Kedves fagyis! Sztem a dízel hidegen való járatását nyugodtan hanyagolhatod. Legfeljebb annyi, míg a garázst, kaput, stb becsukod, addig járasd, aztán usgyi. Persze ilyenkor tojás a pedál alatt, max negyedgáz, max 1800-2000res forulat. Hidd el, túl kevés a hulladékhő ahhoz, hogy melegedjen tőle a motor.
Nálam pl az tűnt föl, hogy egyszer karcos hidegben hazafelé tartva egy baleseti helyszínelésbe futottam (5ös út, kb félúton voltam Kecskemétről Szegedre) A motor teljesen üzemmeleg volt, kint kb mínusz 10 fok. Meg kellett állni és várni. Fűtés 22 fokra állítva, (kettes ventilátor fokozat a 12ből) majd feltűnt, hogy kb 15 perc után elkezdett lefelé kúszni a hűtővíz hőmérsékletének jelzője
Ergo a motor nem termelt elég meleget, hogy az üzemi hőfokot fenntartsa egy minimális fűtéssel...