Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883642 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11010 Dátum: 2013.10.18 17:11:00 »
Szia @vargas,

Figyelmedbe ajànlom az "Audio kérdések" altopikot, ahol részletesen ki van elemezve ez a problematika, itt:

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=318.0
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11011 Dátum: 2013.10.18 19:02:28 »
sziasztok!

leendő Corolla tulaj vagyok. egy 2005/6os 5ajtós verziót szeretnék. hamarosan vásárolni
kérdésem az lenne hogy:
2DIN magas magnót tudok bele tenni úgy, hogy a gyári kijelzőt ami az átlag fogyasztást, hőmérsékletet stb jelzi benne hagyjam?
gondolok arra hogy PL a klíma alatti tároló rekeszek helyére be lehet szépen vágni vagy esetleg van erre ilyen konzol? elfér-e ott egyáltalán?
vagy csak úgy tudom megoltani hogy a gyári magnó helyére teszem?
tett-e már be valaki ilyen fejet?

Köszi az infókat!
üdv!

Szia!
2 dinest lehet bele tenni, de a többi funkciót el kell felejteni...úgyse pontos.
De ha digitklimást veszel, ott külön van a hőmérséklet kijelzés...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vargas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11012 Dátum: 2013.10.18 19:30:02 »
Köszönöm a válaszokat!!  ::)

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11013 Dátum: 2013.10.20 00:06:12 »
Napi  :censored: !!!

Jövünk haza a "Nagyfaluból" és ilyen picit WRC-s visszadurrogást hallok de nem kipufogó hanem valami csapdos a szél, de mit?
Gondoltam én már mindent meg is álltam--->Körbenéztem mindent de semmi  :devil:
Mikor hazaértünk már kissé ideges voltam hogy mi a szar az és akkor:
Mivel lett már első szélvédő cserélve régebben nem tökéletesen ragasztották be a szélvédő tetejéhez a tömítő és vízelvezető gumit és ennek
a 80%-a kijött a helyéről és durrogott-csapkodott!
Csak ugye amikor megálltam visszaugrott a helyére és nem láttam, de szerencsémre itthon kint volt :-)
Aztán kiverettem gőzborotvával a trutyit onnan, utána szárazra töröltem és mehet a szélvédő tömítő de csak vékonyan, hogy ne buggyanjon ki  :D
Leragasztottam végig most vastag papirszalaggal hogy azért tartsa frankón a helyén, mert még kellett egyet autóznom és ne tépje a szél addig!

Ha esetleg furát hallanátok és nem tudjátok honnan akkor nézzétek rá...csak egy napi tippnek szántam, mert szerintem senkivel nem fog megtörténni soha  [rohog]

További Jó Hétvégét!

Pacsi!  ;)

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11014 Dátum: 2013.10.20 08:05:49 »
Már korábban is gyanús volt, hogy néha mintha füstölne a motor a coriban, de nem voltam benne biztos, mivel kigyorsításkor teszi majdnem padlógáz esetében, és csak 2 es 3 as fokozatban, de inkább a kettesben látható a füstölés. Mivel nem tolom neki mint az őrült, így ezek száma elég ritka és így eddig nem tűnt fel, és persze nem hátrafelé néz ilyenkor az ember.
Tegnapelőtt este este egy autós beleállt a hátamba, és egy körforgalom után gondoltam ellépek előle egy kicsit, így odapakoltam, és visszapillantva láttam a xenon fehér fényben, hogy szép füstöt hagytam ott.
Nappali fényben is próbáltam produkálni, illetve rájönni, mikor van illetve mikor nincs. Szinre nem teljesen fehér, inkább sötétebb szürkés, mintha port kavarnék fel, és főként kettesben produkálható, ott gyorsabban felpörög a motor, talán olyan 3-4 ezres tartományban jön elő. Nagyobb fokozatban pl. 4-esben padlóig nyomhatom, 5000-ig pörgethetem, akkor sem látom. Gondolom ezért nem tűnt fel idáig, mert pályán 130-nál, már 4000et vagy picit fölötte pörög, és a menetszél is igen erősen oszlatja/oszlatná.
Álló helyzetben, üresben 6000 ezer közelében sincs füst. (Ezek mind üzem-meleg motor esetében értendők, de hidegen sem füstöl a motor, olyankor nem nyomom neki és nem pörgetem 3000-ig sem.)
Olajfogyasztásom olyan 0,30-0,35 liter/1000 km és 160 eKm van az autóban.

