Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763385 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6105 Dátum: 2012.01.30 22:07:53 »
Köszi, a fedél lepattintva, a következő akadály az elem rögzítésének oldása.
Azt hogyan kell kiiktatni?
Egyébként az elem típusa helyesen nem1620, hanem 2016.
Közben azt is kitaláltam, sínen vagyok, köszi a segítséget.
Viszont az elem jónak tűnik. Üresjárati fesz: 3.26V rövidzárási áram: stabilan 40mA. Az új (na jó nem friss, de még nem használt, bontatlan) sem tud többet.
Most kiraktam a szabadba és ha lehült újra mérem.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6106 Dátum: 2012.01.31 18:11:13 »
Köszi, a fedél lepattintva, a következő akadály az elem rögzítésének oldása.
Azt hogyan kell kiiktatni?
Egyébként az elem típusa helyesen nem1620, hanem 2016.
Közben azt is kitaláltam, sínen vagyok, köszi a segítséget.

A kis karokat hajtogasd el és ki is jön.
Elem típusát a könyvéből néztem ki.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6107 Dátum: 2012.01.31 19:50:43 »
Tenyleg, a kulcsokrol jutott eszembe. Van valakinek otlete, hogy az egyik kulccsal miert csak zarni tudom az autot, de nyitni nem? (az is lehet, hogy forditva, most pontosan nem emlekszem).
A masik kulccsal rendesen mukodik minden.
Nem lehet hogy csak a teljes nyitás mikrokapcsolója romlott el?
A csomagtartózár  gomb nyit?
A Madarassy utcai műintézményben láttam kulcsházat hozzá, kérdés hogy a kapcsolók is benne vannak-e (é). :)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6108 Dátum: 2012.02.01 20:04:02 »
Viszont az elem jónak tűnik. Üresjárati fesz: 3.26V rövidzárási áram: stabilan 40mA. Az új (na jó nem friss, de még nem használt, bontatlan) sem tud többet.
Most kiraktam a szabadba és ha lehült újra mérem.
Remélem csak én értem félre és csak rosszul fogalmaztál. Mit értesz rövidzárási áramon? Az árammérőt közvetlenül rátetted az elem két pólusára? Ha igen, akkor tényleg rövidre zártad az elemet, és azért kellett hűtened. Az árammérő belső ellenállása tart a 0-hoz, olyan, mintha egy darab drót lenne. Ebben az esetben a 40 mA viszont kevésnek tűnik, ld. Ohm törvényt (I=U/R). Ha viszont sorba kötötted a műszert, akkor a felvett áramot mérted, attól viszont nem szabadna melegedni.
Rövidzárási áram közvetlen mérése veszélyes lehet. Kollégám szomszédja megnézte, van-e "áram" a kocsija akksijában. Közvetlenül rámért árammérővel a két sarura. Szerencsés esetben ilyenkor kiolvad a műszerben lévő bizti. Ő rosszabbul járt, leégett a műszer. Nálad csak egy kis kapacitású elemről van szó, jó esetben csak lemeríted, de szerencsétlenebb esetben szét is robbanhat.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6109 Dátum: 2012.02.02 12:17:50 »
Azt azért fontos tudni, hogy az ellemeknek van egy jelentős belső ellenállása - it ~40ohm - ami miatt egy ellem inkább csak lemerül. Az akkumulátoroknak jóval kisebb az ellenállása.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6110 Dátum: 2012.02.02 12:46:05 »
Remélem csak én értem félre és csak rosszul fogalmaztál. Mit értesz rövidzárási áramon? Az árammérőt közvetlenül rátetted az elem két pólusára? Ha igen, akkor tényleg rövidre zártad az elemet, és azért kellett hűtened. Az árammérő belső ellenállása tart a 0-hoz, olyan, mintha egy darab drót lenne. Ebben az esetben a 40 mA viszont kevésnek tűnik, ld. Ohm törvényt (I=U/R). Ha viszont sorba kötötted a műszert, akkor a felvett áramot mérted, attól viszont nem szabadna melegedni.
Rövidzárási áram közvetlen mérése veszélyes lehet. Kollégám szomszédja megnézte, van-e "áram" a kocsija akksijában. Közvetlenül rámért árammérővel a két sarura. Szerencsés esetben ilyenkor kiolvad a műszerben lévő bizti. Ő rosszabbul járt, leégett a műszer. Nálad csak egy kis kapacitású elemről van szó, jó esetben csak lemeríted, de szerencsétlenebb esetben szét is robbanhat.
Nem értettél félre. Ha nem komolyabb, kapacitásméréssel kell gyorsan megállapítani egy elem "jóságát", a kapocsfeszültség mellett mindig mérek egy rövidzárat is. De természetesen csak rövid időre és csak AA méretű elemekig. Gk akkumulátorával ilyen eszembe sem jutna. (Egyébként egy drótnál azért nagyobb az ellenállása a műszernek)
További fejlemény, hogy itthon, "labor" körülmények között nem tudom produkálni a hibát, miközben a sielés egy hete alatt mindenki rajtam röhögött, hogy a hazaindulás előtt 5-10 percet kellett, az autó mellett ácsorogva melengetnem a kulcsot ahhoz, hogy bebocsájtást nyerjek. Mire kinyitottam az autót a többiek már otthon voltak.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6111 Dátum: 2012.02.02 12:56:02 »
A kis karokat hajtogasd el és ki is jön.
Elem típusát a könyvéből néztem ki.
Az enyém, úgy tűnik másfajta, mert azok a karok műanyagból vannak és kihajtásra eltörnének. Ezzel szemben azok a karok alatt kis rugólapkák vannak, amik felé megnyomva az elemet, el tud mozdulni annyira hogy kibujtatható a szemben lévő körmök alól.
Én a típust a benne lévő Panasonic elemről néztem le, de lehet, hogy azt már valaki cserélte és más típust rakott bele. Én csak azért javítottalak ki, mert azt hittem csak elírtad, felcserélted a számjegyeket (a számjegyek darabszámra és fajtára megegyeznek)
Ja egyébként egy META riasztóról van szó, nem tudom ez meghatározza-e a kulcsfejben lévő hardver tartalmát? Mindenesetre a fedél lefeszegetése, amit ajánlottál az teljesen jó volt, csak saját tapasztalat hiányában nem mertem feszegetni, amig valaki meg nem erősít ebben.

