Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6652027 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Carina
« Válasz #30375 Dátum: 2014.05.22 15:43:12 »
Sziasztok!
SOS-be tudja valaki, hogy hol szokott elszakadni a csomagtérnyitó bovden? Ugyanis a bovden elszakadt, a kulcs meg a gyújtáskapcsolóban ragadt(nem lehet kihúzni,mert akad vmiben). Csomi meg tele. Ja persze a pótkulcs 120km-re az autótól...
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #30376 Dátum: 2014.05.22 15:51:03 »
Üdv!
Hajtsd le a hátsó üléstámlát, így hozzáférsz a csomagtérhez!
Az egyik szorulási pontja a C oszlopnál van, a tanksapka alatt, de ahhoz a csomagtérből lehet hozzáférni, másik lehetőség, hogy a nyitókarnál szakadt le a vége.

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Re:Carina
« Válasz #30377 Dátum: 2014.05.22 15:59:27 »
Üdv!
Hajtsd le a hátsó üléstámlát, így hozzáférsz a csomagtérhez!
Az egyik szorulási pontja a C oszlopnál van, a tanksapka alatt, de ahhoz a csomagtérből lehet hozzáférni, másik lehetőség, hogy a nyitókarnál szakadt le a vége.

Sajna ott útban lesz a gáztartály. A nyitókar megbontásához ki kell venni a vezetőülést?
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #30378 Dátum: 2014.05.22 16:01:26 »
Igen, a szőnyeget is fel kell hajtani a küszöb felöl.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30379 Dátum: 2014.05.22 18:43:02 »
Helló!

Miért? Mik azok, amikre ügyelni kell? Mi az, ami problémásabb a hagyományoshoz képest? (ugye én szegénykeverékest vettem, de eddig csak a vízcsővel volt bajom. igazából minden, amit cserélni kellett, az gyári volt, 22 éves.  :wacko: :D)



Ez engem is érdekelne.
Milyen az a szeénykeverékes, milyen gond lehet vele, és honnan lehet megtudni, hogy az ?
A másik pedig az, hogy állítólag létezik erősített futőművel szerelt Carina. Ez igaz, vagy rosszul tudom ?
Ha igaz, honnan tudom, hogy az, mi a különbség ?

Üdv!

A szegénykeverékes (lean burn) motor több dologban különbözik a hagyományostól. Kevesebb benzint adnak a levegőhöz (más injektor), egy (pillangó)szelepsor van a szívótorokban, ami azért kell, mert a két szelepen más sebességgel megy be a gáz, kap egy perdületet, és a gyertya közelében koncentrálódva könnyebben begyújtható  a platinás gyertyákkal, amihez nagyobb gyújtásteljesítmény is társul. A típus gyakorisága kisebb, bontott alkatrész is nehezebben szerezhető be hozzá általában. Az injektor horror áron van, lambdaszonda is más. A gyertyák ára is elég sok, gyújtótrafó is ritkás.
Kevesebbet fogyaszt valamivel,  de kb. annyival gyengébb is. Itt fityo szenvedett eggyel sokáig, aztán túladott rajta. Azzal elég sokat mókolt az előző tulaj  :censored:

Nyilván vannak közöttük is megbízhatóbb darabok, de hála Istennek, hogy nem szegénykeverékest vettem, mert akkor még azt sem tudtam, hogy ilyen is van...

Az erősített futóműhöz meg még ennyi lövésem sincs, bár láttam a szakálmetálos webes felületen ilyen lengéscsillapítókat már  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30380 Dátum: 2014.05.22 18:46:25 »
Ma csináltam videót egy körülbelüli 60-120 km/h gyorsulásról. Enyhe lejtőn, nem teljesen üzemmeleg motornál. Alkalomadtán csinálok majd másikat.


Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30381 Dátum: 2014.05.22 19:00:24 »
Üdv!

