Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3763504 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5700 Dátum: 2011.08.07 23:11:51 »
Sziasztok!

Elképzelhető, hogy szintén én is bele esek az 1.8 vvti olajzabálós problémába! A kocsi 2004 márciusi üzembe helyezésű, de a forgalmiban gyártási évnek 2003 van megadva!!!
A gyanakvás oka: a kocsi nagyon kevés km-t futott, a héten léptem át a 60 ezres futásteljesítményt...! Idáig nem volt gond az olajszinttel, két szervizperiódus között nem kellett utána tölteni. Egy nyaralás előtt viszont ledöbbentem: a januári szervizes olajcsere mellett, indulva egy nyári hosszabb nyaralásra vettem észre, hogy a minimum szinthez közelített az olajpálca szerint az olajszint......január óta 5000km-t ment a kocsi....
A nyaraláson 1700km-t mentem, ismét fogyott olaj (utántöltés után), a min. és max. között félúton van a szint...

Ami nekem nagyon számít:
7év ÉS 180.000km vagy 7 év VAGY 180.000km a feltétele a motorcserének???? Nálam nagyon nem mindegy, mivel a 7 évből idén márciusban kiestem, a 180ezer km-nek viszont a HARMADÁNÁL járok!!! A kocsi végig Toyota márkaszervizekben szervizelt! Esetemben kissé igazságtalannak tartanám, ha csak az életkor miatt esnék el a csere lehetőségétől csupán azért, mert keveset futott az autóm!
Mivel a gyártási éve 2003-as, nagyon sanszos, hogy az enyém is előbb-utóbb nagy olajzabálóssá válik!

Hogyan lehetne ezt egyértelműen megtudni? A motorszámból nem derülhet ez ki? A motorszámból pl. lehet következtetni arra, hogy pontosan mikori gyártású? Esetleg nem lehet pontosan tudni, hogy hónapra pontosan mikor kezdték a módosított blokkot gyártani?

Idáig Mobil1, LM, legutoljára pedig Toyota olaj (5W30) (ezt is töltöttem utána) került a kocsiba!

Ti mit csinálnátok a helyemben?

Köszönöm a válaszokat!

Hali!

 

Azt lehet tudni, milyen viszkozitású olajakat kapott a kocsi? És hogy volt használva? Mondjuk a leírásod alapján nagyon kímélő használatot feltételezek, ami szvsz kedvez a probléma kialakulásának(főleg városi használat, alacsony fordulatokon..). Én is egy ilyen megkímélt kocsit vettem, igaz Corolla, de ugyanez a gond.

Szia!

Lehet tudni: 5W30, egyszer 5W40
5W30: azt hiszem mobil 1 vagy esso, jelenleg Toyota olaj
5W40: Liqui Moly

MIvel végig vezetett szervizkönyves a kocsi és ismerőstől vettem, ezért az előélete 100%-ig ismert számomra, a 60ekm! valós, nagyon megkímélt használatot jelentetett (főleg rövidebb utak, de nem belvárosi használat!
Ami nagyon-nagyon bosszant, hogy éppen ezt a nagyon megkímélt használatot szívom most meg! Fél évvel futottam ki a garanciális javításból! :yawn: :yawn:   2009-ben vettem, itt utána olvastam a nyűgjeinek, az ócska fényszórókat már megszívtam, az 100 ropi volt méltányolva, az olajfogyasztásról is tudtam, ezért lesegettem, de idáig nem volt gondom vele! erre tessék!  Nem lehet, hogy csak a Toyota olaj a szar?

Neked miként jött elő a gond? Hirtelen jól lefogyott az olaj, vagy Te is nézegeted rendszeresen és hát fogyogat-fogyogat? Mikori kocsi? Mennyi ideje van Nálad? Mit fogsz lépni? 1,4 vagy 1,6 vvti? Mikori?

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5701 Dátum: 2011.08.07 23:41:50 »
Ti mit csinálnátok a helyemben?
Mivel az autód elmúlt 7 éves, ezért kiestél a "gariból" - nyilván senki nem gondolhatja komolyan, hogy mondjuk egy 30 éves autón még simán motort cserél a gyártó, ha a futása nem érte el a 180 ezer km-t.

