Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2811985 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21150 Dátum: 2017.03.30 15:43:30 »
Tudtommal Lasinak nem volt vele semmi baja, annak ellenére, hogy közel 20% teljesítménynövelésen esett át a verda...  ::)
Így van !
Csak azok a " bajok" jöttek  elő 160 ezer km ig, ami minden más hétköznapi d4d nél is.
Ma napig jó érzéssel gondolok vissza rá!  :wub:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21151 Dátum: 2017.03.30 18:28:14 »
Kisköbcentis benzinesnek az a lényeg, hogy forogjon. 5000 körül egészen szépet lép, lehet vele meglepetést okozni.

Hülyéskedsz? Még hogy 5000  :lol: Alapjáraton is [rohog] Amikor kicsit megszoktam a d4d-t és visszaültem a 1.4vvti coriba gáz érintése nélkül csak legurultam a bejáróról-még tollászkodtam-a szokott módon a gázra tettem a lábam erre az a vadállat corolla majdnem bedobott a bokorba. Komolyan a szívbajt hozta rám...
A d4d inkább azzal okozott meglepetést, hogy én úgy számoltam hogy már rég eltűnök a színről mire odaér a kamion...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21152 Dátum: 2017.03.30 18:35:38 »
Továbbra is áll az évek óta feldobott felajánlásom, hogy egyszer álljunk ki és nézzük meg a benzines és a dízel gyorsulását (1.4) és rugalmasságát egymás mellett.
De erre eddig még egy d4d tulaj sem jelentkezett...  :whistling:


Kivéve engem, ugye így akartad írni?  ;)

Számtalanszor mondtam már, hogy csináljuk meg, microtalin össze is futottunk (véletlenül), nem került rá sor.  ::)
Amúgy én is kíváncsi vagyok, mert az érzés csalóka, dízelnek a hirtelen megjövő nagy nyomatéka vs. benzines lassan felépülő, de összességében magasabb teljesítménye...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21153 Dátum: 2017.03.31 10:18:46 »
Kivéve engem, ugye így akartad írni?  ;)

Számtalanszor mondtam már, hogy csináljuk meg, microtalin össze is futottunk (véletlenül), nem került rá sor.  ::)
Amúgy én is kíváncsi vagyok, mert az érzés csalóka, dízelnek a hirtelen megjövő nagy nyomatéka vs. benzines lassan felépülő, de összességében magasabb teljesítménye...
Csináljuk!
Bocs, akkor ez elkerülte a figyelmemet!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21154 Dátum: 2017.04.01 00:39:02 »
Valamelyik mikrotalin megejthetjük, bár előre én max aznap tudom, hogy kiérek-e...  :ph34r:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21155 Dátum: 2017.04.01 08:05:48 »
Na erre is áll, hogy mindegy hogy benzines vagy diesel. (Benzinest meg szét lehet/szokták pörgetni)
OK  ne tungingoljan dieselt, aki aggódik, hogy baja lesz a diesel  cuccnak (turbó, nagynyomású...)
Tényleg ennyire nem lehet érteni, amit írtam? Nem mondtam egy szóval sem, hogy azért, mert dízel. Pusztán csak arra céloztam, hogy ha látványosan jobban kihasználják a benne lévő erőpotenciált, akkor a szervizesek is több munkát kapnak. Ez természetesen igaz mindenfajta motorra.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21156 Dátum: 2017.04.01 15:08:09 »
Voltam ma a Berda József utcai vezetéstechnikai centrumban ezen a bizonyos "csúszástréning"-en. Sok pozitív tapasztalat, egy részét a megfelelő topikban írom le.
A tapasztalat röviden összegezve:
- jobbak voltak a reakcióim, mint amit vártam. Egészen pontosan, amikor tudtam, hogy kb. mikor és mire kell számítani, akkor képes voltam megfelelően reagálni. (Persze ebben az a nehéz, hogy az életet nem lehet modellezni, általában az esetek elég nagy részében nem akkor és úgy csúszik meg az autó, amikor éppen számítasz rá, nem mondom, hogy sosem, mert pl. épp havas úton lehet ezzel kalkulálni, de nemcsak ott csúszhatsz meg);
- az autó is jól vizsgázott, érdekes módon három magasabb súlypontú autó (egy Forester, a COV, és egy Lexus Rh) volt az, amelyikkel a sofőrje  legjobban tudta abszolválni a feladatokat,
- a félidős négyévszakos gumik is jól vizsgáztak, az oktató simán télinek tippelte őket viselkedésük alapján;
- ha pontosan azt csinálod, amit az oktató mond, akkor az ottani körülmények közt minden autóval kivitelezhető a kért manőver. (Én először a rántópadnál elvettem a gázt, meg is pörgött az autó igen rendesen, mikor egyenletes gázzal mentem át rajta, akkor két korrigáló manőverrel meg lehetett csinálni.)
- volt egy ABS nélküli autó. Gyönyörűen kijött, hogy egy átlagos vezetőnek áldás az ABS, és nagyon jó, hogy van. De az is igaz, hogy idővel annak a sofőrje is meg tudta csinálni a kért manővert - de nagyobb helyigénnyel.

