Sziasztok!
Úgy tűnik elmúlt a koppanás, ami gyorsításkor, lassításkor, kanyarodáskor volt hallható, de göröngyös úton egyenesen haladva nem kopogott...
Nem tudom pontosan mi volt az oka, mert két dolgot csináltam:
1. Kicseréltem az első stabrúd szilentjeit. Gyári fajta volt benne és az is került a helyére. Állapota jó volt. Nem láttam rajta kitágulást, keményedést se.
Azt akartam megnézni mennyire van megkopva a szilenten belül a rúd, mert hátul eléggé. (A két hátaó stabrúd szilentet is ki fogom cserélni, harmadszor is. Mostmár új gyárira, csak még tanakodok rajta, hogy mivel pótoljam fel azt a sacc/kb. 1-2mm átmérő hiányt, vagy ne is törődjek vele. Legközelebb szétszedem, megmérem hány mm és majd eldöntöm.)
Gyárilag végig azonos az átmérő és végig festve van? Mert nálam a szilenten belül vékonyabb és fényes fémes volt a hátsónál.
Na szóval az első stabrúd a várakozásommal ellentétben a szilenten belül vastagabb is volt, de ilyen göröngyös, mintha ráhegesztettek volna körben, eléggé durva és egyenetlen, sokkal durvább, mint a rúd többi része, de ugyanúgy fekete, (szóval rá is festettek?). A bal oldali szilentnél jobb volt a helyzet kevésbé voltak kiálló részek.
Reszelővel nem készültem, és gondolom így tönkre fogja tenni az új szilentet idővel... Dehát végülis arra jutottam, hogy 13 éve van nálam a kocsi és idén jött elő a kopogás.
2. A korrodált bölcső, vagyis kereszt tartó. Eléggé gáz a jobb vége oldalt. 2cm lyuk van és körülötte is recseg-ropog, ha ujjal benyomom...
Ha már ott jártam, próbából megnéztem tudok e húzni a két nagy csavaron, ami a lengőkar tövénél van és a kasztnihoz rögzíti a bölcsőt. Hát tudtam. Kb. 20Nm-re lazult jobb oldalon (225Nm helyett), már elejétől kezdve valami rozsdás cucc recsegő hangját lehetett halllani. Jópár 60 fokos fogásváltás után kezdett nehezedni. 225Nm-t meg se próbáltam elérni, mondjuk semmi látványosat nem láttam csavarozás közben, de érzésre nem akartam tovább, mert félek szétlapulna vagy beszakadna az egész.
Szóval ez így nem maradhat. Nézek bontottat és újat is.
Szerintem inkább ezt hallhattam, ott mozdult meg valami a laza csavarok miatt.
Más:
Találtam egy ilyen alkatrészt a kipufogócsövön kb. a kormánymú alatt:
Kézzel el tudtam fordítani és arrébb tolni és végülis kézzel lejött. Csak a rugalmassága tartotta.
A flexibilis cső és a lambdaszonda/katalizátor között itt volt:
Jól gondolom, hogy ennek a flexicső fölötti hővédőnek lehetett a bilincse?
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_COROLLA_EE101L-AHMDKW_1702.htmlEz lehet a bilincs? 90461-23057
Ez meg a csavarja? 91511-60830