Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384546 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2550 Dátum: 2014.10.23 17:02:53 »
Üdv!
Ez már nálam is előfordult,de egy szerelő elárulta a betegségét és a megoldást ingyen :-) És bevált!!!  A probléma az üzemanyag rendszerben lévő lerakódás volt és csak adalékot (tisztító) kellett öntenem a tankba.Mire elfüstöltem  1 tankal már meg is szűnt. Azóta úgy 3-4 tankolásonként adalékozom egyet és nem jött vissza a hiba.ez már vagy 5 éve volt.

Köszi mindenkinek a segítséget,de ma már nem tapasztaltam,a ventilátor be volt kapcsolva...nem figyeltem,hangja meg nem nagyon van a legkisebb fokozaton.Gyönyörűen duruzsolt a gép. Adalékot milyet használtál??

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2551 Dátum: 2014.10.24 08:14:23 »
Sziasztok.
Beszéltem 1 toyota szervízben dolgozó szerelővel,mikor megtudta,hogy vettem egy 2007-ben gyártott 2,2-es D4D-s avensist 103 ezer km futással,azt mondta,hogy ezt nagyon elszabtam,mert gyenge a hengerfej meg a katalizátor-sorban állnak az ilyen motorral szerelt autók a szervíz előtt.
Nagyon elkeserített.
MI AZ IGAZSÁG ?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2552 Dátum: 2014.10.24 08:52:25 »
van benne igazság.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2553 Dátum: 2014.10.24 09:06:59 »
van benne igazság.
Azt mondod ,hogy ezek a motorok tényleg rosszak és amit a szerelő mondott,hogy kb.130 ezernél vége ?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
D-4D & D-CAT
« Válasz #2554 Dátum: 2014.10.24 09:18:07 »

Azt mondod ,hogy ezek a motorok tényleg rosszak és amit a szerelő mondott,hogy kb.130 ezernél vége ?
ennyire azert nem kell sarkitani. Az igaz, hogy ezekkel a motorokkal sűrűbben van gond, mint általában a Toyota motorokkal, de nem jelenti azt, hogy minden 2,2-es rossz. Szerviz igényes motor és nagyon oda kell rá figyelni használat közben. Én 10000-kent cserélnék benne olajat, hidegen nem szabad hajtani, pályázás után nem szabad egyből leállítani. Ha semmi probléma nincs az autoddal, felesleges tulaggodni, és bevonzani a rosszat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2555 Dátum: 2014.10.24 09:28:39 »
ennyire azert nem kell sarkitani. Az igaz, hogy ezekkel a motorokkal sűrűbben van gond, mint általában a Toyota motorokkal, de nem jelenti azt, hogy minden 2,2-es rossz. Szerviz igényes motor és nagyon oda kell rá figyelni használat közben. Én 10000-kent cserélnék benne olajat, hidegen nem szabad hajtani, pályázás után nem szabad egyből leállítani. Ha semmi probléma nincs az autoddal, felesleges tulaggodni, és bevonzani a rosszat.
Na az emlitett hibák újak, eddig ezekről nem hallottam/olvastam (itt sem):
hengerfej, kat. :hmmmm:
Amit írsz inkább tanács a turbóra, esetleg a sok városi út lehet rossz hatással a kat-ra?? :hmmmm:
Sűrű olajcsere biztos sok mindent megelőz, mint a C vitamin ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.24 09:30:25 írta OldPiet »

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2556 Dátum: 2014.10.24 09:30:33 »
ennyire azert nem kell sarkitani. Az igaz, hogy ezekkel a motorokkal sűrűbben van gond, mint általában a Toyota motorokkal, de nem jelenti azt, hogy minden 2,2-es rossz. Szerviz igényes motor és nagyon oda kell rá figyelni használat közben. Én 10000-kent cserélnék benne olajat, hidegen nem szabad hajtani, pályázás után nem szabad egyből leállítani. Ha semmi probléma nincs az autoddal, felesleges tulaggodni, és bevonzani a rosszat.
Szia
Én még csak 2 ezer km-t mentem vele,problémát nem észleltem.olajat nem eszi,nem füstöl.100-110 -ig van "hajtva"
5-5,3 litert eszik így.A hangja jó---eddig nagyon elégedett vagyok vele,
1,6 -os vectrám volt előtte----ég és föld.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.24 09:33:00 írta horesz »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2557 Dátum: 2014.10.24 09:32:36 »
Szia
Én még csak 2 ezer km-t mentem vele,problémát nem észleltem.olajat nem eszi,nem füstöl.100-110 -ig van "hajtva"
5-5,3 litert eszik így.A hangja jó---eddig nagyon elégedett vagyok vele,
Hát az szuper fogyasztás! Akkor csak jó lehet ;)

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2558 Dátum: 2014.10.24 09:37:12 »
Hát az szuper fogyasztás! Akkor csak jó lehet ;)
két hete volt  400 km-es utam ott 4,9 l volt a fogyasztás és nem a kocsi számol tévesen,mert a tankolásnál is ez jött ki.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2559 Dátum: 2014.10.24 09:47:56 »
két hete volt  400 km-es utam ott 4,9 l volt a fogyasztás és nem a kocsi számol tévesen,mert a tankolásnál is ez jött ki.
És azt hol tetted meg? Nekem 5 alatt csak ha elsősorban országúton megyek jön össze a pici 1,4D-el.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2560 Dátum: 2014.10.24 11:19:09 »
Sziasztok.
Beszéltem 1 toyota szervízben dolgozó szerelővel,mikor megtudta,hogy vettem egy 2007-ben gyártott 2,2-es D4D-s avensist 103 ezer km futással,azt mondta,hogy ezt nagyon elszabtam,mert gyenge a hengerfej meg a katalizátor-sorban állnak az ilyen motorral szerelt autók a szervíz előtt.
Nagyon elkeserített.
MI AZ IGAZSÁG ?

