Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764995 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2820 Dátum: 2009.10.27 15:16:49 »
Nekem is az ABS villogott. Szerintem ez nem gond. Az ABS hibáknak más a kódja.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2821 Dátum: 2009.10.27 21:54:18 »
Idézetet írta: salvatore406
Sziasztok! Egy barátom kért meg, hogy érdeklődjek, talán itt tudtok segíteni. Van egy 2000-es Avensis-e, még a régebbi kasznis. 1.6 vvti motor van benne (azt hiszem majd megnézem), és van egy kis gondja vele. A szívócsőben állítólag vannak valamiféle lamellák, amik eltörtek, és nagyon zörögnek. (ez a 3 csavaros felfogatású)
Nem tudja hogy használtat érdemes-e venni (állítólag ez típushiba), ha igen hol, vagy újat. Ha újat akkor azt hol és mennyiért? Az autót még szeretné megtartani egy darabig.
tud valaki segíteni ez ügyben? Előre is köszi!
Én úgy emlékszek az egyik totalcaros cikkben, tesztben vagy népitéletben olvastam, hogy ez tipushiba az 1.6 vvti-knél, szivósori bigyó eltörik.

Megtaláltam, ime:
" Az 1,6 VVT-i szívósorának tipikus kínja, hogy letörnek benne a műanyag lemezkék és zörögnek, de akit zavar, a bontóban ezt is megkapja 16 ezerért. És ennyi a hibalista. "
És a teljes cikk: http://totalcar.hu/tesztek/avensis1699/ A fent emlitett idézet a második oldal legvégén olvasható.
Jaja ez engem is sújtott, bontottat nehéz találni, de nem lehetetlen, megnézem a cikkszámát, mert nekem a javított változat van fent (új, nem occó  :wacko:)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2822 Dátum: 2009.10.28 07:42:54 »
schillerasz!

Ha már erre jársz. Neked is légtömeg mérővel ugye gondod - air flow meter, ami a légszűrő után van közvetlenül még a légszűrő házán? Emlékszem, hogy féktisztítóval kezelted és akkor egy darabig jó volt. Ezt pontosan hogy csináltad? Én csak ráfújtam a lét, hozzányúlni nem akartam. Jó ez így?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2823 Dátum: 2009.10.28 18:04:27 »
hali,
1. generációs Avensis tulajok segítségét kérném. Lenne köztetek olyan vállalkozó szellemű aki rövidrezárná a diagnosztikai csatlakozót, hogy ugyanaz a jelenség játszódik-e le mindkettőnknél, vagy találunk eltérést? ( A 16 pólusú OBD csatlakozó 4. és 13. érintkezőit kell rövidrezárni és csak a gyújtást ráadni, slussz ennyi. )
Bővebben:
Nálam az ABS piktogramja 4-et villan (másodpercentként felvillan) majd egy szünet és egy villanás, aztán ezt ismétli. Tehát 41-es kódot villogtat az ABS piktogramja.
Eközben a műszerfal bal oldalán a légzsák ikon folyamatosan villog ; az aksi, a motordiagnosztika, az olaj és a töltés piktogramok pedig folyamatosan világítanak.


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.28 18:39:29 írta rokafiu77 »

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2824 Dátum: 2009.10.28 19:42:33 »
schillerasz!

