Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5887886 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Taltosfia

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28680 Dátum: 2017.01.22 20:26:24 »
Sziasztok!

 Újoncként nem olvastam végig a Corolla topicot, látom rettentő sok oldal van itt a témáról.  Egy kérdéssel fordulnék hozzátok:
Jól gondolom, hogy a 4A FE és a 7A FE hengerfejek lényegében azonosak?  Azaz a két hengerfejtömítés alakra ugyanolyan, csak az egyik 1.4 mm vastag hagyományos , a másiké 0.4 és acéllemez?
Mert ez utóbbival jelentős kompresszió növekedés lenne elérhető, ha a motor átfordul tőle.

Köszönettel Zoli

csaba69

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28681 Dátum: 2017.01.23 14:52:07 »
ÜDV!
Toyota Corolla (E12) 1.6 (110 hp, benzin, 2004) autót tavaly vettem. Fojtószelep tisztítás volt rajta. Azóta hidegen az alpjárat 2000. Előtte kb 1300-1500 volt. Szerelő szerint ennek ennyinek kell lenni. Más szerint sok. Akksi negatív sarut levettem majd vissza. Változás nincs benne. Azóta már 1000km-t mentem nem állt be. Valaki javasolta Toyota szervíz alapbeállítás kell neki.
Várom a javaslatokat, esetleg ha valaki találkozott ilyen jelenséggel megoldást rá.
    Köszönettel:Csaba

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28682 Dátum: 2017.01.23 17:16:39 »
jó az ugy,ne foss...bemelexik lemegy 1000rpm alá..
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28683 Dátum: 2017.01.24 09:07:04 »
Az 1,8-asnak is felszalad 2000-re a hidegindításnál gyárilag. De a 2,0 D4 az 1400-ig ment fel, a az 1,33 Dual VVTi meg csak 1000-ig.
Csak el kéne vinni márkaszervizbe.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28684 Dátum: 2017.01.24 10:02:08 »
ÜDV!
Toyota Corolla (E12) 1.6 (110 hp, benzin, 2004) autót tavaly vettem. Fojtószelep tisztítás volt rajta. Azóta hidegen az alpjárat 2000. Előtte kb 1300-1500 volt. Szerelő szerint ennek ennyinek kell lenni. Más szerint sok. Akksi negatív sarut levettem majd vissza. Változás nincs benne. Azóta már 1000km-t mentem nem állt be. Valaki javasolta Toyota szervíz alapbeállítás kell neki.
Várom a javaslatokat, esetleg ha valaki találkozott ilyen jelenséggel megoldást rá.
    Köszönettel:Csaba
Nem gond. Az akkusaru levétellel érdemes várni 10-15 percet, mire az ECU reset ténylegesen megtörténik, ezt követően menni kell kb 500km-t, mire az ECU minden körülményt újratanul.
Egyébként, pontosan nem tudom, mitől függ, hogy meddig emeli fel a fordulatszámot a vezérlő, nekem is 1,8 vvt-i motoros autóm van, az is felugrik az első 5 mp-re 2000-2200-ra, majd onnan ejti is vissza azonnal 1600-ra. az ex-Corollám 1,4 vvt-i motorja bármilyen hidegben 1300 körülnél magasabbra nem ment.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28685 Dátum: 2017.01.24 11:57:14 »
1,8 vvt-i motoros autóm van, az is felugrik az első 5 mp-re 2000-2200-ra, majd onnan ejti is vissza azonnal 1600-ra. az ex-Corollám 1,4 vvt-i motorja bármilyen hidegben 1300 körülnél magasabbra nem ment.

Az én 1.4 vvt-i Corollám is 2200 körül indul ebben a hidegben, majd pár másodperc elteltével vissza 1200-ra.

"Melegítés" nélkül ki-hogyan indul el ebben a hidegben a benzines autójával?
2000-2500-nál nem engedem fentebb és azt is viszonylag lassan elérve, de kell mennem egy jó pár km-t, hogy megmozduljon a vízhőmérséklet mutató.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28686 Dátum: 2017.01.24 12:06:06 »
Az én 1.4 vvt-i Corollám is 2200 körül indul ebben a hidegben, majd pár másodperc elteltével vissza 1200-ra.

"Melegítés" nélkül ki-hogyan indul el ebben a hidegben a benzines autójával?
2000-2500-nál nem engedem fentebb és azt is viszonylag lassan elérve, de kell mennem egy jó pár km-t, hogy megmozduljon a vízhőmérséklet mutató.
Teljesen jól csinálod. szerencsénk van a vvt-i motorokkal, mert rendkívül gyorsan melegszenek még -10 fokban is egy bármilyen EU autóhoz képest.
Annyival egészítem ki amit - helyesen - írtál, hogy én 1800-2000 rpm-en tartom a fordulatot (városi haladáshoz is a 3. fokozatot használom 50-55km/h-ig, ennél nem megyek gyorsabban. 70-es szakaszon 4.-ig kapcsolok fel), hogy minél hamarabb melegedjen a hűtővíz. Az olajhőfokkal nem tudok, mit kezdeni, mert az sokkal lassabban melegszik. Ha már kiértem lakott területről pár (jellemzően 5-6) perc alatt, akkor a vízhőfok már közel középállásban van, ami azt jelenti, hogy a víz kb 70 fokos. Én ekkor már felveszem az országúti tempómat (kb 100km/h óra szerint) és azzal haladok. A nagy gázos gyorsításokat kerülöm, én is óvatosan kezelem a gázpedált ilyenkor (is).
A motorolaj kb 10-15 perc folyamatos haladást követően éri csak el az üzemi hőfok szintet, vagy ér annak biztonságos közelébe. Onnantól kezdve, pedig, mehet a fordulatszám feljebb is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28687 Dátum: 2017.01.24 12:14:40 »
Ilyen szempontból kevésbé szerencsés helyzetben vagyok, ugyanis 1-2 perc alatt kiérek a lakott területről, további 1 perc alatt kint vagyok egy 100-as korlátozású főúton.
Majd 3-4 km múlva autópálya...

