Arra gondoltam, hogy nem a 123-as alapjaira építették őket, hanem új autót alkottak és pl a futómű sokkal gyengébb szerkezet. Ez azt jelenti, hogy merci viszonylatban gyenge, egy átlag autó szintjénél nyilván még így is strapabíróbb. Illetve úgy tudom az elektronikában is voltak jelentős újítások (ami ugye a 123-asban elég visszafogottan volt, mármint elektronika).
A 124-es futóműve valóban teljesen más, mint a 123-asé - de nem komplett új konstrukció, hanem a 190-esben debütált "Raumlenker-Achse" továbbfejlesztése. Nem gyengébb a 123-asénál, ellenben lényegesen jobb úttartást biztosít.
Persze tényleg több elektronika volt már a korai 124-esekben is, mint a 123-asokban, de nem nagyságrenddel. Pl. ABS és légzsák volt rendelhető már a 123-ashoz is, és az injektor-vezérlő elektronika is ugyanúgy benne volt már pl. a 123-as 230 E-ben, mint a 124-es 230 E-ben. Nagyságrendi ugrás itt nem következett be - illetve csak később, lépésenként, a modell fejlesztése során.
Nem ezzel volt a gond... Hanem a kidolgozási minőséggel, ami a 123-asoknál a széria végén valami egészen elképesztően magas szintű volt, míg a korai 124-eseknél ehhez képest jelentősen visszaesett. Megszoruló tetőablakok, vacakoló ablaktörlők, beázó csomagtartók, recsegő műszerfalak... Ilyesmikre kell gondolni. Műszakilag ellenben, néhány apró kivételtől eltekintve, nem voltak gyengébbek, kevésbé tartósak a korai 124-esek sem, mint a 123-asok.