Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368738 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11610 Dátum: 2014.09.03 14:36:29 »
Van olyan a fórumon, aki PII-n használ 15"-os felnit ?
Próbáltam körülnézni a neten, de nem akadtam a méretekre. Egyáltalán acélfelniben létezik vagy csak az USA modellek 15-ös alufelnije van?
Nekem az USA felni a téli kerék! Ibndexes fórumon is írtam, h ha hazamegyek megnézhetem, de 6col széles ET45 rémlik halványan.

Gyárilag két fajta felni van: EU 16 colos, amcsi 15 colos.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11611 Dátum: 2014.09.03 14:40:03 »
Azért egy lemerült HASZNÁLT aksi miatt nehogymár visszadobd neki a Priusod. :P

Dehogy dobom, ha csak ez a baj. :) A bizonytalanság zavar, hogy nincs-e valami más, rejtett problémája is.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11612 Dátum: 2014.09.03 15:13:44 »
Jó, persze, ez így élesen lett megfogalmazva. :D Csak brutál hidegzuhany és csalódás volt, hogy egy kocsi, amit pont azért veszek meg, mert mindenhol azt olvasom róla, hogy mennyire megbízható, röviden a vásárlás után ezt csinálja. Volt más is radaron, amikor autót kerestünk, de végül a hibrid maradt. Részben azért is, mert Ausztriában is van teljesítményadó, ami indokolatlanul bünteti a benzines kocsikat, hasonlóan a hazai szabályozáshoz (rengeteg a dízel, gondolom ezért is, meg olcsóbb az üzemanyag, meg aki lízingeli, az pár év után átül másikba és nem éri utol valami drága javítás).

A pasasra egyébként nem mondanám rá egyértelműen, hogy átkúrt, bár lehet, hogy csak én vagyok naív. :) Pl. kérésemre megcsinálták a kocsi éves szervizét is (ez most hamarabb jött, mint a 15k), de először 5W30-as olajat raktak bele. Kaptam tőle egy szép nagy, nyomtatott mátrixot, amiben benne van, hogy mikor mit kell ellenőrizni és cserélni a kocsin, ez az olaj valóban megengedett, de mondtam neki, hogy nem örülök neki, mert a 0W20 az ajánlott. Mondta, hogy semmi probléma és kicserélték még a maradék 2-3 nap alatt erre. Legalábbis remélem. :D

A Gewaehrleistung (törvényileg előírt jótállás) meg egyelőre elég jól védi a seggemet, a legrosszabb esetben ti. semmis a szerződés, vissza a kocsi, vissza a pénz. Az ÖAMTC honlapján elég jól leírják, bár még kell kicsit szótáraznom, de perpillanat meglehetősen jó pozícióban vagyok jogilag tárgyalni vele.

Majd tudósítok a fejleményekről. :)

Hidegzuhany és csalódás? Ugyan már... nem új autót vettél.  :eek: Ez benne van minden használt autónál. És ha csak ennyi bukott ki utólag, akkor tekintsd magad szerencsésnek. És ettől ugyan nem lesz megbízhatatlan egy autó. Nem a kocsi szar mert egy 4 éves akku megadta magát. Szokták mondani egy akku 3-4 év és aztán minden perc ajándék. Ennek ellenére Nekem is volt 6-8 éves hibátlan akkum.

Arra az olajkicserélésre én nem tennék nagy téteket. Simán csak a reklamációdra kidobta a beletöltött olajat? Háááát.... :no: Bár Ausztria nem Magyarország, az tény. :)

Amúgy egy lemerült akku ami 4 éves sehol sem garanciális ügy szvsz. 
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.03 15:15:44 írta dert »

szögi

  • fórum szerveradmin
  • Adminisztrátor
  • Néha itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 99
    • http://localnet.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11613 Dátum: 2014.09.03 15:18:36 »
Hidegzuhany és csalódás? Ugyan már... nem új autót vettél.  :eek: Ez benne van minden használt autónál. És ha csak ennyi bukott ki utólag, akkor tekintsd magad szerencsésnek. És ettől ugyan nem lesz megbízhatatlan egy autó. Nem a kocsi szar mert egy 4 éves akku megadta magát. Szokták mondani egy akku 3-4 év és aztán minden perc ajándék. Ennek ellenére Nekem is volt 6-8 éves hibátlan akkum.

OFF, csak eszembe jutott, hogy a zafirámban 12 éves korában dobtam ki a gyári, GM-es aksit, szó szerint bele volt már rohadva a tartótálcába :D
szögi

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11614 Dátum: 2014.09.03 15:43:56 »
Mi 2 gyári GM aksit dobtunk el, cellazárlat mindkettőben, gari persze arra nincs. A második fél éves volt éppen. Következő autó már nem is ahhoz a csoporthoz tartozó gyártótól lesz tutira.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11615 Dátum: 2014.09.03 15:44:42 »
OFF, csak eszembe jutott, hogy a zafirámban 12 éves korában dobtam ki a gyári, GM-es aksit, szó szerint bele volt már rohadva a tartótálcába :D


Szerencsés ember! :)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11616 Dátum: 2014.09.03 16:21:02 »
Hidegzuhany és csalódás? Ugyan már... nem új autót vettél.  :eek: Ez benne van minden használt autónál. És ha csak ennyi bukott ki utólag, akkor tekintsd magad szerencsésnek. És ettől ugyan nem lesz megbízhatatlan egy autó. Nem a kocsi szar mert egy 4 éves akku megadta magát. Szokták mondani egy akku 3-4 év és aztán minden perc ajándék. Ennek ellenére Nekem is volt 6-8 éves hibátlan akkum.

