Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7082426 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51045 Dátum: 2016.12.11 22:21:37 »
Ez lehet, de azokból rengeteg kormot szűrnének ki, lehet pillanatok alatt megtelne a kipufogórendszer.
Vagy valami add blue-val utóégetni kéne? :hmmmm:
Erre van a regenerációs ciklus. Nem mintha lenne esély kipróbálni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51046 Dátum: 2016.12.12 07:12:41 »
music     

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51047 Dátum: 2016.12.12 09:33:48 »
A villanymotor meg a város mellett az erőműben csinál büdöset...

Minden fenntartás ellenére, az atomerőműveknél ez nem áll fenn...el kell fogadni, hogy a nem fosszilis erőművek egyetlen ésszerű és hatékony alternatívája. Sajnos az üzemeltetésben még mindig vannak veszélyforrások, de egyre kevésbé. Ha ezeket sikerül kiküszöbölni, akkor ez az út lenne a leginkább járható. Ezzel nem állítom, hogy az alternatív módok (szél, nap, árapály, stb.) nem életképesek.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51048 Dátum: 2016.12.12 10:02:59 »
Szerencsére az üzemeltetés nagyon kis eséllyel hordoz magában kockázatot, viszont ha gond van, akkor nagy...
Ami aggasztó inkább, az a fűtőelemek, és minden sugárzást kapott elem kezelés, megsemmisítése. Hosszú távon ezt kellene valahogy megoldani szerintem. Szép dolog a nap-szélerőmű, de azoknak rövid távon vannak elég komoly "mellékhatásai" (élővilág feldorulás, termőföld területcsökkenés, stb...)

Sokan vagyunk, az a fő probléma...  :ph34r:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51049 Dátum: 2016.12.12 11:26:54 »
ásni kell egy jó mély gödröt, betemetni és kész. nem mintha értenék hozzá, de tudtommal egész jól le lehet árnyékolni a használt fűtőelemek sugárzását, ráadásul ezek viszonylag kicsik.
csak biztonságos helyre kell telepíteni az erőművet, például nem japánba...
mondjuk az sem árt, ha nemcsak földrajzilag, de politikailag-társadalmilag is stabil környéken üzemel egy atomerőmű  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51050 Dátum: 2016.12.12 19:12:57 »


...

Sokan vagyunk, az a fő probléma...  :ph34r:

Szerintem inkább az (felesleges) igények nagyok. Azok nélkül egész tűrhető is tudna lenni a helyzet.



Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51051 Dátum: 2016.12.12 19:23:43 »
Szerencsére az üzemeltetés nagyon kis eséllyel hordoz magában kockázatot, viszont ha gond van, akkor nagy...
Ami aggasztó inkább, az a fűtőelemek, és minden sugárzást kapott elem kezelés, megsemmisítése. Hosszú távon ezt kellene valahogy megoldani szerintem. Szép dolog a nap-szélerőmű, de azoknak rövid távon vannak elég komoly "mellékhatásai" (élővilág feldorulás, termőföld területcsökkenés, stb...)

Sokan vagyunk, az a fő probléma...  :ph34r:

Szerintem mindehhez a technológia, technika, meg van! A baj az, hogy amikor a létesítmény készül, majd üzemeltetik, bejönnek a "gazdaságossági" szempontok és máris sérül az üzembiztonság...itt nem szabadna semmilyen kompromisszumot engedni és akkor 99,5% biztonságot lehetne elérni! A pénz, az a "szabályzó" mindig... :censored:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51052 Dátum: 2016.12.12 19:55:45 »
ásni kell egy jó mély gödröt, betemetni és kész. nem mintha értenék hozzá, de tudtommal egész jól le lehet árnyékolni a használt fűtőelemek sugárzását, ráadásul ezek viszonylag kicsik.
csak biztonságos helyre kell telepíteni az erőművet, például nem japánba...
mondjuk az sem árt, ha nemcsak földrajzilag, de politikailag-társadalmilag is stabil környéken üzemel egy atomerőmű  :hmmmm:
Nem kell annyira ásni, vannak elég mély bezárt bányák, ahová el lehet deponálni a sugárzó anyagokat.
OK, hogy a természeti katasztrofákat esetleg el lehet kerülni, de mondjuk mi van a terroristákkal? Pár középhatósugarú rakéta és hiába védik kerítéssel az erőművet.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51053 Dátum: 2016.12.13 14:01:06 »
Pont ezért kell mélyre ásni. Illetve nem publikálni a helyet.
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51054 Dátum: 2016.12.14 12:41:28 »
Szerintetek egy féktárcsa és fékbetét mennyit megy el? Nekem 65 ezer kilométerrel ezelőtt cserélt TZoli teljes fékgarnitúrát (tárcsákat, betéteket, az összes keréken), és tegnap volt vizsgázni az autó (természetesen gond nélkül átment) és mondták, hogy a következő szervíznél esedékes a fékbetétek és tárcsák cseréje.
Nem az van, hogy a tárcsa kibír 2 betétet is? Az autó ezalatt a 65 ezer kilométer alatt elég vegyen volt használva (utóbbi 1500-2000 km, az ami szinte csak város), és amúgy én elég kevés fékezéssel járok (sokat motorfékezek), szóval kicsit furcsa ez nekem. Mit gondoltok?
Ja és mindezt úgy, hogy le sem vették a kereket, mert nem hívtak, hogy hol van a kerékőr... (számlán is csak a vizsgáztatás szerepel).

