Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368628 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2160 Dátum: 2010.12.15 18:31:53 »
Szaporodunk sokasodunk? Helyes! :)

Talán egy kicsit nagyobb élet költözik eztán a topikba is. :)
Ja, megjöttem!   :clap: :clap: :clap:
Lesz majd adok-kapok, mint anno a carina topicban!  ::)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2161 Dátum: 2010.12.15 19:28:28 »
Nagyon megértem amit a Carináról írsz,én sem szívesen válnék meg tőle. Most keresem a lehetőségét, hogy esetleg a családban maradjon. A nepperek kevésre becsülik és a használati értéke valóban sokkal nagyobb, mint amit kínálnak érte.
Az igen, elég korrekt a Prius felszereltsége! Nagy gratula és némi kis irigység :) Bp-en én is megnéztem egy IPA Navit, szimpatikus volt a felszereltsége. Az IPA mennyire használható? Mondjuk egy tolatóradar nekem bőven elég. A navi itthon használható? Elektromos tükörbehajtás,illetve sötétedő belső tükör esetleg van benne? Úgy sejtem nincs, de hátha. Én meg egyelőre a sol+smart key+jbl felszereltségűeket nézegetem,szerintem az lesz belőle. Az IPA+navi+bőrön kívül mit ad még a tied felszereltsége? A kocsit honnan tudtad beszerezni és mennyiért? Utóbbi infó jöhet privátban is, ha nem publikus.
Hű, ha ennyi mindenre.....
Köszönöm először is a gratulációt. Mondanom sem kell, hogy egy álom vált valóra, úgyhogy nagyon-nagyon boldog vagyok még mindig. Az meg, hogy a két kedvenc együtt van meg, az már szavakkal el sem mondható.
Nos, a carinaról már csak annyit, hogy amikor átadtam a faternek a kulcsot, mondtam neki, hogy csak akkor adom, ha néha majd vezethetem!
Annyi volt csak a válasz, hogy "erre valahogy számítottam"!  :yes:

Ha ilyet keresel első tanácsom, hogy bár már egyre több van a használt piacon, de végtelen türelemmel és nyugalommal kell keresni. Az idő most már neked dolgozik. Lehet, hogy nem azonnal, de lesz olyan, ami mindenben az lesz, amit elképzeltél. Autóban nem szabad kompromisszumot kötni.
Az IPA-t én igazából nem használom, megmondom őszintén csak azért kerestem ilyet, mert használtban már nincs jelentős árkülönbség, viszont ha egyszer meg kell majd válni tőle és lesz majd itthon is már ezer darab, akkor az extrákban lehet csak bízni, hogy eladja a gépet. Egyébként szerintem parasztvakítás. Ha ügyesen ráállsz a helyre szépen beáll, de abszolút igaz, amit írnak róla, hogy kb 3-4 szer beállsz magad, míg a technika egyszer. A gond valóban a jóváhagyó gombnyomások sora, a képernyőn való állítgatás, illetve, hogy ha elkezdődik a manőver akkor is csak nagyon lassan tudod gurítani hátra, mert rád szól, hogy ez neki túl gyors. Van benne viszont tolató kamera (IPA miatt) az nagyon hasznos, ugyanis egyébként nem sokat látni hátra. Amint látod nekem még le is van fóliázva a hátsó traktus. Eleinte ez nagyon zavart, de lassan kezdem megszokni. Mondjuk a bunker feeling meg van benne.  :yes:

