSONKRA (az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre :))! Onnan egyetlen (!) cső megy az EGR szelep előtti "T" idomba.
Kicsit beleásom magam a manualokba, hogy kibogozzam. Majd jelenkezem.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6965 Dátum: 2013.02.19 17:06:55 »
Azért nem kell mindjárt gyűrűzésre gondolni.
Az én PCV csövem is olajos, de nem nagy mennyiség távozik ott. A légszűrőd meg persze, hogy tiszta, mert a légáramlás iránya miatt arra nem mehet semmi.
Viszont érdekes, amit írsz a csövezésről, mert kutyafuttában átnéztem a saját autóm csövezését és az takkra megegyezik a linkelt manualban bemutatottal.
Nálad a VSV-nél szerintem elkötés van! A VSV-ről NEM MEGY CSŐ A SZÍVÓCSONKRA (az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre :))! Onnan egyetlen (!) cső megy az EGR szelep előtti "T" idomba.
Kicsit beleásom magam a manualokba, hogy kibogozzam. Majd jelenkezem.

Na, átnéztem a saját autómon:

A vákuumszivattyúról egy rövidke cső megy az E-VRV szelep első (autó eleje felé eső) csatlakozására. A másik (autó hátulja felé eső) csatlakozásról továbbmegy egy rövidke csődarabbal, ami egy T-idomnál kettéágazik. Az egyik fele egy műanyag kis bödönön keresztül az EGR szelep légüstjéhez csatlakozik, a másik fele előre megy a VSV szelep autó hátulja felé kiálló csatlakozására. A VSV szelepről/re több cső nem csatlakozik!!
A coolertől felfelé érkező egyik vákuumcső a szívócsonkra (az EC-6-os képen mindjárt az elején látható lefelé kanyarodó öntvény kütyüre:)) csatlakozik.

Ezt nézegesd kicsit, ez így helyes:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_TOYOTA_AVENSIS_CDT220L-AEMEYW_1708.html


suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6966 Dátum: 2013.02.19 18:34:36 »
nos ezek szerint mégsem sikerült a toyota szerelőinek 3-ra sem megcsinálni annó rendesen. :hmmmm:  pedig egy vagyonért dolgoznak. az általad leírtak alapján két cső van nálam elkevervel.az intercooler-től jövő és a vsv től jövő felcserélődvel van csatlakoztatval. javítom!!!!  :yes:
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6967 Dátum: 2013.02.19 18:48:48 »
nos ezek szerint mégsem sikerült a toyota szerelőinek 3-ra sem megcsinálni annó rendesen. :hmmmm:  pedig egy vagyonért dolgoznak. az általad leírtak alapján két cső van nálam elkevervel.az intercooler-től jövő és a vsv től jövő felcserélődvel van csatlakoztatval. javítom!!!!  :yes:

Így van, én is így tippelem a leírtak alapján.

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6968 Dátum: 2013.02.19 19:05:17 »
megforgattam a csöveket,a végek odaértek egymás hejére és mostmár nem látszik a vsv-től jövő cső sem hosszúnak.még jó hogy nem vágtam rövidebre régebben :D  holnap lemosom  a motort aztán ha mentem vele meglátom mi lett belőle.az biztos hogy megy mert kipróbáltam :yes:  és bár lehet rémeket látok vagy nagy a bizodalmam,de most már indítózásnál ahogy elkapja a motor kialszik  az olajnyomás lámpa,előtte csak akkor tette ha elindult rendesen.szóval jó 1-2 másodpercel előbb megjön az olajnyomás. na majd kiderül de úgy néz ki végre valóban hejére kerültek azok  a csövek.  :clap:  előre is nagyon-nagyon köszönöm  a segítséget és majd megírom mi lett  a vége!!!
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6969 Dátum: 2013.02.19 19:18:49 »
megforgattam a csöveket,a végek odaértek egymás hejére és mostmár nem látszik a vsv-től jövő cső sem hosszúnak.még jó hogy nem vágtam rövidebre régebben :D  holnap lemosom  a motort aztán ha mentem vele meglátom mi lett belőle.az biztos hogy megy mert kipróbáltam :yes:  és bár lehet rémeket látok vagy nagy a bizodalmam,de most már indítózásnál ahogy elkapja a motor kialszik  az olajnyomás lámpa,előtte csak akkor tette ha elindult rendesen.szóval jó 1-2 másodpercel előbb megjön az olajnyomás. na majd kiderül de úgy néz ki végre valóban hejére kerültek azok  a csövek.  :clap:  előre is nagyon-nagyon köszönöm  a segítséget és majd megírom mi lett  a vége!!!

Igazán nincs mit, de közös az eredmény  ;).
Én a helyedben még majd annyit megtennék, hogy egyszer odaállnék egy ilyen motorral szerelt márkatárs autója mellé, lebontanám a motortakaró műanyagot és tételesen átvizsgálnám a vákuumcsövezést az élő minta alapján. Ha itt elnézték, lehet, hogy máshol is...
Olajnyomáshoz nem kéne, hogy köze legyen. Egyébként hidegindításkor nekem is kell 1-2 sec indítózáskor/után, hogy elaludjon az olajnyomás lámpája. De ahogy több hidegindítós videón is láttam, ez így normális. Ha utána bármikor leállítom, majd már nem teljesen hidegen indítom, akkor azonnal elalszik.

