Gondolom találkoztál már 100wos égővel. Tartsd a kezed 5cmre az üvegtől és ropogósra sül. Szorozd meg ezt hárommal, vagy képzelj el három 100wos égő hogy fűt, főleg ha ezt a hőt "egy 100wos" égő helyén adja le.
Közbe rájöttm nem olyan egyszerű ez. Az alapfeltételek meghatározása a probléma.... de itt egy pl.
-munkahelyünk 8kmre van otthontól.
-otthon és "munkahelyen" is lehetőség van melegítésre. hétvégén is használjuk kocsit.
-fél óra alatt melegíti be a motort annyira mind ha "nyár" lenne (= 20Cs hütővíz = nem azonnal langyos levegő jön fütésnél)
-1KWh ~=40Ft ergo egy bemelegítés 12Ft, napi kettővel számolva 24Ft.
-Ha nem használunk melegítőt akkor a kocsink átlagfogyasztása 7.5l. Ha igen akkor hozzunk egy nyári 5.5l/100kmet.
-4hónapnyi téllel számolok, bár ez így most érdekes a novemberi 20Cben....
napi 16km*30nap = 480km. 2l fogyasztáscsökkenés * 4.8(megtett táv) * ~340Ft(benzinár) = 3264Ft *4hó 13.056Ft.
villanyköltség 24Ft*30*4 = 2880Ft.
Tehát kb 10.000Ftt sporol nekünk a készülék évente.
Az eszköz ha jól rémlik ~40.000Ft. + kell egy(két) konnektorba dugható automatika ami reggel 6.30kor bekapcsolja, hogy 7.10kor meleg legyen ~=50.000Ft a ráfordítás.
Szóval hasracsapás szerüen 5-6év alatt hozza be az árát. Utána már dől a profit.... Hát nemtudom megéri e, ha kicsit jobbak az alapfeltételek mindenképp. Ha rosszabbak, akkor nem. Nösze neked semmi fogd meg jól....