Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2897935 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11670 Dátum: 2014.05.08 10:02:02 »
Én ma vettem a Szakálból 1 liter Eneos PH 5W-30-at, 30% kedvezménnyel 2189Ft-ért.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11671 Dátum: 2014.05.08 10:06:33 »
az lm toptec 4300 is kb.olyan árban jön ki /liter.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11672 Dátum: 2014.05.08 10:30:24 »
Jöhet is majd kb 4000km múlva. ;-)
Ezt most csak pótlásnak vettem, helyben, meg nem tudok LM-re ilyen nagy kedvezményt intézni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11673 Dátum: 2014.05.08 10:31:59 »
kevered a 2olajat?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11674 Dátum: 2014.05.08 10:43:20 »
Persze. Miért ne?
Tök azonosak, ezeket lehet.
Csak pár deci fog ebből kelleni, nem fogy el mind.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Konrád

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11676 Dátum: 2014.05.08 19:56:48 »
Üdv!

Csak annyit jegyzek meg, hogy az Eneos PH 5w30 A3/B3, a LM Top Tec 4300 meg A1/B1 A5/B5 olaj, de ha jó bele, akkor minden oké  :yes:
A LM 4200 5w30 A3/B3 olaj, de az a múltkor drágább is volt a 4300-nál, szerintem most is az lehet. Mivel bepi81-nél van valamennyi olajfogyás, én inkább a viszkózusabb 5w30 fajtákat javasolnám, bár próba szerencse  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11677 Dátum: 2014.05.08 19:58:24 »
Én ma vettem a Szakálból 1 liter Eneos PH 5W-30-at, 30% kedvezménnyel 2189Ft-ért.  ::)
Üdv a klubban  :D

Jöhet is majd kb 4000km múlva. ;-)
Ezt most csak pótlásnak vettem, helyben, meg nem tudok LM-re ilyen nagy kedvezményt intézni.

Én valószínűleg maradok az Eneos-nál. Lehet, hogy PH, lehet, hogy Sustina, de Eneos  :yes:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11678 Dátum: 2014.05.09 16:20:12 »
Üdv!

Csak annyit jegyzek meg, hogy az Eneos PH 5w30 A3/B3, a LM Top Tec 4300 meg A1/B1 A5/B5 olaj, de ha jó bele, akkor minden oké  :yes:
A LM 4200 5w30 A3/B3 olaj, de az a múltkor drágább is volt a 4300-nál, szerintem most is az lehet. Mivel bepi81-nél van valamennyi olajfogyás, én inkább a viszkózusabb 5w30 fajtákat javasolnám, bár próba szerencse  :otlet:
Én 4300 -ast töltök bele, úgy hogy fogy is belőle rendesen, de állítólag így jobban járok. A sűrűbb olaj kevésbé fogyna, de romlana a helyzet, persze ez mind elmélet számomra, de a szakiknak hiszek. Miután megtudtam, hogy a nívópálca min és max jelölése között 1.3 liter van, így számolva 0,37 liter / 1000 km az olajfogyas. Az első évben Castrol volt benne, abból 0,27 volt a fogyás.
Szerintem a szelepszáraknál is fogy, de a gyűrűknél is biztos eszegeti.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11679 Dátum: 2014.05.09 21:52:27 »

Üdv a klubban  :D

Én valószínűleg maradok az Eneos-nál. Lehet, hogy PH, lehet, hogy Sustina, de Eneos  :yes:
Your welcome! ;)

Teljes toltetnel én sem fogok váltani. Maradok az LM-nél. Típust sem váltok, mert szerintem az sem jó, ha az ember össze-vissza váltogatja az olajat. Ez most bejött, szépen dolgozik vele a motor, egyelőre meg is tudom fizetni. Úgyis 6 litert kell venni belőle, az meg kitart a 10000km-es periódus végéig, akkor úgyis csere van/lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11680 Dátum: 2014.05.09 22:44:01 »
Your welcome! ;)

Teljes toltetnel én sem fogok váltani. Maradok az LM-nél. Típust sem váltok, mert szerintem az sem jó, ha az ember össze-vissza váltogatja az olajat. Ez most bejött, szépen dolgozik vele a motor, egyelőre meg is tudom fizetni. Úgyis 6 litert kell venni belőle, az meg kitart a 10000km-es periódus végéig, akkor úgyis csere van/lesz.