Viszont mivel nemrég múlt a kocsid 7 éves, továbbá keveset futott és végig márkaszervízben karbantartott, ezért én a szervízhez fordulnék, állapítsa meg a problémát, és utána ha indokoltnak látja, adjon be egy méltányossági megkeresést a TMH-nak. De teljesen ingyenes cserére én a helyedben már nem számítanék - jó esetben valószínűleg a költségek egy részének átvállalását ajánlják majd fel.

Kedves Palack!

Az igazat megvallva sajnos reálisan nézve a dolgokat én is csak a méltányosságban bízom, mindamellett eléggé mérges vagyok!
Szerintem senki nem is gondolja, hogy egy 60ezret futott 30 éves autón joggal elvárható lenne a gyártói motorcsere (még ha az gyártói hibás is), DE:
- itt előbb leírtam: én éppen a nagyon megkímélt használatot szívom most meg! 7 1/2 évesen van 60 ezer a kocsimban és ahogy ti is itt mindig írogatjátok, ez egy nudli futásteljesítmény. Itt egyértelműen a gyártó egy hibás teljesítést nyújtott (amit kvázi el is ismer), konstrukciós hibás motort szerelt egy NEM ALSÓKATEGÓRIÁS autóba. Tudom, erre mondjátok, majd, hogy mindenkivel megesik. Meg, de akkor vállalja is a felelősséget!
Remélem fogja is!
Mielőtt valaki lehurrog, hogy már a 7 év is a nagylelkűség netovábbja a Toyotától, annak azért leírnám, hogy nem éppen olcsón méri a Toyi a kocsijait, főleg nem az Avensist, amit nem mellesleg a megbízhatóság mintaképének emleget és az ilyen bakijaival hát nagyon nem ezt a képet nyújtja!!! Abban biztos vagyok, ha nem kapok elfogadható mértékű "segítséget" a TMH-tól, akkor ez volt az első, de egyben utolsó Toyotám is! És megfogadom Palack korábbi kijelentését, hogy Ő az ilyen helyzetben ahol tudná a Toyota rossz hírét keltené...... :)

- ha valami, akkor azt hiszem az én esetem eléggé tipikusan a méltányolható kategória
-és megcáfolom azokat az itteni kijelentéseket, hogy 5W30 mellett nem eszi az olajat, megkímélt használat mellett nem eszi... De eszi! Ha fejre állunk is, bármit csinálhatunk, akkor is eszi és enni fogja!

Ti nagyon kenitek a témát: súgjátok meg nekem, mennyibe kerül egy ilyen motorcsere? És ez mennyire motorcsere? Gondolom nem a totál teljes motort cserélik, ugye?

Kösz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5702 Dátum: 2011.08.08 01:00:57 »
A blokkot cserélik csak, ha jól tudom. (Lévén a hiba oka is abban van.)

A többire mit lehetne mondani? Neked úgysem lenne vigasz. Ettől még tény, hogy a 7 év/180 ezer km-es motorcsere igenis gyakorlatilag példátlanul nagyvonalú ajánlat - más nagynevű (sőt: nagyobb nevű) gyártók is rendszeresen hoznak ki hibás motorokat, drágább autókategóriákban is, és nem emlékszem hasonló feltételekkel rendelkező méltányosságra. Persze, mondom, mindez téged nem vigasztal. Az meg aztán, gondolom, pláne nem, ha azt mondom: nem értem, a leírt mértékű olajfogyasztáson minek kell ennyire berágni, pláne hogy még nem is zárható ki, hogy csak magával az olajjal van a gond. De azért leírtam ezt mégis, mert egy nagyon-nagyon kicsikét idegesít az efféle hozzáállás, bocsáss meg nekem érte. Ennek a szerencsétlen márkának, amelyik százmilliós nagyságrendben tudhat már maga mögött elégedett tulajokat, nagyobb arányban mint szinte bármelyik más márka (és annak a hasonló szintű párnak egyike sem gyárt ekkora szériákat) nem bocsátunk meg semmit, miközben mások örülnek, ha mondjuk az autójukat egy éven át nem kell soron kívül szervízbe vinni... Na mindegy, abbahagyom, mielőtt felhúzom magam és felhúzlak téged is  :flowers:

Nem emlékszem, hol írtam olyat, hogy hasonló esetben ahol csak lehet, a Toyota rossz hírét kelteném. Szerintem ezt egy konkrét szervízre érthettem, vagy valamilyen, a tiédnél sokkal meredekebb sztorira.

