Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5034691 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8220 Dátum: 2011.09.23 12:55:58 »
Arra gondoltam, hogy nem a 123-as alapjaira építették őket, hanem új autót alkottak és pl a futómű sokkal gyengébb szerkezet. Ez azt jelenti, hogy merci viszonylatban gyenge, egy átlag autó szintjénél nyilván még így is strapabíróbb. Illetve úgy tudom az elektronikában is voltak jelentős újítások (ami ugye a 123-asban elég visszafogottan volt, mármint elektronika). Ettől függetlenül kéne egy 124-es, sőt nekem jobban kéne mint a 123-as (nekem a 80-as évek vége, 90-es évek elejéről kéne hobbiautó). 2.5 szívódízel lehet jó. Bár nem vagyok nagy híve a dízeleknek, ezekbe az autókba illik, itt el tudnám viselni (ha nem kell mindennap ezzel járni  :D ).  Azért egy 5-6 hengeres lenne az igazi, mégiscsak merci, ne sima sor4es motor legyen már benne  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8221 Dátum: 2011.09.23 12:57:34 »
Viszont ami tényleg nagy pozitívum hogy a gyár gyakorlatilag BÁRMILYEN alkatrész utánpótlását garantálja  :yes: ! Egyrészt raktáron tartanak, némi túlzással, bármit bármihez, évjárattól függetlenül; másrészt ha az adott cucc mégsincs raktáron, hát legyártják neked. Nyilván a megfelelő áron  ;) ... Dehát ez még mindig jobb, mint ha képtelen lennél alkatrészt találni a kocsidhoz.
Ez biztos, hogy hatalmas dolog!
Ezt valamennyire tudja a bmw is, és tudom pl a 80-as évek elejéig (70-es évek végéig) visszamenőleg a Toyota is tud gyári alkatrészt adni bármelyik modelljéhez.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Egyéb autók
« Válasz #8222 Dátum: 2011.09.23 13:22:16 »
Volvo is tudja.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Egyéb autók
« Válasz #8223 Dátum: 2011.09.23 13:29:02 »
Ez is jófej. Aszongya, hogy igazolt, valós km-rel. De hogy mennyi az annyi, azt azért már nem írja oda... [rohog] [rohog] [rohog]
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8224 Dátum: 2011.09.23 13:30:51 »
Gyáribol, márkaszervizben mindig drága volt és ma is drága, de a 124-hez rengeteg utángyártott olcso alkatrész kapható. És nagyon tartos.
a 2 l D-  max 6,5 litert iszik, a 2,5-ös már 7-8 l-t (ez már nem saját tapasztalat, de hihető) Ami még csoda az E-290TurboD  az cca 6 l-t iszik, de az már a pápaszemes.