Először is: nem kell ennyire aggódni. A 2.2-es motoroknál előfordultak hengerfejes példányok, amikere a Toyota kiterjesztette a garanciát 7évre, és ha jól emlékszem 220ezer km-re. Ha ezen belül hengerfejes lesz az ismert oknak köszönhetően, akkor gariban megcsinálja a Toyota. (Persze ennek vannak előfeltételei) Ha ez idő alatt nem lett hengerfejes, akkor már kevés az esélye, hogy az lesz. Persze a hidegen erőltetéssel, olajcsere elmulasztásával, vagy nem megfelelő olajjal történő olajcsere eseténlehet gondod, de ez meg más autóra is ugyanígy igaz.
Számomra nem derült ki, hogy a Tiéd D-CAT(177LE), vagy a 150 lovas verzió. A katalizátor ugyanis csak a D-CAT esetén lehetséges, de ez is túl van lihegve. Az összes részecskeszűrős dízel (úgy értem, hogy nem csak a Toyota) problémássá válik nem megfelelő üzemeltetés esetén (városi használat, túlzottan "light-os" terhelési körülmények (pl. üzemanyag spórolásos, hamar felváltós stílus). Szigorúan megbízható üzemanyag tankolása (lehetőleg prémium, de az alacsony kéntartalom a legfontosabb), és olajcserekor csakis alacsony hamu- és kéntartalmú motorolaj használata erősen javasolt.
Az enyémben 230 ezer van, és ismerve a szervíztörténetét garanciaidőben cseréltek rajta részecskeszűrőt, megkapta a módosítottat kb. 100ezernél, és azóta az van benne.
A szervizes ismerősöd biztosan több példánnyal találkozik, és oda valószínűleg csak a rosszak kerülnek, de az én ismerőseim között van nem egy bőven 200 ezer fölötti, de akad 300ezer fölötti is, amik működnek, és csak a más modern autóknál is meglévő nyűgökkel találkoznak.

Szóval ne keseredj el, de tartsd észben, hogy a D-CAT igényli azt, hogy néhány dologra fokozottan ügyelj, egyébként egy nagyon is kellemes autó a maga úttörő technikájával. Ráadásul a Tiéd már ráncfelvarrott, ahol ugy emlékszem, lényegesen kevesebb a gond.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2561 Dátum: 2014.10.24 11:23:58 »
két hete volt  400 km-es utam ott 4,9 l volt a fogyasztás és nem a kocsi számol tévesen,mert a tankolásnál is ez jött ki.

Ez a fogyasztásadat, nagyon kevésnek tűnik... :hmmmm: Vagy ha ennyire "könnyű", tehát kis terhelésű a vezetési stílusod, akkor ez egyenes út a részecskeszűrő idő előtti eltömődése felé.
Nekem még 6 liter alá nem sikerült menni átlagban. Az 5.7-5.9-et még el tudom képzelni, de az már inkább kínzás, mint spórolás ennél a gépnél.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2562 Dátum: 2014.10.24 11:50:17 »
Ez a fogyasztásadat, nagyon kevésnek tűnik... :hmmmm: Vagy ha ennyire "könnyű", tehát kis terhelésű a vezetési stílusod, akkor ez egyenes út a részecskeszűrő idő előtti eltömődése felé.
Nekem még 6 liter alá nem sikerült menni átlagban. Az 5.7-5.9-et még el tudom képzelni, de az már inkább kínzás, mint spórolás ennél a gépnél.

150 LE motor D-4D ,Terhelve nincs és 6.-ban is csak 100-110 körül járok vele 1900-2000 fordulat.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.24 12:00:44 írta horesz »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
D-4D & D-CAT
« Válasz #2563 Dátum: 2014.10.24 12:28:36 »

Ez a fogyasztásadat, nagyon kevésnek tűnik... :hmmmm: Vagy ha ennyire "könnyű", tehát kis terhelésű a vezetési stílusod, akkor ez egyenes út a részecskeszűrő idő előtti eltömődése felé.
Nekem még 6 liter alá nem sikerült menni átlagban. Az 5.7-5.9-et még el tudom képzelni, de az már inkább kínzás, mint spórolás ennél a gépnél.
Ugyanez a 2,2 d4d van musspicinek is, ő is szinte ugyanilyen fogyasztásról számolt be.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2564 Dátum: 2014.10.24 12:49:48 »
Ugyanez a 2,2 d4d van musspicinek is, ő is szinte ugyanilyen fogyasztásról számolt be.

Mármint , hogy 6, vagy hogy 4.9? A 150 lovas némileg ehet kevesebbet, mert azon szűrő sincs, így a regeneráláshoz nem kell extra go.
A D-CAT 6-ban 110-nél 1800-at fordul.