Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883662 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2070 Dátum: 2008.06.09 16:02:18 »
Sziasztok

Ki szeretném cserelni az ajtoban levő hangszórókat és ezzel kapcsolatban lenne 2 kérdésem.
1
Mekkora a gyári hangszoró?
2
Sajna tekerős ablakom van  ::)....de hogy a viharba jön le a tekerő?? mert már csak az foghatta a kárpitot hogy megnézzem illetve ki is cseréljem ha  pont akkora mint amit bele akarok rakni.

Pityu

E11/E12 Corolla esetében a gyári hangszóró 16 cm-es. De kell beépítő keret a hangszóró alá vagy a gyári hangszóró keretét használod fel. Ehhez azonban ki kell vágni a gyári hangszórót a keretből.

A tekerőt egy U alakú fémkeret fogja oda. Az ajtótól kicsit elhúzod a kart, akkor lesz egy 1-2 mm-es kis rés. Ha megnézed, akkor láthatsz egy U alakú fémet, amit ki kell akasztani. Egy csavarhúzóval le kell pattintani. Közben vigyázni kell, nehogy a kárpit vagy a tekerő összekarcolódjon. Ha kiugrott a rögzítő elem, akkor lejön simán a tekerő és a kárpit is. Szóval a kárpit melletti kis résben kell operálnod.

Üdv,

Barna

Nekem a blaupunkt velocity V6 befért beépítő keret nélkül előre

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2071 Dátum: 2008.06.09 18:23:09 »
Sajna tekerős ablakom van  ::)....de hogy a viharba jön le a tekerő?? mert már csak az foghatta a kárpitot hogy megnézzem illetve ki is cseréljem ha  pont akkora mint amit bele akarok rakni.
A tekerőt egy U alakú fémkeret fogja oda. Az ajtótól kicsit elhúzod a kart, akkor lesz egy 1-2 mm-es kis rés. Ha megnézed, akkor láthatsz egy U alakú fémet, amit ki kell akasztani. Egy csavarhúzóval le kell pattintani. Közben vigyázni kell, nehogy a kárpit vagy a tekerő összekarcolódjon. Ha kiugrott a rögzítő elem, akkor lejön simán a tekerő és a kárpit is. Szóval a kárpit melletti kis résben kell operálnod.

Ezt úgy is meg lehet oldani, hogy egy szövetdarab (rongy) szélét bebújtatod a tekerő és a kárpit közé, két kézzel kifeszíted a szövetet, és elkezded ide-oda huzigálni, miközben húzod a tekerő tengelye irányába is. Beleakad az U alakú rögzítő izébe, és kiszedi. Csak vigyázni kell, hogy el ne repüljön - mármint a rögzítő izé. Ezt a Haynes könyvből tanultam, és a Camry esetében működik is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

e-Balázs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2072 Dátum: 2008.06.10 18:15:34 »
Sziasztok!

A kereső nem talált ilyen hozzászólást (vagy én nem vettem észre), úgyhogy feltenném itt a kérdésem: (lehet, hogy nagy hülyeséget kérdezek, mert egyértelmű, de tapasztalat híjján nem tudom a választ...)

Szóval '95-ös Corollához milyen izzókészlet kell? (H1, H4, H7,...?)  :helpsmilie:

Előre is köszi a választ!
Balázs
Eigner Balázs

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2073 Dátum: 2008.06.10 20:31:44 »
Sziasztok!
Igaz az az állítás,hogy azért érdemes 6000K xenont venni,mert az idők múltával kifehéredik majd még később besárgul,míg a 4300K alapból sárgás-kékes beütésű és az idő teltével egyre sárgább,lesz?
5' - Corolla HB.  1.4 sol

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2074 Dátum: 2008.06.10 22:01:20 »
Sziasztok!

A kereső nem talált ilyen hozzászólást (vagy én nem vettem észre), úgyhogy feltenném itt a kérdésem: (lehet, hogy nagy hülyeséget kérdezek, mert egyértelmű, de tapasztalat híjján nem tudom a választ...)

Szóval '95-ös Corollához milyen izzókészlet kell? (H1, H4, H7,...?)  :helpsmilie:

Előre is köszi a választ!
Balázs

H4-re tippelnék, bár nem vagyok biztos benne. Legegyszerűbb, ha kiszedsz egy izzót a fényszóróból, és megnézed.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2075 Dátum: 2008.06.10 23:29:32 »
Sziasztok!
Igaz az az állítás,hogy azért érdemes 6000K xenont venni,mert az idők múltával kifehéredik majd még később besárgul,míg a 4300K alapból sárgás-kékes beütésű és az idő teltével egyre sárgább,lesz?