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6112 Dátum: 2012.02.03 22:38:32 »
Üdv,
Kicsit nehezen viseli az Avensis -em a hideg indítást. Nehezen indul, és utána sem emeli eléggé az alapjáratot, így kicsit rugdosni kell a gázpedált. (1000 ford/perc körül szenved)  Egy perc, és rendbe jön, de addig nem valami komfortos a járása a motornak. Régebben úgy emlékszem nem csinálta. Szerintetek mitől lehet?
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

gabbar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6113 Dátum: 2012.02.04 10:19:55 »
Helyes! :) Ha nem titok: mennyi ott a kocsi listaára és te mennyiért jutottál hozzá, milyen a felszereltsége, motorja...?

Bocs a kesöi valaszert, csaladi esemenyek miatt nem volt idöm.
Nos a listaara 24.823€, külömbözö kedvezmenyekkel a vetelar 20.230€ volt Afa-val eggyütt. Ezt a felszereltsegü gepet Avensis Travelnek hivjak, de ahogy lattam, nem azonos a nalatok Travelnek arult felszereltseggel.
Nos nagyjabol egy Avensis Sol nemi plusszal : 1.8 benzines, ketzonas  legkondi, 16-os alufelnik, manualis valto, kaptam meg hozza negy teli gumit(Bridgstone Blizzak 96h), Bluetooth kihangositot, USB es I-pod csatlakozot, gyari riasztot, hatso tolatoradart, es egy Navon 670e Gps-t(hordozhato). Rendeltem meg hozza egy gyari tempomatot mely szerelessel eggyütt 210€-ba került.
Remelem nem hagytam ki semmit.

mad_a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6114 Dátum: 2012.02.04 10:35:11 »
Nem lehet hogy csak a teljes nyitás mikrokapcsolója romlott el?
A csomagtartózár  gomb nyit?
A Madarassy utcai műintézményben láttam kulcsházat hozzá, kérdés hogy a kapcsolók is benne vannak-e (é). :)

Nekem is volt hasonló problémám az egyik kulccsal. Szét kellett szedni, kicsit tisztítani, piszkálni és összerakás után működött. Szóval mielőtt cseréltetnének veled valamit vidd el egy műszerészhez (ha egyedül nem mersz belevágni) és kérd meg, hogy szedje szét és tisztítsa ki.