Más: holnap reggel megyek újra ToyoTeam-hez, mert a benzinszag már elviselhetetlen az utastérben (meg egyébként is baj ugyebár), egész napra otthagyom Náluk, remélem megtalálják a hiba forrását.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.24 12:16:35 írta TCr »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28688 Dátum: 2017.01.24 14:01:10 »
Ilyen szempontból kevésbé szerencsés helyzetben vagyok, ugyanis 1-2 perc alatt kiérek a lakott területről, további 1 perc alatt kint vagyok egy 100-as korlátozású főúton.
Majd 3-4 km múlva autópálya...
Ez a mi benzineseinknek nem gond. Régi vágású motorok a szó jó értelmében.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28689 Dátum: 2017.01.24 14:33:38 »
Nem gond. Az akkusaru levétellel érdemes várni 10-15 percet, mire az ECU reset ténylegesen megtörténik, ezt követően menni kell kb 500km-t, mire az ECU minden körülményt újratanul.
500km-t? Nekem az alapjárat kb. a második piros lámpára beáll.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28690 Dátum: 2017.01.24 14:59:21 »
500km-t? Nekem az alapjárat kb. a második piros lámpára beáll.
Nemcsak az alapjáratot állítja ilyenkor újra, hanem a teljes vezérlést a használati módok függvényében. Ezt nekem a ToyoTeam-ben mondta a Tomi (volt egy kis alapjárat ingadozásom).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csaba69

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28691 Dátum: 2017.01.24 17:29:14 »
Én kb 1-2 percig szoktam járatni hidegen. Induláskor már ejt  a 2000-ből. Szerintem kicsit sok, de várok még járok vele.

agabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28692 Dátum: 2017.01.24 22:05:17 »
Nekem meg teljesen uj az auto (1.6 VVti 2002-es ma vettem at) de annyit tudok, hogy a hidegindititas utan 1300 korul volt a fordulat (legelejen nem tudom volt-e tobb es mennyivel ha igen nem arra figyeltem, de ez az elso par masodperc utan mar igy volt) aztan ahogy bemelegedett (par perc) folyamatosan csokkent kb 650-re, es azt tartotta vegig, bar az alcsonynak tunt mert mintha rezgett volna a motor amit pl. 800-as fordulatnal meg nem tett.
Szokom is, meg figyelem mi hogy van, mert ez volt az elso nap. Nem mertem melegen sem 3500 fole porgetni, mert meg nem volt olajcsere sem, meg egyebek, es a holnapot is igy kell meg kibirnom, szoval majd a csutortoki szerviz (TTG) utan tudok igazan relevans infot szerintem.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28693 Dátum: 2017.01.24 22:16:57 »
Ilyen szempontból kevésbé szerencsés helyzetben vagyok, ugyanis 1-2 perc alatt kiérek a lakott területről, további 1 perc alatt kint vagyok egy 100-as korlátozású főúton.
Majd 3-4 km múlva autópálya...

Más: holnap reggel megyek újra ToyoTeam-hez, mert a benzinszag már elviselhetetlen az utastérben (meg egyébként is baj ugyebár), egész napra otthagyom Náluk, remélem megtalálják a hiba forrását.

Tankot megnézném, pl subarukban régi imprezában lyukadnak, illetve ma voltam elhozni Opelből apám üléshuzatját és ott egy Matiz lyukas tankjáról beszélt az ügyfél.
Vagy hátzsó ülés fejhajt és a kárpit alatt ott a perforált rész alatta az üzemanyagszivattyú. Utóbbi otthon is ellenőrizhető.

Azt nem mondom, hogy csináld a jól bevált gázszerelő módszert mikor is gyufával ellenőrzi a tömítettséget:)

Konrád

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28694 Dátum: 2017.01.25 12:16:13 »
Sziasztok,

Kérdezni szeretnék. Mivel nincs magyar nyelvű kézikönyvem és semmi hangulatom végig az összes biztosítékot kivenni és ellenőrizni, szeretném megkérdezni, hátha valaki tudja, hogy az ablaktörlő intervallum kapcsolónak van-e külön biztosítéka és ha van, akkor melyik az.
A jelenség nálam az, (eső érzékelős a rendszer) hogy a mosás/törlés működik, de vagy csak folyamatosan mennek a lapátok amíg ki nem kapcsolom (nincs végállás csak megáll ahol épp kikapcsoltam) vagy addig mennek amíg felfelé állásban húzva tartom, de ha elengedem ott áll meg, ahol épp elengedtem. A mosásra nem indul el a törlés.
Gondolom az intervallum relével lehet a gond, de ki akarom zárni a biztosíték hibát.
Csatoltam a belső és a külső biztosíték tábla fényképét.


« Utoljára szerkesztve: 2017.01.25 12:19:54 írta Clemi »