Ha az ember hobbiautónak megvesz egy mercit, az a legkevesebb, hogy gyári alkatrészekkel szervízeli.
És ha öreg mercit veszek, ami nem mindennapi használatra kell, csak addig fog érdekelni a fogyasztás, hogy lehetőleg 12-13 liter alatt legyen.
Hát én nem igy gondolom: 2. kocsinak is csak olyan lehet, ami hasonloan olcso fenntartani, és nem fogyaszt számottevöen  többet.
Egy 190-es simán jó mindennapos használatra.Mindig megkerestem a legolcsobb márkás alkatrészeket, rengeteg beszállitó volt és van a gyári ár töredékéért.Ha veszek azért, hogy olcso legyen fenntartani, márkaszervizbe nem kell vinni, mert egysuerü és több mercédeszszerelőt is ismerek.
Nincs elektronika, ami miatt meghal uton utfélen, mint a mai a kocsik (legalább is a mercik)
Két dolog ami tétel: a rozsdásodás, mégiscsak 20 éves kocsik,  és ha nagyon sok van benne motorfelujitás- ezek lehetnek max több 100 eFt-os költségek.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8225 Dátum: 2011.09.23 14:09:22 »
Vásárláskor két dolog érdekelne: szép belső (nehéz helyrehozni) és a jó motor (szeretném, ha gyári, bontatlan lenne akár sok százezer km-rel is). A rozsdásodás nem téma, mert ennyi idős kocsinál is meg kell csinálni és akkor már szinte mindegy, hogy csak a küszöb, vagy a sárvédőívek is mennek-e a levesbe. Persze az fontos, hogy a fő tartóelemek egyben legyenek.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8226 Dátum: 2011.09.23 14:21:13 »
Vásárláskor két dolog érdekelne: szép belső (nehéz helyrehozni) és a jó motor (szeretném, ha gyári, bontatlan lenne akár sok százezer km-rel is). A rozsdásodás nem téma, mert ennyi idős kocsinál is meg kell csinálni és akkor már szinte mindegy, hogy csak a küszöb, vagy a sárvédőívek is mennek-e a levesbe. Persze az fontos, hogy a fő tartóelemek egyben legyenek.
Ezzel többnyire egyetértek. 200-300ekm még nem sok bennük fél millió a minimum amit kibirnak, de nagyobb javitás nélkül akár 1 milliót is.
Inkább csak a tömitések fáradnak ki és az nem csak a km, de az idő függvénye is.
Rozsdábol se mindegy mennyi van. Lehetnek olyanok ahol semmi rozsda sincs, vagy csak a küszöb rozsdás (a müanyagboritás alatt megáll a sós lé.)
 Még a kerékivek rozsdásodása se jellemzö.Max ahol javitották.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8227 Dátum: 2011.09.23 14:22:39 »
Ezekben már inkább 4-600 ezer km van, de nekem ezzel sem lenne bajom, ha gyári a motor és nincs kisiparilag felújítva.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8228 Dátum: 2011.09.23 15:11:02 »
Ezekben már inkább 4-600 ezer km van, de nekem ezzel sem lenne bajom, ha gyári a motor és nincs kisiparilag felújítva.
Tudtommal  a motorfelujitás leginkább gyári alkatrészegből lehet, de nyilván nem fognak márkaszervizben csináltatni egy ilyent. (Szerencsére ilyesminek még a közelébe se kerültem, pedig több mint 30 évet volt Mercim/mercink: 22évig+ 8 évig+ 1 évig azaz 3 db.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8229 Dátum: 2011.09.23 15:18:47 »
Épp a merciről hallottam, hogy pl a dugattyúk nem kör alakúak, hanem nagyon sok "sarkú" sokszög, ami majdnem kör, de mégsem az, és sokszor beleteszik a kör keresztmetszetű kisipari dugattyúkat.
Továbbá én hiszem ezt, hogy egy műhelyben soha nem raktak úgy össze motort, mint a gyárban. Ezt igazolja az is, hogy a felújított motorok soha nem mennek el annyit, mint a gyáriak.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8230 Dátum: 2011.09.23 15:27:30 »
Nem foglalkoztam még a kérdéssel sem. Csak a mercédesz szerelő barátom mondta, hogy a motorfelujitást csak gyári alkatrészekkel szokták csinálni (jo vicc ott dolgozott eddig) 2-300 e lenne egy 190-es felujitása. (Persze attül függüen mennyire kell felujitani) Gondolom a Pappasnál  vetekszik az auto értékével.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8231 Dátum: 2011.09.23 18:11:21 »
Arra gondoltam, hogy nem a 123-as alapjaira építették őket, hanem új autót alkottak és pl a futómű sokkal gyengébb szerkezet. Ez azt jelenti, hogy merci viszonylatban gyenge, egy átlag autó szintjénél nyilván még így is strapabíróbb. Illetve úgy tudom az elektronikában is voltak jelentős újítások (ami ugye a 123-asban elég visszafogottan volt, mármint elektronika).
A 124-es futóműve valóban teljesen más, mint a 123-asé - de nem komplett új konstrukció, hanem a 190-esben debütált "Raumlenker-Achse" továbbfejlesztése. Nem gyengébb a 123-asénál, ellenben lényegesen jobb úttartást biztosít.

