Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681346 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5460 Dátum: 2011.01.05 16:34:21 »
A mai napon flexicső csere és megszűnt a búgó-morgó hangom. Megjegyzem nekem bizonyos fordulton jööt elő, ha azt meghaladta elhallgatott, de legalábbis változott a frekije. visszafelé ugyanazon a fordulaton előjött megint.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5461 Dátum: 2011.01.05 16:35:32 »
Egészen kulturált lett a hang. Hogy ez milyen jó érzés!
Prius 2 - a mosolygós autó.

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5462 Dátum: 2011.01.05 18:51:04 »
Üdv!
Szerintem érdemes lenne a csatlakozásokat az injektoroknál megfújni pl. wd40-nel, meg az összes villamos csatlakozást/biztosítékot, amit tudsz/mersz. A szelephézag-állítás periódusa a javítási szerint 90000 km: ezt nagyon ajánlom! (mellékeltem is a könyvből)
Gyertyahézagot szerintem 1 mm-re kell állítani, én legalábbis annyira fogom a könyv alapján.
WD-40-et el kellene felejteni, tönkreteszi a gumitömítést a csatlakozóban és utána könnyen bejut víz.
A szelephézagoló lapkák cseréjéhez nem kell feltétlenül kiszedni a vezérműtengelyeket.
Ha van hozzá ilyen célszerszámod:http://arrc.epnet.com/autoapp/8955/8955R01_ADJUSTMEN1.htm
Vagy egy nagy csavarhúzód és egy mágnesed:http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=18083 :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5463 Dátum: 2011.01.05 19:01:54 »

WD-40-et el kellene felejteni, tönkreteszi a gumitömítést a csatlakozóban és utána könnyen bejut víz.
A szelephézagoló lapkák cseréjéhez nem kell feltétlenül kiszedni a vezérműtengelyeket.
Ha van hozzá ilyen célszerszámod:http://arrc.epnet.com/autoapp/8955/8955R01_ADJUSTMEN1.htm
Vagy egy nagy csavarhúzód és egy mágnesed:http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=18083 :D
Üdv!
Csak a javítási könyv után tanácsoltam. Az injektor csatlakozóinál nem láttam gumit, de ha odáig eljut a víz, már régen rossz szerintem... a többi csatlakozónál nem tudom, mi van a tömítésekkel. Valami mást javasolsz helyette?
Köszi a linkeket, megnézem őket, mert aktuális a szelephézag-ellenőrzés. Ezt meg hidegen javasolja, legalábbis csak hideg motorra vannak beállítási adataim, ha szerelőhöz megyek, mire kihűl... :)

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5464 Dátum: 2011.01.05 19:35:22 »
Bocs az amatőr kérdésért de a szelephézag-ellenőrzés mire jó?

Milyen hibánál kell ellenőrizni azért kérdezem mert az enyémet tuti nem volt 1000 éve igaz nem is vettem észre semmi problémát...

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5465 Dátum: 2011.01.05 19:39:15 »
Csak a javítási könyv után tanácsoltam. Az injektor csatlakozóinál nem láttam gumit, de ha odáig eljut a víz, már régen rossz szerintem... a többi csatlakozónál nem tudom, mi van a tömítésekkel. Valami mást javasolsz helyette?
Esetleg kontakt tisztító spray, ha szennyezett.
A motortérben lévő csatlakozók nagy része vízmentes csatlakozók, amikben van tömítés, mert felcsapódó víz, vízpára szinte bárhova eljuthat.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5466 Dátum: 2011.01.05 19:40:59 »
A mai napon flexicső csere és megszűnt a búgó-morgó hangom. Megjegyzem nekem bizonyos fordulton jööt elő, ha azt meghaladta elhallgatott, de legalábbis változott a frekije. visszafelé ugyanazon a fordulaton előjött megint.

