Voltam ma a Berda József utcai vezetéstechnikai centrumban ezen a bizonyos "csúszástréning"-en. Sok pozitív tapasztalat, egy részét a megfelelő topikban írom le.
A tapasztalat röviden összegezve:
- jobbak voltak a reakcióim, mint amit vártam. Egészen pontosan, amikor tudtam, hogy kb. mikor és mire kell számítani, akkor képes voltam megfelelően reagálni. (Persze ebben az a nehéz, hogy az életet nem lehet modellezni, általában az esetek elég nagy részében nem akkor és úgy csúszik meg az autó, amikor éppen számítasz rá, nem mondom, hogy sosem, mert pl. épp havas úton lehet ezzel kalkulálni, de nemcsak ott csúszhatsz meg);
- az autó is jól vizsgázott, érdekes módon három magasabb súlypontú autó (egy Forester, a COV, és egy Lexus Rh) volt az, amelyikkel a sofőrje legjobban tudta abszolválni a feladatokat,
- a félidős négyévszakos gumik is jól vizsgáztak, az oktató simán télinek tippelte őket viselkedésük alapján;
- ha pontosan azt csinálod, amit az oktató mond, akkor az ottani körülmények közt minden autóval kivitelezhető a kért manőver. (Én először a rántópadnál elvettem a gázt, meg is pörgött az autó igen rendesen, mikor egyenletes gázzal mentem át rajta, akkor két korrigáló manőverrel meg lehetett csinálni.)
- volt egy ABS nélküli autó. Gyönyörűen kijött, hogy egy átlagos vezetőnek áldás az ABS, és nagyon jó, hogy van. De az is igaz, hogy idővel annak a sofőrje is meg tudta csinálni a kért manővert - de nagyobb helyigénnyel.
Röviden ennyi, vaterásan csak azt tudom mondani, hogy "mindenkinek ajánlom!" Ára bő húszezer forint, ha úgy tetszik, egy db középkategóriás autóra való prémiumabroncs ára.
A gumis topikba írok még egy kicsit a tapasztalatokról.
Ja, még valami. Mutatott egy fotót erről a pályáról: valaki az ajánlott 40-45 km/h helyett 68-cal akarata véghezvinni a fékezést, sikeresen ki is döntötte a kerítést. Lehet tippelni, milyen márkájú autóval volt...