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51055 Dátum: 2016.12.14 13:02:58 »
Nekem a hátsó betétet cserélték 180e-nél, az elsők még gyáriak (256e km)
Bár gondolom nem erre az információra van szükséged

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51056 Dátum: 2016.12.14 13:38:51 »
Van esetleg közöttünk,aki ért Fiat Grande Punto javításához,vagy látott már 1.4 8v-nélféltengely részt. Konkrétan az érdekelne,hogy mi hiányozhat. Unokaöcsémnek próbálnék segíteni,de látatlanban nehéz,ő meg full satu a műszaki dolgokhoz. :)
Reggel olajfolt volt az autó alatt,szervizben megnézték. Váltó olaj volt,féltengely szimeringtől jött úgy néz ki. Ez ki is lett cserélve,de azt mondták,hogy ilyet még nem láttak,szinte ki volt fordulva a féltengely a váltóból. Most kb. egy hete ott van és már össze vissza rendelnek hozzá mindent...
Mi biztosítja azt,hogy a féltengely ne tudjon kimozdulni a váltóból? Van ott valami zéger gyűrű vagy valami? Mert valami 300 forintos szarról beszélnek,de nem lehet rendelni állítólag.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51057 Dátum: 2016.12.14 13:47:48 »
Szerintetek egy féktárcsa és fékbetét mennyit megy el? Nekem 65 ezer kilométerrel ezelőtt cserélt TZoli teljes fékgarnitúrát (tárcsákat, betéteket, az összes keréken), és tegnap volt vizsgázni az autó (természetesen gond nélkül átment) és mondták, hogy a következő szervíznél esedékes a fékbetétek és tárcsák cseréje.
Nem az van, hogy a tárcsa kibír 2 betétet is? Az autó ezalatt a 65 ezer kilométer alatt elég vegyen volt használva (utóbbi 1500-2000 km, az ami szinte csak város), és amúgy én elég kevés fékezéssel járok (sokat motorfékezek), szóval kicsit furcsa ez nekem. Mit gondoltok?
Ja és mindezt úgy, hogy le sem vették a kereket, mert nem hívtak, hogy hol van a kerékőr... (számlán is csak a vizsgáztatás szerepel).
Á ez így nagyon szubjektív dolog... (a szerelője válogatja).
A kiát amikor a 4 éves kötelező szervizre vittem (kb. 54ezer km volt benne) írásban adták, hogy a fékbetét+tárcsa max 2-3000 km-t bír ki még, azonnali csere javasolt. Saját szememmel megnéztem, nem láttam ennyire vészesnek... nem cseréltettem semmit. Rá 1 évre az 5 éves kötelező szervizen (60ezer) egy szót se szóltak már ugyanabban a szervizben, jóazúgy lett a vége, gonolom...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51058 Dátum: 2016.12.14 13:57:45 »
Üdv!
Kika1:
Marutimnál csináltam, egy sima rugós gyűrű biztosította, mikor rendesen beér a helyére a váltóban, akkor ott szét tud ugrani. Tehát horony van a féltengely végén is, meg a hüvelyben is, a váltóban. Kihúzni a váltóból a féltengelyt  feszítővassal vagy nagyobb csavarhúzóval lehet. Zéger gyűrű elv, csak nincs semmi füle, sima "drót" körre hajtva, a vége nem ér össze. Carinánál tudtommal ugyanez a megoldás, gondolom Fiatnál is ilyesmi. Ha elfárad ez a gyűrű, akkor engedi kijönni, vagy ha nem nyomták be rendesen a helyére, illetve ha a belső csukló axiális kiegyenlítése nem megy könnyen (berágódott, bekoszolódott, nincs elég kenése), és ezért kihúzza menet közben.
Én minta/méret alapján rákérdeznék csapágyboltban, hátha van nekik polcon, vagy megrendelik, pár ft lehet ott.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.14 14:03:46 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51059 Dátum: 2016.12.14 14:09:33 »
Mondi:
Úgy hallottam én is, hogy általában 1 tárcsa két garnitúra betétet elbír, de biztos ez függ sok mindentől. Pár hete cseréltem a betéteket. 35 ezer km óta megyek vele, hozzád hasonlóan sok motorfékkel. 7mm volt a ferodol rajtuk, az újon 10mm, de nem tudom, előtte mennyit mentek már velük. De így is min. 110 e km, amit elmehetett volna, csak leesett egyikről a ferodol. A féktárcsák meg 1mm-rel méret felett vannak, de alig van válluk.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről