Elég kellemetlen szitum lett ma.
Kb. 1 hónapja elkezdett világítani a műszerfalon a guminyomás-csekkoló fény. Amikor legelőször megláttam, gyorsan körbejártam a kocsit, szemmel nem volt látható hogy bármelyik keréknek baja van, ezért mentem dolgomra. Hazatérve rámértem mindegyik kerékre, a jobb első 1,8-on volt 2,4 helyett. Ráfújtam kiskompresszorral, lámpa-reset gombbal hiba megszűnt.
Rá 5 napra megint ugyanez. Na mondom ez ereszt valahol, fele se tréfa, mentem gumishoz. Annak van egy speckó fürdető kádja, benyomta víz alá - apró buborékolás a gumi pereme és a felni között. Csodálkozott a szaki mert alufelninél ilyen nem szokott előfordulni. Mindegy - gumi leszed, peremet tisztít, trutyival beken, gumi vissza.
Rá 1 hétre megint. Nem értem rá menni gumishoz épp, inkább vittem a kis kompresszort magammal az útra, azt toltam rá levegőt időnként. Ma visszamentem a gumishoz hogy valami nem kóser a múltkori javítással mert még mindig nem oké. Most ketten álltak neki:
- kiderült hogy még egy szög is van benne
- a jobb hátsó oldalfal-szálszakadásos, félujjnyi pukli dudorodik kifelé
Tehát egyszerre két gumi is tropára ment. Az elsőt szakszerűen tudták orvosolni, de a hátsó az kuka. Mindkettő jobb oldalon...
Szerencsére elég nagy használt-gumi készlete van a szakinak, így tudtam válogatni egyet ami korban és profilmélységben kb. ugyanott van mint a többi. Még egy bő szezon van ezekbe, így nem akartam újat venni most.
Hát eléggé felszaladt a szemöldököm... Mindenesetre, ha másra nem, akkor legalább ilyenekre tényleg jó ez a guminyomás-jelző fény. Ha ez nincs, az életbe nem veszem észre hogy baj van, sőt a hátsó gumin a puklit se vettük volna észre. Áttételesen életet mentett, mert egy hátsókerék robbanás nem hiánozna a pályán...