Ha már erre jársz. Neked is légtömeg mérővel ugye gondod - air flow meter, ami a légszűrő után van közvetlenül még a légszűrő házán? Emlékszem, hogy féktisztítóval kezelted és akkor egy darabig jó volt. Ezt pontosan hogy csináltad? Én csak ráfújtam a lét, hozzányúlni nem akartam. Jó ez így?
Így így, de sokat fújni, s előtte a gumi O gyűrűt levenni, mert az megdagad a féktisztítótól :eek:, monnyuk és elfelejtettem, meg is dagadt, de szárazratörlés után visszanyerte az alakját :whistling:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2825 Dátum: 2009.10.29 12:23:45 »
hali,
1. generációs Avensis tulajok segítségét kérném. Lenne köztetek olyan vállalkozó szellemű aki rövidrezárná a diagnosztikai csatlakozót, hogy ugyanaz a jelenség játszódik-e le mindkettőnknél, vagy találunk eltérést? ( A 16 pólusú OBD csatlakozó 4. és 13. érintkezőit kell rövidrezárni és csak a gyújtást ráadni, slussz ennyi. )
Bővebben:
Nálam az ABS piktogramja 4-et villan (másodpercentként felvillan) majd egy szünet és egy villanás, aztán ezt ismétli. Tehát 41-es kódot villogtat az ABS piktogramja.
Eközben a műszerfal bal oldalán a légzsák ikon folyamatosan villog ; az aksi, a motordiagnosztika, az olaj és a töltés piktogramok pedig folyamatosan világítanak.

Nekem ugyez a jelenség, csak a 34-es kódot villogta. A légzsák folyamatos villogása azt jelzi, hogy ott nincs hibakód - a légzsák külön villogja ki, ha sikerült letölteni az Avensis Service Manual-t, akkor abban benne is van 7 _DIAGNOSTICS részben.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

a.tibor

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2826 Dátum: 2009.10.29 16:00:24 »
Palaczk: Ha most veszel két vadi új gyári xenonos fényszórót, akkor már a módosítottat fogod kapni. Azaz elvileg nem 4-5 évig fog tartani, hanem "örökké"...
Ha veszel két vadi új gyári, de nem xenonos fényszórót, akkor olcsóbban jössz ki, mert annak csak 60 körül van darabja. És ugyebár szintén modosítottat fogsz kapni, tehát elvileg örök... Ha keresel ilyet használtan, akkor mégolcsóbban jössz ki, de csak a módosított leguccsó szériát érdemes megvenni, mert a többi ugyebár csak ideig-óráig :(
További opció az új utángyártott halogén. Na ezt elvetném, mivel láttam már Depo és TYC márkájú utángyártottat is. Ugyanúgy gyenge törésre hajlamos a foglalata, mint az első szériás Avensiseknek :( Tehát szintén nem végleges megoldás.
Aztán van még egy lehetőség is, az utángyártott lámpa utólagos H7-es xenonnal. Ugyanis a xenon kibocsátott hője szinte nulla a halogénhez képest, így nem fog megégni a foncsor, és nem is fog letörni a hő hatására  :D
Palaczkhoz hasonló problémával küzdök: van egy éjjel ön- és közveszélyes xenonos Avensisem (a tompított fényénél semmit sem lehet látni), amiben a két első fényszórót szakszervizben oldalanként 100+100e forintért (100e a fényszóró trafóval 100e az izzó) cserélnék. Ez több mint a kocsi értékének a 10%-a. Ennyit szerintem nem szabad egy ilyenre költeni. Viszont valami megoldást sürgősen kell találni, mert ahogy rövidülnek a nappalok, egyre többet kell sötétben autózzak.

Xanyi: Az elképzelésem a következő: Veszek két hagyományos gyári fényszórót (remélhetőleg a legújabb szériából kapok) és abba szereltetek xenon világítást. Ha jól sejtem, akkor kb. 170-180 ezerből meglenne (2*75 a fényszóró + 20-30e a xenon, ahogy nézegettem így a fórumokat). A kérdésem csak az, hogy megéri-e barkácsolni (illetve barkácsoltatni, mert sokakkal ellentétben én biztos nem tudom beszerelni) egy ilyen kocsiba xenont, vagy a halogének között is van már olyan, aminek elég jó a fénye? Ha megéri betenni, akkor hol érdemes ilyet csináltatni, és milyet/mennyiért érdemes venni?