Persze tényleg több elektronika volt már a korai 124-esekben is, mint a 123-asokban, de nem nagyságrenddel. Pl. ABS és légzsák volt rendelhető már a 123-ashoz is, és az injektor-vezérlő elektronika is ugyanúgy benne volt már pl. a 123-as 230 E-ben, mint a 124-es 230 E-ben. Nagyságrendi ugrás itt nem következett be - illetve csak később, lépésenként, a modell fejlesztése során.

Nem ezzel volt a gond... Hanem a kidolgozási minőséggel, ami a 123-asoknál a széria végén valami egészen elképesztően magas szintű volt, míg a korai 124-eseknél ehhez képest jelentősen visszaesett. Megszoruló tetőablakok, vacakoló ablaktörlők, beázó csomagtartók, recsegő műszerfalak... Ilyesmikre kell gondolni. Műszakilag ellenben, néhány apró kivételtől eltekintve, nem voltak gyengébbek, kevésbé tartósak a korai 124-esek sem, mint a 123-asok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Egyéb autók
« Válasz #8232 Dátum: 2011.09.23 19:01:31 »
Ez is jófej. Aszongya, hogy igazolt, valós km-rel. De hogy mennyi az annyi, azt azért már nem írja oda... [rohog] [rohog] [rohog]
valós kétszáznyócvanezer  :devil:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8233 Dátum: 2011.09.23 19:41:17 »
Ettől függetlenül kéne egy 124-es, sőt nekem jobban kéne mint a 123-as (nekem a 80-as évek vége, 90-es évek elejéről kéne hobbiautó). 2.5 szívódízel lehet jó. Bár nem vagyok nagy híve a dízeleknek, ezekbe az autókba illik, itt el tudnám viselni (ha nem kell mindennap ezzel járni  :D ).  Azért egy 5-6 hengeres lenne az igazi, mégiscsak merci, ne sima sor4es motor legyen már benne  :D .
Nagyon kulturált, szép hangon járó motor ám az a 2.3-as  :yes: ! Persze a hathengeres még kulturáltabb, ez nem is kérdéses.

123 vagy 124, hmmm, nehéz kérdés  :hmmmm: ... Legyen inkább mind a kettő  :lol: ... Mint autó, biztos, hogy jobb a 124-es; viszont számomra a 123-as designja harmonikusabb - a 124-esnek valahogy egy kicsit túl magas az orra, és a fara is lehetne egy fokkal elegánsabb. A 123-as ellenben maga az esztétikum, még ha nyilván régivágásúbb is  :yes: ... De csak és kizárólag kocka fényszórókkal kellene, a dupla kerek lámpás változat "arca" sokkal kevésbé tetszik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8234 Dátum: 2011.09.23 19:44:48 »
Ezt valamennyire tudja a bmw is, és tudom pl a 80-as évek elejéig (70-es évek végéig) visszamenőleg a Toyota is tud gyári alkatrészt adni bármelyik modelljéhez.
A Toyota aztán biztos nem, sajnos  :no: ... Camryhez pl. már egy rakás dolog nem rendelhető; Coronához még kevésbé.

A BMW-nél az utóbbi időben sokat javult a helyzet, de azért attól még messze vannak, amit a Merci nyújt (és a Volvo is messze van tőle). Ehhez hasonlót a Mercin kívül csak a Porsche kínál, dehát ők azért ugye lényegesen könnyebb helyzetben vannak.

Kis túlzással a Mercedes az egyetlen olyan márka, amelynél egy tökéletes, csak gyári alkatrészekkel végzett restaurálás csak elhatározás, és persze pénz kérdése.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )