Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764996 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4950 Dátum: 2011.02.16 07:53:22 »
A D-Cat-eket lehet szidni,dicsérni.Talán az én autóm a legjobb példa arra,hogy mit jelent az igazi törődés az autónkkal.Kezdetektől csak prémium üzemanyag,a legjobb minőségű szűrök,olajok.Indulás előtt normális motor előmelegítés.Ha odafigyel az ember semmivel nem kényesebb,mint egy benzines.Viszont egy benzineshez képest brutális különbség az az autózás vele.Diszkont benzinkutak,utángyártott olcsó alkatrészek,ez nem az az autó amivel ezt büntetlenül el lehet játszani.Azok a problémák,amiket felsoroltatok 95 %-ban a nemtörődömség miatt alakultak ki.185.000 km-el a múltkori füstölésen kívül(amit tisztítással sikerült orvosolni) a kopó alkatrészeken felül semmit nem kellett cserélni rajta.Az autónak is van lelke,meghálálja a törődést! :yes:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4951 Dátum: 2011.02.16 07:58:04 »
Indulás előtt normális motor előmelegítés.
Ez mit takar?

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4952 Dátum: 2011.02.16 08:56:56 »
Semmi extra, 5 perc járatás indulás előtt télen nyáron.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4953 Dátum: 2011.02.16 09:03:30 »
Dizel autoval ennel nem sok rosszabbat tudsz tenni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4954 Dátum: 2011.02.16 09:03:42 »
Azok a problémák,amiket felsoroltatok 95 %-ban a nemtörődömség miatt alakultak ki.185.000 km-el a múltkori füstölésen kívül(amit tisztítással sikerült orvosolni) a kopó alkatrészeken felül semmit nem kellett cserélni rajta.Az autónak is van lelke,meghálálja a törődést! :yes:

Úgy legyen! Én 6 évig tanultam autógépészetet a BME-n, nekem elég volt a dízel csodák tanulásából, nem kell még a tapasztalása is. Ezért vettem a 2.0-ás AVE-t benzinesben és nem dízelben. Egy hasonlóan futott (110Ekm, első tulaj...) dízel autóval már elég lutri az élet. Pl pont nemrég olvasom a népítéletben az 1.4 corolla dízelekről, hogy a váltójuk rendszerint 100-120Eig bírja és vmi kinyiffan bennük. Na ha ez megtörténik, jó sok km-t mehetsz vele h behozza az árát! :)
Kívánom, hogy a tiéd legyen a kivétel, de komolyan!

Az 5 perc hidegen járatásra pedig ajánlom a totalcar nemrégiben írt cikkét erről! Több kérdésre is elég jó választ kaptam...
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2011/01/24/jonnek_a_minuszok/
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4955 Dátum: 2011.02.16 09:28:08 »
Ez a  Totalcar cikk jó :yes:
Tudod ,kinek a szőke, kinek a barna. Én nem azért vettem ezt az autót,hogy spóroljak,hisz az újkori vételára nem a spórolós kategória.Engem a 400 Nm-es nyomaték nyűgözött le és a hihetetlen autózási élmény alacsony fordulatszámon.Mai napig nem bántam meg.De ami használódik az kopik is.Aki nem akarja,hogy fájjon a feje,annak 3 betű a megoldás: BKV. Előtte 120 LE-s HDI Peugeot-om volt.355.000 km-rel adtam el.Soha semmi baja nem volt.Úgyhogy én hiszem,hogy meghálálja az autó az odafigyelést.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4956 Dátum: 2011.02.16 10:03:05 »
Lehet érdemes volna megnézni hogyan van bekötve, mert ez az T22-es Avensis-nél egy drót kikötésével meg lehet oldani.
És utána is világítani fog a tompított, ha felkapcsolod a refit? Mert ha nem, akkor én nem kötném ki. Gyári konfig ugye úgy néz ki, hogy tompítottról távolságira váltásnál a tompított is tovább világít, csak felkapcsolódik mellé a távolsági is. Ezzel az út prímán ki lesz világítva  :yes: ... Csak megvan az a hátránya, hogy fénykürtözésnél is ugyanez történik, vagyis a távolsági mellé bekapcsol a tompított is, ami xenonosnál csöppet sem poén. De ezzel együtt sem köttetném ki, ha ezzel elveszteném azt a funkciót, hogy a tompított mindig ég, a távolsági mellett is.
Na megnéztem. Megoldható T25-nél is, de nem olyan egyszerűen. A kapcsoló ugyanaz, de közös reléről kapja a tompított és a távolsági is a +12V-ot. Szóval át kéne kötni egy kábelt és be kéne kötni egy plusz relét. (Mondjuk a gyári DRL-nál már megvan ez a relé.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4957 Dátum: 2011.02.16 10:56:03 »
Kedves fagyis! Sztem a dízel hidegen való járatását nyugodtan hanyagolhatod. Legfeljebb annyi, míg a garázst, kaput, stb becsukod, addig járasd, aztán usgyi. Persze ilyenkor tojás a pedál alatt, max negyedgáz, max 1800-2000res forulat. Hidd el, túl kevés a hulladékhő ahhoz, hogy melegedjen tőle a motor.