Alternatívaként a fórumok hozzászólásaiból a következőt sakkoztam ki: veszek két új gyári xenonos fényszórót (200e), amibe valahol máshol veszek xenon izzót 100e/db helyett 5-10e/db áron. Így ugyan drágábban jövök ki, de még mindig alig több, mint a feléből megúszom a „szakszerű” csere árának, mégis gyakorlatilag gyári állapotú első lámpákat kapok. Itt a kérdés az, hogy tényleg lehet-e ugyanolyan jó (és itt jó alatt mind a minőséget, mind pedig a kompatibilitást értem) xenon izzót kapni, mint amit darabonként 100e forintért akarnak rám sózni a toyotában.

Az utángyártott és használt fényszórós megoldást annak lutri volta miatt inkább kihagynám.

Melyik megoldást ajánlanátok?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2827 Dátum: 2009.10.29 16:09:22 »
Melyik megoldást ajánlanátok?
A halogénest; vagy a gyári xenon + nem gyári izzósat. Márkás, jó minőségű (pl. GE, Tungsram) xenon izzót kapsz darabonként 15 ezer forintért; ezek semmiben nem maradnak el a Toyota logóstól (ami, asszem, Philips egyébként).

Mi amúgy a halogénes megoldás felé hajlunk. Szvsz teljesen okés, főleg egy emelt fényerejű izzóval.

DE!!! Lévén típushibáról van szó, mindenképpen kérdezz rá a márkaszervízben (akár több márkaszervízben is), hogy méltányossági rendezésre nem kerülhet-e sor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

a.tibor

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2828 Dátum: 2009.10.29 16:24:47 »
Melyik megoldást ajánlanátok?
A halogénest; vagy a gyári xenon + nem gyári izzósat. Márkás, jó minőségű (pl. GE, Tungsram) xenon izzót kapsz darabonként 15 ezer forintért; ezek semmiben nem maradnak el a Toyota logóstól (ami, asszem, Philips egyébként).

köszi

Mi amúgy a halogénes megoldás felé hajlunk. Szvsz teljesen okés, főleg egy emelt fényerejű izzóval.

Nem értek hozzá, de az emelt fényerejű izzó nem termel több fényt? Bírni fogja az a fényszóró a hőterhelést?

DE!!! Lévén típushibáról van szó, mindenképpen kérdezz rá a márkaszervízben (akár több márkaszervízben is), hogy méltányossági rendezésre nem kerülhet-e sor.

Ti próbáltátok már méltányossággal cseréltetni?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2829 Dátum: 2009.10.29 17:21:51 »
Még nem próbáltuk cseréltetni.

Én nem aggódom az emelt fényerejű izzó plusz hője miatt; ez az ún pluszos izzóknál azért meglehetősen minimális, teljesen kompatibilisek a sima alap izzókkal.

(Hab a tortán, hogy nem szeretem a xenon által vetített fény hideg színét, bár tudom, hogy elvileg ez hasonlít legjobban a nappali fényéhez.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2830 Dátum: 2009.10.29 18:19:49 »
Még nem próbáltuk cseréltetni.

Én nem aggódom az emelt fényerejű izzó plusz hője miatt; ez az ún pluszos izzóknál azért meglehetősen minimális, teljesen kompatibilisek a sima alap izzókkal.

(Hab a tortán, hogy nem szeretem a xenon által vetített fény hideg színét, bár tudom, hogy elvileg ez hasonlít legjobban a nappali fényéhez.)
Állj!
 Két dolgot mostatok össze!

Az egyik az ún. plusszos izzók, vagy másnéven emelt fényerejű izzók. Ezek általában +30,+50, +90% többletet ígérnek. Jobb esetben 20-50%-ot teljesítenek, de ezeknek azonos a teljesítményük, hozzák a standard 55W-ot tompított esetén.

Ezen kívül vannak az emelt teljesítményűek, amik általában 80-100-140 W-al dolgoznak, itt ugye a hőtermelés is magasabb, itt akár károsodhat a foncsor is.

