Klassz gép!
A papírt meg remélem begyűrtétek a kocsit átadó személy szájába!
Lett gumiszőnyegünk, de nem maradéktalanul vagyok elégedett. Mindegy, nem az én kocsim, csak átvettem, és kivezettem.
6.9 lett a komplett kiút fogyasztása 117kmh guruló átlaggal. Javarészt 140tempomat, néha 150, néha korlátozás 100/120. Memmingentől Zürichig szakadt a hó, volt ahol több centis szűz hóba kellett előzni a 40-nel szerencsétlenkedőket. A Michelin téligumi nagyon jó választás volt, egyszer sem csúszott meg, és nem kellett abs-eset sem fékezni. Kényelmileg nem vagyok elájulva, egy gerinctámasz nagyon kellene bele, ahhoz hozzászoktam.
A kocsit a szalonból kihozva kiderült, hogy nem kolbászzsírmetál, hanem narancs. Sunset Orange névre hallgat. Motorikusan elegendő, bár jobban kell pörgetni, mint az ugyancsak 1.4 i30unkat. Valahogy a Hondával sokkal többet kell váltani. Eszembe is jutott a klasszikus vicc, hogy "Apa, mi az a nyomaték? -Nem tudom fiam, Hondánk van" Hangja sportos, nekem nagyon bejött, asszony szerint hülyegyerek versenyautó
Kormánya egyrészt nagyon pontos, másrészt nagyon jó fogású-méretű. Az autóról vezetési élményre az 1.gen 1.5 TS Yaris jutott eszembe legtöbbször, bár vsz. nem megy annyira, csak olyan hangja-útfekvése-érzése van.
Számomra új extrák:
Hihetetlenül kellemes meglepetés az automata fényszóró, ha nem jön szembe senki, és előttem sem halad senki, akkor felkapcsolja a refit. Kb 3-400méter lehet az észlelési távolsága, kétszer villantottak rám napnyugtától hajnal 2:10ig. Nagyon kényelmes ilyet akarok a következő kocsimba!
sávelhagyásra csipogás: serkenti a figyelmet, és rászoktat az indexelésre, mert akkor is csipog, ha anélkül váltasz sávot. ez is hasznos extra.
egy androidos tablet van a műszerfal közepén tolatókamera, meg tudományos számológép, meg angry birds, meg minden szar fut rajta. ez eddig oké, de a rádiót borzasztó idegesítő a simogatós képernyőn kezelni, nem valami jó az érzékelője. Menet közben szigorúan kormányról kell mindent csinálni.
A hűtés-fűtés is full érintős, számomra ez is idegen, és idegesítő. Fokozott figyelmet, és tartós odanézést igényel. Sokkal bonyolultabb, és veszélyesebb, mint fizikailag megnyomni egy gombot, vagy eltekerni egy kapcsolót.
Tolatókamera: okos dolog, pontos, király cucc, kéne. kombinálva van első-hátsó szenzorokkal, ezért én nem adnék pénzt külön, főleg ilyen pici autón, de csomagba van, jár vele. Szerencsére kikapcsolható. Az első menet közbe is csipog, amikor a paraszt kivágódik elém kamiont előzni
Hátsó ülések hajtogatása zseniális, csomagtartó ebbe a méretbe oké,
hátsó lábtér fejedelmi Bárcsak egy Avensisbe tudnának ekkorát csinálni, akkor az lehetne a következő autóm.
Összességébe nagyon jó a kocsi, 3+5év garancia van rá, messze nem a kategóriája legolcsóbbja, de tesóméknak ez tetszett, csak támogatni tudom őket, mert jól döntöttek. Nekem (197cm) nem kéne, bár semmi nem kéne, ami kisebb, mint a Passatom, értem ezt mindenhogy. Sajnos a Honda modellpalettáján a Jazz-nek van legnagyobb hátsó lábtere. A Civicnek a hátsó lábtere is vicc, meg a csomagtartója is, HRV tulképp Jazz, Accord nincs már Európába, így a CRV lett a zászlóshajó, a maga 1.6 dízelmotorjával (ezvicc?
) ami kívülről jól néz ki, belöl oké, hátsó utasoknak kicsi, csomagtartó oké. De egyhatos! Utálom ezt a downsizingot. Tehát úgy jöttem el, hogy nincs értelmes (utazó)autó a Honda palettáján.