No, akkor gondolom az utántöltésekkel jön ki a 6 liter, mert elvileg <4 liter kellene bele a LM Oil Guide szerint.
Melyiket használod, a 4300-at, vagy a 4200-at? Mert utóbbit javasolják először  :)

Hát nekem volt "szerencsém" párszor olajat váltani, de hála Istennek nem veszett össze egyik sem a másikkal  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11681 Dátum: 2014.05.09 22:50:14 »
Én 4300 -ast töltök bele, úgy hogy fogy is belőle rendesen, de állítólag így jobban járok. A sűrűbb olaj kevésbé fogyna, de romlana a helyzet, persze ez mind elmélet számomra, de a szakiknak hiszek. Miután megtudtam, hogy a nívópálca min és max jelölése között 1.3 liter van, így számolva 0,37 liter / 1000 km az olajfogyas. Az első évben Castrol volt benne, abból 0,27 volt a fogyás.
Szerintem a szelepszáraknál is fogy, de a gyűrűknél is biztos eszegeti.
Nálad a LM Oil Guide szintén a 4200-at hozza első helyre. Szerintem azért itt már nincs olyan, hogy a 4300 a jó, a 4200-al meg szétkopik a motor, mindkettő alapvetően 5w30 olaj.
Az enyémen félelmetesen néztek ki a szelepszárszimmeringek (elég rideg volt már az anyaguk), de a cseréjük (első körben csak ezeket cseréltük) nem csökkentette semmivel az olajfogyást. Nagyjából MIND a gyűrűknél ment el  :otlet:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11682 Dátum: 2014.05.10 07:01:53 »
No, akkor gondolom az utántöltésekkel jön ki a 6 liter, mert elvileg <4 liter kellene bele a LM Oil Guide szerint.
Melyiket használod, a 4300-at, vagy a 4200-at? Mert utóbbit javasolják először  :)

Hát nekem volt "szerencsém" párszor olajat váltani, de hála Istennek nem veszett össze egyik sem a másikkal  :otlet:
Igen, jól írod, de akkor is 5+1 literest vennék, mert a Bárdinál ebben a kiszerelésben akciós. Ideális esetben 2 adag megvételével 1 olaj csere költsége ingyen van, nekem ez jelenleg nem jatszik. Utántöltöm, ha kell.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 07:04:58 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11683 Dátum: 2014.05.10 11:48:28 »
Nálad a LM Oil Guide szintén a 4200-at hozza első helyre. Szerintem azért itt már nincs olyan, hogy a 4300 a jó, a 4200-al meg szétkopik a motor, mindkettő alapvetően 5w30 olaj.
Az enyémen félelmetesen néztek ki a szelepszárszimmeringek (elég rideg volt már az anyaguk), de a cseréjük (első körben csak ezeket cseréltük) nem csökkentette semmivel az olajfogyást. Nagyjából MIND a gyűrűknél ment el  :otlet:
Nem is a szétkopást mondták, hanem azt, hogy a sűrűbb olajtól jobban/gyorsabban tömítődnek az így is részben eltömődött részek, ezért inkább a 4300-as olaj a jobb. Most nekem józan paraszti ésszel jönne az a kérdés, ha ebből többet eszik, azaz többet éget el, akkor a félig elégett olaj, vagy az elégett olaj maradéka az nem rakódik ugyanúgy le a gyűrűre, a még esetleg megmaradt lyukakba? Persze én ehhez nem értek, így hallgatok arra, aki látszólag, és valószínüleg ért. :)
Lehet érdemes lenne kipróbálni a 4200-est, a következő olajcseréhez olyat veszek majd.  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11684 Dátum: 2014.05.10 12:13:46 »
Nem is a szétkopást mondták, hanem azt, hogy a sűrűbb olajtól jobban/gyorsabban tömítődnek az így is részben eltömődött részek, ezért inkább a 4300-as olaj a jobb. Most nekem józan paraszti ésszel jönne az a kérdés, ha ebből többet eszik, azaz többet éget el, akkor a félig elégett olaj, vagy az elégett olaj maradéka az nem rakódik ugyanúgy le a gyűrűre, a még esetleg megmaradt lyukakba? Persze én ehhez nem értek, így hallgatok arra, aki látszólag, és valószínüleg ért. :)
Lehet érdemes lenne kipróbálni a 4200-est, a következő olajcseréhez olyat veszek majd.  :yes:
Persze, ez szól a 4300 mellett valóban.
Sajnos ameddig a motor nincs szétborítva, addig csak ötletelni lehet, max. próbálgatni...