A plusszos izzók a fényerőnövekményt az izzószál elvékonyításával érik el a standardhoz képest. Ennek az az ára, hogy nem annyira bírja a rázkódást, valamint hamarabb kiég.
Átlagosan 4-6 hónap alatt elvéreznek ezek az izzók, viszont korrektül világítanak.

A plusszosok közül szvsz. csak márkásat érdemes vásárolni, Osram, Phillips, esetleg GE játszhat.
Amúgy meg a világítás topicban eléggé részletesen kiveséztük a témát, ha valakit részletesebben is érdekel.

Érdekességképp leírom ide, hogy a Dai-ban jelenleg - próbaképpen - Tesla H4-esek vannak installálva és meglepően jók, majdnem hozzák a 80/100W-os Tungsragold izzók fényerejét.
Szóval lehet próbálgatni, akinek van kedve, én kipróbáltam ezt-azt, nálam ezeken kívül az Osram Silverstar +50% vlt még be, ez van az SC-ben  H1/H7 kombóban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2831 Dátum: 2009.10.29 20:18:46 »
Állj!
 Két dolgot mostatok össze!

Az egyik az ún. plusszos izzók, vagy másnéven emelt fényerejű izzók. Ezek általában +30,+50, +90% többletet ígérnek. Jobb esetben 20-50%-ot teljesítenek, de ezeknek azonos a teljesítményük, hozzák a standard 55W-ot tompított esetén.

Ezen kívül vannak az emelt teljesítményűek...
Mester, szerintem nem mostunk össze semmit  :) ... Kizárólag pluszos (emelt fényerejű) izzókról beszéltünk, nem a nagy teljesítményűekről. A kérdés ezekre is vonatkozott, a nagy teljesítményűek nem kerültek képbe :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

a.tibor

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2832 Dátum: 2009.10.29 23:03:20 »
Állj!
 Két dolgot mostatok össze!

Az egyik az ún. plusszos izzók, vagy másnéven emelt fényerejű izzók. Ezek általában +30,+50, +90% többletet ígérnek. Jobb esetben 20-50%-ot teljesítenek, de ezeknek azonos a teljesítményük, hozzák a standard 55W-ot tompított esetén.

Ezen kívül vannak az emelt teljesítményűek...
Mester, szerintem nem mostunk össze semmit  :) ... Kizárólag pluszos (emelt fényerejű) izzókról beszéltünk, nem a nagy teljesítményűekről. A kérdés ezekre is vonatkozott, a nagy teljesítményűek nem kerültek képbe :szemez:
Én meg nem is tudtam, hogy van mit összemosni  ;) Trotter66: Köszi a kiigazítást!

a.tibor

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2833 Dátum: 2009.10.29 23:11:39 »
Xenon lámpa téma folytatás: Hazafelé botorkálva (besötétedett) felhívtam egy Toyota közeli ismerőst, aki az épp mellette ülő Toyota szervizvezetővel egyetértésben nem tartotta valószínűnek, hogy a teljes lámpatestet kellene cserélni. Mindenesetre ha átautózok az országon hozzájuk, akkor kölcsönadnak (beszerelnek) két majdnem új xenon izzót, hogy kipróbáljuk.
Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy kiderült-e már valaki számára, hogy a xenonos fényszórókban mi megy tönkre pontosan, mikor legyengül a fényük? A külső búra mattul el? A projektor fényvisszaverő része, vagy a projektor lencséje? A trafó? Vagy esetleg maga az izzó? (Ha teljesen rosszul írom a xenon lámpa részeit, akkor a hozzáértők javítsanak!)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2834 Dátum: 2009.10.29 23:52:13 »
Maga az "izzó" fárad el, egyre kékebb lesz a fénye (emelkedik a színhőmérséklet) ezért lesz gyengébb a fénye.
Gabe 254.