Toygli003:
Az autó manualjában is van egy ábra, ami mutatja, hogy milyen irányú ütközésnél aktivizálódik a légzsák. Ha jól emléxem, akkor tetőre rakásnál nem is kell kioldania a lufiknak.
Jó jó, hogy nem kell minden esetben nyitnia a lufinak, de azért történnek dolgok általában, mielőtt tetőre fordul egy verda. Mondjuk a tengelyén átfordulhat, oldalra borulhat, stb, stb. gondolom egy OFF Audiba és bömösbe ON csak van oldallégzsák még ha alap is.
Az lehet , hogy "történnek dolgok" , de -megismétlem- a légzsákoknak csak hirtelen , ütközésszerű , a karosszéria jelentős deformálódását okozó lassulásoknál kell nyitniuk . Az autó , ugye , abból indul ki , hogy a bennülők öve be van kötve . Borulásnál , ha be vagy kötve , és a kasztni nem deformálódik jelentősen , fölösleges nyitnia a légzsáknak .
Vannak problémák a német kocsikkal , de ha valamiben tényleg jók , akkor az (többek közt) a biztonság . Én biztos vagyok benne , hogy ha azokban az autókban volt oldal/tetőlégzsák , akkor az vagy azért nem nyílt ki , mert
nem kellett kinyílnia , vagy a korábban említett okból (gányolás-jellegű javítás egy korábbi baleset után) .