Röviden ennyi, vaterásan csak azt tudom mondani, hogy "mindenkinek ajánlom!" Ára bő húszezer forint, ha úgy tetszik, egy db középkategóriás autóra való prémiumabroncs ára.
A gumis topikba írok még egy kicsit a tapasztalatokról.

Ja, még valami. Mutatott egy fotót erről a pályáról: valaki az ajánlott 40-45 km/h helyett 68-cal akarata véghezvinni a fékezést, sikeresen ki is döntötte a kerítést. Lehet tippelni, milyen márkájú autóval volt...
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.01 15:35:45 írta music »
music     

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21157 Dátum: 2017.04.02 13:59:59 »
Voltam ma a Berda József utcai vezetéstechnikai centrumban ezen a bizonyos "csúszástréning"-en. Sok pozitív tapasztalat, egy részét a megfelelő topikban írom le.
A tapasztalat röviden összegezve:
- jobbak voltak a reakcióim, mint amit vártam. Egészen pontosan, amikor tudtam, hogy kb. mikor és mire kell számítani, akkor képes voltam megfelelően reagálni. (Persze ebben az a nehéz, hogy az életet nem lehet modellezni, általában az esetek elég nagy részében nem akkor és úgy csúszik meg az autó, amikor éppen számítasz rá, nem mondom, hogy sosem, mert pl. épp havas úton lehet ezzel kalkulálni, de nemcsak ott csúszhatsz meg);
- az autó is jól vizsgázott, érdekes módon három magasabb súlypontú autó (egy Forester, a COV, és egy Lexus Rh) volt az, amelyikkel a sofőrje  legjobban tudta abszolválni a feladatokat,
- a félidős négyévszakos gumik is jól vizsgáztak, az oktató simán télinek tippelte őket viselkedésük alapján;
- ha pontosan azt csinálod, amit az oktató mond, akkor az ottani körülmények közt minden autóval kivitelezhető a kért manőver. (Én először a rántópadnál elvettem a gázt, meg is pörgött az autó igen rendesen, mikor egyenletes gázzal mentem át rajta, akkor két korrigáló manőverrel meg lehetett csinálni.)
- volt egy ABS nélküli autó. Gyönyörűen kijött, hogy egy átlagos vezetőnek áldás az ABS, és nagyon jó, hogy van. De az is igaz, hogy idővel annak a sofőrje is meg tudta csinálni a kért manővert - de nagyobb helyigénnyel.

Röviden ennyi, vaterásan csak azt tudom mondani, hogy "mindenkinek ajánlom!" Ára bő húszezer forint, ha úgy tetszik, egy db középkategóriás autóra való prémiumabroncs ára.
A gumis topikba írok még egy kicsit a tapasztalatokról.