Visszatérve a konkrét problémára: ha az olajfogyasztás továbbra is fennáll, a szervíz is megállapítja a hibát és a TMH nem tud számodra elfogadható ajánlatot tenni, akkor majd nekiállhatunk újra agyalni azon, hogy mi lenne a legjobb megoldás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5703 Dátum: 2011.08.08 01:44:02 »
A blokkot cserélik csak, ha jól tudom. (Lévén a hiba oka is abban van.)

A többire mit lehetne mondani? Neked úgysem lenne vigasz. Ettől még tény, hogy a 7 év/180 ezer km-es motorcsere igenis gyakorlatilag példátlanul nagyvonalú ajánlat - más nagynevű (sőt: nagyobb nevű) gyártók is rendszeresen hoznak ki hibás motorokat, drágább autókategóriákban is, és nem emlékszem hasonló feltételekkel rendelkező méltányosságra. Persze, mondom, mindez téged nem vigasztal. Az meg aztán, gondolom, pláne nem, ha azt mondom: nem értem, a leírt mértékű olajfogyasztáson minek kell ennyire berágni, pláne hogy még nem is zárható ki, hogy csak magával az olajjal van a gond. De azért leírtam ezt mégis, mert egy nagyon-nagyon kicsikét idegesít az efféle hozzáállás, bocsáss meg nekem érte. Ennek a szerencsétlen márkának, amelyik százmilliós nagyságrendben tudhat már maga mögött elégedett tulajokat, nagyobb arányban mint szinte bármelyik más márka (és annak a hasonló szintű párnak egyike sem gyárt ekkora szériákat) nem bocsátunk meg semmit, miközben mások örülnek, ha mondjuk az autójukat egy éven át nem kell soron kívül szervízbe vinni... Na mindegy, abbahagyom, mielőtt felhúzom magam és felhúzlak téged is  :flowers:

Nem emlékszem, hol írtam olyat, hogy hasonló esetben ahol csak lehet, a Toyota rossz hírét kelteném. Szerintem ezt egy konkrét szervízre érthettem, vagy valamilyen, a tiédnél sokkal meredekebb sztorira.

Visszatérve a konkrét problémára: ha az olajfogyasztás továbbra is fennáll, a szervíz is megállapítja a hibát és a TMH nem tud számodra elfogadható ajánlatot tenni, akkor majd nekiállhatunk újra agyalni azon, hogy mi lenne a legjobb megoldás.


oké, oké! Nem akarok én senkit felhúzni.... :)
Meg még valóban nem tudunk semmit a "fogattatásról".

Márkaszervizes vagy esetleg maszek árat nem tudtok a hiba javításával kapcsolatban?

idforgo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5704 Dátum: 2011.08.08 02:14:10 »
Üdvözlök Mindenkit!
Friss belépő vagyok, még nem igazán ismerem ki magam teljesen! Elnézést ha rossz helyre teszem fel a kérdésemet!
Szóval a második avensisemet nyúzom de az utóbbival van némi gondom. 2003-tól gyártott d4d 2000 motor. (116le)
Kb: 2 éve szórakozik velem a "dög". A hiba előfordulása szinte csak nyáron, meleg időben fordul elő, főleg ha kissé meghajtom vagy jobban megterhelem a motort. (télen ill. hűvösebb időben nem csinálja)
A jelenség: a gáz elvételekor, vagy váltás után az újbóli gázadásra nem akar reagálni. Nem megy csak alapjárat vagy ahhoz közeli teljesítménnyel. (nagyon idegesítő, főleg egy előzésben)
Ha nyomkodom a gázpedált, egyszer csak ujjra megindul, húz mint a lökös de egy feketés füstgomolyagot nyom ki magából. Ha folyamatosan húzatom, vagy ha kiveszem üresbe és megtúráztatom (érdekes de akkor veszi a fordulatot) akkor nincs nagy gond , főleg ha felfelé váltok és próbálom a fordulatot húzásban tartani. Aztán elveszem a lábam a gázról egy enyhe lassítás miatt mondjuk, és már megint nem nem reagál a gázra.Teljesen kikészít!
A Toyota szervizben széttárték a karjukat és a kompjúteres  bemérés után annyit mondtak, valószínű SCV  Nyomásszabályzó szelep. (előforduló típushiba) Beszereléssel együtt 100é ft lett volna. Nos szereztem magán úton egyet, beletettük semmi. A hiba ugyanúgy fennáll. Kimostuk a tankot. búvárszűrőt. Ujj üzemanyag és levegő szűrőt kapott. Megnéztük és megtakarítottuk a légtömegmérőt és vákumos kis szelepet is.
Már a katalizátor hibás működésére is felvetődött!
Megköszönném ha valaki tudna segíteni! Tapasztalat, hallomás, tudás, ismeretség! Bármi jól jönne!
Köszönöm szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.08 11:20:31 írta Palaczk »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5705 Dátum: 2011.08.08 08:49:14 »
Sziasztok Laci vagyok Pécsröl.Segitséget szeretnék kérni töletek mert nem jo az avensisem(99-es 1.6 benzin 4afe).2 hete kezdte hogy kihagy a motor alapjáraton, gyorsitáskor nem eröteljesen, de berángat és ugy vettem észre hogy nem olyan erös mint volt.Csak melegen csinálja és van hogy nehezen indul vagy inditáskor leáll mejd ujrainditva nem mindegyik henger indul el de ez csak melegen csinálja.Mivel én autoszerelö vagyok nem estem kétségbe és néhány dolgot le ellenöriztem de kifogytam az ötletekböl.Lekérdezni nem engedi magát.Vezérlést ellenöriztem mértem kompressziot cseréltem gyertyákat, kábeleket befecskendezöket, kipucoltam a folytoszelepet és az alapjárati motort.Ma széthuztam a lamda szondát megrendeltem egy uj üzemanyagszüröt(a régi fél éves, Nipparts) és ha marad kedvem megmérem az üzemanyagnyomást,bár az auto gyorsul különben nem gyorsult volna fel leszabájzásig.Kopogásérzékelö az egyik gyanum,vagy lehet hogy a tankszellözés szorakozik?Mostanában mindig nagyot szusszan.Ha tudtok légyszives segitsetek mert kifogytam az ötletekböl és mások sem értik mert amugy VW és Audit szervizelünk és senki nem tud hozzászolni csak találgatni.Elöre is köszönöm.
Ha kopogásérzékelő lenne, az hibakódot generál melyet ki lehet olvasni. Ha szerencséd van akkor OBD2-es a csatlakozód és azt könnyen ki tudod olvastatni.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5706 Dátum: 2011.08.08 08:57:53 »
A blokkot cserélik csak, ha jól tudom. (Lévén a hiba oka is abban van.)
Azt hittem, csak az olajlehúzó gyűrűket cserélik ki ahol szükséges. És a blokkcsere mit kóstál?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5707 Dátum: 2011.08.08 10:38:58 »
Üdvözlök Mindenkit!
Friss belépő vagyok, még nem igazán ismerem ki magam teljesen! Elnézést ha rossz helyre teszem fel a kérdésemet!
Szóval a második avensisemet nyúzom de az utóbbival van némi gondom. 2003-tól gyártott d4d 2000 motor. (116le)
Kb: 2 éve szórakozik velem a "dög". A hiba előfordulása szinte csak nyáron, meleg időben fordul elő, főleg ha kissé meghajtom vagy jobban megterhelem a motort. (télen ill. hűvösebb időben nem csinálja)
A jelenség: a gáz elvételekor, vagy váltás után az újbóli gázadásra nem akar reagálni. Nem megy csak alapjárat vagy ahhoz közeli teljesítménnyel. (nagyon idegesítő, főleg egy előzésben)
Ha nyomkodom a gázpedált, egyszer csak ujjra megindul, húz mint a lökös de egy feketés füstgomolyagot nyom ki magából. Ha folyamatosan húzatom, vagy ha kiveszem üresbe és megtúráztatom (érdekes de akkor veszi a fordulatot) akkor nincs nagy gond , főleg ha felfelé váltok és próbálom a fordulatot húzásban tartani. Aztán elveszem a lábam a gázról egy enyhe lassítás miatt mondjuk, és már megint nem nem reagál a gázra.Teljesen kikészít!
A Toyota szervizben széttárték a karjukat és a kompjúteres  bemérés után annyit mondtak, valószínű SCV  Nyomásszabályzó szelep. (előforduló típushiba) Beszereléssel együtt 100é ft lett volna. Nos szereztem magán úton egyet, beletettük semmi. A hiba ugyanúgy fennáll. Kimostuk a tankot. búvárszűrőt. Ujj üzemanyag és levegő szűrőt kapott. Megnéztük és megtakarítottuk a légtömegmérőt és vákumos kis szelepet is.
Már a katalizátor hibás működésére is felvetődött!
Megköszönném ha valaki tudna segíteni! Tapasztalat, hallomás, tudás, ismeretség! Bármi jól jönne!
Köszönöm szépen!

Próbálj meg valami prémium diesel üzemanyagot, meg ezt a ProTec cuccot.
http://www.formula3000.hu/shop/protec-protec-diesel-%C3%BCzemanyagrendszer-tiszt%C3%ADt%C3%B3common-rail-375ml-p-3299.html

Általában AT-ban tankolok de vészhelyzetben kellett itthon tankolnom múlt heten:
Tankoltam sima OMV dieselt: alig indult, 3.-4.re  4-5mp. indítózás után..... ; fél tankba öntöttem Pro-Tec common rail üzemanyag rendszer tisztítót, attól kicsit jobb lett de nem az igazi.
Következő tankolás próbaképp szintén itthon: OMV Maxx Motion: visszatért a pöccre indulás és a motor is szebben jár!!





'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5708 Dátum: 2011.08.08 11:19:21 »
A blokkot cserélik csak, ha jól tudom. (Lévén a hiba oka is abban van.)
Azt hittem, csak az olajlehúzó gyűrűket cserélik ki ahol szükséges. És a blokkcsere mit kóstál?
A garis javítás során csinálják ezt a blokkcserét. Ha az ember maga fizeti, nemtom mennyibe kerül, de márkaszervízben nyilván iszonyat sokba, szóval ha már nincs gari, mindenképp más megoldást kell keresni. Nekem úgy rémlik, hogy vmi túl kicsi/túl kevés olajfuratok miatti gyűrűleragadás okozza amúgy a problémát, szóval nagyon is elképzelhető, hogy "sima" javítással is meg lehet ezt oldani, és akkor, egy független szervízben, nyilván jóval kevesebbe is kerül; de azért szvsz még mindig százezres nagyságrendről beszélünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5709 Dátum: 2011.08.08 11:21:57 »
A Toyota szervizben széttárték a karjukat és a kompjúteres  bemérés után annyit mondtak, valószínű SCV  Nyomásszabályzó szelep. (előforduló típushiba) Beszereléssel együtt 100é ft lett volna. Nos szereztem magán úton egyet, beletettük semmi. A hiba ugyanúgy fennáll. Kimostuk a tankot. búvárszűrőt. Ujj üzemanyag és levegő szűrőt kapott. Megnéztük és megtakarítottuk a légtömegmérőt és vákumos kis szelepet is.
Már a katalizátor hibás működésére is felvetődött!
Szia! Első körben én megtisztíttatnám az EGR szelepet. Dízeleknél szokott ilyen problémát okozni. Nem egy drága művelet. (Nemtom melyik szervíz volt ez amúgy, mindenesetre érdekes, hogy nem jutott eszükbe.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5710 Dátum: 2011.08.08 11:29:22 »
Sziasztok!

