Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681369 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5250 Dátum: 2010.11.09 21:08:49 »
A Kadettemen anno szintén szénkefét cseréltek, mert egy idő után ketten kellettünk a beindításához. Én azért, mert indítóztam, egyvalaki meg aki a motortérben kalapáccsal ütötte az önindítót...
         

Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5251 Dátum: 2010.11.09 21:15:34 »
Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni...


Szia, sajnos nekem már volt ilyen esetem, bal első ablakemelő megadta magát, a bowdenem elszakadt. A kárpitot nem volt nehéz leszedni, pár csavar felül. a többit meg műanyag bolhák tartják, ezeket ha nagyon óvatosan szeded ki, megmaradhatnak, de igazából itt a fórumon többen bontottak már carinát, és tudnak adni. Sajnos az emelő szerkezet összerakása nem egy egyszerű művelet, én fel is adtam, és 7000 forintért vettem egy bontottat, amit csak behelyeztem, jól megzsíroztam, és azóta csodálatosan működik.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5252 Dátum: 2010.11.09 22:23:23 »
Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni...

Kárpit leszedve. Az ablakemelő-kapcsolóm bánja, ugyanis a kis keret alsó széle lepattant, a többi műanyagot épségben le tudtam szedni. (Ha valakinek van ilyen kapcsolója, jelezze!)

Diagnózis:
A felfelé húzó spirál ki volt akadva. Visszaakasztottam. Aztán az első próbálkozásnál az is kiderült, hogy miért akadt ki; a motor melletti csigáról valamiért a spirált legyűri, s így meglazul fenn a spirál és kiakad, valamint a csiga mellett a spirál meg is szorul, innentől az ablak se fel, se le.

Járt már így valaki?
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.09 22:24:58 írta cujethu »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5253 Dátum: 2010.11.09 23:11:22 »
Köszönöm a válaszokat, de úgy látszik megoldódott. Meg van miért nem indított az autó. Valami relé kattant a műszerfal alatt, de az indítómotor csöndes volt. Felnyitottam a motorháztetőt és azonnal megláttam egy csatlakozót ami szétolvadt. A motortestét kötött össze a kasztnival. (ott a nívópálcánál) Nem értem mi szükség egy 20 cm-es vezetékhez középre egy gyorscsatlakozó, ami elég kevés áramot bír el. Nagyon megkönnyebbültem, de van egy másik jelenség.
Felnyitott motorháztetőnél tapasztaltam, hogy a jobb első toronycspágy környékéről elektromos zárlatra hasonlító hang jön időnként. Ráütöttem  a környékére, semmi. Nem fűgg az autó mozgatásától. Eddig nem okozott problámát, nem merítette le az akksit, pedig már 1-2 hete is hallottam. Vajh mi okozhatja. Rafinált, mert amikor figyelek nem csinálja.

[a csatolmányt egy admin törölte]
A következő is Toyota lesz.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5254 Dátum: 2010.11.10 09:36:06 »
A Kadettemen anno szintén szénkefét cseréltek, mert egy idő után ketten kellettünk a beindításához. Én azért, mert indítóztam, egyvalaki meg aki a motortérben kalapáccsal ütötte az önindítót...

OFF 82-es dízel Passat dettó, fater ugyanígy indított reggelente.  :lol: /OFF
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5255 Dátum: 2010.11.10 09:43:59 »
Olyan, mintha egy nagy lepke csapkodna műanyag alkatrészek között? Ilyen hangok az enyémből (Carina E, 1.6 kombi) is jönnek. Szerintem az aktív szenes tároló csinálja (a benzingőzt tárolja átmenetileg, hogy, hogy ne kerüljön ki a szabadba), nem elektromos szerkezet.
Felnyitott motorháztetőnél tapasztaltam, hogy a jobb első toronycspágy környékéről elektromos zárlatra hasonlító hang jön időnként. Vajh mi okozhatja. Rafinált, mert amikor figyelek nem csinálja.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5256 Dátum: 2010.11.10 09:54:09 »
Járt már így valaki?

Amikor megvettem a hölgyet, a hátsó ablakok egyáltalán nem működtek. A jobb oldaliban meg volt (és még mindig meg van) gyűrődve a bowden, a műanyag csiga vezetőcsatornái pedig eléggé meg vannak trancsírolódva, a motor viszont működött benne.

A bal oldalinál a bowdenek és csiga rendben vannak, a motor viszont (valószínűleg a kenés hiánya és erőltetés miatt) be volt sülve.

Természetesen a két motor nem ugyanolyan, a felfogatási pontok pont egymás ellentétei.

Megoldás: mivel külön nem hiszem hogy lehet kapni motoralkatrészeket, ezért egy mindenhez értő szaki ismerősöm lefűrészelte a rossz motor felfogató füleit a tokozásról, ráheggesztette a másikra és láss csodát, a bal hátsó már patent módón működik.  :D

A jobb oldaliba kell majd bowden, motor, csiga, komplett ablakemelő szerkezet.

A kárpitokat már rutinosan műtöm le és fel akár csukott szemmel is.  [rohog]

Kalaptartóra valakinek van ötlete hogy hogy kell leszedni? A biztonsági öv keresztül van húzva rajta és azt érthető okokból nem szívesen bántanám.

Köszi, üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5257 Dátum: 2010.11.10 17:45:49 »
Köszönöm a válaszokat, de úgy látszik megoldódott. Meg van miért nem indított az autó. Valami relé kattant a műszerfal alatt, de az indítómotor csöndes volt. Felnyitottam a motorháztetőt és azonnal megláttam egy csatlakozót ami szétolvadt. A motortestét kötött össze a kasztnival. (ott a nívópálcánál) Nem értem mi szükség egy 20 cm-es vezetékhez középre egy gyorscsatlakozó, ami elég kevés áramot bír el.
Van az akksi és motorblokk/váltó között egy kábel.
Ellenőrizd le mert, ha az a kábel megolvadt, akkor ezzel is van valami gond.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5258 Dátum: 2010.11.10 18:34:25 »
Diagnózis:
A felfelé húzó spirál ki volt akadva. Visszaakasztottam. Aztán az első próbálkozásnál az is kiderült, hogy miért akadt ki; a motor melletti csigáról valamiért a spirált legyűri, s így meglazul fenn a spirál és kiakad, valamint a csiga mellett a spirál meg is szorul, innentől az ablak se fel, se le.
A motor által hajtott csiga a bűnös. Le van róla nyalva a menet.
Érdeklődtem bontókban, de sehol semmi.
Ha valaki tud valahol elfekvőben, segítsen plz... :helpsmilie:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5259 Dátum: 2010.11.10 19:48:30 »
Köszönöm a válaszokat, de úgy látszik megoldódott. Meg van miért nem indított az autó. Valami relé kattant a műszerfal alatt, de az indítómotor csöndes volt. Felnyitottam a motorháztetőt és azonnal megláttam egy csatlakozót ami szétolvadt. A motortestét kötött össze a kasztnival. (ott a nívópálcánál) Nem értem mi szükség egy 20 cm-es vezetékhez középre egy gyorscsatlakozó, ami elég kevés áramot bír el. Nagyon megkönnyebbültem, de van egy másik jelenség.
Felnyitott motorháztetőnél tapasztaltam, hogy a jobb első toronycspágy környékéről elektromos zárlatra hasonlító hang jön időnként. Ráütöttem  a környékére, semmi. Nem fűgg az autó mozgatásától. Eddig nem okozott problámát, nem merítette le az akksit, pedig már 1-2 hete is hallottam. Vajh mi okozhatja. Rafinált, mert amikor figyelek nem csinálja.

hi ha van az autodban riaszto vagy valami utólagos tiltás akkor elképzelhető h annak valami központ félesége a kesztyűtartó mögé van elhelyezve szolidan. Na ennek lehet ilyen hangja (saját tapasztalat) ;) ;)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5260 Dátum: 2010.11.10 20:49:21 »
Olyan, mintha egy nagy lepke csapkodna műanyag alkatrészek között? Ilyen hangok az enyémből (Carina E, 1.6 kombi) is jönnek. Szerintem az aktív szenes tároló csinálja (a benzingőzt tárolja átmenetileg, hogy, hogy ne kerüljön ki a szabadba), nem elektromos szerkezet.
Felnyitott motorháztetőnél tapasztaltam, hogy a jobb első toronycspágy környékéről elektromos zárlatra hasonlító hang jön időnként. Vajh mi okozhatja. Rafinált, mert amikor figyelek nem csinálja.

Igen, olyan. Vagy mint, az ívhegesztő. Villanyszerelő lévén, irtózom az ilyen hangtól. Szikra, tűz, stb. Van ott egy doboz csövekkel. Az utastérből nem hallottam. Akkor ez nem hiba. Ugye? Egy régi Carinás is meglepődött, azért gondoltam, hogy gáz van.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.10 20:51:27 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5261 Dátum: 2010.11.10 20:53:16 »
Köszönöm a válaszokat, de úgy látszik megoldódott. Meg van miért nem indított az autó. Valami relé kattant a műszerfal alatt, de az indítómotor csöndes volt. Felnyitottam a motorháztetőt és azonnal megláttam egy csatlakozót ami szétolvadt. A motortestét kötött össze a kasztnival. (ott a nívópálcánál) Nem értem mi szükség egy 20 cm-es vezetékhez középre egy gyorscsatlakozó, ami elég kevés áramot bír el.
Van az akksi és motorblokk/váltó között egy kábel.
Ellenőrizd le mert, ha az a kábel megolvadt, akkor ezzel is van valami gond.

Kösz! Megnézem hétvégén. Gondoltam hogy lehet még egy kábel, mert az indítómotor áramát ez nem tudja vezetni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.10 20:58:18 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5262 Dátum: 2010.11.10 20:57:36 »
Köszönöm a válaszokat, de úgy látszik megoldódott. Meg van miért nem indított az autó. Valami relé kattant a műszerfal alatt, de az indítómotor csöndes volt. Felnyitottam a motorháztetőt és azonnal megláttam egy csatlakozót ami szétolvadt. A motortestét kötött össze a kasztnival. (ott a nívópálcánál) Nem értem mi szükség egy 20 cm-es vezetékhez középre egy gyorscsatlakozó, ami elég kevés áramot bír el. Nagyon megkönnyebbültem, de van egy másik jelenség.
Felnyitott motorháztetőnél tapasztaltam, hogy a jobb első toronycspágy környékéről elektromos zárlatra hasonlító hang jön időnként. Ráütöttem  a környékére, semmi. Nem fűgg az autó mozgatásától. Eddig nem okozott problámát, nem merítette le az akksit, pedig már 1-2 hete is hallottam. Vajh mi okozhatja. Rafinált, mert amikor figyelek nem csinálja.

hi ha van az autodban riaszto vagy valami utólagos tiltás akkor elképzelhető h annak valami központ félesége a kesztyűtartó mögé van elhelyezve szolidan. Na ennek lehet ilyen hangja (saját tapasztalat) ;) ;)

Erre gondotam én is, de belül nem hallom.
A következő is Toyota lesz.

datapex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5263 Dátum: 2010.11.11 12:58:15 »
Üdv mindenkinek.


Kb egy éve vagyok tulajdonosa egy 1994-es kiadású 116 lovas 1,6 benzin Carinának.
Kb fél éve Kormánytekerésnél "sir" a szervó rendesen. Hidegben jobban, melegebb időben kevésbé. Kormány nem forgatása esetén is, van benne egy kis enyhe "siró" hang. Másik gondom, hogy eszi az olajat. Normális vezetési stilusnál alig alig. Ha sokat ketyereg alapjáraton, és gázt adok, akkor szép nagy füstöt tud dobni, ha orral kicsit lejtősen áll az autó akkor alapjáraton is elkezd füstölögni. Több helyről hallottam, hogy tipushiba és meg kellene gyűrűzni. Nem lehet hogy "csak" szelepszárszimeringes? Még egy zavaro gond. Nagyobb uthibáknál olyan mintha  teljesen berugozna az eleje és felütközik a rugó. Lengéscsillapítókat megnézettem gépen szervizben. Rugó kilágyulhat?

Ha valakinek tapasztalata ötlet van kérem szánjon meg.


Üdv


VSZ

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5264 Dátum: 2010.11.11 14:28:21 »
Nekem nem segített semmit, hogy kicseréltük a szelepszárszimeringeket, csak megszabadultam egy szép pénzösszegtől. Mennyi olajat eszik 1000km-en az a autód?
Toyota Carina E 1.6 XLI