Nem igaz! A 4300K-es xenon jobb a szemnek, mert a szem számára az érzékelhetőbb tartományba esik. A 6000K-es xenon nem világítja meg annyira az utat, viszont a táblák vakítóan világítanak. Saját fényeddel vakítod el magad már, a táblák annyira durván fényesek, míg az út annyira nem. A xenon színhőmérséklete növekszik, nem pedig csökken a használattal. Egyre kékesebb lesz, egyre nagyobb lesz a színhőmérséklete.

Színre:
4300K:fehér, enyhén kékes, köze nincs a sárgához. Olyasmi, mint a nappali fény.
6000K: éreshezően kékes, már a kocsiból is kissé kéknek látod, nem fehérnek.
Gyárilag a legtöbb xenonos autót 4300K-es színhővel adják.

Az izzó halála előtt lesz sárgás, vöröses, minden féle színű, ezt már nem kell megvárni, ki kell cserélni időben. Amúgy ekkor már szinte alig van fényereje is.

Én a 4300K-es fejet tudom ajánlani. Jól látsz vele, nem annyira feltűnő, valamint a rend éber őrei is kevésbe csesztetnek majd miatta, miután nem annyira kékes.
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.10 23:33:15 írta barna.czukor »

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2076 Dátum: 2008.06.11 10:40:50 »
Már van olyan betét, ami csendes. Nekem márciusban cserélték, azóta nincs csikorgás. ::)
Biztos hogy cserélték? Nem csak beragasztották? :D

Ezzel kapcsolatban tud valaki mondani valamit?? Egyrészt van-e valami fejlemény Auris fékbetét ügyben? Hogyan lehet megoldani a csikorgást? Jellemzően hogyan oldják meg a szakszervízek a csikorgást, tesznek, tehetnek(?) bele esetleg nem gyári betétet? Mit jelent az hogy beragasztották a betétet?? :eek: Holnap viszem vissza a 240 kmes 5 napja használta autómat!  :no: Mondjuk elég vicces azért, egy év elteltével sincs még rendbe téve ez a dolog! :nono:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

e-Balázs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2077 Dátum: 2008.06.11 11:25:56 »
[...]
Szóval '95-ös Corollához milyen izzókészlet kell? (H1, H4, H7,...?)  :helpsmilie:
[...]
H4-re tippelnék, bár nem vagyok biztos benne. Legegyszerűbb, ha kiszedsz egy izzót a fényszóróból, és megnézed.

Sajnos pár napig nem vagyok a kocsi közelében, de akkor ha legközelebb odajutok, megsasolom... és beírom ide, hátha van még egy olyan béna mint én...  ::)
Eigner Balázs

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2078 Dátum: 2008.06.12 20:30:30 »
Sziasztok!
Igaz az az állítás,hogy azért érdemes 6000K xenont venni,mert az idők múltával kifehéredik majd még később besárgul,míg a 4300K alapból sárgás-kékes beütésű és az idő teltével egyre sárgább,lesz?


Nem igaz! A 4300K-es xenon jobb a szemnek, mert a szem számára az érzékelhetőbb tartományba esik. A 6000K-es xenon nem világítja meg annyira az utat, viszont a táblák vakítóan világítanak. Saját fényeddel vakítod el magad már, a táblák annyira durván fényesek, míg az út annyira nem. A xenon színhőmérséklete növekszik, nem pedig csökken a használattal. Egyre kékesebb lesz, egyre nagyobb lesz a színhőmérséklete.

Színre:
4300K:fehér, enyhén kékes, köze nincs a sárgához. Olyasmi, mint a nappali fény.
6000K: éreshezően kékes, már a kocsiból is kissé kéknek látod, nem fehérnek.
Gyárilag a legtöbb xenonos autót 4300K-es színhővel adják.

Az izzó halála előtt lesz sárgás, vöröses, minden féle színű, ezt már nem kell megvárni, ki kell cserélni időben. Amúgy ekkor már szinte alig van fényereje is.

Én a 4300K-es fejet tudom ajánlani. Jól látsz vele, nem annyira feltűnő, valamint a rend éber őrei is kevésbe csesztetnek majd miatta, miután nem annyira kékes.

Köszi az infót!
Egyébként ezt az előzőekben általam leírtakat egy xenon forgalmazó mondotta...mert hogy ők ezért nem tartanak raktáron a 4300K-es szettből.
Ezért voltam kíváncsi a véleményetekre.

Off.
5' - Corolla HB.  1.4 sol

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2079 Dátum: 2008.06.13 11:29:40 »
Sziasztok!
Igaz az az állítás,hogy azért érdemes 6000K xenont venni,mert az idők múltával kifehéredik majd még később besárgul,míg a 4300K alapból sárgás-kékes beütésű és az idő teltével egyre sárgább,lesz?


Nem igaz! A 4300K-es xenon jobb a szemnek, mert a szem számára az érzékelhetőbb tartományba esik. A 6000K-es xenon nem világítja meg annyira az utat, viszont a táblák vakítóan világítanak. Saját fényeddel vakítod el magad már, a táblák annyira durván fényesek, míg az út annyira nem. A xenon színhőmérséklete növekszik, nem pedig csökken a használattal. Egyre kékesebb lesz, egyre nagyobb lesz a színhőmérséklete.

Színre:
4300K:fehér, enyhén kékes, köze nincs a sárgához. Olyasmi, mint a nappali fény.
6000K: éreshezően kékes, már a kocsiból is kissé kéknek látod, nem fehérnek.
Gyárilag a legtöbb xenonos autót 4300K-es színhővel adják.

Az izzó halála előtt lesz sárgás, vöröses, minden féle színű, ezt már nem kell megvárni, ki kell cserélni időben. Amúgy ekkor már szinte alig van fényereje is.

Én a 4300K-es fejet tudom ajánlani. Jól látsz vele, nem annyira feltűnő, valamint a rend éber őrei is kevésbe csesztetnek majd miatta, miután nem annyira kékes.

Köszi az infót!
Egyébként ezt az előzőekben általam leírtakat egy xenon forgalmazó mondotta...mert hogy ők ezért nem tartanak raktáron a 4300K-es szettből.
Ezért voltam kíváncsi a véleményetekre.

Off.

Az a xenon forgalmazó a zsebére gondol, majdnem mindegyiknél 6K-s van rogyásig. A 4,3K-st viszik, mint a cukrot, akik benfentesek, és egy kicsit utánaástak a dolognak. A Tunning/minden ami világítás topicban alaposan kiveséztük a miérteket. Ha van kedved, olvass bele a topicba.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

e-Balázs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2080 Dátum: 2008.06.13 12:32:10 »
H4-re tippelnék, bár nem vagyok biztos benne. Legegyszerűbb, ha kiszedsz egy izzót a fényszóróból, és megnézed.

Teljesen jó volt a tipp, köszi!  :clap: Spóroltál nekem pár napot... :)
Eigner Balázs

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2081 Dátum: 2008.06.13 12:34:12 »
Idióták a xenon forgalmazók is, hogy pont azt nem tartanak raktáron amire igény van.
Miért kell mindent fordítva csinálni ?

Énmaradok az optiblue-nál, az opont optimális és nem xenon.

Azért annyira ne ájuljunk el az optifittől,mert én Trotter Úr-tól vettem xenont és 12-ért ha akarom úgy világítok mint az esthajnalcsillag és látok is rendesen.Ezt persze nem használom mindig,mert szerencsére tudok állítani magasságot.tehát nem genyózok senkivel...Az optifit 8000ft asszem és kicsivel világosabb mint a sima,de amikor valaki mutatta én szemre nem vettem észre nagy különbséget!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2082 Dátum: 2008.06.14 11:45:07 »
Nekem fényévekkel jobb az optiblue, mint ami benne volt, amivel vettem a járgányt. :cowboy:

Jóhogy, kolléga, jóhogy... ::)

A halogén izzó is örexik az évek során, nemcsak a HID....
Ne is csodálkozz, hogy betettél egy újat, más - jobb - technikával előállítottat és az jobban pislákol... ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2083 Dátum: 2008.06.14 13:50:22 »
Sziasztok!

Az a helyzet, hogy itt a nyár, szeretném használni a légkondit, de annyira durván büdös, mint az állat. Nem lehet kibírni, az egész kocsiban büdös, dohos szag van.
A pollenszűrő új, nincs ott semmi kosz néztem, gyári Toyotás légkonditisztító-habbal is átfújtam a kocsit. Kapott az összes fúvónyilás, meg a pollenszűrő alatti rész is, hogy szívja át a teljes rendszeren a habot. De nem segített, pedig vagy fél flakon elpattant...

Azt szeretném kérdezni, hogy mi az, ami begombásodik, illetve mit kell kipucolnom, szétszednem? Hol gyűlik a kondenz víz? Lehet, hogy ott van vmi ***. Kérlek segítsetek!
Ha a kocsi alatt kell mászni vagy szét kell bontani, nem gond, megy rutinból, csak nem tudom, hogy mi lehet a gond, minek álljak neki? Mit nézzek meg először.

A habot mindenhová fújtam már, a szűrőnél minden OK, a kondenzvíz kifolyik a kocsi alá, nincs eldugulva szerintem.

Várom a tanácsokat!

Barna

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2084 Dátum: 2008.06.14 15:52:32 »
Idióták a xenon forgalmazók is, hogy pont azt nem tartanak raktáron amire igény van.
Miért kell mindent fordítva csinálni ?

Énmaradok az optiblue-nál, az opont optimális és nem xenon.
Én is kipróbáltam ,csakhát az élettartama nálam egy évet alig bírta ki,majd kiégett az egyik ,rá egy hétre a másik----8.ezer/év kicsit soknak találtam.
5' - Corolla HB.  1.4 sol