Üdv,
mad_a

Toyota Carina E 1.6XLI Sedan
JT153ATK0000xxxx
86kW
Born in Japan

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6115 Dátum: 2012.02.04 11:05:04 »
Bocs a kesöi valaszert, csaladi esemenyek miatt nem volt idöm.
Nos a listaara 24.823€, külömbözö kedvezmenyekkel a vetelar 20.230€ volt Afa-val eggyütt. Ezt a felszereltsegü gepet Avensis Travelnek hivjak, de ahogy lattam, nem azonos a nalatok Travelnek arult felszereltseggel.
Nos nagyjabol egy Avensis Sol nemi plusszal : 1.8 benzines, ketzonas  legkondi, 16-os alufelnik, manualis valto, kaptam meg hozza negy teli gumit(Bridgstone Blizzak 96h), Bluetooth kihangositot, USB es I-pod csatlakozot, gyari riasztot, hatso tolatoradart, es egy Navon 670e Gps-t(hordozhato). Rendeltem meg hozza egy gyari tempomatot mely szerelessel eggyütt 210€-ba került.
Remelem nem hagytam ki semmit.
Tehát kb. fél millióval (1600€) kevesebbért jutottál hozzá, mint egy itthoni hasonló felszereltségűhöz.

gabbar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6116 Dátum: 2012.02.04 11:56:54 »
Tehát kb. fél millióval (1600€) kevesebbért jutottál hozzá, mint egy itthoni hasonló felszereltségűhöz.

Igen, en is igy szamoltam.
De azt is tudni kell hogy ebben benne van az u.n. "Rabla" program. Ez azt jelenti hogy a regi meg müködökepes autokat le lehet adni a ocskavasnak, ezert kap az emberke autokent 900€-t az allamtol. Minden uj auto vasarlasahoz be lehet szamitani 3 ilyen kedvezemenyt. A legtöbben akik leadtak nem vesznek autot hanem eladhatjak ezeket. Akkor a piaci ara kb. 270-280€ volt. Tehat igy en is vasaroltam harom darabot. Ezeket beszamitva vegül is ugyanott van az ar, csak az nem mindegy hogy nem kellett meg fellmilliot kifizessek.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6117 Dátum: 2012.02.04 13:53:26 »
Igen, en is igy szamoltam.
De azt is tudni kell hogy ebben benne van az u.n. "Rabla" program. Ez azt jelenti hogy a regi meg müködökepes autokat le lehet adni a ocskavasnak, ezert kap az emberke autokent 900€-t az allamtol. Minden uj auto vasarlasahoz be lehet szamitani 3 ilyen kedvezemenyt. A legtöbben akik leadtak nem vesznek autot hanem eladhatjak ezeket. Akkor a piaci ara kb. 270-280€ volt. Tehat igy en is vasaroltam harom darabot. Ezeket beszamitva vegül is ugyanott van az ar, csak az nem mindegy hogy nem kellett meg fellmilliot kifizessek.
és még Romániára mondták pár éve, hogy balkán(!), bezzeg Magyarországon ilyen kedvezményről nem is hallani még híreket sem, ott nálatok meg már működik (nemhiába van ott euró itt meg még azt sem tudni, nálunk mikor vezethetik be).

Csöpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6118 Dátum: 2012.02.04 18:17:46 »
Sziasztok!
megrendeltem a gyertyákat az Avensisbe,de egy kolléga azt mondja,hogy vegyek bele valamilyen szeleptisztító adalékot,attól lehet,hogy meg fog szűnni a kerepelés! Használt már valaki ilyent? Milyet érdemes  venni?
Köszi

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6119 Dátum: 2012.02.04 18:25:13 »
nemhiába van ott euró itt meg még azt sem tudni, nálunk mikor vezethetik be
Van, a szalmazsákban!
A román fizetőeszköz a RON (új Leu). :flowers:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013