A frissítés kész, ahogy látjátok a kinézet "alaphelyzetbe" állt, de szépen átalakítjuk
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
Vannak tanulságok:1. Soha többé nem tankolok olyan kúton, ahol etanolt is mérnek… Pedig Lina tegnap óta nagykorú – ünneplés érthetően elmaradt, és tőlem nem fog kapni egy csepp alkoholt sem, hiába könyörög egy kis (gáz)fröccsért. Persze lehet, rájött, hogy így már eladósorba került… .Az utolsó alkalomnál már gyanúsak lettek az etanolra jellemző tünetek: a kis fordulati fürgeség, a 3000 feletti lustulás, a felváltáskor, esett fordulaton a kuplung ráengedésével érezhető meglódulás – az E85 kevesebb levegőt igényel, tehát kisebb fojtószelepállás a megfelelő neki. Tankoltam 40 litert máshol, és minden megváltozott: tohonya indulás (tankszellőztetőt is leellenőriztem, de elvileg jó), de utána lineáris gyorsulás, hibakód egyre ritkábban, és csak 21-es (60-120 már kereken 10 mp így is! – 1.8 vvti-nek már elmenne ). Kiégetés folytatódott, illetve most kezdődött. Eddig semmit nem ért ártott a rossz keverék miatti kormolódása miatt. 25km-es 3500-4000 fordulat után nincs hibakód. 2. Ekkor már reméltem, hogy a szonda kiégetése lesz a megoldás, és kíváncsi voltam rá, látható-e bármi sérülés. De hozzáférésem nem volt (dehogynem: azóta tudom, hogy j.e. kerék leszerélésével alá se kell fefüdni, de jó, ha van egy hajlítható nyelű 22-es kulcs, és egy kétkilós kalapács az embernél). Ahogy így a rengetegben elveszve tipródtam, találkoztam egy mesebeli nyugdíjas autószerelővel – olyan öreg volt, hogy a nyomásszabályozót EGR szelepnek hitte , aki meginvitált az aknájába („szerencséd, hogy mesterek szólítottál” ). A szondát kiszerelve (gyári Bosch, Toyota felirattal - csatlakozókat is megtisztítottam) látszott, hogy a menyétek megkóstolták a kábelt, de a fognyomok nem értek el a vezetékig. Mindenesetre jó tudni a lehetőségről - kábelvédőt ennek is! A töve kormos volt, innen sejtetem, hogy ez lehetett a baj forrása, ezért meglögyböltem fékfolyadékban. Bár örültem volna egy hosszas áztatásnak, de nem volt mód rá, ezért kompresszorral kifújtam, s búcsúzóul mesterünk a szakszerű rágcsáló védelem kedvéért betekerte szigszalaggal - aki már itt rájött a hibára, bontson egy sört az egészségére! -, én pedig ezen fenn sem akadva gyorsan összeszereltem, és mentem. 3. Hibakódok ismét: 21-es és a már eltűnt 25-ös. Mi a f??? Máshoz nem nyúltam, ezért legalább azt tudtam, hogy a baj forrása mi, de mit rontottam el??? Vettem egy új multimétert a fesz. mérés miatt (kimértem újra a trafót is, a primer valóban csak 0.5 ohmot mutatott+0.8-cal=1.3 - köszönöm, Dani! ). Jelek sűrűsége arra utalt, hogy működik a szenzor, de 0,26-0,5 között cirkulált, max. 0.6 volt, ami egyértelműen szegény keverékre vall. Megnéztem a hibakódot: valóban, most csak 25-öst dobott. Tehát a szonda működik, és semmihez nem nyúltam, de ugyanazt a keveréket mégis szegénynek érzékeli. Másnap hajnalban a megodásra ébredtem: :otlet:Még jó, hogy máskor eszembe jutott A szenzor tövéről lekapartam a szigszalagot, féktisztítóval megfújkáltam. Lyuk a fém házon nincs, tehát a külső levegő referencia-oxigénjét a vezeték mentén kell kapnia. Próbautak: hibakód nincs. Kezdek bizakodni, de hogy a katalizátor mennyire sínylette meg a tortúrát, az rövidesen kiderül. 4. Most már azt is el tudom képzelni, hogy eredetileg is a szegény keverék érzékelése a szondának a külső levegőtől való elszigetelődéséből is adódott, ahogy fokozatosan elszennyeződött. Az O-szenzor „tönkremenete” lehet, hogy sok esetben csupán ezt jelenti, hiszen olyan eszköz, ami viszonyít. S haszonnak fogom fel, hogy a hiba a benzinszűrő és kábelek cseréjének időszerűségére is felhívta a figyelmem. Köszönöm mindenki segítő hozzászólását, külön kiemelve Kalmi tanácsait! Next: Kíváncsi leszek, mi jön elő műszakin…
Igen, valamikor nagyon jó kis közösségi élet folyt itt...(spoiler: a sztori vége borítékolható volt: lambdszonda csere lett belőle. Univerzális lett berakva, és azóta is hibátlanul működik)