Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384624 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

trance_boy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 97
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1215 Dátum: 2011.02.23 20:23:32 »
D-CAT vagy D-4D... a lényeg hogy keveset egyen...és hibátlan legyen... reggel indulok Csodálatos Budapestre Yariska 5 személlyel mennyit eszik majd... ramada pláza, és 9 től vizsga.. wáááááááááá PSZÁF- os

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1216 Dátum: 2011.02.23 21:55:38 »
amikor tegnap mentünk a kocsiért a szervizbe, megtiportam kicsit a kollega a6-os audiját, 170 lovas dízelmotoros. egyre kevésbé értem a dízelmániásokat (már ha legalábbis nem megy az ember 30-40ezret évente, akkor nyilván más a leányzó fekvése). Lenyomom a gázt, szünet, turbólyuk, hátbaverés, aztán rögtön kifullad. és közben végig brummog. mi ebben a jó...igaz, a váltástól is elszoktam közben :whistling: az a6-os egyébként irgalmatlanul jó autó, sokkal jobb az avensisnél (sokat adnék azért, hogy legyen egy olyan ülésem, mint ami abban van), de ár-érték arányban az enyém mindent visz... :yes:


Lexcsúcsot az A6-nak, mindjárt nem "csillog" annyira  :clap: :clap: :clap:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1217 Dátum: 2011.02.23 22:52:34 »
amikor tegnap mentünk a kocsiért a szervizbe, megtiportam kicsit a kollega a6-os audiját, 170 lovas dízelmotoros. egyre kevésbé értem a dízelmániásokat (már ha legalábbis nem megy az ember 30-40ezret évente, akkor nyilván más a leányzó fekvése). Lenyomom a gázt, szünet, turbólyuk, hátbaverés, aztán rögtön kifullad. és közben végig brummog. mi ebben a jó...igaz, a váltástól is elszoktam közben :whistling: az a6-os egyébként irgalmatlanul jó autó, sokkal jobb az avensisnél (sokat adnék azért, hogy legyen egy olyan ülésem, mint ami abban van), de ár-érték arányban az enyém mindent visz... :yes:

Na de a te kocsiddal minden ugyanígy néz ki, csak nincs váltás és hátbaverés  :D viszont van tankolás  :whistling:

többet fogyaszt, ezzel nem lehet vitatkozni. de nekem megér két litert, hogy a használható fordulatszám-tartomány minimum a duplája, sokkal csendesebb, a gázreakció is jobb. ja és vagy 5000euróval kevesebben megállt, mint egy gyengébb, kéziváltós dízel kevesebb extrával.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1218 Dátum: 2011.02.24 08:46:25 »
és akkor az egyéb szervizköltségekről még nem szóltál...
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1219 Dátum: 2011.02.24 08:49:35 »
és akkor az egyéb szervizköltségekről még nem szóltál...
arról nem is beszélve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1220 Dátum: 2011.02.24 08:57:21 »
Mi köze van a "melyik megy jobban"-hoz a szervizköltségnek?   :yawn:

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1221 Dátum: 2011.02.24 09:43:00 »
többet fogyaszt, ezzel nem lehet vitatkozni. de nekem megér két litert, hogy a használható fordulatszám-tartomány minimum a duplája, sokkal csendesebb, a gázreakció is jobb. ja és vagy 5000euróval kevesebben megállt, mint egy gyengébb, kéziváltós dízel kevesebb extrával.