A szegénykeverékes (lean burn) motor több dologban különbözik a hagyományostól. Kevesebb benzint adnak a levegőhöz (más injektor), egy (pillangó)szelepsor van a szívótorokban, ami azért kell, mert a két szelepen más sebességgel megy be a gáz, kap egy perdületet, és a gyertya közelében koncentrálódva könnyebben begyújtható  a platinás gyertyákkal, amihez nagyobb gyújtásteljesítmény is társul. A típus gyakorisága kisebb, bontott alkatrész is nehezebben szerezhető be hozzá általában. Az injektor horror áron van, lambdaszonda is más. A gyertyák ára is elég sok, gyújtótrafó is ritkás.
Kevesebbet fogyaszt valamivel,  de kb. annyival gyengébb is. Itt fityo szenvedett eggyel sokáig, aztán túladott rajta. Azzal elég sokat mókolt az előző tulaj  :censored:

Nyilván vannak közöttük is megbízhatóbb darabok, de hála Istennek, hogy nem szegénykeverékest vettem, mert akkor még azt sem tudtam, hogy ilyen is van...

Az erősített futóműhöz meg még ennyi lövésem sincs, bár láttam a szakálmetálos webes felületen ilyen lengéscsillapítókat már  :hmmmm:


Kösz.
Egy hirdetésbe olvastam, hogy valaki szegénykeverékesként árulta az autóját. Azt hittem fogalma nincs mit ír, mert ez 2T motoroknál létező dolog. Ezek szerint nekem nem volt róla fogalmam. Én is csak a szakál oldalon olvastam a futóműről.

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30382 Dátum: 2014.05.22 20:00:19 »
A GMB vízpumpa nem megy bele az autóban levő régi vízpumpa házába. A GMB ventilátorlapátjai 1,5-2 mm.-rel szélesebbek, és nem megy össze a régi házzal.
Arról nem beszélve, hogy a GMB-t meg tudtam venni kedvezménnyel 10e-ért. Most meg vennem kellett Jakopartsot házzal kedvezmény nélkül 20e-ért.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30383 Dátum: 2014.05.22 20:12:07 »
A GMB vízpumpa nem megy bele az autóban levő régi vízpumpa házába. A GMB ventilátorlapátjai 1,5-2 mm.-rel szélesebbek, és nem megy össze a régi házzal.
Arról nem beszélve, hogy a GMB-t meg tudtam venni kedvezménnyel 10e-ért. Most meg vennem kellett Jakopartsot házzal kedvezmény nélkül 20e-ért.
Én is GMB-t akartam, amikor nem volt jó az AISIN. Na akkor lett a Dolz, komplett, nem volt más, de az Unixban 20% kedvezménnyel 11.000 alatt volt.
O-gyűrűt kaptál hozzá, ami a blokkra kell?

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30384 Dátum: 2014.05.22 20:21:12 »
Én is GMB-t akartam, amikor nem volt jó az AISIN. Na akkor lett a Dolz, komplett, nem volt más, de az Unixban 20% kedvezménnyel 11.000 alatt volt.
O-gyűrűt kaptál hozzá, ami a blokkra kell?


Egyszer kaptam egy GMB-t amihez nem volt O gyűrű csak a tömítés a pumpa és a ház közé, viszont annak szerintem valami baja volt, mert a doboza szana-szét volt szakadva, és megforgatva szerintem a csapágynak is volt valami baja, kattan oda-vissza, mikor megforgattam. Kicserélték másik GMB-re, ami normális dobozban volt, és volt benne O gyűrű is. Én is az Unixnál vettem 30-40 % kedvezményre mindent, de most utoljára már nem tudtam partnerkártya nélkül kedvezményre venni a Jakopartsot. Egy 20-asom bánja.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #30385 Dátum: 2014.05.22 20:27:12 »
Ma csináltam videót egy körülbelüli 60-120 km/h gyorsulásról. Enyhe lejtőn, nem teljesen üzemmeleg motornál. Alkalomadtán csinálok majd másikat.


