Igen, ez az általános, sajna. Használja, amíg ki nem hull alóla, aztán, meg, amikor eladni szeretné, csodálkozik, ha valaki 10.000Ft-ot alkudni akar...
Külföldről kell autót behozni, ha rendes állapotot akarsz, még annak árán is, hogy 2-300.000-rel drágábbra jön ki mindennel együtt. Ahogy régebben akibornak is leírtam, kint 10 autóból eleve 8-9 érdemes a vételre. Ebből a 8-9 érdemes állapotú autóból legalább 5-6db-ot eleve 2 szett kerékkel árulnak (téli-nyári gumikkal). Így a 2-300.000Ft-nyi különbség máris csak kb a fele. Ehhez hozzájön, hogy egy garantáltan 15-20.000km/év futású, nem tekergetett órás autót találsz. Az 5-6 db 2 szett kerekes, érdemes állapotú autóból legalább a fele (tehát bőven van választási lehetőség!) nem volt törve, vagy csak lemezsérülése volt. Arról nem beszélve, hogy a kötelező karbantartások nagy eséllyel el voltak végezve rajtuk, a garanciális visszahívások szintén. Lehet, hogy még így is drágábbra jön ki, mondjuk 100.000Ft-tal ÉÉÉÉS?! Van egy eleve megkímélt autója az embernek, amit jó eséllyel még 12 éves kora ellenére is egyetlen tulajdonos használt (saját példa).
Idehaza úgy kezdődik az esélylatolgatás, hogy 20 autóból 1-2db az, aminek volt gazdája. És emiatt azt gondolom, hogy az itthoni JÓ autó vásárlás az igazán időigényes, nem a külföldi (max 3 munkanap) úttal egybekötött vásárlás.