Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883662 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11910 Dátum: 2014.08.27 17:04:03 »
Van bármi minöségbeli különbség a felsorolt márkák között?  :hmmmm:

Szerintem van, főleg a SACHS és a többi között. Sok másban nem rossz márka pl. a Japanparts, mindenféle szinte noname cuccokat halász össze, két egyforma gyártmány nincs a kuplungszettben, a Valeo is pl. egy hangzatos név, de kérdés a minőség. Mennyire kopnak, mikor törnek a rugók vagy a kuplung betét, stb. Ezek szerintem kíméletes használat mellett sem fognak lemenni 150e km-t, mint a gyári, a SACHS valószínűleg igen. Szerintem.

Ha a váltó lötyög akkor is, ha már benne van egy sebességi fokozatban, az gondolom nem éppen kuplung probléma, inkább a váltó a ludas.  :?:
Az semmiképp sem a kuplung hibája, váltás után a kuplung nem kuplung hanem egy merev összeköttetés, mintha direktbe lenne kötve a váltóval, ergo semmiképp nem lehet a ludas. Az bizony sajnos már a váltó, és valószínűleg a nem megfelelő olaj vagy erőltetések halmaza állhat a háttérben. Sokan erőltetik a váltást ha nem megy be a fokozat, csak épp ezzel ártanak a legtöbbet... de persze mit számít, úgyis mindjárt eladom valakinek aki úgyse ért hozzá...

Amikor én megvettem (146e km volt az állás), nagyon szépen működött minden fokozat, majd olyan 15 ezer km után éreztem enyhe akadást az egyes, majd később a 2-es fokozatnál is. De ahogy jött a következő tavasz és melegedett az idő, megszűnt, olajat is cseréltem, ment mint kés a vajban, majd a következő télen ismét előjött, de már sokkal keményebben, nemcsak hogy akadt, hanem konkrétan újra kellett kuplungolni, mert nem ment be a fokozat, volt is nagy bánat, mert tavasszal sem javult a helyzet, így nyár előtt megnézettem szakival, és ő kuplungra tippelt, állított is a holt játékon, ami sokat segített, most jó, csak néha akad, de mindig csak ha vissza kell váltani, fölfele most nincs gond sose. Így lehet még idén cseréltetnem kell, mert nem akarom megölni a váltót.

Viszont ha már bontani kell a váltót, mindenképp nézz utána bontókban, van aki e11-esben asszem 35-ért kapott egy komplett váltót, és 2 éve boldogan használja, ennyiért sehol nem újítják fel, persze rizikós, de úgy kell megállapodni a bontóssal, ha kaki, akkor viszed vissza, persze a szerelés árát így is bukja az ember.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.27 17:14:36 írta Zolee11 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11911 Dátum: 2014.08.27 17:38:46 »
A váltó lötyögése (már ha úgy értjük, hogy beváltott sebességben is lehet oldalirányban mozgatni) inkább a kulissza kopásából ered. Esetleg a váltórudazat gumi/műanyag perselyeinek kopásából adódik. Egyik sem túl nagy tétel, ha már zavaró, akkor megcsináltatnám, mielőtt tényleg a váltóban kezd el feszülni a kapcsolómechanika.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11912 Dátum: 2014.08.27 21:44:34 »
Képzeljétek, mai nap megadta magát a kuplungom, 145ezer km-nél.
Gyorsítok, a fordulatszám emelkedik, de nem ad le több kraftot...
Melyik kuplung márkák jöhetnek szóba, Bepi, te ha jól emlékszem sachsot rakattál az e11be.?
Valeo jo, en most aisint hasznalok, gyarilag luk volt benne.
A valeo kinyomocsapagya 50 ezer utan megadta magat, es enegm zavart a nyekerges, ha kicsit visszaolvasol leirtam...
5ora 15 perc 30k plusz valtoolaj plusz 23k aisin szett ezen kivul szimeringeket cserltetem.
Aisin kemenyebb, de a gumibak miatt annyira nem szereti a repulorajtot...
Konrád

DaDiD

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11913 Dátum: 2014.08.28 21:09:11 »
2005os corolla verson az elso lokharitot hogy tudom leszedni? Esetleg a huto reszt letudom ugy szedni h a lokharitot fennhagyom?
Valaki?  :clap:

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11914 Dátum: 2014.08.28 21:38:35 »
A váltó lötyögése (már ha úgy értjük, hogy beváltott sebességben is lehet oldalirányban mozgatni) inkább a kulissza kopásából ered. Esetleg a váltórudazat gumi/műanyag perselyeinek kopásából adódik. Egyik sem túl nagy tétel, ha már zavaró, akkor megcsináltatnám, mielőtt tényleg a váltóban kezd el feszülni a kapcsolómechanika.