:clap: annak, hogy megkented végre! Alig várja, hidd el!  :D
 :clap: :clap: az eredménynek, de valóban jó lenne sík terepen, meleg olajjal (!), felhúzott ablakkal mérni. Kíváncsi lennék az eredményre  :hmmmm:

Ez a kb. 6 mp így is elég biztató  ;)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30386 Dátum: 2014.05.22 20:33:37 »
Ma csináltam videót egy körülbelüli 60-120 km/h gyorsulásról. Enyhe lejtőn, nem teljesen üzemmeleg motornál. Alkalomadtán csinálok majd másikat.
Emelkedőn élvezetesebb, mert tovább tart. :) Ha van hozzá egy "enyhe" 50m sugarú ív az mégjobb. [rohog]
Durván 8 - 8.5mp a 60-120km/h? Az 1.3-as Corolla is hasonlót tud (vízszintes úton), bár kérdés, mennyire léptél oda neki.
Azért elfogadnám a 4A-FE-nek ezt a fullos változatát a kocsimba...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30387 Dátum: 2014.05.22 20:39:53 »
:clap: annak, hogy megkented végre! Alig várja, hidd el!  :D
 :clap: :clap: az eredménynek, de valóban jó lenne sík terepen, meleg olajjal (!), felhúzott ablakkal mérni. Kíváncsi lennék az eredményre  :hmmmm:

Ez a kb. 6 mp így is elég biztató  ;)

Mit? Meg szoktam kenni, csak nem veszem így fel  ;)
De ott Matthew90 12 másodpercet ír 50-120-ra, hogy jön ki ez a 6? Ahogy Kalmi írja, tényleg olyan 8,5 lehet.
Amúgy valóban ez a hsz adta az ötletet, csak 60-120-ra emlékeztem  :1eye:

Megpróbálok majd egy olyat is, csak több feltétel kell meglegyen hozzá:
1. Egyedül legyek.
2. Motor üzemmeleg legyen.
3. Elég hosszú vízszintes, egyenes szakasz, gyér forgalommal.

Ez valószínűleg nem jön össze munkából jövet-menet, külön utat kell ejtsek érte  :hmmmm:

De megnézve a videót, amíg nem lépek oda, nem is hallatszik a motor nagyon. Aztán 6000 fölött beindul egy sípolás, ami  :wub:
Emelkedőn élvezetesebb, mert tovább tart. :) Ha van hozzá egy "enyhe" 50m sugarú ív az mégjobb. [rohog]
Durván 8 - 8.5mp a 60-120km/h? Az 1.3-as Corolla is hasonlót tud (vízszintes úton), bár kérdés, mennyire léptél oda neki.
Azért elfogadnám a 4A-FE-nek ezt a fullos változatát a kocsimba...

Annyi, azt hittem, hogy ez jó, de mondjuk még most is azt hiszem  :D
Teljesen odaléptem neki. Biztos, hogy az 1.3 Corolla is tudja ezt?? Akkor az is nagyon tud  :yes:

Na, szerintem üzemmelegen sem lesz sokkal jobb, hála Istennek ez is megfelel az én igényeimnek  :)
De majd megpróbálom úgy is, ha lesz alkalmam.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.22 20:45:16 írta vd1234 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30388 Dátum: 2014.05.22 20:46:42 »
Ma csináltam videót egy körülbelüli 60-120 km/h gyorsulásról. Enyhe lejtőn, nem teljesen üzemmeleg motornál. Alkalomadtán csinálok majd másikat.



Hát ez jó volt!  :clap:
Jó volt a süvítő hang 5-6000 közt. Ezt én is meglesem mert nem emlékszek ilyen hangra igaz elég ritkán van 5000 fölé pörgetve.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #30389 Dátum: 2014.05.22 21:21:29 »
Mit? Meg szoktam kenni, csak nem veszem így fel  ;)
De ott Matthew90 12 másodpercet ír 50-120-ra, hogy jön ki ez a 6? Ahogy Kalmi írja, tényleg olyan 8,5 lehet.
...
Teljesen odaléptem neki. Biztos, hogy az 1.3 Corolla is tudja ezt?? Akkor az is nagyon tud  :yes:
Bennem még a gyűrűzés utáni kímélő üzemed maradt meg  :surrender:
Bocsesz, elszámoltam :1eye:
Itt is kb. 8-9 mp
A 88 lovas Corinak is elég jó a súly/lóerő aránya :yes:
Itt egy E10-es 1.6-osnak is kb. 9 mp a 60-120 (ha jól számolok :D)