Ajánlom, hogy olvasd el ezt: http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/istenem_prius-os_lettem/
Kicsit lehúzósra sikerült így utólag visszaolvasva, de a jó dolgokat annyian leírják, a kevésbé jókat meg sehol. Az igazság az, hogy ezekkel együtt kerek csak a történet.
Hááát, a NAVI a másik gyenge pont. Nekem gyárilag az E10-es jelű 2007-2008-as térképszoftverrel van meg. Keveset járok pesten, azt mondják, hogy a pesti rész nagyjából használható, az ország többi része szerintem felejtős. Fentebb belinkeltem a címet, az a srác állítólag tud gyógyírt erre a gondra, mert most jött ki novemberben az E13 2010-2011-es változat. Én arra gyúrok. Igazság szerint nem kapkodok vele, mert Magyarországon csak nem tévedek el, ha meg igen, na bummm, meg lehet kérdezi bárkit. Nyugat felé, amerre jártunk eddig, meg az E10-en is rajta van minden. Valszeg én csak az EAST dvd-t fogom cserélni, ha meg lesz már normálisan Magyarország. Arra viszont vigyázni kell és ezért is érdemes elolvasni szépen mindent az előbb is említett helyen, mert állítólag a dvd-ken rendszer file-ok is vannak a rádióhoz, klímához, stb. Ha leveszed az aksi sarut, egyből keresni fogja ezeket a DVD-n és csak a saját lemezéről tud felállni a rendszer. Azt írja a srác, hogy az amcsi verzió kicsit még macerásabb, mert az meg csak amcsi DVD-ről hajlandó feléledni. Szal....
Fényre sötétedő tükör alapban csak az amcsi változatban van, eu-s ban csak extraként volt. Azt hallottam, hogy a corlláknak a tükre jó bele és bontóból kb 12 eFt-ért lehet szerezni. Kicsit le kell húzni a kárpitot elöl az igaz, hogy 12 V-ot találjon az ember. A térképlámpától lehet vinni egyébként a szálat. Nekem mondjuk tök sötét belül, úgyhogy nincs igazán értelme. Ami viszont jó lenne, hogy az amerikai változat tükrében egy kapunyitó is van. Mondanom sem kell, hogy az európában használatos jel átviteli frekvencia más, ergo itt önmagában nem használható. De a fenti linken erre is van megoldás.
A bőrt kihagytam volna, ugyanis betyár hideg télen. Ami a legfelháborítóbb, hogy nincs gyárilag ülésfűtött verzió. Ami ettől is jobban bosszant, hogy az amerikai változat hőtárolója, és a skandináv változat elektromos segédfűtését sem teszik bele európa melegebb részén. Így aztán kénytelen szerencsétlen mostanság csak azért járatni a motort, hogy meleg legyen odabenn. Egyébként az amerikai változatot jóval jobbnak tartom, sok okos dolog van benne, viszont nyűgösebb itthon használni az egyes szabványok miatti különbözőségek miatt. Lásd: rádió, de sorolhatnám. Szóval, ha lehet jobb a békesség alapon, inkább eu-st nézz!
A használt autón találtam a kocsit, persze akkor még közel sem volt 56 kocsi a beállított paraméterekkel, így alaposan megkérték az árát. 3,8-volt. Lehet, hogy kicsit drága volt, de nekem megért annyit, hogy még garis pár hónapig, magyar, tuti a kilóméter meg, hogy a JBL-en kívül minden benne van, sőt gyári csomagtértálca (Prius-os!  ::)), gyári sarokvédő, gyári légterelő (ez igen jó, ha van), ja meg még van ködlámpám is. Amit még hiányolok viszont az a gumisárvédő, mert veszettül össze tudja kenni magát a küszöb teljes hosszán. Na, igen a kis gumisárvédő is áldozatul esett a cW értéknek. A kocsi pesten volt egy egyszemélyes cég használta kicsivel több, mint 2,5 évig.
A következő célom - hogy ez  a kocsim se maradjon ki a barkácsból -, hogy szerzek egy jó ülésfűtést bele és akkor tényleg kész. Nemrég olvastam, hogy a legújabb fejlesztés ülésfűtés témában a szénmátrix felépítésű ülésfűtés. A hagyományostól jóval jobb a hőeloszlás, sokkal hibatűrőbb, ha megsérülne nem hal meg az egész panel, csak egy kis helyen. Igaz, hogy jelenleg kétszer annyi, mint a hagyományos. Szerintem az ebay-ről lehet olcsóbban keresni, csak ez a fajta még nem nagyon elterjedt, úgyhogy kicsit várni kell még.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2162 Dátum: 2010.12.15 20:09:00 »
Szép hosszú hozzászólás és ítélet. Ha nem bánod, kiegészíteném picit. :flowers:

Fényszóró. Nekem nagy bajom nincs vele, az eddigi kocsijaimnál még jobb is. Mellesleg utálom a karácsonyfaként világító xenonos és álxenonos kocsikat.

