Sziasztok!
MMT váltóról meséljetek egy kicsit. Lehet azzal "sportosan" vezetni? )?
Attól függ mit értesz sportosabb vezetésen. Automatikus, sportos üzemmódban jobban kihúzatja a motort, talán gyorsabban is hajtja végre a váltást (?), manuális üzemmódban te határozod meg a váltást, az 1,4 MMT konkrét programozását nem ismerem, de a többi Toyota automata váltó nagyon le van bizosítva. Sajnos sebességi fokozatonként különböző fordulaton enged csak visszaváltani.
Tehát sportosan nem lehet vezetni mert:
- Nem mindig enged visszakapcsolni pedig a motor még nem pörögne szét, ezért nem lehet motorfékkel eléggé hűteni a fékeket ill. kanyarból nehezebb kigyorsítani;
- A váltások ideje nem elég rövid (mondjuk a manuális Toyota váltók sem szeretik a nagyon gyors váltásokat, kiv. MR2, Celica);
- A gáz- fék- gáz kombinációt kivétel nélkül nem tudják megemészteni, a legrosszabb helyzetben hagynak nyomaték nélkül;
- Automatában néha elkezd gondolkozni a váltó, hogy mit is tegyen amit nem biztos hogy ki lehet várni.
Előnye: a bal lábas fékezést gázadással kombinálni könnyen lehet, így a hátsó kerekek oldalkúszását ill. a kanyarsebességet könnyebben növelhetjük.
antocian: Gratulálok mindkettőhöz! Vigyázz álmosan is veszélyes vezetni!-)))