Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2695604 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4080 Dátum: 2009.03.24 19:30:47 »
Hümmögve, de én is a vezérlés elfokolását sejtem a hibajelenség mögött...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4081 Dátum: 2009.03.25 00:23:17 »
Hello Srácok

AJUSA spanyol alkatrészt bele merjek rakni a 4AFE-be hengerfejtőmítésnek, szelepszárszimeringnek?
Milyen minőség ez????
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4082 Dátum: 2009.03.25 00:26:45 »
Hello Srácok

AJUSA spanyol alkatrészt bele merjek rakni a 4AFE-be hengerfejtőmítésnek, szelepszárszimeringnek?
Milyen minőség ez????

Ilyesmiből én megvenném mondjuk a Nippartsot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4083 Dátum: 2009.03.25 00:34:29 »
AJUSA spanyol alkatrészt bele merjek rakni a 4AFE-be hengerfejtőmítésnek, szelepszárszimeringnek?
Milyen minőség ez????
Nem biztos, hogy mérvadó ebben az esetben, de a barátom 500-600 LE körüli drag Suprájába egyszer egy ad-hoc hengerfej leszedést követően ilyen filléres AJUSA tömítés került az idő szűkössége miatt.
Kb. ugyanúgy muzsikált (a motor felrobbanásáig, ami nem hozható összefüggésbe ezzel az alkatrésszel), mint a több száz dolláros, USA-ból rendelt tuning cucc. Pedig 2,6-3 bar-os töltőnyomása volt; ALS-sel; stb-stb., szóval, nem mindennapi igénybevételnek volt kitéve.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4084 Dátum: 2009.03.25 08:11:35 »
Hümmögve, de én is a vezérlés elfokolását sejtem a hibajelenség mögött...

És akkor, ha mondjuk egy foggal elfordult a vezérműtengely a szíj felrakásakor, csak ennyi tünetet produkál? Én azt hittem, jóesetben be sem indul, rossz esetben pedig a dugó szétveri a szelepeket. Hétvégén leveszem a burkolatot, megnézem!

Köszi a tippeket mindenkinek!

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4085 Dátum: 2009.03.25 09:20:24 »
Hello Srácok

AJUSA spanyol alkatrészt bele merjek rakni a 4AFE-be hengerfejtőmítésnek, szelepszárszimeringnek?
Milyen minőség ez????

Ilyesmiből én megvenném mondjuk a Nippartsot.
Én is megvenném szívesen a NIPPARTSot, csak sehol nem találtam... Csak olajszűrőt, meg levegőszűrőt....
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4086 Dátum: 2009.03.25 18:01:07 »
Hümmögve, de én is a vezérlés elfokolását sejtem a hibajelenség mögött...

És akkor, ha mondjuk egy foggal elfordult a vezérműtengely a szíj felrakásakor, csak ennyi tünetet produkál?
Igen, ezt a gyengeséget is produkálhatja, és más hibát nem minden esetben produkál.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4087 Dátum: 2009.03.25 18:14:27 »
Hümmögve, de én is a vezérlés elfokolását sejtem a hibajelenség mögött...

És akkor, ha mondjuk egy foggal elfordult a vezérműtengely a szíj felrakásakor, csak ennyi tünetet produkál?
Igen, ezt a gyengeséget is produkálhatja, és más hibát nem minden esetben produkál.

Igen, Jency már válaszolt lényegében. Előfordulhat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4088 Dátum: 2009.03.26 11:21:30 »
Én azt hittem, jóesetben be sem indul, rossz esetben pedig a dugó szétveri a szelepeket.

Nem veri szét semmiképpen, mert nem érnek össze. Okos konstrukció  :) ! Így szíjszakadás esetén sem megy xarrá a motor. Tehát ha a vezérlés nagyon el van rakva, akkor egyszerűen nem indul be. Viszont ha pl. csak egy foggal van odébb téve, akkor simán lehet ilyen, hogy járni jár, csak erőtlen meg ilyesmi. Mi is jöttünk úgy haza Németo.ból az Audinkkal 1500 km-t, hogy egy foggal el volt téve a vezérlés  ::) ... Füstölt és gyenge volt, de működni működött, és a hangja is normális volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4089 Dátum: 2009.03.26 19:18:49 »
Én azt hittem, jóesetben be sem indul, rossz esetben pedig a dugó szétveri a szelepeket.

Nem veri szét semmiképpen, mert nem érnek össze. Okos konstrukció  :) ! Így szíjszakadás esetén sem megy xarrá a motor. Tehát ha a vezérlés nagyon el van rakva, akkor egyszerűen nem indul be. Viszont ha pl. csak egy foggal van odébb téve, akkor simán lehet ilyen, hogy járni jár, csak erőtlen meg ilyesmi. Mi is jöttünk úgy haza Németo.ból az Audinkkal 1500 km-t, hogy egy foggal el volt téve a vezérlés  ::) ... Füstölt és gyenge volt, de működni működött, és a hangja is normális volt.
Kerinek is volt anno ilyen bibije a Carinkájával, kicsit kerregő hangja volt, erőtlen de semmi egyéb.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4090 Dátum: 2009.03.29 21:32:34 »
Sziasztok, a következő problémával kapcsolatban kérnék tippeket:
Kb. minden 3-4. indításnál jelentkezik az, hogy ráadom a gyújtást, majd ahogy ráfordítom a kulcsot hogy indítózzak, minden elektromos dolog kialszik, ami az aksira van kötve (természetesen a motort sem kezdi indítani). Kb. 5 perc múlva, amíg elől a biztosítékdobozt meg az aksit matatom újra megjön az áram. Eddig nem tudtam kideríteni, hogy a matatás, vagy az idő múlásának hatására javul meg. A kontakthibát azért zártam ki, mert mindig az indítózás hatására alszik ki minden. Az aksi régi, de eddig nem mutatott semmi jel arra, hogy haldokolna. Miután visszajött az áram, problémamentesen, pöccre indul a motor. Nem függ a hiba előfordulása attól, hogy mikor mentem utoljára a kocsival (meglepett már 1 óra vagy többnapos parkolás után is). Kösz a segítséget.

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4091 Dátum: 2009.03.30 00:07:27 »
A kontakthibát azért zártam ki, mert mindig az indítózás hatására alszik ki minden.
Ugyanez volt, de miután meghúztam az aksin a + saruját, meggyógyult - egy (első) tipp.

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4092 Dátum: 2009.03.30 09:06:53 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4093 Dátum: 2009.03.30 13:20:50 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.

Mennyi az akksi nyugalmi feszültsége? (2-3 óra állás után illik 12.5V fölött lennie, de inkább 12.8V ) - és mennyi miközben "lehal" az indítózás? (Ha alig esik le, tehát 11-12V felett marad, akkor bizony kontakthiba. Ha durván leesik (6V), akkor meg akksi kuka. Illetve inkább hulladékudvar.

Ja, és az akksi pólusain mérd a feszt, ne a sarun vagy akárhol máshol.



yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4094 Dátum: 2009.03.30 14:57:41 »
Nézd meg a kasztihoz tartó akksikábel rögzítési pontját. Olyan "testKH" szaga van a dolognak.

Köszi minden tanácsot, végigmegyek mindegyiken. Ez a "kasztnihoz tartó akksikábel rögzítési pontja" ez merre van?