Sziasztok! Egy hete vettem egy T27-est. Mindig is a benzines kocsikat szerettem, erre vettem egy 2.0 dízelt. Előtte 17 évig egy 1.6-os Carina E-vel jártam. Sosem lesz még egy olyan gond nélküli kocsim szerintem. Na de a kérdésem, az lenne, hogy van-e valakinek egy magyar - bár ez nagyon nagy kérés lenne - angol használati utasítás. Az autó dán, az a nyelv nem az erősségem. Igaz, hogy az évjárat 2011, de még az eredeti 2009-ben kijött T27-es a szerzemény. Egyelőre szokjuk egymást, még nem mentem vele összesen 50 km-t sem, a szervizbe hónap végére kaptam időpontot, addig nem nagyon akarom nyüstölni. Majd utána meghajtom. Inkább csak a havi egy vidéki hazalátogatásra használjuk majd olyan 600-700km egy hétvégén(autópálya oda-vissza). Ezért mertem belemenni a dízelbe. Lelkileg fel vagyok készülve, hogy valószínű, hogy kell majd rá költeni, majd meglátjuk, hogy anyagilag is fel vagyok-e 230e km van benne, végig ott szervizelték, ahol vették. Ez igaz, mert az itteni Toyota szerviz azokat a km-eket látta a rendszerében, amik a dán szervizkönyvben voltak.
Ha van bármilyen praktika, vagy tanács, amit el kell végezni a kocsival időnként, akkor azokat megköszönöm!
Gratulálok!
Az egy első szériás T27 (2009-2011), D4-D motorral (még Toyota motor). Itt nincsenek letölthető fájlok, de a FB Toyota Klub Magyarország oldalán megtalálod magyarul is a user manualt a fájlok között.
A motoros kézifék a legérzékenyebb része a kocsinak. Sokaknál megadja magát, nem nagyon akarják javítani, de az új viszont 400e. Bontós is ritka és ugyanúgy lutri. Egy kábel szokott eloxidálódni a dobozban (a kocsi alján van). Nem tudsz ellene tenni semmit, hogy megelőzd a bajt. Nekem szerencsére még garis korában egyszer hibát dobott, gyorsan kicseréltettem (akkor 320, nekem azóta jó.
Én egy 2009-est használtam új korától - most a feleségem használja -, 320e km futott gyakorlatilag gond nélkül (benzines 1,6), most egy 2017-es jött mellé 2 éve (Dániából
), az 1,8as.
A dízel kényes a rövid távú, tehát hideg használatra, a DPF eltömődik és ha nincs lehetősége regenerálni, akkor egy idő után megáll a rendszer szenháromsággal. Városba nem ajánlott. A porlasztó csúcsok felújíthatók, de az új sem 130e/db, mint a 2,2 D-CAT-nél.
Én egyébként ilyen sok km-re sem bántam meg a benzinest (6 évig 40-50e km/év volt), mert bár nem nyomatékos, de 132 LE, és nekem 6,4 körüli átlagra jött ki a teljes 10 év. Szóval nekem anno 1,3M-val lett volna drágább az a dízel motor, soha nem jön vissza az ára. És soha nem volt a kötelezőn kívül szervizbe.
Elsőre kb ennyi, ha konkrét kérdésed lenne még, jöhet