Ezekből a jelekből és sajnos nem teljesen tudom összerakni, hogy mi okozza a füstölést. Túl sok benzint kap a motor ha hirtelen odalépek alacsonyabb fordulatszámnál? Nagy sebességnél, már eleve pörög a motor is, tehát hiába nyomom padlóig, nincs olyan nagy változás. Esetleg az olajfogyással lehet kapcsolatos?  :hmmmm:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11015 Dátum: 2013.10.20 10:18:11 »
Sziasztok,

Egy haverral tegnap megolajozgattuk a Corollàt néhàny helyen, és mivel vettem ilyen teflon alapù zsirozo sprayt, ezért befùjtunk a kuplung kiemelö villa gumiharangja mögé is (a piros nyil hegye mögött a képen).

Nos, ennek a spraynek van egy vékony de kb. 10 cm  hosszù fùvokàja, amit bele kell értelem szerint illeszteni a spray fejébe (gombjàba).

A gondom az, hogy a kuplung-villa zsirozàsakor ez a fùvoka eltünt, és nem talàlom sehol az auto körül, alatt, motortérben stb.
Elöfordulhat az, hogy mikor a gumiharang mögé alkalmaztuk és a kolléga benyomta oda a fùvokàt (amig én a kuplungpedàlt nyomogattam), hogy beszorulhatott valahogy oda és most ott lehet? Amennyire lehetett kitapogattam a villa körül, de nem érzem, hogy ott lenne...

Lehet-e elvileg valami gond ebböl ha ez az ominozus fùvoka mégis oda szorult be? A kuplungpedàlt lenyomva nem érzek semmi rendellenességet, de attol tartok, hogy ha valoban ott van, nehogy megolvadjon, vagy beakadva tönkre tegyen valamit.

Elöre is köszönöm a véleményeket.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.20 10:24:06 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11016 Dátum: 2013.10.20 16:11:49 »
Ma is próbáltam kicsalni a dzsinnt (a füstöt) a motorból, de ma nem jött ki. Ma 6-7 km megtétele után egy emelkedőn próbálgattam, visszalassítva, kettes padlógáz, és semmi füst, se hármasban. Érdekes. Előfordulhat, hogy hosszabb utak során/után (40-50 km) csinálná ezt valamiért?