Arra az olajkicserélésre én nem tennék nagy téteket. Simán csak a reklamációdra kidobta a beletöltött olajat? Háááát.... :no: Bár Ausztria nem Magyarország, az tény. :)

Amúgy egy lemerült akku ami 4 éves sehol sem garanciális ügy szvsz.

Köszönöm ezeket a pozitív hozzászólásokat, de tényleg, jólesik. :) A helyzet az, hogy jómagam nem vagyok egy autóőrült, nálam a kisfiúk nagy részénél szokásos mánia valahogy kora-kamaszkorban végetért (amikor megkaptam az első komputeremet :D). De ezért is akartam Priust venni, ha arra vigyázok és karbantartom, akkor sokáig szolgál.

Összehasonlítási alapom Magyarországról meg eddig csak egy dízel Citroen C3 volt, amit szintén használtan vettem (4 évesen), az előző tulaj nem sokkal előtte cserélt benne akksit, most lesz 6 éve a családban és még mindig ugyanaz az akksi van benne. Tudom, az nagyobb, erősebb, mert dízelt kell beforgatnia, de ettől még megütköztem a lehetőségen, hogy egy akksi 4 év után feladja. :)

Szögi: mázlista! :)

Kis kulturális érdekesség: az osztrákoknál nem az járja, hogy "Opel sose kop el", hanem Opel = Popel, ami taknyot, fikát jelent. :D

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11617 Dátum: 2014.09.03 16:28:41 »
Köszönöm ezeket a pozitív hozzászólásokat, de tényleg, jólesik. :) A helyzet az, hogy jómagam nem vagyok egy autóőrült, nálam a kisfiúk nagy részénél szokásos mánia valahogy kora-kamaszkorban végetért (amikor megkaptam az első komputeremet :D). De ezért is akartam Priust venni, ha arra vigyázok és karbantartom, akkor sokáig szolgál.

Összehasonlítási alapom Magyarországról meg eddig csak egy dízel Citroen C3 volt, amit szintén használtan vettem (4 évesen), az előző tulaj nem sokkal előtte cserélt benne akksit, most lesz 6 éve a családban és még mindig ugyanaz az akksi van benne. Tudom, az nagyobb, erősebb, mert dízelt kell beforgatnia, de ettől még megütköztem a lehetőségen, hogy egy akksi 4 év után feladja. :)

Szögi: mázlista! :)

Kis kulturális érdekesség: az osztrákoknál nem az járja, hogy "Opel sose kop el", hanem Opel = Popel, ami taknyot, fikát jelent. :D

Ez csak realitás és nem fikázás, baxtatás. Ne értsd félre.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.03 16:32:55 írta dert »

Somez

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11618 Dátum: 2014.09.03 21:45:36 »
Köszönöm ezeket a pozitív hozzászólásokat, de tényleg, jólesik. :) A helyzet az, hogy jómagam nem vagyok egy autóőrült, nálam a kisfiúk nagy részénél szokásos mánia valahogy kora-kamaszkorban végetért (amikor megkaptam az első komputeremet :D). De ezért is akartam Priust venni, ha arra vigyázok és karbantartom, akkor sokáig szolgál.

Összehasonlítási alapom Magyarországról meg eddig csak egy dízel Citroen C3 volt, amit szintén használtan vettem (4 évesen), az előző tulaj nem sokkal előtte cserélt benne akksit, most lesz 6 éve a családban és még mindig ugyanaz az akksi van benne. Tudom, az nagyobb, erősebb, mert dízelt kell beforgatnia, de ettől még megütköztem a lehetőségen, hogy egy akksi 4 év után feladja. :)

Szögi: mázlista! :)

Kis kulturális érdekesség: az osztrákoknál nem az járja, hogy "Opel sose kop el", hanem Opel = Popel, ami taknyot, fikát jelent. :D

Fogd fel úgy, hogy az akksi a fékhez/gumikhoz hasonlóan kopó alkatrész. Ha a gumid elkopik és új kell, akkor a Prius a rossz? Ugye hogy nem? :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11619 Dátum: 2014.09.04 00:10:00 »
Van olyan a fórumon, aki PII-n használ 15"-os felnit ?
Próbáltam körülnézni a neten, de nem akadtam a méretekre. Egyáltalán acélfelniben létezik vagy csak az USA modellek 15-ös alufelnije van?
A gyári méret: 15X6JJ: 5X100mm, ET 45mm, KF 54,1mm
Ha acélt keresel rá, akkor az Avensis I-hez való acél felnit keressél, annak is ugyanez a mérete.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11620 Dátum: 2014.09.04 00:34:25 »
brutál hidegzuhany és csalódás volt, hogy egy kocsi, amit pont azért veszek meg, mert mindenhol azt olvasom róla, hogy mennyire megbízható, röviden a vásárlás után ezt csinálja.
A meghibásodás lehetősége mindennél fen áll. A nem rendeltetésszerű használat és a használati idő növeli a kockázatot.
Az akku olyan mint az autó, ha nem töltöd fel üzemanyaggal, akkor nem tudsz belőle kraftot kivenni. Állásában karbantartás nélkül mindkettő tönkremegy. Használt és a kereskedőnél álló autót vettél. Aki ilyenkor biztosra akar menni, az mindent független szerelővel átnézet, és minimum az összes folyadékot, szűrőt cserél. Pluszba gyertya, szíjak, vízpumpa, futómű, fék, akku, abroncs bejátszhat. Ezek kopó, fogyó dolgok. Az autó értékvesztésével együtt járnak, és -többek között- ezért nem az új árat kell érte fizetni.

Azért egy lemerült HASZNÁLT aksi miatt nehogymár visszadobd neki a Priusod. :P
Ebben az esetben nem csak az akkuról van szó, hanem a +2 év Extracare, Eurocare hiányáról. Ezek nem lényegtelen tételek, és nem egy trehány tárolás, ellenőrzés, átadásra előkészítetlenségének következménye mint az akku.

Kotipas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11621 Dátum: 2014.09.04 08:44:26 »
A gyári méret: 15X6JJ: 5X100mm, ET 45mm, KF 54,1mm
Ha acélt keresel rá, akkor az Avensis I-hez való acél felnit keressél, annak is ugyanez a mérete.

Köszönöm az infót!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11622 Dátum: 2014.09.04 09:18:21 »
A gyári méret: 15X6JJ: 5X100mm, ET 45mm, KF 54,1mm
Ha acélt keresel rá, akkor az Avensis I-hez való acél felnit keressél, annak is ugyanez a mérete.
Akkor jól emlékeztem! (Megnézni meg elfelejtettem, elnézést!  :whistling:)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11623 Dátum: 2014.09.04 09:29:29 »
Fogd fel úgy, hogy az akksi a fékhez/gumikhoz hasonlóan kopó alkatrész. Ha a gumid elkopik és új kell, akkor a Prius a rossz? Ugye hogy nem? :)

Persze, ez tiszta. Csak váratlanul jött ez most. És remélem, hogy csak az akksival van gond, nem valami egyedi hiba, ami egy csere után az újat is leszívná.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11624 Dátum: 2014.09.04 09:36:16 »
A meghibásodás lehetősége mindennél fen áll. A nem rendeltetésszerű használat és a használati idő növeli a kockázatot.
Az akku olyan mint az autó, ha nem töltöd fel üzemanyaggal, akkor nem tudsz belőle kraftot kivenni. Állásában karbantartás nélkül mindkettő tönkremegy. Használt és a kereskedőnél álló autót vettél. Aki ilyenkor biztosra akar menni, az mindent független szerelővel átnézet, és minimum az összes folyadékot, szűrőt cserél. Pluszba gyertya, szíjak, vízpumpa, futómű, fék, akku, abroncs bejátszhat. Ezek kopó, fogyó dolgok. Az autó értékvesztésével együtt járnak, és -többek között- ezért nem az új árat kell érte fizetni.
Ebben az esetben nem csak az akkuról van szó, hanem a +2 év Extracare, Eurocare hiányáról. Ezek nem lényegtelen tételek, és nem egy trehány tárolás, ellenőrzés, átadásra előkészítetlenségének következménye mint az akku.

Igen, ez utóbbi a kérdéses és problémás, ti. abban a tudatban vettem a kocsit, hogy van rá még 1 év (korlátozott) gyári garancia ÉS az osztrák törvények alapján kötelező jótállás. Persze emberünk valóban benézhette ezt is, de akkor vállaljon érte felelősséget.

Szerkesztés: valóban 2010 augusztusától adott a Toyota automatikusan 5 év garit a kocsikra, tehát még akár el is hiszem, hogy emberünk tévedett. De az ő tévedése miatt nem szeretnék én fizetni (http://www.toy.at/ES/typo3/index.php?id=24).

A nyári gumi tutira cserés lesz jövőre, de ezt tudtam, a téli még egy periódust biztosan kibír. Most 17-eseken van, a téli meg 16-oson, mindkét készlet Toyota alufelni, de nagyon gondolkodom a cseréjén 15-ös felnikre (akár acélra is, engem rohadtul nem érdekel, hogy nem "szép"), mert a 17-esek a budapesti utakon szörnyűek voltak.

« Utoljára szerkesztve: 2014.09.04 09:39:17 írta agabor »