Holnap meghallgatom én is, ugyanez a jelenség!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5467 Dátum: 2011.01.05 21:02:44 »
Bocs az amatőr kérdésért de a szelephézag-ellenőrzés mire jó?
Milyen hibánál kell ellenőrizni azért kérdezem mert az enyémet tuti nem volt 1000 éve igaz nem is vettem észre semmi problémát...
Hát nem hiszem, hogy van amatőr kérdés, senki sem születik úgy, hogy mindent tud...megpróbálom egyszerűen elmondani, ahogy tőlem telik.
Ahogy megy a motor, a szelepek nyitják-zárják a gáz útját. Amikor nyit a szelep, akkor a vezérműtengelyen levő bütyök lenyomja a szelepet egy rugó ellenében. Mikor a szelep zár, akkor ez a rugó visszahúzza a helyére (mivel ahogy a vezérműtengely elfordul, a bütyök visszaengedi a szelepet a helyére. A hézag azért kell mindenképpen, hogy a szelep biztosan zárjon) Előbb-utóbb a szelep így egyre beljebb "eszi" magát a fészkébe, ezért egyre kisebb hézag lesz a vezérműtengely bütyke és a szelep között. Ha nem figyelnek rá, el is tűnhet a hézag, akkor pedig nem képes zárni a gáz útját, és beéghet a szelep és a fészke is, és utána már beállítás után sem képes zárni. Ekkor lehet felújítani a szelepet és a hengerfejet is (ebben van a szelep fészke).
Pontosan nem tudom megmondani, hogy milyen hibák vannak, ha nem előírt nagyságú a hézag, de az biztos, hogy nincs akkor teljesítménye és nagyobb a fogyasztása a motornak ahhoz képest, mintha jól be lenne állítva. Szamarán csináltam egyszer, azon nagyon sokat dobott. Most Carinán is kell, de 90000 km múlva kell elvileg újra  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5468 Dátum: 2011.01.05 21:24:55 »
"Hát nem hiszem, hogy van amatőr kérdés, senki sem születik úgy, hogy mindent tud...megpróbálom egyszerűen elmondani, ahogy tőlem telik.
Ahogy megy a motor, a szelepek nyitják-zárják a gáz útját. Amikor nyit a szelep, akkor a vezérműtengelyen levő bütyök lenyomja a szelepet egy rugó ellenében. Mikor a szelep zár, akkor ez a rugó visszahúzza a helyére (mivel ahogy a vezérműtengely elfordul, a bütyök visszaengedi a szelepet a helyére. "

Idáig jól irtad aztán javitom:

A hézag azért kell, mert a meleg motoron a hőtágulás miatt bizonyos mértékben tágulnak az alkatrészek, igy a szelepek hossza is változik kissé.
Ha pl. nem hagynánk szelephézagot (vezérműtengely bütyök és szelep között hidegen, akkor ha bemelegedik motor, annyit tágulnak az alkatrészek, hogy a szelep nem tud teljesen bezárni, a gázok sűrítéskor elszöknek a kissé nyitott szelepeken. Eredménye, elégtelen működés, szelepek beégése, leállás stb...
Ha a szelephézag jól van beállitva, akkor meleg motornál a szelepek pontosan be tudnak zárni, magyarul a beállitott hézagot "kitöltik".

"Előbb-utóbb a szelep így egyre beljebb "eszi" magát a fészkébe, ezért egyre kisebb hézag lesz a vezérműtengely bütyke és a szelep között."

Ez is előfordulahat, bár inkább nő a hézag az alkatrészek kopása miatt.
Nem tudom de a gyertyánál is azt irtad, hogy az elektróda hézagot növelni kell, amiről én ritkán hallok, inkább csökkenteni szokták, azért, hogy a növekvő hézagot az eredeti méretre állitsák vissza. A test és a pozitiv elektróda is idővel elfogy a hasznáálat során, tehát nem csökken hanem nő a hézag.
Ha túl kicsi a hézag, akkor pedig nem tud kinyitni rendesen az a szerencsétlen szelep, hiába nyomja a vezérműbütyök és emiatt romlik a feltöltése a hengernek.
Kisebb nyiláson kevesebb gáz juthat a hengerbe ez nyilvánvaló.
 :otlet:

Na mi a hézag??!!  :cool2:

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5469 Dátum: 2011.01.05 21:57:29 »
Köszönöm a részletes infókat! :clap:
Nem gondoltam, hogy ennyire pontosan tudtok segiteni.
RESPECT! ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5470 Dátum: 2011.01.05 22:29:17 »
"Hát nem hiszem, hogy van amatőr kérdés, senki sem születik úgy, hogy mindent tud...megpróbálom egyszerűen elmondani, ahogy tőlem telik.
Ahogy megy a motor, a szelepek nyitják-zárják a gáz útját. Amikor nyit a szelep, akkor a vezérműtengelyen levő bütyök lenyomja a szelepet egy rugó ellenében. Mikor a szelep zár, akkor ez a rugó visszahúzza a helyére (mivel ahogy a vezérműtengely elfordul, a bütyök visszaengedi a szelepet a helyére. "

Idáig jól irtad aztán javitom:

A hézag azért kell, mert a meleg motoron a hőtágulás miatt bizonyos mértékben tágulnak az alkatrészek, igy a szelepek hossza is változik kissé.
Ha pl. nem hagynánk szelephézagot (vezérműtengely bütyök és szelep között hidegen, akkor ha bemelegedik motor, annyit tágulnak az alkatrészek, hogy a szelep nem tud teljesen bezárni, a gázok sűrítéskor elszöknek a kissé nyitott szelepeken. Eredménye, elégtelen működés, szelepek beégése, leállás stb...
Ha a szelephézag jól van beállitva, akkor meleg motornál a szelepek pontosan be tudnak zárni, magyarul a beállitott hézagot "kitöltik".


"Előbb-utóbb a szelep így egyre beljebb "eszi" magát a fészkébe, ezért egyre kisebb hézag lesz a vezérműtengely bütyke és a szelep között."

