Sziasztok!
Nagy nehezen rászántam magam és megírtam ezt a kis összefoglalót. Elsőként ide és máshova nem is rakom fel, mert nagyon örülnék ha egy vérbeli Toyotás venné át tőlem ezt a kis japán csodát
Elsősorban kihasználatlanság miatt jutottam erre az elhatározásra. Mindjárt megértitek ti is.
Amit az autóról tudni érdemes:2004 decemberi gyártású (Japán motor és alvázszámmal) de csak 2005 júniusában lett forgalomba helyezve elsőként. 5 ajtós.
Az első tulajdonosa egy amerikai emberke volt, aki az autót csak tavasszal használta mikor Magyarországon volt a pécsi lakásában.
Így vettem át tőle az autót 2008-ban 17 ezer km-el. Mivel céges autó mellett használtam így én se hajtottam túl, jelenleg 67 ezer km van a kocsiban. Mivel nincs szervizkönyvem (van, az első szerviz ott is készült, de az ismerősöm, rokonom elment maszekba ezért utána hozzá vittem) ezért ezt nem tudom bizonyítani. Két dologgal talán mégis. Egyrészt ha rákerestek itt a fórumban, többször is kérdeztem hogy x km-es szervizeknél mit ajánlatok cseréltetni stb. A bejegyzések dátumából össze lehet rakni nagyjából. Persze erre is lehet mondani, hogy már akkor tudatosan készültem erre, de megmondom őszintén, hogy ezt az autót soha nem akartam eladni
És még egy, az előző két évvel ezelőtti műszakin is felírták már hivatalból az óra állását. Az autót egyébként egy általam nagyon megbízható autószerelőnél szervizeltettem, aki egyrészt Toyota fan ráadásul korábban Toyota szalonban dolgozott. Nem igazán bíztam abban, hogy odaviszem a szervizbe az olajat és, hogy azt is töltik bele stb.. durva dolgokat olvastam szervizekről.
Az autó tunning mentes. Amit a gyári felszereltségen kívül kapott: Egy állítható bőr könyöktámaszt (szalonba rakták bele utólag), egy a kesztyűtartóba szerelt USB és aux kimenettel rendelkező mp3 lejátszót. Erről a telefon is tölthető.
Ez teljesen kompatibilis az autó gyári rádiójával, tehát nem lett a műszerfal megbontva, vagy a rádió kicserélve. Kormányról is működik a vezérlés. Ezenkívül a felső csipogok helyére két utas mac audió hangszórók lettek beépítve. Optikailag
észrevehetetlen, viszont a hangzás az fényévekkel jobb mint a két gyári csipogóval. Az autó H4-es égői és helyzetjelzői is cserélve lettek Osram Night Breaker 2-re (az első szériával gondok voltak, gyorsan kiégtek) , ezzel a világítás hófehér és sokkal hatékonyabb.
Az autón jelenleg 85%-os Toyo 190/50-es gumik vannak. (2éve lett cserélve). Teljesen külön acélfelnin Kleber Krisalp 185/55-ös gumik vannak 80% körüli állapottal. Eredeti gyári Toyota kerékőr van hozzá.
Az autót és bár nem szakszervizben, de minden évben (a fenti kevés futásteljesítmény ellenére) szervizeltettem. Minden évben Castrol 5w30 motorolajat (Ti ajánlottátok a kevés futásteljesítmény ellenére, hogy minden évben cserélni kell. Ne tudjátok meg, hogy hogy néztek mikor a 4000km-es olajat kicserélték. Eredeti gyári olajszűrőt és légszűrőt, pollenszűrőt kapott minden ilyen csere mellett. 50.000 km-nél cserélve lett a fékolaj 60 ezernél a váltóolaj is.
A váltója tökéletes, akadás mentes, akárcsak a kuplung. Az autót egy éve tárolom az utcán, addig mindvégig garázsban állt. Kb. 3 éve használom Budapesten addig vidéken volt az autó. Használatban kb. 70% autópálya 30% város. Minden hónapban egyszer kézi autómosóban kívül belül tisztítattam. Persze párszor belefutottam gépi mosóba is, nem tagadom.
Hibalista: egyszer kiégett ez a növelt fényerejű H4 izzó, ill. most 10 év után lemerült az akkumulátorom. És itt véget is ért ez a lista. Az autó nem karambolos. A lökhárító viszont újra lett fújva, mert azt sikerült legyalulni a garázskapuval beállásnál
A kormányon és a váltón a bőrök nincsenek kikopva, a kárpit is teljesen épp. Természetesen az autón vannak kisebb karcok, de mégis csak 10 éves. Aki makulátlan autót szeretne az a szalonba keressen.
Talán valakiben megfordult, hogy céges autó mellett minek volt rá szükség. A válasz erre nagyon egyszerű, felüdülés volt hétvégente átülni egy Focusból ebbe a kocsiba. Az előző autóm egyébként egy Toyota Starlet S-volt, a következő pedig a második generációs Yaris TS változata lesz egyszer. Azt gondolom aki egyszer Toyotás lesz, az is marad. Jah igen a Focusban egy év után (50.000km) komplett motorcserét kellett csinálni…
És akkor jöjjön a lényeg az autó ára, nehéz volt meghatározni, mert ha a használtautó.hu-ból indulok ki, akkor másfél millióért kéne árulnom legalább, de tisztában vagyok vele, hogy ennyit már nem ér. Így végül 1.350.000 Ft-os árat lőttem be aztán majd meglátjuk. Az idő nem sürget, elherdálni nem szeretném, ahhoz túl sokat tettem bele.
Képeket itt találtok: (nyáron készültek)
https://www.dropbox.com/sh/9b0290gdsr1r5eu/AABVUV8AJK1h6HyGvByVezWHa?dl=0Ezen kívül ha van kérdés, akkor szívesen válaszolok itt vagy privátban is.