Van bármi minöségbeli különbség a felsorolt márkák között?
Szerintem van, főleg a SACHS és a többi között. Sok másban nem rossz márka pl. a Japanparts, mindenféle szinte noname cuccokat halász össze, két egyforma gyártmány nincs a kuplungszettben, a Valeo is pl. egy hangzatos név, de kérdés a minőség. Mennyire kopnak, mikor törnek a rugók vagy a kuplung betét, stb. Ezek szerintem kíméletes használat mellett sem fognak lemenni 150e km-t, mint a gyári, a SACHS valószínűleg igen. Szerintem.
Ha a váltó lötyög akkor is, ha már benne van egy sebességi fokozatban, az gondolom nem éppen kuplung probléma, inkább a váltó a ludas.
Az semmiképp sem a kuplung hibája, váltás után a kuplung nem kuplung hanem egy merev összeköttetés, mintha direktbe lenne kötve a váltóval, ergo semmiképp nem lehet a ludas. Az bizony sajnos már a váltó, és valószínűleg a nem megfelelő olaj vagy erőltetések halmaza állhat a háttérben. Sokan erőltetik a váltást ha nem megy be a fokozat, csak épp ezzel ártanak a legtöbbet... de persze mit számít, úgyis mindjárt eladom valakinek aki úgyse ért hozzá...
Amikor én megvettem (146e km volt az állás), nagyon szépen működött minden fokozat, majd olyan 15 ezer km után éreztem enyhe akadást az egyes, majd később a 2-es fokozatnál is. De ahogy jött a következő tavasz és melegedett az idő, megszűnt, olajat is cseréltem, ment mint kés a vajban, majd a következő télen ismét előjött, de már sokkal keményebben, nemcsak hogy akadt, hanem konkrétan újra kellett kuplungolni, mert nem ment be a fokozat, volt is nagy bánat, mert tavasszal sem javult a helyzet, így nyár előtt megnézettem szakival, és ő kuplungra tippelt, állított is a holt játékon, ami sokat segített, most jó, csak néha akad, de mindig csak ha vissza kell váltani, fölfele most nincs gond sose. Így lehet még idén cseréltetnem kell, mert nem akarom megölni a váltót.
Viszont ha már bontani kell a váltót, mindenképp nézz utána bontókban, van aki e11-esben asszem 35-ért kapott egy komplett váltót, és 2 éve boldogan használja, ennyiért sehol nem újítják fel, persze rizikós, de úgy kell megállapodni a bontóssal, ha kaki, akkor viszed vissza, persze a szerelés árát így is bukja az ember.