Nálam egyetlen szempont volt, a fogyasztás. Az erő pedig csakis a passzív biztonság miatt... Ez előtt benzines subarum illetve volvom (T5) volt... elegem lett a benzinkútra járásból...
Sőt, következő autóm biztosan nem kell, hogy szakítsa majd az aszfaltot, de egyen keveset. Céges tdci mondeómmal 1100 km-et megyek egy tankkal... és nagyobb kocsi, mint az Ave...
Ha nem is diesel-t veszek majd, akkor egy priust... bár azt még nem biztos hogy jól átgondoltam... (D-Cat után egy aut. prius  :hmmmm:)

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1222 Dátum: 2011.02.24 10:20:17 »
Azzal,hogy a D-Cat menet közben hangosabb mint egy benzines leállnék vitatkozni.Mondom én aki egy 2,4-es benzinessel is jártam egy pér hetet. A 2,4-essel, ha tojásokkal mentem a talpam alatt sem sikerült városban 10 alá vigyem a fogyasztást.Ha rugdostam lazán megette a 16-ot.A D-Cat-et 10 literes fogyasztással szétrugdoshatom.Menettulajdonságokban a kettő közti különbség :no komment.De hát kinek a pap, kinek a papné. :)

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1223 Dátum: 2011.02.24 10:38:45 »
Azzal,hogy a D-Cat menet közben hangosabb mint egy benzines leállnék vitatkozni.Mondom én aki egy 2,4-es benzinessel is jártam egy pér hetet. A 2,4-essel, ha tojásokkal mentem a talpam alatt sem sikerült városban 10 alá vigyem a fogyasztást.Ha rugdostam lazán megette a 16-ot.A D-Cat-et 10 literes fogyasztással szétrugdoshatom.Menettulajdonságokban a kettő közti különbség :no komment.De hát kinek a pap, kinek a papné. :)

Na igen.
Tegnap este autópályán nagy sietségemben figyeltem a fogyit. Folyamatos 160-170-nél volt 9,7-10,4 között... (kombi)
Benzines kocsijaimmal írtóztam előre a hosszabb vidéki/külföldi utaktól, most meg alig várom őket, mert ott spórol igazán... és ott van elemében igazán a gép.


01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1224 Dátum: 2011.02.24 11:08:16 »
Na igen.
Tegnap este autópályán nagy sietségemben figyeltem a fogyit. Folyamatos 160-170-nél volt 9,7-10,4 között... (kombi)
Benzines kocsijaimmal írtóztam előre a hosszabb vidéki/külföldi utaktól, most meg alig várom őket, mert ott spórol igazán... és ott van elemében igazán a gép.

Véletlenek nincsenek:
2.0 dCi - 180LE - 400Nm
EZ bizony ugyanúgy elkéri a 8,5 litert...


Ezek alapján miért terjedt el az, hogy a D-cat-ek sokat fogyasztanak? Hasonló autók hasonló adatokkal ugyanennyit esznek...
Ráadásul ez 2.0 literes...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1225 Dátum: 2011.02.24 11:16:50 »
Az Avensis, illetve a Toyota maga sosem a testreszabhatóságáról volt híres. Mi sem a 2 szép szeméért vettünk 2.4-es benzines autót, egyszerűen akkoriban ennek az egynek volt 4-nél több fokozatú az Aut váltója, illetve tempomat is csak ehhez járt szériában (vagy meg kellett venni a csúcs Exe-t). Dízel kínálat akkoriban még kemény 1 db motorra korlátozódott, Aut váltóról pedig álmodni sem lehetett. Később lett 3 tagú a dízelkínálat, de Aut váltó még mindig sehol. A "csodára" 3 generációt, és egy teljes évtizedet kellett várni...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1226 Dátum: 2011.02.24 11:21:30 »
Azzal,hogy a D-Cat menet közben hangosabb mint egy benzines leállnék vitatkozni.Mondom én aki egy 2,4-es benzinessel is jártam egy pér hetet. A 2,4-essel, ha tojásokkal mentem a talpam alatt sem sikerült városban 10 alá vigyem a fogyasztást.Ha rugdostam lazán megette a 16-ot.A D-Cat-et 10 literes fogyasztással szétrugdoshatom.Menettulajdonságokban a kettő közti különbség :no komment.De hát kinek a pap, kinek a papné. :)