Ülés. Hokedli fíling tényleg. Az viszont jó, hogy magas, ez kényelmes. De az ülőlap rövid, az egész ülés keskeny és nem tart eléggé.

Tempomat. Kb. 40 alatt nem működik, mint minden más kocsiban, de el is felejti az előtte beprogramozott sebességet ami érthetetlen. Ezért körforgalmak után nem lehet egy sima resume-ot nyomni. Ettől eltekintve számomra megfelel, bár elsőre kicsit fura volt, hogy resume esetén túl sokat gyorsít és utána lassítva áll be a megfelelő sebességre. Állítólag a Toyota tempomat ilyen.

Egyenesfutás. Na ezzel semmi probléma sincs szvsz. Az oldalszél az jelentkezik, de az sem olyan erősen. Magas a kocsi, szóval nem csodálom hogy a jóval laposabb Carinánál rosszabb ilyen szempontból.

Futómű. Ez nekem vesszőparipám. Nem értem miért kéne egy mindennapos használatra szánt autónak gokartként viselkednie. A Prius nálam éppen átviszi a lécet. A 960 sokkal kényelmesebb volt, de pl. az Auris HSD meg ugyanannyival kényelmetlenebb. Kanyarban még sose dobta a farát, nem pattogott el, szóval szerintem rendben van. Ralizni meg nem ezzel kell...

Navi. Térkép kérdése az egész. Nekem a tavalyi van és itthon már egész jó, de pl. Romániában az 1-es főúton kívül nem ismer semmit.

Karcolódó műanyagok. Ez megvan, az enyém ráadásul még nem is rücskös. De még mindig sokkal jobb, mint a PIII néhány műanyagja, amelyek kínai játékokra emlékeztetnek leginkább. Itt azért tetten érhető a spórolás.

Tükröződés. Ez is van. Már megszoktam, ha leveszem a fényerőt akkor nyilván ez is mérséklődik, de ott van. Ezt sikerült jól elbaltázni.

De.

Még két év után is élmény beleülni. Gyakorlatilag megunhatatlan. Egyelőre hihetetlen időtálló a technika, hiszen még így 6,5 évesen is a csúcsot jelenti. A 150k km gyakorlatilag nem látszik rajta, minden működik hiánytalanul, pöcröff, stb.

Ja és még egy. Igen, vannak olyan dízelek, amik annyit fogyasztanak mint egy Prius. Csakhogy azok jóval kisebbek. Kivéve a pályát persze, mert ott legális tempóig egál, afelett már nyer a dízel.

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2163 Dátum: 2010.12.15 23:28:00 »
Az előttem szólókkal teljes mértékben egyetértek, a leirtakkal.

Ma squiddy cartárs kérésére megnéztem egy Priust,
és kicsit megdöbbenve fedeztem fel,hogy az üzemanyagszint jelző
ebben a bal oldalon, helyezkedik el, az enyémben meg jobb oldalon.
Igy is gyártották a japcsik?
Prius II. 2008

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2164 Dátum: 2010.12.16 07:49:50 »
Igen. A korai példányokban, mint pl. nálam is, ilyen.