Szép estét!

Üdv:
BF

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6970 Dátum: 2013.02.20 11:10:46 »
igen,valóban nem változott az olajnyomás lámpa reakció ideje,csak tegnap este töbször is indítottam egymás után és azért volt gyorsabb a lámpa kialvása valósznűleg.ma már minden úgy ment mint régen. lemostam  a motort és mentem vele nagyobb gázon (remélem  a rendőr nem látta) és úgy néz ki már nem jön olaj (száraznak tűnik  a cső belseje) előre.  :clap:  viszont azt láttam mintha  a légüstnél szivárogna az olaj kifelé. ez most vagy a régről még benne maradt és akkor gondolom majd elmúlik  vagy valahol ott engedi át. de hol????
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6971 Dátum: 2013.02.20 11:51:48 »
igen,valóban nem változott az olajnyomás lámpa reakció ideje,csak tegnap este töbször is indítottam egymás után és azért volt gyorsabb a lámpa kialvása valósznűleg.ma már minden úgy ment mint régen. lemostam  a motort és mentem vele nagyobb gázon (remélem  a rendőr nem látta) és úgy néz ki már nem jön olaj (száraznak tűnik  a cső belseje) előre.  :clap:  viszont azt láttam mintha  a légüstnél szivárogna az olaj kifelé. ez most vagy a régről még benne maradt és akkor gondolom majd elmúlik  vagy valahol ott engedi át. de hol????

A következő generációs Avensisbe is építették ezt az 1CD-FTV motort, az ahhoz kiadott rajzon már egyértelműen szerepel, hogy az intercoolerről érkező vákuumcső hová is tartozik:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_AVENSIS_CDT250L-AEMEXW_1708.html
Nem tudom, hogy a T22-es kasznihoz miért nem tudták így lerajzolni, akkor egyből kiderült volna a hiba.

Ha a vákuumszivattyútól az E-VRV és EGR-en keresztül a VSV-ig úgy van a csövezés, ahogy fentebb már egyszer leírtam, akkor nagy valószínűséggel csak maradék olaj lehet. De ezt csak ezért mondom, mert nem jut már más az eszembe.

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6972 Dátum: 2013.02.20 14:45:54 »
igen,úgy néz ki probléma megoldódval. :clap: :clap: csak az elején szivárgott ki némi olaj,de már elapadt.biztosan a régi még rendszerben lévő olaj volt. teljes siker azt kell mondjam!!! :clap: :clap:   köszönöm szépen  a segítséget örök hálám üldözzön!!!! már csak azt kérdezném hogy az EGR Cut VSV   bigyónak a végén van az a műanyag (kerek műanyag vég-kupak vagy mi,tán szűrő lehet benne) szóval csak úgy rá van dugval.úgy néztem mindenhol gumi kupakkal vannak ezek lefedvel-ráhúzval. az enyémen ez a gumi hiányzik. nem gond? vagy húzzak rá egy cumit?  :D
SUTA :-)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6973 Dátum: 2013.02.20 15:36:58 »
igen,úgy néz ki probléma megoldódval. :clap: :clap: csak az elején szivárgott ki némi olaj,de már elapadt.biztosan a régi még rendszerben lévő olaj volt. teljes siker azt kell mondjam!!! :clap: :clap:   köszönöm szépen  a segítséget örök hálám üldözzön!!!! már csak azt kérdezném hogy az EGR Cut VSV   bigyónak a végén van az a műanyag (kerek műanyag vég-kupak vagy mi,tán szűrő lehet benne) szóval csak úgy rá van dugval.úgy néztem mindenhol gumi kupakkal vannak ezek lefedvel-ráhúzval. az enyémen ez a gumi hiányzik. nem gond? vagy húzzak rá egy cumit?  :D

Így van az egy szűrő
(EC-8-nál írja, hogy "Check that air does not flows from port E to the FILTER!" http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/10_EMISSION_CONTROL.pdf)

Mivel a szelep a vákuumot ereszti el, ha szükséges, azért nyitott állapotában a szűrő felől áramlik bele levegő a csőrendszer felé. A szűrő ezt a beáramló levegőt hivatott megszűrni. hogy ne szívjon be minden szemetet.
Nem tudom, hogy pontosan mi hiányzik róla, de ha a szűrő betölti a fentebb leírt funkcióját, akkor nem hiszem, hogy aggódnod kéne.

krizi84

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6974 Dátum: 2013.03.08 10:35:17 »
Sziasztok!

Most vettem egy 2.2D Avensis-t, 2006, Angliában(Saloon modell). Középen nincs lcd kijelző,de ha mondjuk találnék egyet használtan(most láttam 40 fontért), akkor bele lehet e tenni(csak simán, kiveszem a régi konzolt, beteszem a lcd-set), szóval van e neki előkészítése, vagy nincs?


Köszönöm