espero1
Először is a havernak kéne a legjobban tudnia mi történt...
Másodszor, ha az a műanyag izé oda bekerült, szerintem az égvilágon semmi baj nem lehet. Ha leesett a kuplungház aljára, akkor az ott is marad, vagy ha valahová beszorulna, akkor szét fogja gyúrni, nyomni, kenni az a valami ami elkapta, mert ott elég nagy erőhatások vannak. Nem hiszem, hogy kárt tudna okozni.
Én is olajoztam már ezen a nyíláson keresztül, de nekem közben senki nem nyomkodta a pedált, maga a kinyomó villa is kiverheti ezt a műanyag fúvókát a fejből és akkor beesik, ez nem jó megoldás. Legközelebb a fújás, kivétel, pedálozás, fújás egymás utáni sorrendet javaslom. :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11017 Dátum: 2013.10.20 17:30:18 »
Ma is próbáltam kicsalni a dzsinnt (a füstöt) a motorból, de ma nem jött ki. Ma 6-7 km megtétele után egy emelkedőn próbálgattam, visszalassítva, kettes padlógáz, és semmi füst, se hármasban. Érdekes. Előfordulhat, hogy hosszabb utak során/után (40-50 km) csinálná ezt valamiért?
Nem lehet, hogy csak gőz?
Nagy fordulat nagy gáz kombónál szokott legjobban látszani (ilyenkor van a legtöbb kipuff gáz, ami vizgőzt is tartalmaz), ha a levegő hőmérséklete/páratartalma olyan, akkor látványos.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11018 Dátum: 2013.10.20 18:56:05 »
ha az a műanyag izé oda bekerült, szerintem az égvilágon semmi baj nem lehet. Ha leesett a kuplungház aljára, akkor az ott is marad, vagy ha valahová beszorulna, akkor szét fogja gyúrni, nyomni, kenni az a valami ami elkapta, mert ott elég nagy erőhatások vannak. Nem hiszem, hogy kárt tudna okozni.
Én is olajoztam már ezen a nyíláson keresztül, de nekem közben senki nem nyomkodta a pedált, maga a kinyomó villa is kiverheti ezt a műanyag fúvókát a fejből és akkor beesik, ez nem jó megoldás. Legközelebb a fújás, kivétel, pedálozás, fújás egymás utáni sorrendet javaslom. :)
Köszönöm a vàlaszodat! Megnyugtattàl, hogy elvileg nem lehet baj akkor sem, ha esetleg beesett oda az a fùvoka... Vajon ha ott van, akkor egy esetleges kuplungcsere alkalmàval elö is fog kerülni?
Nem tudom a szaki mit dologozhatott vele, mert nem làttam odàig, csak azt, hogy folyton igazgatta a sprayen a csövet... én meg akkor nyomgattam a pedàlt amikor mondta...
Az biztos, hogy ha màskor ilyesmivel dolgozunk, jobban oda kell figyelni. Mindig tanul az ember.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11019 Dátum: 2013.10.20 19:31:27 »
Vajon ha ott van, akkor egy esetleges kuplungcsere alkalmàval elö is fog kerülni?
Persze.
A nyikorgást legalább sikerült száműzni?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11020 Dátum: 2013.10.20 20:06:08 »
Lassan finisbe ér az egy hete tartó, eddig kb 5000Ft-ot felemésztő izzócsere:
Ma már visszakerült a díszléc is, mivel a vásárolt pillanatragasztó beszáradt, ezért az epoxy gyurmával próbálom fixálni a helyükön a csavartartó peckeket. Most az egyik került vissza, megvárom a 24 órás kötést, holnap este visszarakom a másikat, abból egy darab is hiányzik, ott még majd játszanom kell a gyurmával.
ha jól számolom ünnepre már az alátétekkel együtt fent lesz.
Ezen kívül, ha már le van bontva a csomagtér ajtó borítása, próbáltam kivenni a ablaktörlő motrot:
A kart és az alatta lévő anyát levettem, a motorokat rögzítő 3 csavart is kioldottam, de nem akart lejönni a cucc. Van még valami, amit ott el kell távolítani (pl a gumiharangot)?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11021 Dátum: 2013.10.20 20:17:55 »
Lassan finisbe ér az egy hete tartó, eddig kb 5000Ft-ot felemésztő izzócsere:
Ma már visszakerült a díszléc is, mivel a vásárolt pillanatragasztó beszáradt, ezért az epoxy gyurmával próbálom fixálni a helyükön a csavartartó peckeket. Most az egyik került vissza, megvárom a 24 órás kötést, holnap este visszarakom a másikat, abból egy darab is hiányzik, ott még majd játszanom kell a gyurmával.
ha jól számolom ünnepre már az alátétekkel együtt fent lesz.
Ezen kívül, ha már le van bontva a csomagtér ajtó borítása, próbáltam kivenni a ablaktörlő motrot:
A kart és az alatta lévő anyát levettem, a motorokat rögzítő 3 csavart is kioldottam, de nem akart lejönni a cucc. Van még valami, amit ott el kell távolítani (pl a gumiharangot)?
Üdv!

Kerestem nagyjából a kocsidhoz képet, hátha segít valamit:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_COROLLA_EE111L-ALMNKW_8502.html

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11022 Dátum: 2013.10.20 20:28:56 »
Üdv!

Kerestem nagyjából a kocsidhoz képet, hátha segít valamit:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1997_TOYOTA_COROLLA_EE111L-ALMNKW_8502.html
Ez megvan nékem is, a 85169R nevű alkesz részt nem alálom. Vagyis van egy csonkakúp alakú anya a tengelyen, a gumiharang felett, azt nem tudom mivel tudnám leszedni.
Az alvázszám-helyes link
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11023 Dátum: 2013.10.20 20:43:16 »
Ez megvan nékem is, a 85169R nevű alkesz részt nem alálom. Vagyis van egy csonkakúp alakú anya a tengelyen, a gumiharang felett, azt nem tudom mivel tudnám leszedni.
Az alvázszám-helyes link
Ha biztosan anya, akkor milyen a felülete? Nincs rajta lapolás, bemarás, akármi? Végső esetben pl. vízpumpafogóval próbálkoznék, ha odafér  :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11024 Dátum: 2013.10.20 20:46:21 »
Ha biztosan anya, akkor milyen a felülete? Nincs rajta lapolás, bemarás, akármi? Végső esetben pl. vízpumpafogóval próbálkoznék, ha odafér  :hmmmm:
Némi rücsizés van, lehet kézre tervezték csak bégyógyult a 16 év alatt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer