A bal első kerék helyén látható és elérhető a váltóolaj leeresztő csavar. Már többször cseréltem. Egyébként elvileg csak pár deci jön ki a tengely helyén, bár ebben nem vagyok biztos, mert ebben a váltóban elég sok olaj van... 2.4-2.5l körül.
A külső résznél a talpas gömbfej 3db alsó csavarját szedném ki (hogy ne kelljen a fenti koronás anyát villáskulccsal bazergálni + gömbfej kinyomót használni, a lenti csavarok állapota jónak tűnik.
A tengelynél fogva kirántás szerintem nem járható, mert a belső csuklót csak a gumiharang tartja össze.
A belső gumiharang állapota kérdéses. Éppnek tűnik, már, ami látszik, de nem valami jól látható/elérhető, mert körbe van bástyázva.
Azért akarom kiszedni az egész tengelyt, mert jobb úgy, tisztább körülmények között szerelni és akkor meg tudom csinálni rendesen a gyári felújító készlettel.
Lehúzni a féltengely lehúzó szerszámmal próbáltad? Nekem van nagy és erős változat belőle és 700Nm ütvecsavarozó is, de pont amiatt mert ez még a gyári fajta arra számítok, hogy a gyűrű befeszül és olyan erővel kell húzni, hogy a csukló biztos tönkremegy + még a tengely is sérülhet. Akkor már inkább a flexezés.
Teljesen igazad van, mindig elfelejtem, hogy ennél az az érdekes hármasvégű megoldás van, ami simán kijön
Nem tudom milyen másikkal keverem össze
Az biztos, hogy Marutiból szedtem már ki, ott nagyon könnyen elindult a váltóból és könnyen is vissza lehetett tenni.
Én most a kerékcsapágy cseréjénél majdnem biztos, hogy a talpas gömbfejet is ki kell cseréljem. A csonkállványból kivenni a kúpot az a legegyszerűbb, ahogy írtam (kiütővilla), de most az egész csonkállványt ki kell venni nálam, így szerintem kétkarú lehúzóval is ki lehetne nyomni, vagy satuval
Bent a helyén féltengellyel az útban villa nélkül elég macerás
, szóval az lenne a jó, ha az ép lenne és akkor teljesen elég levenned a lengőkarról. Ilyenkor középen emelem meg az elejét, mert egy oldalról emelve a stabilizátor rúd befeszül és elég rossz feszegetni majd a lengőkaron.
A legjobb tényleg kivenni az egészet, de én nem akartam leengedni 1-2 év után a váltóolajat, mert azt már nem töltöm vissza. A szimmeringekre kell vigyázni és kicsit megkenni a tengelyt ott olajjal, mielőtt visszarakod.
Igen, külön ezért vettem féltengelycsukló lehúzót, de mindkét oldalon befeszültek a gyűrűk és a tengelyen meg is gyötörték a bordákat, úgyhogy tényleg sarokcsiszolóval kellett lehámozni őket, utána meg reszelgetni a tengelyen a bordákat
Ha flexelni kell, arra kell vigyázni, hogy lehetőleg ne tengelyig vágd be a csillagot, hanem a végén pl. hidegvágóval le lehet repeszteni róla, de kettévágva így is nehezen jön le, pontos az illesztés eléggé, inkább 3-4 darabban jön le... Az tud vicces lenni, mikor a korong elkapja a golyót
Ebben van egy korrekt leírás a féltengely szereléshez. A külső csukló levételt nem láttam benne...de a belsőhöz nem rossz. Ha nem látsz/érzel rajta gondot, szerintem kár szétszedni. Az a csukló nem csuklik nagyot, inkább a tengelyirányú elmozdulásokat egyenlíti ki.
Egy
gyűrűösszehúzó bilincsösszehúzó fogó viszont nagyon jó ilyenkor