Azt gondolom -és talán ez a világ más tájára is igaz-, hogy a toyota kicsit kényszerű öngólt rúgott a priussal (főleg a II szériával).
Kényszerű, mivel kénytelen volt bevezetni egy 30 évig csiszolt technikát, hogy világelső legyen vele és piacot szerezzen vele, végre lássa visszajönni a befektetett pénzt. Ez úgy tudott csak működni, hogy iszonyat magasra tette a minőségi mércét.
Sokszor olvastuk már, hogy a prius az észérvek autója. Ezt én is csak támogatni tudom. Éppen úgy lehet vele járni, mint a carina E-vel.
Ha valaki nem divatból vesz autót, akkor igen hosszú időre köti össze vele az életét, mert egyszerűen nincs ésszerű ok lecserélni.
A PII-vel is ez lesz. Azon kívül, hogy valaki megunja.... nem igen tudok rá más indokot eldobni. Szebb a PIII, nagyobb a csomagtér, meg lehet, hogy fél literrel kevesebbet eszik. De észérvek nincsenek, sem a PIII, sem másra, sem vásárlás, sem fenntartás szempontjából. Ez a csomag, ennyiért így jó, ahogy van.
Megmondom őszintén anno, amikor vettem nagyon vaciláltam az AVE és a Prius közt. Az AVE 1 misivel volt olcsóbb, nagyobb, stb. A prius, meg érdekelt, jövőbe mutató technika, már akkor nagyon komolyan kibontakozott, hogy ez is a megbízhatóság legendája lesz még a toyotán belül is. Sosem volt jobb döntésem attól, hogy a prius mellett maradtam. Kicsit akkor is szívtam a fogam, amikor alkudoztam a gépre. Az istennek sem akart engedni a tulaj, kemény 50 eft-ot sikerült kivasalnom belőle, semmimást. Pedig még így is drágább volt egy százassal, mint amit szántam rá. De minden forintot megért, nem bánok semmit. Legyen boldog a pénzével.
Egyébként nem is értem, hogy miért titeket győzködlek.
Bocs, kicsit elragadott a vásárlás emléke és izgalma.