Költség oldalon bizonyára már jobb egy benzines.A vezetési élményben viszont sosem lesznek egy szinten.
Én értem, mire gondolsz, de a vezetési élmény mindenkinek mást jelent. Nyilván Te arra gondolsz, hogy kevés váltással, csak a gázpedál pöccingetésével is tudsz dinamikusan menni. Ez is egy élmény, tesóm is ezért szereti a OFF 160LE-s Sharanját ON. De a hangja mindig is kerepelő lesz, hiába bármilyen hangszigetelés, meg kipufogó hangolás, ez a dízel velejárója.
Másnak az a vezetési élmény, ha 4000 fölé forgathatja a motort, netán elmegy 6400.ig, ahol nagyjából letilt és löki a következő fokozatot és kezdi újra. Ezt is vezetési élménynek nevezik.
Én azt gondolom, mivel a családunkban igen sok turbó dízel autó van/volt az elmúlt 15 évben, hogy rendben, jó a nyomatékosság, de manapság a gyorshajtási bírságok magas díjai miatt, illetve, a gázolaj árának egekbe szökése (és itt jegyezném meg a dízel javítási költségeket is) egyszerűen nem ésszerű ÚJONNAN dízel autót venni. Max akkor, ha az ember évi 50.000km+ -t megy, folyamatosan autópályán és céges az autó (gázolaj áfája visszajön). Egyébként nem sok értelme van.
Egy szívó benzines, természetesen más vezetési stílust igényel, de én is vissza tudtam szokni a kisköbös benzin motorra az 1,9-1,7 dízelek után, és teljesen elégedett vagyok a dinamizmusával.
Használtan, azonban egészen biztosan nem vennék dízelt.
..bár, az is igaz, hogy anyagilag nem merek bevállalni dízelt, nem pedig azért, mert nem szeretem a dízelt.