Szombaton eloszor otthagyott az Avensis :( Ket tippem van: vagy az akkumulator doglott (epp 4 eves Toyota akksi van benne, de lehet, hogy optifit, sehol sem latom rairva), vagy a generator doglodik.
A tunet: szombaton megyunk le csaladdal a Velencei tora, az utolso par kilometeren lepesben haladva, meg aztan jol elkavartam a kis utcakon is. Legkondi, fenyszoro, es a lassu menet miatt a hutoventillator is folyamatosan ment, es CD-t is hallgattunk. Mivel ugy tudom egy 100A-s generator van az Avensisben, ennek nem kellene gondot jelenteni, mert durvan 1400W teljesitmenyt le tud adni. Ha nem is tolti az akksit, de a fogyasztokat azert el kellene, hogy lassa.
A lenyeg, hogy valahol lefulladtam, es az onindito mar egy fel fordulatot sem birt tekerni a motoron. Masodszorra probalkozva mar csak kattant, de semmi. Az ablakot is epp fel tudtam huzni, belso lampak is pislogva egtek.
Nehezen keritettunk egy jo nagy akksiju autot, mert egy kis Nissannal hiaba probaltuk bikazni. Poccre elindult vele. 20 percig jarattam, ide-oda mentunk is, mondom ennyi talan mar eleg lesz, hogy el tudjunk majd indulni. Hat nem volt.
Furdozes stb. utan este megint bikazassal jottunk haza. Erdekes modon az 1 oras uton sem toltott az akksin egy dekat sem, sot, menetkozben mikor kivettem neha uresbe, akkor eltunt a Range a fedcomprol, pislakolt a belso vilagitas is, idonkent megjelent az ABS, VSC off, stb. lampak, gondolom hogy nincs eleg kraft ezek mukodesehez, majd mikor betettem sebessegbe, minden szepen visszajott (fenyszoro kozben vilagitott mondjuk). Eleg paras volt minden lampanal ugy indulni, hogy ha most lefullad, ott maradunk :) Meg aztan azt sem tudtam, hogy a nagynyomasu pumpa kap-e eleg aramot, gyertyak tudnak-e gyujtani. Folyton picit turaztattam a motort, nehogy a generator keveset termeljen, es ott maradjunk.
Felvittem magammal estere az akksit es vasarnapra feltoltottem fullosra. Ramertem, 12,61V, ez kb. normalis, bar ha jol emlekszem volt ez valaha 12,8 is toltes utan. Delutan mentunk kb. 15-20 kilometert, 2x is kellett inditozni (vasarlas utan), nem volt az egvilagon semmi problema. Aztan atugrottunk szuleimhez, hogy ramerjek az akksira. 12,61V kikapcsolt gyujtassal, inditozas kozben leesett asszem 10V korulire, majd jaro motorral 13,5V koruli feszultseget mertunk az akksin, porgetve a motort, picit feljebb ment.
Azt mondjuk nem ertem, miert nem 14-14,5V koruli ertekeket mertunk, hiszen a generatornak ennyivel kellene toltenie.
A lenyeg, hogy itt is probaltunk tobb inditozast, poccre indult mindig. Aztan ujabb 12-15 km autozas fenyszoroval, mert kozben beesteledett. Feluton ismet elojott, hogy a Range idorol idore eltunt, a muszerfal csak pislakolt, megint egett az ABS, VSC off, szoval picit ijeszto volt. Azert hazaerkeztunk, leparkoltam, es kiserletkeppen ujra probaltam inditani. Kattanas, es semmi tobb, megint nullara merult az akksi.

Kinek mi a tippje? Totalisan doglott akksi? De akkor feltoltes utan hogyan mertunk inditozas kozben normal ertekeket? Egy halott akkumulator nem birna leadni tobbszaz ampert, es nem indulna vele poccre az auto. Amit meg eszrevettem, hogy mindig akkor merult le, amikor a fenyszorok mentek. Amikor feltoltott akksival indultunk vasarnap, nem hasznaltuk a fenyszorot, es tobbszor ujrainditva sem volt semmi problema, es a feszultseg is normalis volt allohelyzetben es inditozas kozben is. Lehet valami zarlat van a fenyszoroban, vagy a hatso lampaban?
Viszont a generator is gyanus nekem, hogy csak 13,5V-ot mertem, mikor jart a motor. A hiba ellen szol viszont, hogy fullra lemerult akksival hogyan jutottunk haza a Velencei torol vegig fenyszoroval (kb. 1 ora) ha nem mukodott volna a generator? De ha menet kozben uresbe teve megiscsak pislakolt, meg a fedcomp akadozott, akkor megsem annyira jo a generator. Vagy visszaeso fordulatnal atmenetileg az akksinak kellene aramot szolgaltatni, es csak allohelyzetben alapjaraton valamint haladas kozben termel annyi aramot a generator, hogy minden fogyasztot elbirjon?