Tegnap még kihagytam a döglött kormányzást. Ha az ember nem tíz óra tíz percnél fogja a kormányt, kanyarodáskor összeakadnak a kezei. Evvan.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2165 Dátum: 2010.12.16 10:12:48 »
Ami a legfelháborítóbb, hogy nincs gyárilag ülésfűtött verzió. Ami ettől is jobban bosszant, hogy az amerikai változat hőtárolója, és a skandináv változat elektromos segédfűtését sem teszik bele európa melegebb részén. Így aztán kénytelen szerencsétlen mostanság csak azért járatni a motort, hogy meleg legyen odabenn.
hőtároló mit jelent pontosan?

elektromos motorelőmelegítő beszerelésén nem gondolkoztál?
yarisban jól muzsikál.
2 óra fűtés után  kb2-300m-t kell megtenni, és elalszik a kéklámpa, és induláskor rögtön langyos levegőt fúj

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2166 Dátum: 2010.12.16 10:15:55 »
Nálam jól muzsikál az előmelegítő. Tapasztalatom szerint az első fél óra számít a legtöbbet.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2167 Dátum: 2010.12.16 13:35:51 »
b.c.:
Elolvastam az ítéletedet is, sok hasznos infót találtam abban is, köszönöm. A Carinát meg bakker asszonypajtásom nem akarja hagyni, hogy eladjam. Egyik szemem sír, a másik meg nevet. Carina eladás nélkül viszont nem nagyon lesz pár héten belül Prius. Mondjuk az is igaz, hogy a Carina árából arányosan nem fogok annyit bukni, mint amennyire a Priusok ára megy lejjebb, úgyhogy az idő tényleg nekem dolgozik, de jó lenne mielőbb átülni már Priusba. Az ember már csak ilyen gyarló.

Ráncfelvarrás előtti II-es Prius katalógusa nincs valakinek? Nekem csak a 2006 utániról van prosim.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2168 Dátum: 2010.12.16 17:10:09 »
Nálam jól muzsikál az előmelegítő. Tapasztalatom szerint az első fél óra számít a legtöbbet.

A helyzet az, hogy ez erősen használat függő. Én jó estben 10 perc alatt bent vagyok a munkahelyemen. Szóval az első fél óra nekem......
Nem rossz egyébként a bemelegedési ideje, egész egyszerűen nekem nem éri meg fűteni, ha csak a munkahelyemre kell menni, vagy akár onnan haza. Szerencsére a kocsi garázsból indul. Kicsit lehúzom az első ablakokat, hogy ne párásodjon be és az otthon melege elkísér a 10 perces úton. Tényleg abszolút jó hőmérséklet van benn reggel minden fűtés nélkül.
Haza felé meg igen, hideg van, de kabát amúgy is kell, szóval nagy vész nincs és mondom még egyszer 10 percért .....
Persze, ha ettől eltérő az útvonal akkor normálisan használom a fűtést, még mielőtt teljes elmebetegnek hisztek.  :D

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2169 Dátum: 2010.12.16 17:14:02 »
Az első fél óra előmelegítést értettem. Vagyis ha egy fél órára bedugom a kocsit a konnektorba, a kezdeti 10+ literes első ötperces fogyasztás lemegy nagyjából 7,5-re. Érthetőbb így?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2170 Dátum: 2010.12.16 17:23:31 »
Az első fél óra előmelegítést értettem. Vagyis ha egy fél órára bedugom a kocsit a konnektorba, a kezdeti 10+ literes első ötperces fogyasztás lemegy nagyjából 7,5-re. Érthetőbb így?


És mennyibe kerül a cucc maga és az alkalmankénti fűtés mennyi áramot használ?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2171 Dátum: 2010.12.16 17:57:28 »
Szép hosszú hozzászólás és ítélet. Ha nem bánod, kiegészíteném picit. :flowers:

Fényszóró. Nekem nagy bajom nincs vele, az eddigi kocsijaimnál még jobb is. Mellesleg utálom a karácsonyfaként világító xenonos és álxenonos kocsikat.
Ebben a témában én sem alaptalanul dobálózom rengeteg kocsit vezetek egyrészt a munkámból kifolyólag (Ford, Opel) a francia flottához meg a párom révén van szerencsém. Biztosan állítom, hogy a hagyományos izzókkal szerelt autók lámpái közül az abszolút favorit a Renault Megane II. Igaz, hogy az izzó hetente ég ki, a HELLA Long Life is csak fél évet bír, és isten csapás cserélni, de olyan hibátlan fényt ad, hogy le a sipkával. Rendesen xenon feeling egy sima H7-tel! Hidd el nekem a Priusnak és egyáltalán a toyotának a világítás terén bőven van még behoznivalója. Be kell ülni másba és te is látni fogod, hogy vannak azért jobban a xenon nélküliek közt is!  

