Nagyon megértem amit a Carináról írsz,én sem szívesen válnék meg tőle. Most keresem a lehetőségét, hogy esetleg a családban maradjon. A nepperek kevésre becsülik és a használati értéke valóban sokkal nagyobb, mint amit kínálnak érte.
Az igen, elég korrekt a Prius felszereltsége! Nagy gratula és némi kis irigység Bp-en én is megnéztem egy IPA Navit, szimpatikus volt a felszereltsége. Az IPA mennyire használható? Mondjuk egy tolatóradar nekem bőven elég. A navi itthon használható? Elektromos tükörbehajtás,illetve sötétedő belső tükör esetleg van benne? Úgy sejtem nincs, de hátha. Én meg egyelőre a sol+smart key+jbl felszereltségűeket nézegetem,szerintem az lesz belőle. Az IPA+navi+bőrön kívül mit ad még a tied felszereltsége? A kocsit honnan tudtad beszerezni és mennyiért? Utóbbi infó jöhet privátban is, ha nem publikus.
Hű, ha ennyi mindenre.....
Köszönöm először is a gratulációt. Mondanom sem kell, hogy egy álom vált valóra, úgyhogy nagyon-nagyon boldog vagyok még mindig. Az meg, hogy a két kedvenc együtt van meg, az már szavakkal el sem mondható.
Nos, a carinaról már csak annyit, hogy amikor átadtam a faternek a kulcsot, mondtam neki, hogy csak akkor adom, ha néha majd vezethetem!
Annyi volt csak a válasz, hogy "erre valahogy számítottam"!
Ha ilyet keresel első tanácsom, hogy bár már egyre több van a használt piacon, de végtelen türelemmel és nyugalommal kell keresni. Az idő most már neked dolgozik. Lehet, hogy nem azonnal, de lesz olyan, ami mindenben az lesz, amit elképzeltél. Autóban nem szabad kompromisszumot kötni.
Az IPA-t én igazából nem használom, megmondom őszintén csak azért kerestem ilyet, mert használtban már nincs jelentős árkülönbség, viszont ha egyszer meg kell majd válni tőle és lesz majd itthon is már ezer darab, akkor az extrákban lehet csak bízni, hogy eladja a gépet. Egyébként szerintem parasztvakítás. Ha ügyesen ráállsz a helyre szépen beáll, de abszolút igaz, amit írnak róla, hogy kb 3-4 szer beállsz magad, míg a technika egyszer. A gond valóban a jóváhagyó gombnyomások sora, a képernyőn való állítgatás, illetve, hogy ha elkezdődik a manőver akkor is csak nagyon lassan tudod gurítani hátra, mert rád szól, hogy ez neki túl gyors. Van benne viszont tolató kamera (IPA miatt) az nagyon hasznos, ugyanis egyébként nem sokat látni hátra. Amint látod nekem még le is van fóliázva a hátsó traktus. Eleinte ez nagyon zavart, de lassan kezdem megszokni. Mondjuk a bunker feeling meg van benne.
Ajánlom, hogy olvasd el ezt:
http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/istenem_prius-os_lettem/Kicsit lehúzósra sikerült így utólag visszaolvasva, de a jó dolgokat annyian leírják, a kevésbé jókat meg sehol. Az igazság az, hogy ezekkel együtt kerek csak a történet.
Hááát, a NAVI a másik gyenge pont. Nekem gyárilag az E10-es jelű 2007-2008-as térképszoftverrel van meg. Keveset járok pesten, azt mondják, hogy a pesti rész nagyjából használható, az ország többi része szerintem felejtős. Fentebb belinkeltem a címet, az a srác állítólag tud gyógyírt erre a gondra, mert most jött ki novemberben az E13 2010-2011-es változat. Én arra gyúrok. Igazság szerint nem kapkodok vele, mert Magyarországon csak nem tévedek el, ha meg igen, na bummm, meg lehet kérdezi bárkit. Nyugat felé, amerre jártunk eddig, meg az E10-en is rajta van minden. Valszeg én csak az EAST dvd-t fogom cserélni, ha meg lesz már normálisan Magyarország. Arra viszont vigyázni kell és ezért is érdemes elolvasni szépen mindent az előbb is említett helyen, mert állítólag a dvd-ken rendszer file-ok is vannak a rádióhoz, klímához, stb. Ha leveszed az aksi sarut, egyből keresni fogja ezeket a DVD-n és csak a saját lemezéről tud felállni a rendszer. Azt írja a srác, hogy az amcsi verzió kicsit még macerásabb, mert az meg csak amcsi DVD-ről hajlandó feléledni. Szal....
Fényre sötétedő tükör alapban csak az amcsi változatban van, eu-s ban csak extraként volt. Azt hallottam, hogy a corlláknak a tükre jó bele és bontóból kb 12 eFt-ért lehet szerezni. Kicsit le kell húzni a kárpitot elöl az igaz, hogy 12 V-ot találjon az ember. A térképlámpától lehet vinni egyébként a szálat. Nekem mondjuk tök sötét belül, úgyhogy nincs igazán értelme. Ami viszont jó lenne, hogy az amerikai változat tükrében egy kapunyitó is van. Mondanom sem kell, hogy az európában használatos jel átviteli frekvencia más, ergo itt önmagában nem használható. De a fenti linken erre is van megoldás.
A bőrt kihagytam volna, ugyanis betyár hideg télen. Ami a legfelháborítóbb, hogy nincs gyárilag ülésfűtött verzió. Ami ettől is jobban bosszant, hogy az amerikai változat hőtárolója, és a skandináv változat elektromos segédfűtését sem teszik bele európa melegebb részén. Így aztán kénytelen szerencsétlen mostanság csak azért járatni a motort, hogy meleg legyen odabenn. Egyébként az amerikai változatot jóval jobbnak tartom, sok okos dolog van benne, viszont nyűgösebb itthon használni az egyes szabványok miatti különbözőségek miatt. Lásd: rádió, de sorolhatnám. Szóval, ha lehet jobb a békesség alapon, inkább eu-st nézz!
A használt autón találtam a kocsit, persze akkor még közel sem volt 56 kocsi a beállított paraméterekkel, így alaposan megkérték az árát. 3,8-volt. Lehet, hogy kicsit drága volt, de nekem megért annyit, hogy még garis pár hónapig, magyar, tuti a kilóméter meg, hogy a JBL-en kívül minden benne van, sőt gyári csomagtértálca (Prius-os!
), gyári sarokvédő, gyári légterelő (ez igen jó, ha van), ja meg még van ködlámpám is. Amit még hiányolok viszont az a gumisárvédő, mert veszettül össze tudja kenni magát a küszöb teljes hosszán. Na, igen a kis gumisárvédő is áldozatul esett a cW értéknek. A kocsi pesten volt egy egyszemélyes cég használta kicsivel több, mint 2,5 évig.
A következő célom - hogy ez a kocsim se maradjon ki a barkácsból -, hogy szerzek egy jó ülésfűtést bele és akkor tényleg kész. Nemrég olvastam, hogy a legújabb fejlesztés ülésfűtés témában a szénmátrix felépítésű ülésfűtés. A hagyományostól jóval jobb a hőeloszlás, sokkal hibatűrőbb, ha megsérülne nem hal meg az egész panel, csak egy kis helyen. Igaz, hogy jelenleg kétszer annyi, mint a hagyományos. Szerintem az ebay-ről lehet olcsóbban keresni, csak ez a fajta még nem nagyon elterjedt, úgyhogy kicsit várni kell még.