Erről van szó :yes:

A váltás maga rendben van, semmivel sem rosszabb, mint az Aveban. :)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11915 Dátum: 2014.08.28 21:48:26 »
Valaki?  :clap:

szerintem verson is egybe jön le az egész lökös...egy-egy csavar a lökös sarkánál...esetleg a sárvédő felöl is csavar-patent...
felül csavar vagy/és patant és lent is...utána ki kell akasztani oldalát és szembe lehúzod...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11916 Dátum: 2014.08.29 13:53:05 »
heló

nem tudom a pontos nevét a cuccnak, belső gumiharang, amiben zsír van e12-re, mi a postos neve?
menniyből lehet megúszni?

köszi
1.4 sol 2004

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11917 Dátum: 2014.08.29 17:02:06 »
heló

nem tudom a pontos nevét a cuccnak, belső gumiharang, amiben zsír van e12-re, mi a postos neve?
menniyből lehet megúszni?

köszi
nem inkább búvárharang?;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11918 Dátum: 2014.08.30 18:47:50 »
Van valtooldali es kerekoldali is:)
Par ezer ft utangyartott is jo.

Beraktuk az skf szijtarcsat es az ina automata feszitot, 2,5 ora 12,5 k fizettem:)
Gyarilag is ina van benne, tehat nyugodtan megvehetitek a bilsteint mert abban ina volt!
No de hat mindketto csapagyas volt, kicsit kotyogott, de nem adott hangot, 191 nel cserelve.-ezt ajanlom mindenkinek.
Szij, vizpumpa 85 utan, a dayco szijon mar latszottak a kopas nyomai, a sil pumpa teljesen hibatlan meg most is- csak ajanlani tudom.
Vernet termosztat is szuper, szoval a kovetkezo 100 kmre felkeszitve a kocsi;)
Amugy bosch generator van benne, hibatlan a csapagy meg nem ad hangot.
Konrád

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11919 Dátum: 2014.08.31 20:51:23 »
Jövő héten lesz kicserélve a kuplungszettem, de ahogy elnézem a fékeimre is igen csak ráférne egy csere. A tárcsák "hullámosra" vannak kopva, vállasok, főleg a hátsó, ha jól emlékszem. Néha eljátszottam a gondolattal, hogy jövő tavasszal piacra dobom a kocsit, de most a 'tartsd csak meg' énemet erősíti a tényt, hogy kevés olyan hüje van, aki egy 11éves autót elad teljesen friss kuplungszettel, és fékszettel. :wacko:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11920 Dátum: 2014.08.31 20:58:24 »
na,az tényleg hüLYe!!! ;))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11921 Dátum: 2014.09.01 07:51:18 »
Ha valakinek a hobbija a szerelgetés?  :hmmmm:
Vagy nyugodt lelkiismerettel akarja eladni a kocsiját (kinézetéhez méltó műszaki állapotban?).

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11922 Dátum: 2014.09.01 09:50:09 »
Jövő héten lesz kicserélve a kuplungszettem, de ahogy elnézem a fékeimre is igen csak ráférne egy csere. A tárcsák "hullámosra" vannak kopva, vállasok, főleg a hátsó, ha jól emlékszem. Néha eljátszottam a gondolattal, hogy jövő tavasszal piacra dobom a kocsit, de most a 'tartsd csak meg' énemet erősíti a tényt, hogy kevés olyan hüje van, aki egy 11éves autót elad teljesen friss kuplungszettel, és fékszettel. :wacko:
Figyelj, kicseréled a kuplungot, megcsináltatod a féket (rendes cucokkal) és évekig nem lesz vele komoly gond. Nekem 165 ezernél ki kellett cserélni az első gátlókat, de kuplung még nem volt.
Jövő kedden lesz a 180 ezres szervíz, majd beszámolok.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11923 Dátum: 2014.09.01 09:53:42 »
Jövő héten lesz kicserélve a kuplungszettem, de ahogy elnézem a fékeimre is igen csak ráférne egy csere. A tárcsák "hullámosra" vannak kopva, vállasok, főleg a hátsó, ha jól emlékszem. Néha eljátszottam a gondolattal, hogy jövő tavasszal piacra dobom a kocsit, de most a 'tartsd csak meg' énemet erősíti a tényt, hogy kevés olyan hüje van, aki egy 11éves autót elad teljesen friss kuplungszettel, és fékszettel. :wacko:


Ès mi lenne helyette?  :whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11924 Dátum: 2014.09.01 13:31:01 »

Ès mi lenne helyette?  :whistling:

Auris  ::)