Nálad a LM Oil Guide szintén a 4200-at hozza első helyre. Szerintem azért itt már nincs olyan, hogy a 4300 a jó, a 4200-al meg szétkopik a motor, mindkettő alapvetően 5w30 olaj.
Az enyémen félelmetesen néztek ki a szelepszárszimmeringek (elég rideg volt már az anyaguk), de a cseréjük (első körben csak ezeket cseréltük) nem csökkentette semmivel az olajfogyást. Nagyjából MIND a gyűrűknél ment el
Nem is a szétkopást mondták, hanem azt, hogy a sűrűbb olajtól jobban/gyorsabban tömítődnek az így is részben eltömődött részek, ezért inkább a 4300-as olaj a jobb. Most nekem józan paraszti ésszel jönne az a kérdés, ha ebből többet eszik, azaz többet éget el, akkor a félig elégett olaj, vagy az elégett olaj maradéka az nem rakódik ugyanúgy le a gyűrűre, a még esetleg megmaradt lyukakba? Persze én ehhez nem értek, így hallgatok arra, aki látszólag, és valószínüleg ért.
Lehet érdemes lenne kipróbálni a 4200-est, a következő olajcseréhez olyat veszek majd.