Tempomat. Kb. 40 alatt nem működik, mint minden más kocsiban, de el is felejti az előtte beprogramozott sebességet ami érthetetlen. Ezért körforgalmak után nem lehet egy sima resume-ot nyomni. Ettől eltekintve számomra megfelel, bár elsőre kicsit fura volt, hogy resume esetén túl sokat gyorsít és utána lassítva áll be a megfelelő sebességre. Állítólag a Toyota tempomat ilyen.
Az én tempomatom úgy működik, ahogy a népítéletben leírtam. Egyébként a Használati utasításában is ez van. 14 km-val lehet eltérni a beállítottól. Ha ezt túlléped, automatikusan törlődik a beállított érték. Én mondjuk azt vettem észre, hogy ez sem igaz, mert ha nem nyúlok a fékhez akkor a 14 km/h-t is túl léphetem lassuláskor, amíg nem éri el a 40-et, addig bárhonnan visszahozza.  Kicsit bolondul működik, az igaz. Az én carinaba épített tempomattomban ép az volt a jó, hogy nem volt túl okos. Remekül lehetett araszolni is a tempomattal 20-szal is kettesben. Bármit bután tartott és megjegyzett.  Pont ez volt a jó benne! Imádtam!

Futómű. Ez nekem vesszőparipám. Nem értem miért kéne egy mindennapos használatra szánt autónak gokartként viselkednie. A Prius nálam éppen átviszi a lécet. A 960 sokkal kényelmesebb volt, de pl. az Auris HSD meg ugyanannyival kényelmetlenebb. Kanyarban még sose dobta a farát, nem pattogott el, szóval szerintem rendben van. Ralizni meg nem ezzel kell...
Anno iskolás éveim alatt volt szerencsém egy kis futómű tervezést is tanulni, megint csak azt tudom mondani, hogy, amit a Prius alá tettek, nem méltó hozzá. A legalapabb, legbutább rendszer, amit valaha terveztek. Golf I., Opel Astra F, ugyanez. Elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkar a legolcsóbb és legrosszabb párosítás a világon. Külön külön is végtelenül "buták", de együtt meg kifejezetten tilos lenne őket használni. Sokan nem tudják, de anno az első elsőkerekes Audi TT-ben is ez a párosítás volt. Fikázták is szakmai körökben sokat, hogy egy 30 évvel ezelőtti Golf I futóműve van a 12 millás kocsinak. Úgy elszállt kanyarban, mint annak a rendje,  amikor elvette a muki a lábát a gázról, ne adj isten fékezni mert! Szépen átterhelődött és már el is úszott a hátulja, csak lévén sport kocsi, kemény futóművel, minden kúszás, előjel nélkül tette ezt. Amire eszmélt a muki már az árokba volt!  Ezt lehet olcsón gyártani, mert végtelenül egyszerű,  ezért szeretik használni, de műszakilag egy szemét rendszer, ez az igazság. Itt tudtak fogni a fejlesztésen, mert a rengeteg pénz elment a Hibrid rendszer kifejlesztésére. Ami viszont ennek megfelelően a japánosan zseniális lett!

Karcolódó műanyagok. Ez megvan, az enyém ráadásul még nem is rücskös. De még mindig sokkal jobb, mint a PIII néhány műanyagja, amelyek kínai játékokra emlékeztetnek leginkább. Itt azért tetten érhető a spórolás.
Nekem is volt már szerencsém a PIII-hoz. Őszintén szólva olyan kínai játékos műanyagparádé a belseje, hogy döbbentem, amikor beültem. Persze a PII sem hasonlít a tegnapi Totalcar cikkben szereplő C5-re, ahol még a műszerfal is bőr borítású, és úgy van megvarrva, hogy elcseppen az ember, de talán egy fokkal ízlésesebb, és drágábbnak hat a PII.

