A Sakuránál már nekem is volt érdekes tapasztalatom, de ebben az esetben megértem az illető válaszát.
Nem ismeri az autó előéletét, ezért nem tud pontos választ adni. A hozzáállása azonban emberi és üzleti szempontból is nem menthető.
Sokkal jobb lett volna, ha őszintén elmondja, hogy 195e az előírás szerint köztes szerviz, ami kb 9e+olaj, ismeretlen előéletű autónál szervizkönyv hiányában azonban biztos ami biztos alapon érdemesebb az össze szűrőt, folyadékot cserélni ami kb. X Ft, vmit a gyújtógyertyák cseréje 180-nál volt esedékes. A szervizkönyv és az autó állapotának ellenőrzése során becsülhető meg pontosabban a szükséges karbantartás.
Azt kértem tőle, hogy árulja el, mennyibe kerülnek nagyságrendileg a 200e km körüli szervizek, tehát a 200e előtti és a 200e utáni. Ez ugye pontosan 2db szervizt jelent, a 195e-rest és a 210e-rest. Ezekről érzésem szerint pontosan tudni lehet, hogy mennyibe kerülhetnek, de a nagyságrendet bizonyosan be lehet lőni (hogy mondjuk kb 50e vagy kb 100e forintba kerülnek-e). Ehhez nem értem miért kellene neki a szervizkönyv? Nem azt kértem, hogy most van benne 201e km, 170nél vettem és mondja meg milyen szervizek kellenek rá, alkatrészekre lebontva, hanem azt a kettőt kérdeztem ami 200e körül van. Ez nyilvánvalóan azt is magában hordozza, hogy az esetleges kimaradt szervizt nem szeretném most (100%-osan) megcsinálni, gondolom nem kötelező, nem tagadják meg a 210e-es szerviz elvégzését, ha a 195e-rest nem csinálták meg soha az autón. Szerintem nem kértem lehetetlent, és igazán meg lehetett volna mondani, hogy a 195e-res szerviz ennyi és ennyi, de ha mittudomén 180-nál nem cseréltek benne rotátorrepeszt, akkor vélhetőleg még kb. egy húszassal többe fog kerülni. Úgy vélem tehát, hogy arra a kérdésre, amit utoljára, kínomban tettem fel a muksónak, hogy "akkor árulja el, mennyibe kerül a 195e-res szerviz?", arra nem az a válasz, hogy "sajnálom, ezt nem tudom megmondani anélkül, hogy látnám az autó szervizkönyvét" - már csak azért sem, mert ebből az az érzésem támad, hogy nincs kedve foglalkozni a problémámmal. Így viszont nekem sincs kedvem a pénzemet náluk elkölteni. Csak aztán ne panaszkodjon minden kétkezi munkás, vagy kereskedő ebben az országban arra, hogy nincs meló, meg nem fizetik meg őket - mert ezt a fajta hozzáállást, ügyféllel való bánásmódot, pláne az autóbizniszben kevesen fogják jóérzéssel megfizetni (keresnek mást).