Na igen.
Tegnap este autópályán nagy sietségemben figyeltem a fogyit. Folyamatos 160-170-nél volt 9,7-10,4 között... (kombi)
Benzines kocsijaimmal írtóztam előre a hosszabb vidéki/külföldi utaktól, most meg alig várom őket, mert ott spórol igazán... és ott van elemében igazán a gép.
városban valóban rettenetesen fogyaszt. a benzinesnekis nagyon fekszik ám a pálya. tied 160-170 között 10-et eszik? elég soknak tűnik, mert a nyáron magamnak boxszal, telerakva, 4 személlyel, 160-as tempomattal 11.9-et mértem a kútnál a Nürnberg-Passau viszonylaton (aki jár arra, az tudja, hogy azon kevés útvonal, ahol télleg nincs korlátozás, ergo valós értékekkel ki lehet autózni egy tank benzint. én 300 km-t mentem így, gyakorlatilag fékezés nélkül)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1227 Dátum: 2011.02.24 12:24:14 »
Azért ha mindkét motorral az alapjárati fordulatszámról kellene kilőni, akkor nem hinném, hogy az a sok "szunnyadó" NM azonnal a rendelkezésedre állna a dízel motornál.  :innocent:  :D
Hát. Többször vezettem egymás után a mi 2.0 147 LE benzines Avénkat, és unokatesóm 2.0 TDI 140 lovas Passatját. Ahogy én szeretek vezetni, az alapján béna, lomha csiga az Ave a Passathoz képest; és unokatesóm is azt mondta, miután kipróbálta, hogy szép-szép hogy ilyen csendes, de ez az autó nem megy  ::) ... Mondtam neki, hogy ja, 3000-3500-nál felkapcsolva valóban nem fog menni, de amúgy tök egyetértek vele, én is magasról lexarom, hogy ha felgyilkolnám 6500-ig, akkor képes lenne fej-fej mellett gyorsulni a Passattal. Ja, tudom: s-e-b-e-s-s-é-g-v-á-l-t-ó... Erre én meg azt mondom: f-o-g-y-a-s-z-t-á-s !!!  :nonono:

Az meg, hogy 1500 alatt nem megy a Passat... Mert az Ave, az aztán megy 1500 alatt, mint a villám, mi? Ehh...

(Most persze kézi váltós autókról beszélek.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1228 Dátum: 2011.02.24 12:29:33 »
tied 160-170 között 10-et eszik? elég soknak tűnik, mert a nyáron magamnak boxszal, telerakva, 4 személlyel, 160-as tempomattal 11.9-et mértem a kútnál a Nürnberg-Passau viszonylaton (aki jár arra, az tudja, hogy azon kevés útvonal, ahol télleg nincs korlátozás, ergo valós értékekkel ki lehet autózni egy tank benzint. én 300 km-t mentem így, gyakorlatilag fékezés nélkül)
Na, hogy én is tegyek ehhez egy adatot, viszonyításként: a mi 2.0 kézi váltós benzinesünk 150 környékén már nyaldossa a 10 litert. No telepakolás, no tetőbox, no klíma. Ez az a tempó, ahol egy D-CAT enne, mondjuk (saccra) max 8 litert... Egy 1.9-es Passat TDI meg eszik 6.2-6.3-at (tempomat 150, három személy, klíma, telepakolva).

Szerintem tényleg ne a fogyasztás legyen az, ahol próbáljuk elvitatni a dízel előnyét, mert ez röhejes  :D ... Maximum egy Nagycitrom-féle legújabb 1.6-os szállhat valamennyire ringbe a (nagyobb és erősebb) dízelekkel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1229 Dátum: 2011.02.24 13:20:13 »
Véletlenek nincsenek:
2.0 dCi - 180LE - 400Nm
EZ bizony ugyanúgy elkéri a 8,5 litert...
http://www.kepfeltoltes.hu/110224/reno_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek alapján miért terjedt el az, hogy a D-cat-ek sokat fogyasztanak? Hasonló autók hasonló adatokkal ugyanennyit esznek...
Ráadásul ez 2.0 literes...

Azért terjedt el, mer Magyarországon vagyunk, tudatlanság nem ismer határokat!
Akinek nem inge.................
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.24 13:26:26 írta kleingy »