Tükröződés. Ez is van. Már megszoktam, ha leveszem a fényerőt akkor nyilván ez is mérséklődik, de ott van. Ezt sikerült jól elbaltázni.

Ezzel az igazi gond, hogy magával a szélvédő és a műszerfal szögével is gond van. Nem nehéz úgy ráesnie a nap fénynek, hogy az a kivágás, ahol a kmóra kijelzője be van süllyesztve, az is remekül látszik pont a látómezőben. Ez is milyen hiba már egy 7 millás, korszakot teremtő autótól? Ááááááááá.....

Még két év után is élmény beleülni. Gyakorlatilag megunhatatlan. Egyelőre hihetetlen időtálló a technika, hiszen még így 6,5 évesen is a csúcsot jelenti. A 150k km gyakorlatilag nem látszik rajta, minden működik hiánytalanul, pöcröff, stb.
Ezt viszont vita nélkül elhiszem. Bár az ülés nem kényelmes, de imádnám hosszabb távra használni akár minden nap is!

Ja és még egy. Igen, vannak olyan dízelek, amik annyit fogyasztanak mint egy Prius. Csakhogy azok jóval kisebbek. Kivéve a pályát persze, mert ott legális tempóig egál, afelett már nyer a dízel.
Ezzel sajnos vitatkozom. A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető. Tehát igenis itt a veszély a kertek alatt. Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz!
Egyetlen egyben jobb a Prius mégis, abban, hogy a teljes élettartama alatt statisztika szerint nem kell annyit rákölteni. Ha mondjuk mindkettőt 500 ekm-ig kellene használni akkor már igencsak behozná a Prius az árkülönbséget.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2172 Dátum: 2010.12.16 18:04:12 »
Lehet, hogy fucsa ,de nekem semmi problémám nincs a gyári Corolla világitással: vagy nappal megyek, este: városban vagy autópályán, így szinte csak helyzetjelző funkciója van a világitásnak.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2173 Dátum: 2010.12.16 18:15:06 »
Az első fél óra előmelegítést értettem. Vagyis ha egy fél órára bedugom a kocsit a konnektorba, a kezdeti 10+ literes első ötperces fogyasztás lemegy nagyjából 7,5-re. Érthetőbb így?

Igen így érthetőbb.
Viszont én ugyan azt  a hatást érem el azzal, hogy a garázsból való kiálláshoz (becsukás, stb) illetve az első lámpához való elgurulást és esetleges várakozást EV módban teszem meg. Ergo nem hagyom neki a bemelegítési járatást, - ami egy állandó, emelt fordulató járatás-, amíg nincs hozzá kmfutás. Az első állandó sebességű szakaszon hagyom csak beindilni, amikoris szintén azzal az emelt fordulattal ketyegteti a mocit, csak közben haladunk is. Ezért nekem is az első oszlopom 7,5 szokott lenni!
De ez persze adottság, hogy ezt meg tudom tenni, azt meg hogy a te módszered mennyivel jobban kíméli a motort, ahhoz kétség sem fér.

Egyébként itt az az igazán bosszantó, hogy ott van a csomagtartóban 201,6 V-nyi akkumulátor. Abból bőven futná egy kis segédfűtésre és akkor nem kellene dugdosni holmi melegítőket, egyszerűen csinálná magától, amikor kell. Ennyi szerintem belefért volna, és még az amcsi verzió hőtárolós okosságától is jobb, elegánsabb, intelligensebb megoldás lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 18:18:14 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2174 Dátum: 2010.12.16 18:20:07 »
Azért nem semmi, hogy hogy felkavartam itt az állóvizet!   :whistling:
Hiába, ahova én egyszer beteszem a lábam....  
Akkor kezdődjön a csillaghullás....     :devil2: :2guns: :gun_bandana: :tank: :shuriken:
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 18:42:27 írta b.c. »