Nálam pl az tűnt föl, hogy egyszer karcos hidegben hazafelé tartva egy baleseti helyszínelésbe futottam (5ös út, kb félúton voltam Kecskemétről Szegedre) A motor teljesen üzemmeleg volt, kint kb mínusz 10 fok. Meg kellett állni és várni. Fűtés 22 fokra állítva, (kettes ventilátor fokozat a 12ből) majd feltűnt, hogy kb 15 perc után elkezdett lefelé kúszni a hűtővíz hőmérsékletének jelzője :eek: Ergo a motor nem termelt elég meleget, hogy az üzemi hőfokot fenntartsa egy minimális fűtéssel...
Gabe 254.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4958 Dátum: 2011.02.16 10:59:22 »
Most én is elbizonytalanodtam. Konkrét választ kérnék:

Ha a mazzagot reggelente hagyom járni amíg eltolok egy cigit teával, azzal megölöm vagy sem? Nemdízel :)

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4959 Dátum: 2011.02.16 11:10:14 »
megölöm vagy sem? Nemdízel :)

hát erről még a Totalcaros kollégák véleménye is megoszlik.
Én amit teszek reggelente: indítom, várok 5 másodpercet alapjáraton, csak hogy a kenés tuti jó legyen, majd amíg el nem kezd melegedni 1500-2200között járatom a motort és teljes bemelegedéséig nem tolom 2800 fölé soha a fordulatszámot.

Tehát konkrét válasz: inkább járasd alacsony fordulaton, mint alapjáraton mert hamarabb bemelegedik.
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4960 Dátum: 2011.02.16 11:15:41 »
Értem, de nem erre van kitalálva a magasabb fordulatszám hidegen? Nem kötekedni akarok, csak tényleg nem értem.

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4961 Dátum: 2011.02.16 11:23:06 »
a totalcaros cikkben ha jól emlékszem erről is írtak, de kb az a lényeg h a hideg henger falán a benzin lecsapódik (, ami ráadásul még tovább is hűti így az égésteret) így több benzinre van szükség az égéshez, ezért van a szívató az autókban.
Hogy miért magasabb a fordulat hidegen?
1: hogy a katalizátor IS hamarabb tudjon bemelegedni (euro3 norma talán?!).
2:Mivel nincs terhelve alapjáraton az autó, ezért kicsi az energiaigénye ergo kevés veszteséghője is, lassan melegedik, ezen javítanak a magasabb alapjárattal. kis terheléssel vezetve azonban hamarabb bemelekszik, mint simán alapjáraton.
ha vmit rosszul írtam javítsatok ám ki! :)
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4962 Dátum: 2011.02.16 11:35:22 »
Hát jólvan :) Értem.

De én mégis úgy vagyok vele, hogy ha 20 évet kibírt, talán nem kéne megfosztani a reggeli "ébresztéstől". Az előző gazdája nagyon gondos volt és ő is így tette. Eddig lekopogom, de nincs baja a kocsinak és én mindig arra gondolok, hogy ha engem egy havas hideg reggelen az ágyból csak úgy kibsznának a hidegben lassan futni... szerintem még aznap benne lennék a kékfényben :D

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4963 Dátum: 2011.02.16 11:44:17 »
 [rohog]
  [rohog]

igaz, igaz én sem futnék:)
azért maradok én is a szokásosnál.

OFF: apropo: 1,6-os verza? hogy megy? én is vágyok egy ilyenre, csak 1,8-ban és zöld színben! Feleségem szereti vezetni az avensis-t, mondtam is neki h szeresse is nagyon, mert magamnak veszek egy két személyes roadstert (mr2 vagy mx5 között megy a vacila)...:)
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4964 Dátum: 2011.02.16 11:49:13 »
Na végre valaki :) Ha tényleg elszánod magad és szívesen segítek megtalálni a megfelelőt :)
1.8at nem annyira ajánlom. Nem megy jobban annyival mert nehezebb és sokkal magassabb áron adják a ritkasága miatt, egyszóval nincs értelme :) Sokszor megyünk 100as sprinteket 1.8 haverommal és a végére talán 1-2 méterrel távolodik el, de ennyi nem ér meg +100ezreket.
A BRG tényleg szép szín :)
Az 1.6 moci fergeteges :) Vígan pörög 7k fölé és dalolászva dobja ki a fenekét ha épp szeretnéd :) Ha budapesti vagy vagy jársz a környéken szívesen viszlek egy kört ;)
Nekem az mr2 nem tetszett nagyon formailag és az érzést szerintem nem adja vissza :) Ha kérdeznél még, folytassuk a mazda topicban :)