A harmadik tippem, hogy a generator is, es a folyamatos, megfelelo toltoaram hianya miatt az akkumulator is szep lassan meghalt. Ahogy neztem, egy uj generator viszont 180 ezer koruli osszegbe kerul + beszereles, aminek nemhogy egyaltalan nem orulnek, de ki sem tudnam per pillanat fizetni. :(

Van esetleg valakinek tapasztalata generator troubleshooting-ban? Az akksit ki tudjak merni nekem valahol terheleses meressel, hogy kidobando-e? Csak akkor meg mindig attol felek, hogy az uj akksi is esetleg lemerul majd, es szep lassan az is megdoglik a tolteshiany miatt. Vagy egy full lemerules-ujratoltes ciklust meg birnia kell egy uj akksinak? Vagy inkabb ne kiserletezzek ilyennel, mert hazavagom azt is?
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.08 11:33:08 írta NeoXon »
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5711 Dátum: 2011.08.08 11:39:41 »
Nagyon gyanus, hogy cellazarlat. Akkor szoktak egyik pillanatrol a masikra ugy "lemerulni" hogy meg a visszajelzo lampakhoz sem marad elegendo kraft es nagyon furan viselkedik az egesz elektromos rendszer.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5712 Dátum: 2011.08.08 11:52:17 »
Szerintem is cellazárlat. A leírtak alapján a generátorhibát kb. kizárnám.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5713 Dátum: 2011.08.08 12:48:37 »
Nagyon gyanus, hogy cellazarlat. Akkor szoktak egyik pillanatrol a masikra ugy "lemerulni" hogy meg a visszajelzo lampakhoz sem marad elegendo kraft es nagyon furan viselkedik az egesz elektromos rendszer.
Ez a jobbik forgatokonyv, orulnek, ha csak akksicsere megoldja :) Ha jol lattam most egy 55Ah-s, max. 520A (esetleg 510A)-t leadni kepes Toyota akksi van benne, sajnos elegge lekopott a felirat, nem tudtam rendesen leolvasni. Ehelyett milyet javasoltok? Maximum 30 ezret szannek ra, es jo lenne, ha 3-4 evig semmi dolgom nem lenne akksi ugyben.
Az sem utolso szempont, hogy ha megis *** van, tudjam otthon tolteni. Egy 9A-s toltom van, es ugy tudom a zseles akksikat mar nem lehet ezekkel a toltokkel tolteni, csak a regebbi savasakat, es talan a gondozasmentes savasakat.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5714 Dátum: 2011.08.08 13:00:10 »
Nagyon gyanus, hogy cellazarlat. Akkor szoktak egyik pillanatrol a masikra ugy "lemerulni" hogy meg a visszajelzo lampakhoz sem marad elegendo kraft es nagyon furan viselkedik az egesz elektromos rendszer.
Ez a jobbik forgatokonyv, orulnek, ha csak akksicsere megoldja :) Ha jol lattam most egy 55Ah-s, max. 520A (esetleg 510A)-t leadni kepes Toyota akksi van benne, sajnos elegge lekopott a felirat, nem tudtam rendesen leolvasni. Ehelyett milyet javasoltok? Maximum 30 ezret szannek ra, es jo lenne, ha 3-4 evig semmi dolgom nem lenne akksi ugyben.
Az sem utolso szempont, hogy ha megis *** van, tudjam otthon tolteni. Egy 9A-s toltom van, es ugy tudom a zseles akksikat mar nem lehet ezekkel a toltokkel tolteni, csak a regebbi savasakat, es talan a gondozasmentes savasakat.

Irány a legközelebbi márkaszervíz!
Rámérnek, ha rossz cserélik, majd az új akksival kell töltést mérni, de szerintem is rendben lesz! Mindezért felénk csak az akksi árát kérik el, remélem máshol is így működik. Amúgy 30 körül már megkapod a szintén Toyota feliratos méretpontos akksit 3 év garanciával!
Xanyi