Ja, még valami. Mutatott egy fotót erről a pályáról: valaki az ajánlott 40-45 km/h helyett 68-cal akarata véghezvinni a fékezést, sikeresen ki is döntötte a kerítést. Lehet tippelni, milyen márkájú autóval volt...
Üdv
A feleségem is volt csak ő a Hungaroringen .
Egy felni , egy futómű állításba van eddig a dolog , meg lehet hogy hátsó hidat is kell cserélni , úgy oda ütötte a bal hátsó kereket a pályán.
Az oktató oda rohant, ááá nem történt semmi mondattal le zárta a témát .
Közben a felni benyomódott, a futómű el állítódott....
Lehat hogy a feleségem béna , de az ottani oktatok se állnak a helyzet magaslatán ha ilyen meg történhet . :wacko:

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21158 Dátum: 2017.04.02 15:17:16 »
Senkit nem akarok sem védeni, sem savazni, de az oktatók nem érik el az ügyfelek autóinak kormányát és fékpedálját.

Én is a Hungaroringen voltam sok éve, remek nap volt, szívesen megismételném, de elég drága sajnos.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21159 Dátum: 2017.04.02 20:20:02 »
Én a Tököli pályán vóltam eddig 3-szor, Székely Gyula pályáján, nagyon sokat tanultam.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21160 Dátum: 2017.04.02 20:30:35 »
én is a ringen voltam, frankó volt

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21161 Dátum: 2017.04.02 20:55:39 »
Én a Tököli pályán vóltam eddig 3-szor, Székely Gyula pályáján, nagyon sokat tanultam.
Igen, azt mondták, hogy ott van elég hely ahhoz, hogy egész nagy sebességekről (100 km/h) is lehet eseményeket előidézni.
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21162 Dátum: 2017.04.03 09:13:33 »
Valamelyik mikrotalin megejthetjük, bár előre én max aznap tudom, hogy kiérek-e...  :ph34r:
Kb én is, szóval ez nem gond.  ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21163 Dátum: 2017.04.03 09:17:31 »
Voltam ma a Berda József utcai vezetéstechnikai centrumban ezen a bizonyos "csúszástréning"-en. Sok pozitív tapasztalat, egy részét a megfelelő topikban írom le.
Én '16 novemberében voltam a DrivingCamp pályán Zsámébékon. Nagyon sokat tanultam belőle, de a rántópadon én nem tudtam megfogni az autót. Akkor ott csak azok tudták megfogni, akiknek menetstabilitázotor volt az autóban. Akkor volt új (1000-1500) kilométert futott új téligumim és nagyon jól vizsgázott.

Nagyon jó volt a pálya, nagyon jó volt a tréner. Ha én ilyen tréningre mennék, csak ide térnék vissza.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.03 09:19:26 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21164 Dátum: 2017.04.03 09:25:51 »
Én '16 novemberében voltam a DrivingCamp pályán Zsámébékon. Nagyon sokat tanultam belőle, de a rántópadon én nem tudtam megfogni az autót. Akkor ott csak azok tudták megfogni, akiknek menetstabilizátor volt az autóban. Akkor volt új (1000-1500) kilométert futott új téligumim és nagyon jól vizsgázott. Nagyon jó volt a pálya, nagyon jó volt a tréner. Ha én ilyen tréningre mennék, csak ide térnék vissza.
Itt is az volt, hogy az ESP-s autóknak hamarább ment, de a végére a kis PUG 206 - amiben semmilyen hárombetűs nem volt - sofőrje is meg tudta csinálni. Úgy vettem észre, hogy az ESP annyiban segít, hogyha már újra megvan a tapadás, akkor onnét könnyebben vezethető az autó. De amikor komolyan megcsúszik az autó, ott nem oszt, nem szoroz, hogy van-e, ott csak a vezetési tudás számít. Megint más a dolog, ha csak egy kicsit megcsúszik, vagy épp csúszni kezd, azt akkor maga korrigálja.
music