Ez is előfordulahat, bár inkább nő a hézag az alkatrészek kopása miatt.
Nem tudom de a gyertyánál is azt irtad, hogy az elektróda hézagot növelni kell, amiről én ritkán hallok, inkább csökkenteni szokták, azért, hogy a növekvő hézagot az eredeti méretre állitsák vissza. A test és a pozitiv elektróda is idővel elfogy a hasznáálat során, tehát nem csökken hanem nő a hézag.
Ha túl kicsi a hézag, akkor pedig nem tud kinyitni rendesen az a szerencsétlen szelep, hiába nyomja a vezérműbütyök és emiatt romlik a feltöltése a hengernek.
Kisebb nyiláson kevesebb gáz juthat a hengerbe ez nyilvánvaló.
 :otlet:

Na mi a hézag??!!  :cool2:


Ez sajnos nem mindig van így, mivel melegen, akármilyen furcsa is, lehet nagyobb a szelephézag, mint hidegen. Ezt olyan autóknál le lehet ellenőrizni, ahol mindkettőt megadják, tehát a hideg, illetve a meleg állapotban mért hézagot. Marutinál majdnem egy tizeddel nagyobb a hézag meleg motornál.

Azt pedig, hogy a szelephézag nőne a használat folytán, nagyon ritkán tapasztaltam: Maruti, Szamara, sőt MTZ esetében is általában csökkent. Általánosan csökken a szelephézag, amiatt, amit írtam. Kis kiegészítő információ: furcsa lenne, ha a kopások miatt nőne a szelephézag. A vezérműtengely és a szelepállító hézagoló üzemi hőmérséklete ugyanis nagyságrenddel kisebb, mint a szelepfej és a hengerfej üzemi hőmérséklete. Tehát a vezérműtengelynél alig, a hengerfejnél sokkal jobban használódik a szerkezet. Ezért jön feljebb a szelep szára - és csökken a szelephézag.

A gyertyánál pedig nyilván nő a hézag, nem erről volt szó (talán félreértetted: nem azt írtam, hogy növelni kell használat közben a gyertyahézagot). Azért kell egy garnitúra gyertyát többször ellenőrizni, hogy mindig összébb kell verni. De nem mindegy, hogy mennyi a hézag, amire össze kell verni, ezidáig nem egyértelmű, hogy 0,8 vagy 1,1 mm a helyes hézag...Ha tényleg 1,1 mm, akkor főleg helytelen 0,8-ra beállítani, mert "úgyis nőni fog". Ennyit nem nagyon nőhet (0,3mm) csereperióduson belül szerintem, és akkor is csak a végére lesz megfelelő méretű, tehát nem jó megoldás, hogy a végére majd optimális lesz egy kis időre. Remélem, kiderítjük, mi a helyes gyertyahézag!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 22:32:58 írta vd1234 »

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5471 Dátum: 2011.01.06 09:12:29 »
Remélem, kiderítjük, mi a helyes gyertyahézag!

Arra gondoltam, hogy márkaszervíz meg tudná mondani, hogy mennyi a helyes hézag, de valószínűleg ők sem végeztek teszteket ezzel kapcsolatban, csak megadta a gyár az infót és kész.  ::)

Ami meggyőző lehetne, az mondjuk egy fékpados teljesítmény-teszt különböző hézagokkal mérve...  :D

Megnéznénk grafikonon a nyomaték/lóerő görbéket, és helyből fény derülne a turpisságra.  :otlet:

Hol csinálnak ilyet, és mennyibe fájhat egy menet?  :hmmmm:

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5472 Dátum: 2011.01.06 10:33:30 »
Ami meggyőző lehetne, az mondjuk egy fékpados teljesítmény-teszt különböző hézagokkal mérve...  :D Megnéznénk grafikonon a nyomaték/lóerő görbéket, és helyből fény derülne a turpisságra.  :otlet:
Hol csinálnak ilyet, és mennyibe fájhat egy menet?  :hmmmm:
Mi például itt mérettük az offos SX-et (~340 Le  :cool2: ). Ha próbálgatni akarsz, akkor lehet órára megegyezni. Én nem vagyok meggyőződve egyébként, hogy a gyertyahézag miatt érdemes lenne ezzel játszani...

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5473 Dátum: 2011.01.06 10:43:22 »
Mi például itt mérettük az offos SX-et (~340 Le  :cool2: ). Ha próbálgatni akarsz, akkor lehet órára megegyezni. Én nem vagyok meggyőződve egyébként, hogy a gyertyahézag miatt érdemes lenne ezzel játszani...

340 LE? O_o Az szép...  :D
Ha nem is a gyertya miatt, de egy futásra érdemes lehet betesztelni, hogy mennyire szaladt szét a ménes az évek alatt!  [rohog]

Ha jól látom, 1 mérés 8 ropiban (+fa) lenne, stimm?

Köszi a linket,
Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5474 Dátum: 2011.01.06 10:52:58 »
Én nem vagyok meggyőződve egyébként, hogy a gyertyahézag miatt érdemes lenne ezzel játszani...
Szelep hézagról volt szó  ;)